Semmilyen csavarnak nincs helye. Megnéztem a szervízkönyveben "A bal oldali alsó teleszkópszár belsô oldalán lévô tájoló csapnak (11) a féknyereg (5) öntvényében lévô kivágásban (10) kell lenni." itt kotyog előre hátra. Nincs vele semmi gond fékez rendesen, csak mikor behúzom a kart kattan egyet
Hat kormany razashoz a hatso kihajtasnak nem sok koze van. Kormany razast altalaban nem a gumi milyensege okozza hanem h ki kell centiroztatni ggumi csere utan. Azert vannak a gumisok. Tudom h otthon is lehet cserelni csak azzal nincsen kiegyensulyozva a kerek. Emiat szitalhat a kormany. Azert nem szoktak kiegyensulyozni mert nem tudja felfogatni a 10 tengelyu kereket a 12 tengelyu centirozogepre. Vannak helyek ahol igen de ritka mind a feher hollo. Legtobbszor a kerekcsapagyat ki kell venni. De az meg nem ajanlatos mert a sok kiveteltol a kerekagyban tonkremegy a csapagyhaz es akkor komplet kerek kell. Mert a kormany fogni kell nem elengedett kezel kell motorozni. A masik amiert razhat h kormanyrol a kormanyvegsulyokat levettek illetve kicsereltek es nem jo a sulya illetve nincsen is. A harmadik meg gumi nincsen jol fen a felnin.
Ha a feknyereg es villa talalkozok ott csavarkotesel van rogzitve. No ha ott koppan akkor talan megkene huzni a rendesen a csavart. Ha az nem segit es ovalisra kopot a csavar furata akkor cserelni. Ha meg nincsen benne a csavar akkor potolni kene mert eletveszelyes ha ott nincsen csavar.
Azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy az 50-es scarabeom első féknyerge, a villánál lévő felfogatásánál mozog előre hátra pár milimétert. Ott nincs-e gyárilag valami? Ami meggátolná a minden fékezésnél jelentkező idegesítő koppanást.
Nekem a szintén minarelli blokkos centróm akkor csinált hasonlót, mikor vállasra volt kopva a variátor első tárcsája, meg ki volt kopva a görgő fészke. Hidegen teljesen jó volt, de amikor bemelegedett, és a szíj meg a görgő gumija melegen jobban tapadt, nem váltott vissza rendesen lassításnál vagy megállásnál. Gondolom a szíj felült a tárcsára maródott peremen. Hosszú hétvége volt mikor szétkaptam, így azonnal nem tudtam szerezni alkatrészt. A tárcsát ismerőssel síkra leszúrattam (csak pár tizedet szabad!!!) és felpolíroztam. A görgőket beszilikonozva raktam vissza, egy hónapja kb jó így, de kétségtelen ez csak szükségmegoldás volt. Végleges javítást tárcsa-szíj-görgő kombó cseréjével lehet elérni.
Az meg mindig nem gond . Mivel ha vegig gondolod ha meghuzod a gazt akkor is felporog a motor a gorgo azonal elkezd kifele haladni es a kuplung kezd zarni. I szoval ugyan az mindha magas alapjarat. De ha magas tekerd le kb 5 perces mutatvany.
Szerintem alapjarat nem igen szamit. Tapasztalataim alapjan soha nem a magas alapjarat gond. Mivel amig a kuplung nem kezd el zarni addig az alapjarat barhol lehet. Gyosritasi gondokat sziv h pl mrgnyult illetve hibasgorgosuly illetve rossz kopot variator vagy ezek kombinacioja okazza. Rossz esetben henger de akkor altalaban mar inditadi gondok is vannak pl hidegen melegen.
Ma figyeltem a motort menetközben. A tapasztalatom az, hogy olyan mintha nagyobb fokozatban indulnék el, vagyis a görgők nem állnak vissza. Gyanakszom még a magas alapjártra is, aminek az okozata lehet a görgők kintmaradása. Talán ez utóbbit lehet a legegyszerűbben (értsd: ingyen) állítani. Ha mégis a beragadó görgők lennének, akkor veszek könnyebbeket.
Scara-val nem sokáig voltunk békében. Néhány kilométer, némi bemelegedés után daráló-morgó (periódikus, mintha excentrikus lenne valami) hangot ad. Inkább érzem, mint hallom.
A hátsó kereket kézzel előre pörgetve szépen forog, hátrafelé viszont daráló hangot ad.
Van esetleg valami típushiba, ami ezt produkálja? Vagy egyéb tippetek?
Az inditoban bronzkefe van szen a generatorokban van. Ja igen es eselytelen venni bele max valami kocsiba valo bronzkefet lehet atalakitani. Bontott inditoval jobban jarsz.
H ne lenne erzekeny mindenre erzeken. Ha retkes belulrol a kipufogo mar arra is. Vagy koszos a legszuro. Mindenre. Nem biztos h gyenge a rugo de lehet. Es igen a gorgo sulyara meg foleg erzekeny.