1./ "Másrészt a felsorolt aláírok listája lehet, hogy csak szemfényvesztés és nem valós aláírók lettek feltüntetve."
Úgy gondolom, mindenki tisztában van azzal, hogy a lista nem maga az aláírásgyűjtés, hanem, ahogyan Nyakfogom is írja minden alkalommal, "Az aláírás gyűjtés gondolatát támogatók" listája.
A nick name alatt aláírók nem feltétlenül jelentik azt, hogy mögöttük nincs valós személy, csak nem tudjuk az illető valós nevét, ahogyan nem tudjuk azt sem, hogy a Szemléletfejlesztés nick alatt ki is írt? Ezt az itt érvényes rendszer megegedi, és az itt véleményt formálók élnek is a lehetőséggel. Nem tudjuk, hogy az egyes nickek kit takarnak, és azt sem, hogy egy valós személy hány nicket használ.
Ha ezt a lehetőséget egy valós személy arra használja fel, hogy több nick alatt is aláírja a listát, ez nem a lista létrehozójának a hibája.
De szemfényvesztéssel, sőt csalással meggyanúsítani a lista ötletének szerzőjét egy ilyen, tulajdonképpen jelenleg teljesen tét nélküli dologban, hát azért mégiscsak azt minősíti, aki ezt a véleményt megfogalmazta.
Bizonyítsa be, hogy az állítása helytálló, vagy haggyon fel a fölösleges mocskolódással, és az energiáit ügyünket előre vivő kezdeményezésekbe, javaslatok előterjesztésébe fektesse.
2./ "Ugyanis nyáron kb. 2 ezer fő jelentkezett ugyanezen fórumon, hogy a Kúria előtt fognak megjelenni, ezzel szemben 12-en voltak. A rendőrök többen voltak, mint a BAUMAG károsultak."
Én ilyen 2 ezer fős jelentkező táborral nem találkoztam egyik oldalon sem.
Remélem a demonstrálók kis létszámának mivolta kellő elégtételt szolgáltatott az Ön számára, hogy a szerencsétlen károsult társak megint csináltak valamit, ami nem vezetett eredményre.
Ha minden tudás az Ön kezében van, vajon mi oka van arra, hogy ezt a tudást nem használja fel ügyünk előreviteléhez, miért csak utólag kritizál, és szól le mindent?
Várjuk, hogy a nick mögül kibújva, tudjuk, kit is tisztelhetünk Önben, és milyen javaslatai vannak az előre lépés céljából.
Hozzászólása ami a politikai döntésről szól eszembe juttatja:
-a Q törvény előterjesztője a FIDESZ frakció vezetőjeként Rogán Antal volt.
-a szakirányító háttér: a BEVA Igazgatósága, amelynek ügydöntő ülése előtt az Egyesület teljeskörű tájékoztatást megadta, felhívva a figyelmet a törvénytelenségről, amire készülnek.
-minden párt, és annak vezetője kapott a jogi okfejtésből, amit az Adatvédelmi Biztos alátámasztott: a Q. SOHA NEM VOLT A BEVA TAGJA, így ennek az alapnak a terhére kifizetni bár mit is csak a Baumag károsultakkal azonos módon jogszerű.
Pártunk és kormányunk trükkös szaktanácsadói megtalálták, mint mindíg a kiskaput idézam a törvényt:1. A törvény hatálya
1. § (1) A törvény hatálya azokra az ügyletekre terjed ki, amelyeknél az ügyfél jognyilatkozata a QUAESTOR FINANCIAL HRURIRA Tanácsadó és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság által kibocsátott, vagy ilyenként megjelölt, a QUAESTOR Értékpapírkereskedelmi és Befektetési Zártkörűen Működő Részvénytársaság vagy annak a számviteli jogszabályok szerinti kapcsolt vállalkozása által értékesített kötvények vásárlására irányult, és az ügyfél az ellenérték fizetési kötelezettségének eleget tett, függetlenül attól, hogy a jogügylet érvényesen létrejött-e, illetve teljesedésbe ment-e.
(2) Kárrendezésre jogosultak azok a magánszemélyek, jogi személyek és egyéb szervezetek, akik az (1) bekezdés szerinti kötvénykibocsátásából eredően az (1) bekezdésben említett gazdasági társaságokkal szemben e törvény hatálybalépésének napján fennálló követeléssel rendelkeznek.
2. A Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja
2. § (1) Az 1. § szerinti követelésekből eredő igények rendezése érdekében e törvény erejénél fogva létrejön a Quaestor Károsultak Kárrendezési Alapja (a továbbiakban: Alap).
(2) A kárrendezésre jogosultak követeléseinek ellenérték fejében e törvény alapján az Alapra történő átszállása nem érinti a tőkepiacról szóló 2001. évi CXX. törvény (a továbbiakban: Tpt.) 213. §-a szerinti kártalanítást."
Ezért azt támogatom, hogy terjesszük ki valamennyi ingatlanszövetkezet károsultjaira a népszavazási kezdeményezést, ami a parlamentet ( az oly büszke képviselőket, akik a nép akaratából váltak VEZÉRükkel a birtokolt hatalomra) kötelezi a hivatkozott 2015. évi XXXIX. törvény a Quaestor károsultak kárrendezését biztosító követeléskezelő alap létrehozásáról és annak törvénymódosítás keretében az ingatlanszövetkezetek valamennyi károsultjának kártérítésére.
