Sziasztok.Kb:9-éve van egy 1.3-as kombim és most elő rukkolt valamivel ami vel a 9 év alatt sosem.Jelenség a következő:indítás után és alapjárat közeli fordulaton meg-meg torpan néha le áll de pöc röff indul,normál utazó sebességen semmi.(a kevés üzem anyag miatt levegősödésre gondolta,főként,mert kanyarokban kezdte el,de már teli tanknál is csinálja).Alapjárati motor a következő tippem,de ha valaki már találkozott hasonló hibával és sikerült orvosolni megköszönném a segitséget.
Fékfelengedésnél nyikkanás? Mintha a sajátomat hallanám. végignéztem mindent, 80000 km alatt végig csinálta. Bosszantó, de szerintem ártalmatlan. nekem nem volt vele egyéb bajom.
Véleményem szerint egyébként a hátsó fék felől jött a zaj.
Fékfolyadék: motortérben középtől kicsit jobbra a "bazinagy fekete diszkosz"elején lapos kerektetejű áttetsző műanyagtartály. szerintem ne babráld, ha a szint jó. Biztos nem attól nyekken.
kemény kuplung: legelőször a kuplungbowdennek egy alapos WD40-es kezelés. Ha nem használ, lehet tovább gondolkodni. pedál tengely esetleg, kiemelővilla tengelye talán, amig ezeket nem zárod ki, kár tvább bontani
Kerekeket átnézem, úgyis szeretnék rá alufelnit. Láttam Skodás változatban. Esetleg ha vki tud jó ár arány értékű felni jelezze. Kézifék behúzásnál nincs ez a hang...de tök zavaró mikor megállok a lámpánál akkor nyikkan egyet. Sajna hallani.
Más. Kuplung pedálom olyan kemény...mintha vmi gumi lenne a felfogatásnál, az kilenne száradva és nem teljesen simán tudom benyomni. Ha többet kell kuplungolni akkor érezhetően rosszabb lesz. Bocs, hogy ilyen hülyén irtam le de tán ez szemlélteti legjobban a dolgot. Van a pedálnál egy rugó...ott vmit zsirozni vagy olajozni. Mert ha fújok a rugóra WD40-et akkor egy ideig tök szép simán jár a pedál.
A kormány rázkódást sok minden okozhatja, de legvalószínűbb a gumi, illetve a kerék. Ha felcseréled az elsőket a hátsókkal, és ráfigyelsz, akkor kiderülhet hogy a kerék okozza-e.
A fékpedál felengedésekor hallható nyikkanás jöhet a pedáltól, (tehát a lábad környékéről) de a munkahengerektől ( tehát kívülről) is. Ellenőrizd a fékfolyadék szintjét!
Január óta tulajdonosa vagyok egy királykék 96-os Feliciának. 1,3Lxi, 170ezer km-rel.
Egy Lada 1200-est váltott, mivel új munkahelyemre kocsival kell járnom. (napi 100km, de felváltva járunk egy munkatársammal). Friss műszakival vettem a kocsit 300ezer FT-ért. Pár kérdés. 100km/órás tempónál enyhén elkezd rázni a kormány, ez mitől van? (nem értek a kocsikhoz leszögezném :) gömbcsukló vagy ilyesmi gond lehet?) A másik ha fékezek és meggállt a kocsi, lelépek a fék pedálról akkor egy nyikkanó hangot hallok...ez mostanság jött elő. Amúgy érzésre semmi gond a fékkel.
Nagy nénikémnek volt egy (több is) piros 120-as skodájuk.
agyonkímélt garázsos autó volt csak a 5km-re lévő vikkendházukhoz jártak ki vele...
unokatesómék megvették tőlük mert 16 évesen az autóban nem volt csak 14.000km.
annyi szerencséjük volt hogy az autó minden héten be volt indítva, és az olajat hűtőfolyadékot a nagybácsi minden tél előtt lecserélte, ill feltöltötte.
de az autó olyan lusta volt hogy a 100-110km/h órás sebességet csak nagy nógatással tudta elérni. pláne tartani.
