Sziasztok! A segítségetekre lenne szükségem. 1000-es dutrám motorját szeretném felújítani és szükségem lenne a főtengely eredeti nyugvó vagy mozgó csapágyának méretére, hogy tudjam érdemes-e felújítani vagy sem.
A multkor tettem be egy linket egy eladó 1000-ről és lám-lám hogy lement azóta az ára csak azt sajnálom nem vehetek részt a licitben(még egy 0 lekéne faragni a végéről)
Igen,az enyém is oldalszivattyús. C olajam úgy lett,hogy a TSZ szét ba**ása után szinte minden olajat elloptak,kivéve az évek óta nem használt C olajat.Aki később kibérelte a műhelyt,nekem adta.
Jogos amit mondasz, én csak az U-28-ra gondoltam, ott volt oldalkihajtás ékszíjtárcsával.
Én nagyon csippolom ezt a sokat szidott internetet, mindenki okosabbat mondott mint amit én tudtam.
Figyusz Hotib, lassan összeáll a kép nekem a hardy tárcsánál. Akkor eredetileg ott nincs csapágy, hanem egy lemez szimmerigház, ahogy az alkatrész katalógos mutatja. Oda lehet mókolni egy dupla soros önbeálló csapágyat, mint ahogy most nálam is volt és akkor csavar befele az olaj a darázsderékba, ahogy nekem mindíg?
Ezek szerint ez lehetett a megkülönböztetés, ha belső szivattyús volt akkor nem tettek, ha külső akkor tettek???? Mert ugyebár ez gyorsan eldőlt, mert aminek az oldalán van a WEB szivattyú annak eleve telibe van öntve a hidraulika tömb, a másik változatnak meg ki van hagyva a hely!
Szerintem nagyon hasznos dolog az olajzó cső,de csak a külső hydraulikaszivattyús kúpfogaskerék meghajtása igényli,ugyanis az UE-50 váltóház szinte ugyan az,és ott mégsincs olajszivattyú,mert minden esetben az ülés alatt van a hydraulikaszivattyú.
Az én Kisdutrámban is van szivattyú,meg c olaj is,már nálam van 16 éve,és még sosem volt vele bajom.
Az én UE28 asomban,fateréban és a haveroméban is van derékszög hajtás ,nekünk ott a hidraulika szivattyú.
Aki szokott nekem fűrészelni azt mondta hogy a terepváltónak terepbe kell lenni mert úgy jobban szórja fel az olajat.A kis szivattyú meg szerintem vissza pótolta.
A csővezeték ott van. A képen is amit küldtél az oldalkihajtás meghajtó fogaskerekére folyik az olaj, az pedik UE-ekben nincs, annó U-28-ban volt.
Beszéltem már régen erről szakikkal, szerintük csak álló kisdutrába kell ez a szivattyú pl. fűrészgép meg ilyenek. Ha halad a durci a fogaskerekektől előre is kavar az olaj.
A régi gépállómásos nagybátyáim, folyamatosan szívtak ezzel a szivattyúval, mindíg elromlott, nem bírta a C olajat.
Ami nincs már az emlékezetembe az megvan a szakirodalomba.Nem hagyott nyugodni és addig kutattam míg meg nem találtam. Kérdésem az,hogy a csővezeték meg van-e és csak a szivattyú hiányzik?, Azért kérdezem mert ha cső sincs meg akkor azt elég nehéz eset behajtogatni a -volt- helyére mert elég kacifántosan,szűk helyeken van a hátsó hídba levő szivattyútól a mellsőhajtásházig elvezetni.Mellékelem az ábrát.A három ház különböző olajszintje miatt kell a szivattyúval előre jutatni a kenőolajat.
Tóni barát! Én már olyan régen csináltam ,hogy én sem emlékszem amiről írtál,hogy az mi.Amennyiben a közelmúltba találkoztam volna ilyen "belsőséggel -gondolom-tudnék segíteni.
A szivattyúval kapcsollatba annyit tudok írni,hogy én is találkoztam olyannal amibe nem volt.
Véleményem szerint ha tudnál beépíteni biztos előnyére válna gépnek mert olyan helyeket látna el olajjal ami ennélkül -talán-nem kap megfelelő kenést-hűtést.Biztos csendesebben járna a váltó meg az élettartama is kitolódna.De majd az ujdonsült,fiúk ,akik sűrűbben benne vannak majd ők is megírják a véleményüket.Öregszem és nem dolgozom ebben a tárgykőrbe ,ezáltal az emlékeim is halványúlnak.Bízzunk valamelyik fórumtársunkba,hogy segít.
Ma idáig jutottunk a váltóval. Vannak érdekes dolgok benne, majd centis lógások és így is bírt dolgozni. Hihetetlen!
Most jöttem rá, hogy nem volt rajta szimmeringház a darázsderék felé. Amikor írtátok önbeállós csapágyat meg miegymás, sosem volt világos hol fér el a szimmering.
Van egy darab lapos vas két furattal az alsó váltótengelyhez egy csavarral rögzítve, az mi lehet? Alkatrész katalógus nem mutatja.
Igen-igen egyetértek . De én azért kíváncsi lettem volna arra hogy mi van utána kötve .....és hogy mibe akadt el ..........Bár valószínű hogy belehúzta a földbe . (De mért nem húzta magára....még idejében ??.....)
Sziasztok. Boldog új évet dutrások. Segítségeteket kérném D4K-a hidraulika szivattyújához meghajtó fogaskereket keresek. Valamint eladó D4K-a-hoz fülke és orrlemez. Segítségeteket vagy érdeklődéseteket ezen a telefonszámon várom : 06702300744.
Videó csemegének elmegy egyébként dutrásnak egy nagy nulla.
Egy nagy pancser aki a videóhoz ért a Dutrához nem. Inkább hívnám gépszaggatónak. Erről írják majd a szakértők a másik topikon, hogy mennyire sajnálják a dutrásokat micsoda szar techina!
Ha így keresné a kenyerét valószínű segélyből élne.