Csatlakozom T. "szemléletfejlesztés" alapos, és tárgyszerű hozzászólásához. Az alábbiakban bemásolom a Fővárosi Törvényszék 26.B.7/2011/424. sz az egyesületnek megküldött levelét, amelyben a Törvényszék intézkedik, az Ítélőtábla jogerős ítéletének végrehajtásáról. fázisáról.
A folytatólagosan elkövetett, különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés bűntette és más bűncselekmények miatt Balázs László és társai ellen indult büntetőügyben a bíróság tájékoztatja T. Címzettet, hogy a zár alá vételt a Fővárosi ítélőtábla a 3.Bf.344/2012/95. számú ítéletével feloldotta. A Fővárosi Törvényszék a további intézkedések megtételére, a feloldás tényleges hatályosulása végett a zár alá vételekkel, érintett Fővárosi Törvényszék VH Irodáját és az Egri Törvényszék VH Irodáját is még 2014. június 13. napján felhívta.
Budapest, 2014. november 11.
Dr. Tóth Erzsébet s.k. bíró"
Miután a Q.-BEVA tagság nélkül kapta meg /politikai parlamenti többségi döntéssel/ a törvényi segédletet a kártalanításukra, egy csak ezért létrehozott BEVA alapból, el kéne gondolkodni azon, hogy ne egyszerű aláírás gyűjtés, hanem népszavazás kiírás és erre történő aláírás gyűjtés legyen, amely valamennyi ingatlan szövetkezet károsultjai részére kerüljön kiírásra. Így nagy valószínűséggel hamarabb összejön az a 200.000 aláírás, amely az Alaptörvény egyenlőségről szóló passzusa alapján kikényszeríti a mindenkori törvényhozó képviselő testülettől a kártalanítási törvény kiterjesztését, és a módosítást.
Az aláírásra váró Sényi Úr levelében foglaltak nélkülözik a valóságot. Ugyanis Sényi úr levelében foglaltakkal szemben a 3.Bf.344/2012/95. sz. jogerős büntetőítélet nem utasította a polgári jogi igényeket (a kárigényeket) a törvény egyéb útjára, azaz polgári útra, hanem a Be. 355. § (1) bek. I. mondata alapján ELUTASÍTOTTA. Továbbá a Balázs László terhére rótt csődbűncselekmény miatt tartotta fent a vagyonzárlatot Balázs László és felesége, valamint Balázs Péter terhére, amelyet a BAUMAG Szövetkezet "f.a." felszámolója érvényesít jelenleg a polgári bíróság előtt. Az előzőleg felsorolt személyek zárolt vagyontömege komolyabb értéket azonban nem képvisel, melyet a Cstv. 57. §-ának (1) bekezdés a) pontjában írt szabály értelmében a felszámoló több mint 10 éves költségeinek egy kevés hányadát képes fedezni. Tehát szó sincs arról, hogy a felszámolási eljárásban bejelentkezőknek ebből akár 1.-Ft is jutna.
Ugyanakkor a 2004. évben zár alá vett vagyontömeget a másodfokú büntetőbíróság az ítéletével feloldotta. Már csak Patyi István, Samodai Géza és Varga Miklós kárigényére tartotta fenn a vagyonzárlatot.
Ezen 3 személy kárigényére fenntartott vagyonzárlat értéke, (amely arányos az általuk követelt összeg értékével)l és Balázs László, valamint felesége, továbbá Balázs Péter zár alatt tartott vagyoni érték sajnos nevetségesen kevés értékkel bír.
Pontosabban a Sényi Úr levelében írt kielégítés alapját képező vagyon már nincs zár alatt, azt a Nhérer bíró feloldotta. Aki nem hiszi járjon utána és nézze meg a jogerős büntetőítélet 66. oldal 3. bekezdésében írtakat. Ezért a Sényi Úr levelében hiába kér felértékelést, hiszen a semmit nem lehet felértékelni. Tehát Sényi Úr olyan vagyonra hivatkozott a levelébe, amely nincs már zár alatt, azaz "elillant" finoman kifejezve.
Mindent összevetve Sényi Úr levele vagyon hiányában megalapozatlan. Lehet ezért támadni, de akkor is az igazság.
Másrészt a felsorolt aláírok listája lehet, hogy csak szemfényvesztés és nem valós aláírók lettek feltüntetve. Ugyanis nyáron kb. 2 ezer fő jelentkezett ugyanezen fórumon, hogy a Kúria előtt fognak megjelenni, ezzel szemben 12-en voltak. A rendőrök többen voltak, mint a BAUMAG károsultak.
Megjegyezném, hogy 2004. évben sem és máskor sem fordult elő olyan, hogy 1000 fő kiment volna az utcára.
Ezentúl övön aluli ütés és nem az összetartás jelképe az olyan kijelentés, hogy egyedül szervezzem meg a 6 ezer ember kimenetelét az utcára.
Csak annyit kérdeznék Tisztelt "Nyakfogom", hogy Önnek nem célja a kártalanítás? Mert, ha igen akkor maximum úgy kellett volna lereagálni az írásomat, hogy nem hisz a demonstrációban, vagy azt kellett volna ajánlania, hogy fogjunk össze és szervezzük meg az utcára menetelt.
