Köszi szépen az infót!! Végre valaki segített!! Már több fórumon is feltettem a kérdést, de senki nem válaszolt nekem... :(
Mi szabadkai rokonnal szeretnénk megvetetni a jegyeket, úgyhogy remélem tényleg olcsóbb lesz a jegy. Az itthonról történő vonatjegy-árakat meg komolyan mondom nem értem... de mindegy.
Hát ha még azt számolom, ha egy picikét emeltek is tavaly óta a hálókocsis vonatjegyen, akkor is autóval együtt egy 8000 forintból megússzuk/fő (4en mgyünk így a kocsi utaztatása is eloszlik).
Visszafelé meg ráérősen hazakocsikázunk.
Húúúúúúú, már nagyon várom!!!!!!!!!!! Köszi még egyszer!! Sokat segítettél!!!!
Tudnál írni bővebben olyan útról, amikor Horvátországon keresztül mentetek? Budapestről indultatok? Mi volt az úticél? Mennyi ideig tartott az utazásotok?
Most szeretném összehasonlítani én is a különböző útvonalakat. Köszi előre is a segítséget!
Mi tavaly nyáron utaztunk vonattal Szabadkáról Barba, illetve vissza. A felnőtt retúrjegy pótjegyekkel, helyjegyekkel 8800 Ft körül volt, a 10 éves gyerekért pedig 5600 Ft körül fizettünk. A jegyeket mi Szabadkán vettük meg, mert itthon csak utazási irodán keresztül lehet tripla áron. Kocsit mi nem vittünk, de ha jól emlékszem 35 eurót kértek egy kocsiért tavaly, de hogy ez csak oda v. retúr, azt sajna nem tudom.
A vonat este 7 körül indult Szabadkáról és reggel 8 tájékán érkezett volna Barba, de mi kifelé csúsztunk 3 órát, vissza viszont percre pontosan érkezett. Visszafelé is 7 tájékán indult Barból. Egyébként meglepően tiszta volt a vonat, csak a Wc lett reggelre rettenetesen mocskos, de ez már az utasok bunkósága volt. A kalóz mellett biztonsági őr is mászkált néha, a hálófülkében pedig tiszta, vasalt ágyneműt kaptunk.
Ha jól emlékszem Te mindig a Barcs-Banja Luka-Mostar útvonalon közlekedsz, mi mindig Horvátországon keresztül. (egyszer volt egy mostari kirándulásunk de akkor is Metkovicnál be-ki) Most ujra bemennénk Mostarba és onnét a Jajce-Banja Luka-Bosanska Gradiska-Okucani (onnét Zágráb felé az autópályán) jönnénk haza.
Ha ráérsz légyszi irj egy kis infot az utról. Mennyire jól járható, hegyek-völgyek, szük vagy normál stb.
Valahol ugy olvastam,hogy a szerb részen a határátkelőt nem Bosanska Gradiska-nak hanem Serpska Gradiska-nak irják.
Szoval minden érdekelne.
Ha más is ezen az utvonalon jár köszi minden információt.
Valszeg minőségi különbség, mint nálunk a kutakon is van legalább kétféle. Leginkább ezek csak marketing fogások, szerintem nyugodtan tankold a legolcsóbbat, az szokványos dízel. Ettől nem lesz bajod, míg a többibe ki tudja milyen keverék megy. Személyes példa: az én benzines autómba a 95-ös a legjobb. Hiába a csúcsszuper 99-es és ilyesmi, az autó számítógépe nem tud vele mit kezdeni. rosszabbul húz, jobban füstöl... 95-ösre van beállítva, azzal megy a legjobban. A dízelnél gondolom detto ez a helyzet.
Hali! Tudja valaki, hogy a három, dízel üzemanyag között mi a külömbség? Illetve bármelyiket nyugodtan bele lehet tankolni egy személygépkocsiba? DIZEL D-2 66,70 Din. EKO 3 DIZEL 70,20 Din. EVRO DIZEL 73,20 Din.
Ezen az úton voltunk már mi is. Nagyon szép és jó is. Arra figyelni kell, hogy Mostar után az úton egyszer csak kint lesz, hogy Dubrovnik jobbra és fel is megy rögtön a hegynek, és emlékezetem szerint csábító távolság van rajta ne dőljetek be. Mi bedőltünk és halálfélelmünk volt, olyan út volt. Órákig mentünk az egy kocsinak is szűk heyen és helyi buszjáratok jöttek szembe, tolatgatni kellett, korlát sehol, autóroncsok a mélyben. Szóval ne térjetek le a főútról!!!! Ha erre figyeltek,, nem lesz gond!
Örülök,hogy mégis tudtok jönni HN-ba.Tudomásom szerint 1€ 79-80din között mozog ,ez az ár tartja magát.