Most a sógoroméknak van egy 60.000km-el a garázsban álló Suzuki sedanjuk.
kb 5 éve áll a garázsban.
ilyen autót nem szabad megvenni. ennek minden tömítése, gumi alkatrésze ott áltában elérett, fém alkatrészei rozsdáznak korrodálnak.
ha abban a 2001-es skodában nem évente hanem a kilométernek megfelelően kb 2xvagy 3x cseréltek olajat ill. a hűtőfolyadék nem volt ellenőrizve akkor nyugodtan lehet felejteni.
bár a motorban kevés kilométer van, az állás nem tesz jót neki.
Ezek azért nem M zárolt járgányok. nem úgy tárolják mint mi a seregben a csepeleket, uralokat, ill. ahogy harckocsizóként a lövészpáncélosokattároltuk
nincs leengedve minden folyadék és helyette konzerváló folyadékkal feltöltve és lezsírozva minden csavar, és rés,
seregben még a gumik is oljozva voltak+felbakolva a járgány hogy a gumi ne érje a talajt.
A rózsaszínű fagyállók között előfordulnak hamisítványok is, olyat kell venni, ami "ismertebb" márkájú, és rá van írva, hogy szerves savakat tartalmaz.
Én egyébként kéket használok/használtam mindig. Normálisan beállítva, kb -30 C fokra nem lesz semmi baja tőle a motornak. Akkor kezdi ki az alumíniumot, ha töményen van beleöntve (50-60 fokosra beállítva)
A csendesség nem annyira észrevehető, inkább az az előnye, hogy nem fog úgy rohadni. Na meg esős, nedves-sáros úton nem fog csorogni a elöl a lökhárítón és hátul-oldalt a sáros víz, amit a kerék odaszór.
Én egyébként azért vettem, mert jobb hátul a kis rekesz mögött ( ez csak kombiban van) mindig beszivárogott a víz. Azóta nincs ilyen gondom.
Na van hátránya is az ilyen megkímélt autónak... A fateré 96-os MPi, 50KW és 59ezer volt benne amikor vettük. Szép, megkímélt autó, kis túlzássak még olyan most is mintha most jött volna ki a gyárból.
Csak éppen az előző tulaj, a nagy kímélés közben a pénztárcáját is kímélte, mert a fagyálló bele volt savanyodva. Meg az olajcseréket is a 15 ezer km-hez igazíthatta, nem pedig az éves cseréhez,mert olyan fekete szutyvadék volt benne, mint egy régi lepukkadt zsiguliban.
amikor az autópályán meghalt a féltengelyem ott vettem bele. a berakásra viszont olyan árat mondtak hogy átmentem a opel szalonba és ott rakták be az autóba.
csak hozzáteszem 3féltengely csuklót tudok miskolcon venni azon az áron amin ők adták.
kb 2 hónappal később szlovákiában szervizelték az autót (vezérműláncot cseréltek)
és ott mondták hogy a gödöllői patócs és a hatvani és a bátonterenyei skoda szalon is tőlük veszi a skoda alkatrészeket (harmad áron)
Hát csak annyit hogy 750.000-ért csak maradjon nála.
Az a felicia akkor sem ér 400-től többet ha megtankolja. ha végignézed a használtautó árakat akkor 750ért már olyan autók vannak amiben klímától a elektromos ablakon át minden van.
ha 29.000km van benne az csak bónusz. de 350 ezret akkor sem fizetnék pluszban rá ha csak 1000km volna benne.
volt olyan autóvásárlásom ahol az eladó azt mondta hogy olyan szép emlékeket élt meg ezzel az autóval ami számukra nagyon drága emlékek és ezért nehezen vál meg tőle.
ott csak azt lehetett mondani hogy ezek az emlékek valóban drágák mert jól megdobták az autó árát, de sajnos számomra a eladó emlékei értéktelenek úgyhogy azt nem fizetem ki.
Más:
-Stemplis én is úgy gondolom hogy nem kilométer függő a lánc csere.
a gumiharangoknál is azt mondom hogy csak megnézni kell, esetleg a gömbcsuklókat megzsírozni alattuk ill. csak akkor cserélni ha szakadtak.
gyertya az egyértelműen cserés.
amit megnéznék az a hűtőfolyadék, ebbe a gyári piros kell, ha nem az van benne akkor le kell rá cserélni.