A cél a kártalanítás! A cél érdekében nem léteznek kifogások, mert aki kifogásol az nem akar ténylegesen a célba érni. A cél elérése érdekében cselekedni kell, ami persze időigényesebb és fárasztóbb, mint a kifogások felsorakoztatása.
Tartsuk szem előtt, hogy a Questor károsultak, az egyetemisták, a pedagógusok stb. az utcán érvényesítették a jogaikat, mégpedig úgy, összefogtak és tömegesen jelentek meg utcán. Nekik csak petíciót kellet írniuk maximum.
Nekünk a "vagyonhoz való" jogunkat kell érvényesíteni. Ugyanis nekünk valós vagyoni értékkel nem bíró üzletrésznek nevezett jószágot adtak el, azaz a semmit, igenis valós csengő bongó magyar forint ellenében.
A szervezésben szívesen részt veszek, de azt senki ne várja el, hogy mások helyett én szervezzek le 6 ezer BAUMAG károsultat, hogy kimenjen az utcára. Ugye ezt nem gondolja komolyan senki sem!
A BAUMAG bedőlése után közvetlenül volt utcára vonulás. 2004-ben átlagosan több mint 1000 fő károsult, 2005-ben 500, 2006-ban 200, 2007-ben átlag 100, 2008-ban 50, mára pedig szinte teljesen elhalt...
A két károsult csapat közti különbség az,hogy a baumagosok nagyobb
része idős,és vidéki.A Questorosok fiatalabbak,sok a budapesti ,és annak közelében lakó.
Az idősektől könnyebb lesz 1 év alatt 1 millió aláírást összegyűjteni(ami ütős lesz),mint egyszerre
Budapestre összetoborozni 4-6 ezer idős embert.Persze jó lenne ez,de ez csak egy szép álom marad,
így erre nem alapozhatunk.
A Questorosok malmára hajtották a vizet az akkori körülmények is,melyeket mi nem
élvezhetünk.Csak egyszer volt Budán kutyavásár,nekünk már nem áll ez a zászló.
A tüntetések döntő többsége amúgy köztudottan ebek hányadjára került,állami szintig
nem ért fel,már az emlékezetekből is jócskán kikopott.
Csak a vak nem látja,hogy az aláírások ,és a tömeg erejét használják fel a politikusok ősidőktől a mai napig,hogy elképzeléseiket valóra válthassák(pl. szavazások).Te is tizesével tudnád sorolni az ilyen bel,és külföldi aláírásgyűjtéseket,még a közelmultból is.
Van az a kritikus tömeg,amely a cunami erejével hat.Még ki sem próbáltuk ezt az erőt.
Egyébként nem szokás előre temetni , a még meg sem született gyermeket.
Bárki(az ellenség kivételével) csak akkor mondhat ítéletet felette,ha már kipróbáltuk,addig nem.
A 3500 támogató véleményét se próbálja meg senki a sutba hajítani,és meg nem történtként kezelni.
Amennyiben az egyesület levezényli az aláírásgyűjtést,akkor fénysebességgel gyűlik össze
annyi aláírás,hogy a kormány fog könyörögni,oké minden ,csak adjunk neki egy levegőt.
Nemes versenyre hívlak,Te szervezd meg a 4-6 ezres tüntetést,mi pedig szervezzük tovább
az aláírásgyűjtéstést.Tartsunk együtt a cél felé.Start.
Amíg az utcára nem megy egy időben legalább 4-6 ezer BAUMAG károsult, addig az államtól pénzt ne reméljen senki. Lehet írogatni, aláírást gyűjteni, de ezek 12 éve nem vezetnek eredményre, csak a papír telik és téves reményt keltenek. Az idő azonban eredménytelenül múlik el. A Questor károsultak alapvető jogai is csak azért érvényesültek, mert megszervezték, hogy kb. 11 ezren az utcára megy. A kormány az utcára menetelt azzal hárította, hogy a demonstráció előtt 2 nappal este 22 óra 30 perckor Rogán Antal a TV 1-en megígérte, hogy mindenkit kártalanítani fognak. Tehát összefogás nélkül nem megy. A Questor károsultak azonnal összefogtak, a BAUMAG károsultak 12 éve nem tudnak egyek lenni a legnagyobb sajnálatomra. Az Egysület(ek)? az elmúlt 12 évben nem szerveztek egyszer sem utcára menetelt. Miért is nem? Az egyesület igazgatósága kit(et) képvisel???
Az alapjog XV. cikk (2) bekezdésben írt szabály értelmében Magyarország az alapvető (tehát a lényeges, érdemi) jogokat mindenkinek bármely megkülönböztetés, nevezetesen politikai, társadalmi vagy egyéb helyzet szerinti különbségtétel nélkül biztosítja. A BAUMAG ügyfeleknek ugyanúgy a semmit adták el, mint a Questor ügyfeleinek. Minket miért nem kártalanít akkor a kormány? Mert nem mentünk ki tömegesen az utcára, tőlünk nem kell tartania, így nincs is fizetési kényszere. Ha a BAUMAG károsultak képesek végre felfogni és megszervezni, hogy több ezren az utcán legyünk, akkor lesz valós remény arra, hogy a kormány minket is kártalanítani fog. Elnézést a hosszúra sikeredett írásért. Baumag ügyben több kötet tudnék megtölteni, de ez önmagában nem ér semmit csak az erő összpontosítása a tömeges utcára vonulás bírhat eredménnyel. Kitartást és egészséget mindenkinek
Nem vagyok közgazdász,de a racionális agyam egyenlőség jelet tesz az állami ,és a családon belüli
felesleges pénzpazarlás közé.Ugyan ez érvényes az állami/családi pénzmegtakarításra is.