Egy liter 95ös is ugyanennyi Szerbiában,további friss infokat majd 10-11én írok smsben mindenféle díjakról.Üdv. majd megírom azt is kell-e baksist fizetni a yardoknak.:)
Sziasztok. Jún. 14-én indulunk autóval Herceg Noviba. Sokféle árat láttam itt, ezért elvesztettem a fonalat: össze tudná valaki szedni és megosztani a néppel az összes fizetős szakasz IDEI díjait (sztráda, alagút, komp)? Plusz: jelenleg mennyi a forint/dinár árfolyam, illetve a szerb és montenegrói benzin?
Az útvonal:
Röszke-Újvidék-Belgrád-Uzsice-Podgorica-Cetinje-Budva-Herceg Novi
A boszniai részen régen jártam még a háboruk elött, de nem hinném különbség van bosnyák vagy szerb részen levö utakon.
Én ajánlom a szerbiai utvonalat, mikor elöször mentünk kicsit tartottam töle , mivel a horvát tengerpartra azért simább az ut, de végül is ez sem rossz, söt a táj gyönyörü.
A szerbektöl meg tényleg nem kell félni nem esznek meg senkit :-), közöttük is van jó is rossz is, és nagyon vendégszeretöek föleg a montenegróiak, na persze nekik viszed a pént :-).
A szerb rendörök sem vészesek, föleg ha most hasonlitom a magyar rendörökkel amit látok a tévében. Velük vigyázni kell a megvesztegetéssel, sértésnek veheti és még külön megbüntet érte. Sok van belölük az utakon, de ha betartod a szabályokat fölöslegesen nem akadékoskodnak.
A "két Bosznia" közt semmi különbség sincs, csak a szerb részen több a kockabetűs felirat. Ha tanultál még oroszul, az sem okoz gondot. Ha meg tartas a "szerbektől", miért pont Montenegro? :)
Tud valaki konkrét infót arra vonatkozóan, hogy mennyibe kerül egy főnek a vonatjegy Szabadkáról Bárba? Valahol olvastam, hogy van egy esti hálókocsis járat, ami reggelre lenn van Bárban.
4en megyünk augusztusban, kocsival, és az az ötletünk támadt, hogy mi lenne ha vonattal mennénk le (persze a kocsi is vonatozna velünk).
Hogyha nem Vukovar-Tuzla felé mennél, hanem az E73 nemzetközi főútvonalon, akkor ott egészen a tengerpartig csak egy kb. 20 km-es szakasz szerpentines, az út pedig nagyon jó minőségű és nincsenek brutál emelkedők. Az út végig a folyó völgyben megy.
Nekünk a hajóval volt olyan hogy kínlódva, szenvedve volt meg szűken 40!!!!! Sokszor nem is látszott hogy emelkedne az út, csak az autón éreztem, nem akar menni. Illetve az út minősége miatt, a lámpából kiesett az izzó! Ez nem volt egy nagy tragédia, mert könnyen orvosolható, csak érzékeltetni szerettem volna hogy szerintem a 80 az autópályán fényévekkel más, mint a 60 (50-40...) a Bosnyák részen. Ahogy "baffalolev" is írta van nagyon rossz minőségű rész is. Ezt értsd úgy hogy gyakorlatilag kőút és 2,5-4 méter széles. Itt tolatgatni bűvészkedni ahol egy autó is csak szűken fér el??? Hááát én nem is tudom, ha egy mód van rá én sem fizetek az útért, de van ahol megéri és nem is szabad a spórolásra gondolni. (pl ez a kategória, a napokban tárgyalt új alagút is Montenegróban).
Ebben teljesen igazad van, csakhogy Dél-Dalmácia felé Pestről erre azért rövidebb, nem beszélve arról, hogy a horvátoknál a pályadíj is jóval több, mert lakókocsinál már a II-es díjkategória érvényes! Nem beszélve arról, hogy hivatalosan csak 80-nal mehetek vontatmánnyal. Akkor meg minek fizessek, inkább megyek Boszniában 60-al!
Az én lakókocsim még nem látta Montenegrót, de volt szerencsém egy hajót lecibálni. Ráadásul csak egy hosszú hétvégére mentünk. Eszméletlen haladatlan volt az út. Igaz a lakókocsinak az az előnye, hogy ha már unod az egészet, akkor megállsz valahol és pihensz egy jót. Én úgy gondoltam, ha leviszem (főleg ha gyerekkel, feleséggel indulok) akkor valahol megállunk egy napot pihenni. De a te esetedben az hiszem sokkal egyszerűbb lenne, ha nem bóklászolnál Boszniában hanem mennél Horvátországban az autópályán. Mert nem csak a szerpentinek "egyenesebbek" hanem az út is sokkal simább.