A menetzajt nem tudom megítélni, szerintem nem befolyásolja.
A célja csupán a rozsda lassítása. Elől nem kritikus, de a hátsó sárvédő ívek nagyon korrodálnak. Az én felim most múlt 10 éves, és még nem virágzott ki. (Pár éve raktam be.)
Üdv!Ahogy a cartársak irják,keress egy jó szakit!Én balga módon márkaszervizbe vittem 60e-s szervizbe.(Patócs,Gödöllő)Mikor mondták az összeget,az asszony majdnem átharapta a torkomat!8e+áfa 4l váltó-olaj,8e ablaktörlő-lapát,stb a vége 60e felett volt!Mondták kezdjek gyűjteni a 90e-s szervizre,az többe lesz!Ez kb.2003-ban volt,nem volt"válság"!
A nagyrészével egyetértek:) Bár én a vezérműláncra azt mondanám, hogy elég akkor csereélni, ha már nagyon csörög. Km-től függetlenül.
A féltengelygumiharangokat csak akkor, ha sérültek, ki vannak szakadva. Mert, ha valamit sz@r utángyártottak raknak bele, akkor 1-2 év után cserélheted ki megint.
A gyertyákat én kicserélném, mert ha sokat ment és el van már égve, akkor megtörténhet, hogy letörik belőle egy pici darab, és az csúnya dolgokat tud művelni a hengerben.
Ezen a héten nem értem rá, de a jövőhéten valamelyik délután összefuthatunk egy eszmecserére, kb. délután 2-kor végzek a melóban. Kedd, szerda, csüt. elvileg jó. Amúgy nem miskolci vagyok, csak ott melózok.
nem elvégeztetni kell hanem sajátkezűleg lecserélni.
szerintem szakszervízbe ne vidd mert többet kérnek érte mint reális és az esetek nagy részében rosszabb lesz az autó mint előtte.
ha már szakembert keresel kérdezd körbe az ismerősöket valami jó szerelő után.
60000km-nél... (kb 6 éve nekem is volt benne ennyi) -nem sok hiba lehet amit nem tudsz kicserélni vagy amit nem tudnak annyi idő alatt kicserélni amit ne várhatnál meg.
Fékolajat írtad. akkor már egyúttal a fékbetét is lehetne.. előre a feliciába jó a favorité
hátsóban nem vagyok biztos hogy egyezik a favorittal.
Üzemanyag szűrőt jó ha cseréled.
vezérmű láncot nem kell! elég kb 90.000-nél.
gyertyasorból van olcsóbb-drágább amelyik rövidebb intervallumú az is 20-30000 km-re van hitelelesítve. szerintem ez is jó. 90.000 környékén amúgy is láncot cserél az ember +olajat stb... és elég akkor újra cserélni a gyertyát.
nézd meg a féltengelyeken és a csuklókon a gumiharangokat, azokat érdemes cserélni.
A váltóolaj még elmehet 10 ezret... de mivel már biztosan van vagy 10 éves, ezért nem ártana lecserélni. Lehetőleg olyat vegyél vele amilyen kell (75W-90, API GL4, ha jól emlékszem), mégha egy kicsit drágább is.
Gyertyaügyben megoszlanak a vélemények... szerintem nézd meg milyen van benne és vegyél olyat. A fogyasztásod jónak mondható, felesleges kísérletezgetni.
Amiatt nem szükséges a hibakódokat törölni. Nekem 5 év alatt egyszer sem volt még hibakódkiolvasásom, azóta kb. 80ezer km mentem, ( közben volt termosztátcsere, a benzinpumpa csere előtt "végigszenvedtem" 300km-t, kitakarítottam minden jeladót amit ki tudtam szedni, amikor vettem a riasztón egy vezeték letestelt és vagy 15-ször beriasztot mire megtaláltam, ja és volt benne egy folytószelep tisztítás is). Szóval amiatt nem szükséges szervizbe rohanni vele, ha nincs semmi hiba.
A szelephézag valószínűleg még jó, de egy ellenőrzés néha nem árt. De csak jó, megbízható szerelőhöz vidd. Ha szép csendesen jár, nem kopog, csörög akkor inkább csinálj vele semmit.