Írod,hogy:
"Ha az állam felelősségét úgy tudjuk bizonyítani, hogy azt kénytelen lesz be is ismerni, akkor bizony követeléseink megtérítését az adófizetők pénze fogja bánni. Már csak azért is, mert forrást elvonni csak onnan lehet, ahol erre fedezet is van, vagyis ahol pénzt lehet találni, még ha az költségcsökkentésből, takarékos gazdálkodásból származik is."
Szerintem az pénzpocsékolás,amikor az állam kétszer annyi összeget fizet ki ugyanarra,amit fele költséggel ugyan úgy el lehetne végeztetni.
A pénzpazarlás megszüntetésével egyszerre két legyet ütne agyon az állam.Egyrészt a megtakarításokból kifizethetné kamatostól a járandóságunkat,másrészt neki is maradna(több, mint amennyit nekünk kifizetett).
Egyelőre senki nem tudott jobb ötlettel előrukkolni mint" nyakfogom" társunk! Minden elismerés megilleti, hogy időt , fáradozást nem kímélve a levél és az aláírásgyűjtő ívek kivitelezését megoldotta! Nem egy alkalommal fölkínálta az "Egyesület" vezetőjének, hogy végre együtt lépjünk saját érdekünkben. Önzetlenül még az úgymond "vezér" szerepét is átengedte, mert nem is ez a lényeg, hanem a sikeres végeredmény. Én is így gondolom! A legutóbbi sikertelen peres próbálkozás, és a több mint évtizedes időhúzás azt követeli tőlünk, hogy félretéve az önzést, a sérelmeket végre a két csoport, mint egyesületiek és nem egyesületiek, de ugyanolyan kifosztottak végre értsünk szót, és EGYÜTT tegyünk saját magunkért! Kéretik, hogy az "egyesületi elnök" és a nem egyesületi "nyakfogom" társunk vegyék fel személyesen a kapcsolatot a részletek megállapodása érdekében, és végre összefogva indítsuk el jogos követelésünk érdekében a "harcot", és a sikeres végcélig ne álljunk le! Mi, együtt BAUMAGOSOK! Ne akaszkodjunk mások nyakára, mert senki nem vállalt föl bennünket, a saját ügyünket képviseljük, de azt kitartóan , következetesen és nagyon hangosan!Vegyük elő a józan eszünket, és csak a jobbítás szándékával mindannyian lépjünk, az egyesület elnöke lépjen elő, és vállalja föl a vezetést, meg fogja kapni a segítséget!
Csináljátok, csináljuk! Nincs lehetetlen, csak "tehetetlen". Ha ezen a fórumon tudlak motiválni, azt mindannyiunk érdekében örömmel megteszem. Reméljük megtaláljuk azt a forrást, amit a felszámoló nem talál (titkol), felél, immár 12 éve. Ha az állam felelősségét úgy tudjuk bizonyítani, hogy azt kénytelen lesz be is ismerni, akkor bizony követeléseink megtérítését az adófizetők pénze fogja bánni. Már csak azért is, mert forrást elvonni csak onnan lehet, ahol erre fedezet is van, vagyis ahol pénzt lehet találni, még ha az költségcsökkentésből, takarékos gazdálkodásból származik is. A BAUMAG vezetői elleni végrehajtás ugyanannyi eredménnyel kecsegtet mintha azokat hajléktalanok ellen indítanák, mert pénzünket ellopták, eltüntették... Tehát "szuronyt szegezz"! előre!...
Egyetlen kezdeményezést, amely sem törvényt, sem erkölcsi normát, sem a többség érdekeit nem sérti, azt nem lehet elvetni, negatív jelzőkkel minősíteni. Értékelem, hogy egy "buldog" kitartásával küzdesz igazunkért, és fáradtságot nem kímélve támogatókat toborozol ügyünk mielőbbi rendezése érdekében. Mivel jobbat nem tudok, és az egyesület sem halmoz sikert sikerre, ezért EGYETÉRTEK és TÁMOGATOM kezdeményezésedet!,... amint lehet aláírok egy jól megszerkesztett, jogi, formai és közérthetőség szempontjából megfelelő beadványt a döntéshozók részére való továbbítás céljából. Úgy értékelem, hogy a közreadott tervezet ilyen, alkalmas dolgozat. De én csak egy aláíró leszek. Ha az általad körvonalazott egymillió aláíró is így gondolja, akkor az eredmény borítékolható...
2003. október 09. Ma éppen 12 éve tagadták meg megtakarításaink visszafizetését. A felszámolást 2004. április 06 napján rendelték el (2004. április 29-én tették közzé), és még a mai napig sem zárták le!...több ezer károsult társunk tengernyi próbálkozása, befektetett energiája, idő- és költség-ráfordítása a mai napig sem hozott eredményt. A felelősség ugyanannyira állami, mint amennyire a BAUMAG vezetőié. Ezért, ha belátható időn (max.1 éven) belül nem zárul le a felszámolás (amelyből követeléseink nagy valószínűséggel nem fognak megtérülni) és addig sem születik törvény a kártalanításunkra, akkor ebben a földi életünkben már nem élvezhetjük azokat az anyagi javakat, amelyekért 20-30-40 éven át mindenről lemondva megküzdöttünk, akaratunk ellenére vagyonunkat kifosztóinknak juttattuk...
OK! Mikor és hol lehet személyesen aláírni?... (egymillió aláírással képviselőjelölt is lehet bármelyik károsult társunk, és ha netán bekerülnénk a parlamentbe, akkor az esély megsokszorozódna...)
ISMÉTELTEN KÖZREADOM DOBROSSY ÜGYVÉD ÚR KORÁBBAN MÁR IDE IS FELTETT MUNKÁJÁT. Ő EZÉRT AZ ANYAGÉRT NEM KÉRT,ÉS NEM IS KÉR PÉNZT . EZT AZ ANYAGOT AZ EGYESÜLET KORÁBBAN SZAKSZERŰTLENNEK MINŐSÍTETTE. TEGNAP DOBROSSY ÚR KÖZÖLTE,HOGY HIBÁTLAN EZ-AZ ALÁÍRÁSGYŰJTÉS FEJLÉCÉT IS TARTALMAZÓ- KOMPLETT ANYAG. ISMERŐS JOGÁSZOM IS HIBÁTLANNAK TARTJA DOBROSSY ÚR MUNKÁJÁT. MÁS JOGÁSZOK VÉLEMÉNYÉT IS KI KELL KÉRNI. UGYANIS: AMENNYIBEN EZEN ANYAG ALAPJÁN EGY ÉV ALATT HATALMAS MUNKÁVAL ÖSSZEGYŰLIK 1 MILLIÓ ALÁÍRÁS, AKKOR EGY FŐOKOS ÜGYVÉD SE MONDHASSA RÁ A VÉGÉN, HOGY HIBÁS AZ ANYAG. TÖBBÉ ILYEN LEHETŐSÉGÜNK NEM LESZ!!!!!!!!!!!!!!!! KÍVÁNCSIAN VÁROM KI VESZI A FÁRADSÁGOT MÁS ÜGYVÉDI VÉLEMÉNY BEGYŰJTÉSÉRE. ÉN AZ 1 MILLIÓ VESZTESÉGEM MIATT PRÓBÁLKOZOK.
MINISZTERELNÖKSÉG KÖZPONTI HIVATALA
LEGALÁBB 100 ILLETÉKESNEK KÜLDJÜK EL AZ 1 MILLIÓ ALÁÍRÁST,ÉS EZT A LEVELT.
Alulírott, Sényi Miklós, az ún. Baumag-károsultak nevében és érdekeik képviseletében az alábbiakkal fordulok Önhöz.
A kétezres évek elején országos viszonylatban is jelentős média-nyilvánosság előtt folyt az ún. Baumag-ügy. A több-tízezer károsulttal szemben bűncselekményt elkövető Balázs Lászlóval és társaival szemben 2004-ben indult meg a büntetőeljárás, amely a Fővárosi Ítélőtábla 2013. november 20. napján 3.Bf.344/2012/95. számú jogerős ítéletével zárult. A büntetőbíróság a polgári jogi igények érvényesítését egyéb törvényes útra utasította és tájékoztatta a Baumag-csoport felszámolóját, hogy amennyiben Balázs László, Balázsné Mohai Éva és Balázs Péter vádlottakkal szemben a polgári eljárás megindítását 60 napon belül nem igazolja, úgy a zár alá vételt kérelemre feloldja. A felszámolóbiztos tájékoztatása szerint a vádlottakkal szemben hivatkozott peres eljárás 24.P.21.250/2015. ügyszámon jelenleg is folyamatban van a Fővárosi Törvényszék előtt, az ügyben még első fokú határozat nem született, melyre tekintettel valószínűsíthető, hogy az ügyben másodfokú, jogerős döntés meghozatala még évekig nem várható.
Amennyiben a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa” fenti, kártérítés megfizetése iránti kereseti kérelmét a polgári bíróság teljesíteni fogja, vagyis vele szemben a vádlottakat jogerősen kártérítés megfizetésére fogja kötelezni, úgy az alapján kerülhet majd sor a végrehajtási eljárások megindítására. A végrehajtási eljárás keretében lesz majd lehetőség a Balázs-család tulajdonában lévő ingatlanok, tárgyi eszközök és egyéb vagyonelemek értékesítésére annak érdekében, hogy az azokból származó pénzösszegek a megkárosítottak igényeinek legalább részleges kielégítésére fordíthatóak legyenek. Megjegyzem, hogy különféle jogi lehetőségekkel az elkövetők még akár évekig is el tudják húzni a peres eljárás, majd az értékesítés folyamatát, azaz már látható, hogy a kétezres évek elején elkövetett bűncselekmények áldozatai több mint másfél évtized után juthatnak kártérítéshez (ha egyáltalán idős koruk miatt megérik).
A fentiek alapján az alábbi kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz a károsultak problémáinak megoldása érdekében:
Nagy szerencsére a Baumag-károsultak kárigénye kielégítése érdekében a Baumag-csoport felszámolója feljelentése alapján bűnügyi zár alá vételre került 2004-ben az a vagyon, melynek értékesítése fedezetet teremthet a károsulti hitelezői igények legalább részbeni kielégítéséhez. Az azonban jól látható, hogy részben a büntetőeljárás elhúzódása, részben pedig a polgárjogi igény peres majd végrehajtási eljárás útján történő érvényesítése olyan időigényes folyamat, hogy jelenleg kilátás sincs arra, hogy a károsultak belátható idén belül megtérüléshez jussanak, holott a bűncselekmény elkövetése óta már mintegy másfél évtized eltelt. A károsultak többsége már idős, egy részük már meg is halt, ezért rendkívül méltánytalan helyzetet jelent számukra, hogy a bűncselekmény elkövetésének megállapítása és a büntetések kiszabása ellenére a károsultak nem kerülhetnek legalább részleges kárigényük kielégítéshez a bírósági rendszer és az államigazgatás gépezetének lassúsága miatt.
A fentiekre tekintettel azzal a kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz, hogy miután a kielégítés alapját képező vagyon bűnügyi zárlat alatt van, ezért értékeljék fel azt és a felértékelés alapján a felértékelt érték erejéig arányosan a Magyar Állam - vagy a Quaestor ügyhöz hasonlóan és Baumag Kártérítési alap - vásárolja meg követeléseinket a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa”-hoz bejelentett hitelezői igényeknek megfelelően, mert így legalább a felmért vagyon erejéig belátható időn belül kielégítéshez juthatnánk.
Ez gyakorlatilag az állami költségvetés részéről vagyonvesztést nem jelentene, hiszen a kifizetésre kerülő összeg megtérülne a zárolt ingatlanok, cégek, egyéb vagyoni értékű jogok értékesítéséből, a kisemmizett hitelezők számára azonban belátható időn belül régen – mindeddig hiába - várt segítséget jelentene a többi adófizető megkárosítása nélkül.
Kérésünk soron kívüli teljesítését kérve,
Zalaegerszeg, 2015. július 20.
Tisztelettel:
Sényi Miklós
A fentieket teljesítését kérjük, mint Baumag-károsultak:
Alulírott, XY, az ún. Baumag-károsultak nevében és érdekeik képviseletében az alábbiakkal fordulok Önhöz.
A kétezres évek elején országos viszonylatban is jelentős média-nyilvánosság előtt folyt az ún. Baumag-ügy. A több-tízezer károsulttal szemben bűncselekményt elkövető Balázs Lászlóval és társaival szemben 2004-ben indult meg a büntetőeljárás, amely a Fővárosi Ítélőtábla 2013. november 20. napján 3.Bf.344/2012/95. számú jogerős ítéletével zárult. A büntetőbíróság a polgári jogi igények érvényesítését egyéb törvényes útra utasította és tájékoztatta a Baumag-csoport felszámolóját, hogy amennyiben Balázs László, Balázsné Mohai Éva és Balázs Péter vádlottakkal szemben a polgári eljárás megindítását 60 napon belül nem igazolja, úgy a zár alá vételt kérelemre feloldja. A felszámolóbiztos tájékoztatása szerint a vádlottakkal szemben hivatkozott peres eljárás 24.P.21.250/2015. ügyszámon jelenleg is folyamatban van a Fővárosi Törvényszék előtt, az ügyben még első fokú határozat nem született, melyre tekintettel valószínűsíthető, hogy az ügyben másodfokú, jogerős döntés meghozatala még évekig nem várható.
Amennyiben a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa” fenti, kártérítés megfizetése iránti kereseti kérelmét a polgári bíróság teljesíteni fogja, vagyis vele szemben a vádlottakat jogerősen kártérítés megfizetésére fogja kötelezni, úgy az alapján kerülhet majd sor a végrehajtási eljárások megindítására. A végrehajtási eljárás keretében lesz majd lehetőség a Balázs-család tulajdonában lévő ingatlanok, tárgyi eszközök és egyéb vagyonelemek értékesítésére annak érdekében, hogy az azokból származó pénzösszegek a megkárosítottak igényeinek legalább részleges kielégítésére fordíthatóak legyenek. Megjegyzem, hogy különféle jogi lehetőségekkel az elkövetők még akár évekig is el tudják húzni a peres eljárás, majd az értékesítés folyamatát, azaz már látható, hogy a kétezres évek elején elkövetett bűncselekmények áldozatai több mint másfél évtized után juthatnak kártérítéshez (ha egyáltalán idős koruk miatt megérik).
A fentiek alapján az alábbi kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz a károsultak problémáinak megoldása érdekében:
Nagy szerencsére a Baumag-károsultak kárigénye kielégítése érdekében a Baumag-csoport felszámolója feljelentése alapján bűnügyi zár alá vételre került 2004-ben az a vagyon, melynek értékesítése fedezetet teremthet a károsulti hitelezői igények legalább részbeni kielégítéséhez. Az azonban jól látható, hogy részben a büntetőeljárás elhúzódása, részben pedig a polgárjogi igény peres majd végrehajtási eljárás útján történő érvényesítése olyan időigényes folyamat, hogy jelenleg kilátás sincs arra, hogy a károsultak belátható idén belül megtérüléshez jussanak, holott a bűncselekmény elkövetése óta már mintegy másfél évtized eltelt.
A károsultak többsége már idős, egy részük már meg is halt, ezért rendkívül méltánytalan helyzetet jelent számukra, hogy a bűncselekmény elkövetésének megállapítása és a büntetések kiszabása ellenére a károsultak nem kerülhetnek legalább részleges kárigényük kielégítéshez a bírósági rendszer és az államigazgatás gépezetének lassúsága miatt.
A fentiekre tekintettel azzal a kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz, hogy miután a kielégítés alapját képező vagyon bűnügyi zárlat alatt van, ezért értékeljék fel azt és a felértékelés alapján a felértékelt érték erejéig arányosan a Magyar Állam - vagy a Quaestor ügyhöz hasonlóan és Baumag Kártérítési alap - vásárolja meg követeléseinket a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa”-hoz bejelentett hitelezői igényeknek megfelelően, mert így legalább a felmért vagyon erejéig belátható időn belül kielégítéshez juthatnánk.
Ez gyakorlatilag az állami költségvetés részéről vagyonvesztést nem jelentene, hiszen a kifizetésre kerülő összeg megtérülne a zárolt ingatlanok, cégek, egyéb vagyoni értékű jogok értékesítéséből, a kisemmizett hitelezők számára azonban belátható időn belül régen – mindeddig hiába - várt segítséget jelentene a többi adófizető megkárosítása nélkül.
Kérésünk soron kívüli teljesítését kérve,
Zalaegerszeg, 2015. július 20.
Tisztelettel:
Sényi Miklós
A fentieket teljesítését kérjük, mint Baumag-károsultak:
Alulírott, Sényi Miklós, az ún. Baumag-károsultak nevében és érdekeik képviseletében az alábbiakkal fordulok Önhöz.
A kétezres évek elején országos viszonylatban is jelentős média-nyilvánosság előtt folyt az ún. Baumag-ügy. A több-tízezer károsulttal szemben bűncselekményt elkövető Balázs Lászlóval és társaival szemben 2004-ben indult meg a büntetőeljárás, amely a Fővárosi Ítélőtábla 2013. november 20. napján 3.Bf.344/2012/95. számú jogerős ítéletével zárult. A büntetőbíróság a polgári jogi igények érvényesítését egyéb törvényes útra utasította és tájékoztatta a Baumag-csoport felszámolóját, hogy amennyiben Balázs László, Balázsné Mohai Éva és Balázs Péter vádlottakkal szemben a polgári eljárás megindítását 60 napon belül nem igazolja, úgy a zár alá vételt kérelemre feloldja. A felszámolóbiztos tájékoztatása szerint a vádlottakkal szemben hivatkozott peres eljárás 24.P.21.250/2015. ügyszámon jelenleg is folyamatban van a Fővárosi Törvényszék előtt, az ügyben még első fokú határozat nem született, melyre tekintettel valószínűsíthető, hogy az ügyben másodfokú, jogerős döntés meghozatala még évekig nem várható.
Amennyiben a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa” fenti, kártérítés megfizetése iránti kereseti kérelmét a polgári bíróság teljesíteni fogja, vagyis vele szemben a vádlottakat jogerősen kártérítés megfizetésére fogja kötelezni, úgy az alapján kerülhet majd sor a végrehajtási eljárások megindítására. A végrehajtási eljárás keretében lesz majd lehetőség a Balázs-család tulajdonában lévő ingatlanok, tárgyi eszközök és egyéb vagyonelemek értékesítésére annak érdekében, hogy az azokból származó pénzösszegek a megkárosítottak igényeinek legalább részleges kielégítésére fordíthatóak legyenek. Megjegyzem, hogy különféle jogi lehetőségekkel az elkövetők még akár évekig is el tudják húzni a peres eljárás, majd az értékesítés folyamatát, azaz már látható, hogy a kétezres évek elején elkövetett bűncselekmények áldozatai több mint másfél évtized után juthatnak kártérítéshez (ha egyáltalán idős koruk miatt megérik).
A fentiek alapján az alábbi kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz a károsultak problémáinak megoldása érdekében:
Nagy szerencsére a Baumag-károsultak kárigénye kielégítése érdekében a Baumag-csoport felszámolója feljelentése alapján bűnügyi zár alá vételre került 2004-ben az a vagyon, melynek értékesítése fedezetet teremthet a károsulti hitelezői igények legalább részbeni kielégítéséhez. Az azonban jól látható, hogy részben a büntetőeljárás elhúzódása, részben pedig a polgárjogi igény peres majd végrehajtási eljárás útján történő érvényesítése olyan időigényes folyamat, hogy jelenleg kilátás sincs arra, hogy a károsultak belátható idén belül megtérüléshez jussanak, holott a bűncselekmény elkövetése óta már mintegy másfél évtized eltelt.
A károsultak többsége már idős, egy részük már meg is halt, ezért rendkívül méltánytalan helyzetet jelent számukra, hogy a bűncselekmény elkövetésének megállapítása és a büntetések kiszabása ellenére a károsultak nem kerülhetnek legalább részleges kárigényük kielégítéshez a bírósági rendszer és az államigazgatás gépezetének lassúsága miatt.
A fentiekre tekintettel azzal a kéréssel fordulok a Tisztelt Miniszterelnök Úrhoz, hogy miután a kielégítés alapját képező vagyon bűnügyi zárlat alatt van, ezért értékeljék fel azt és a felértékelés alapján a felértékelt érték erejéig arányosan a Magyar Állam - vagy a Quaestor ügyhöz hasonlóan és Baumag Kártérítési alap - vásárolja meg követeléseinket a Baumag Stratégiai Fejlesztő Szövetkezet „fa”-hoz bejelentett hitelezői igényeknek megfelelően, mert így legalább a felmért vagyon erejéig belátható időn belül kielégítéshez juthatnánk.
Ez gyakorlatilag az állami költségvetés részéről vagyonvesztést nem jelentene, hiszen a kifizetésre kerülő összeg megtérülne a zárolt ingatlanok, cégek, egyéb vagyoni értékű jogok értékesítéséből, a kisemmizett hitelezők számára azonban belátható időn belül régen – mindeddig hiába - várt segítséget jelentene a többi adófizető megkárosítása nélkül.
Kérésünk soron kívüli teljesítését kérve,
Zalaegerszeg, 2015. július 20.
Tisztelettel:
Sényi Miklós
A fentieket teljesítését kérjük, mint Baumag-károsultak:
AZ ALÁBBI LISTA TAGJAINAK NAPI TELEFONKAPCSOLATA ALAPJÁN
JELENTŐS ELŐRELÉPÉST ÉRTÜNK EL ÚGY AZ ÚJ DÍJTALAN EGYESÜLET(BAUMA GKÁROSULTAK
ALÁÍRÁSGYŰJTŐ EGYESÜLETE),MINT A GYÜJTŐÍVEK FORMAI MEGALKOTÁSA TERÉN.
AZ EGYMÁSSAL TELEFONKAPCSOLATOT TARTÓ KÁROSULTAK EGYBEHANGZÓ VÉLEMÉNYE AZ,HOGY A MÉG KÍVÜLÁLLÓK HÍVJÁK A 92 320 427-ET,KÜLÖNÖS TEKINTETTEL BAJA,MISKOLC,DEBRECEN,ÉS EZEN LISTÁBAN MÉG NEM SZEREPLŐ TERÜLETEKRŐL.
AZ ALÁÍRÁSGYŰJTÉS GONDOLATÁT 3155 fő TÁMOGATJA:2015.10.6.
1.Toprongy 1 VALAKIKNEK NAGYON NEM TETSZIK EZ A LISTA,ÁLLANDÓAN
2.mama 35 LETÖRLI A BEÍRT NEVEKET,EMIATT ÚJRA BE KELL ÍRNUNK
3.Fehér Andrea AZOKAT.
4.Baruka
5.10 R + min. 30 fő
6.BAUmagnélküli
7.Kres 58
9.okoskodó 12
10.jjulika
11.mező
12.Mindmegette +6 fő
13.fószer 57
14.baumagkirálylány
16.baumagkár
17.juhlaci
18.F.zoltán
19.Nanderzon
20.Baumagoss
21.Kempf Gyula
22.FA 18
23.bassus
24.micimackó
25.GabiZepter
26.Az elnök
27.Anna Sashegyi
28.Alfina 63
29.Aron Nagy 007
30.cp75pp
30.kalandor 123
31.tüskéskaktusz
32.magg 73
33.pumukli 1948
34.Reinkarnált + 299
35.jósvafő
36.Törpefenyő +100 fő
37.egyesületek
38."666"
39.micimackó 513
40.bassus
41.Balambér 02
42.tegzi 235
43.Bawa Hé
44.208 D
45.károsult 2015
46.Whale
47.Sopronmag
49.nyakfogom +100 aláírás
50.Füredi Nándorné
51.Vörös Lajosné
52.Simon Sándorné és családja
53.Varga József
54. k i a d ó
55.Csendes Lívia
56.Csendes András
57.Varga Miklós
58.Tóthné Kovács Krisztina és családja is csatlakozik
59.Arató János
59.Horváth Tihamér +100 fő
60.Gimesi Györgyi és családja
61.Szántai Klára
62.Tóthné Kovács Krisztina és caládja
63.Magg 73 plusz 53 fő
64.Juhász Barnabás 6 fő
64.Ivék Gyuláné 65.Szántai Istvánné és családja 66.Füredi Nándorné 67.Fazekas Mihály 68.Judit Kisné Vörös 69.Dr. Rédei József 70.Dr. Rédei Józsefné
71.Barabás Józsefné +800 fő Zala és környéke
72.P.Ferenc és neje
73. Csáti Margit és népes családja
74.Aratóné Krausz Éva
75.Radóné Hohner Mária +1 fő
76.Papp György
77.Papp Györgyné
78.Németh Zoltánné
79.Németh Tamás
80.Németh Dánielné
81.Keglovics Zoltánné
82.Mágel Györgyné
83.Dedici+6 fö
84.Fekete Nándorné + 500 fő
85.Niederkirchner István
86.Latyák Anikó
87.bauszivacs
88.Kalandor 123
89-100 KÖZÖTTI RÉSZT VALAKI LETÖRÖLTE,ÚJ NEVET NEM ÍRT BE.Ő EGY GAZEMBER BALÁZS PÁRTI.