köszi szépen. .. holnap hívom. .. Muszáj szereznem egy fülket.... csak nehéz, hogy olcsó is legyen meg jó is. .. Ezt az ottóst nagyon sajnálom. .. 30ért hibátlan. ..
A Kamazom volt ilyen. Alig volt olajnyomása..... Azt mondta egyszer egy "nagy" kamazos, hogy még a lámpa nem gyullad ki addig had menjen. Semmi baja nem volt.
Kb. 6 éven át napi rendszerességel gyűrtem a kilométereket vele egyfolytában. Csak vasárnap volt egy kis pihi.....
Nem nagyon éri meg, de saját részre van. Igazából a vetés forgó miatt éri meg csak, tiszta marad a terület nincs gaz növény! Mellesleg a betakarított gabonán felnevelődnek a vágásra szánt röfik :)
Nekem az első, amit kipróbáltam az 550-esen miután megvettem és első "erőltetésre" került sor, hogy a vizet felengedtem majdnem 100°C-ig. Alapjárat, Kb, 500-550 f/p, 2,5 Bár, 15-ös olajjal. Egy darabig elpöfög még.... :-))
Ma megnéztem pontosabban az olajnyomás változást! Hidegen 2.5-bar melegen 2-bar (70 fok víz) alapjárat (900 fordulat)! De ha 70-foktól feljebb engedem a vizet akkor meg még lemegy 1.5-bar-a! Vagy ez így szokott lenni?
Szakik tudna valaki a FORTSCHRITT - K 454 bálázóhoz használati vagy javítási könyvet? Melótársam vett egy bálázót de könyvet nem tudott sehol szerezni hozzá
MTZ-80-ra keresek hátsókerékre külső gumiköppenyt 15,5 R 38 lb 50%-osat vagy Taurust vagy Orosz gumit, mindegyikből van egy darab, ahhoz kellene még egy. Veszprém megye.
Üdv! Hívd fel a kisvárdai kupecet! Nála volt kisfülke, ha jól emlékszek 40-ben. Csak azt nem tudom, hogy 50-s vagy 80-s fülke, de azt mondták jó állapotban. telefonszámát az expresszen hirdetésben megtalálod.
Ottót felhívtam, pont most mennek a kisfülkeért.. volt neki, de eladta. . hibátlan, 30e ft. .. Nem igaz, hogy mindig lemaradok. .. Pedig az enyém annyira rossz, hogy nem érdemes javítani .. Tegnap levettem..
Ez azért van mert a le engedett hüttő zsalu hirtelen át engedi a levegőt és az olaj a hütőben is vissza hül a hidegebb olaj meg a karterben alulra kerül és egyből a szivatyu buvárcsövéhez ami fel is szivja ez meg fékezi a keringést a rendszerben mert a hidegebb olaj nehezzebben kering mert kissé sürübbé vált.Ez az oka a nyomás kis mértékü változásának...........szerintem.
Szia és üdv mindenkinek.Hát ez szépen el van repedve,az én 50-es MTZ-ben is ezért cseréltem motort mert dettó ugyan igy volt elrepedve a motor blokk.Ez a hiba az ablakos 50-es MTZ motoroknál van és ez gyári öntés hiba,a motor rezgése miatt repednek el egy idő után.A szerelő haverom mondta ez álltalában szinte minden 3-dik motornál elreped elöbb utőbb.A tiéd milyen motor ABLAKOS?
Olyan problémám adódik hogy alapjáraton (900 fordulat) az olajnyomás 2bar 75-fokos víznél de ha a hűtózsalut menetközben lejebb engedebb hogy visszább hűljön akkor meg lemegy 1.7-bar ez miért van? Az órám szarakodna? Még nem engedem a zsalut addig jó minden!
120 lónak egy 6 soros vetőgép nem sok főleg ha komolyabb márka a vetőgép...
Példaként: 175 ló, kuhn maxima 6 soros vetőgéppel, hektáronként 5,6 litert fogyaszt, úgy hogy 2 hektáranként járunk ki műtrágyát tankolni, átlag sebbeség 8-9,5 km/h.
Szép jó napot mindenkinek.Esetleg valaki tudna mondani MTZ bontót,illetve elérhetőséget? Sajnos a gátak szétvannak repedve végig és ott folyik össze a víz és az olaj,cserélni kell nincs mese. Majd ha tudok teszek fel képet.
Azt nem írtam, hogy azt az értéket nem lehet feljebb "pöckölni"..... :D
Gondold el, mikor vettem a 80-ast (Tsz-tuning...) 2500-at is pörgött, ha nem többet és erre rá még a hátsó gumik rajta 16,9-38-asak voltak... Padló gázon már ilyesztő volt vele menni.... De Bóly-ból hamar hazaértem. :-))
Jó reggelt. .. Tegnap szétszedtem a trakit. ... szét van bontva a fülke, már csak le kell emelni róla. .. egyelõre még mindig nem találtam nagy hibát. .. Olajnyomás nagyon jónak tünik. .. fordulaton 3, alapjáraton 2 bar... A jobbos féknél látok egy törést ott a rúdazatok közt egy kis 10 centis összekötõ, meg a felező hátrafelé müködik, elõre , vagyis felezőbe nem tudom rakni, elmozdul a kar, olyan mintha már majdnem bevenné, csak nem tudom jobban elõre nyomni. .. de szét bontom azt is és bele nézek .. egyelõre egyébb hibát nem látok. .. a kábeleket mindet kiszedem, a nagyját már kiszedtem, kap újat. .. a fülke meg fel lesz újítva... de azt is én csinálom. ..
Olyan problémám lenne hogy mikor megvettük a traktort nem volt motorszámunk csak egy motorkódunk. Tűvétettem érte a blokkot de sehol nem találtam. Tavaj év végén ki kellet cserélni a blokkot vettem egy másik blokkot átszereltem szépen mivel semmilyen kódot nem találtam. Ti mit tudtok erről ? Műszakin gond lehet ? Köszönöm a válaszokat : Atee
Abban igazad van hogy ez egy lelakott fos és hogy drága is, meg az első gumik is szarok, de tudom biztosan h jöhet ilyen motorháztetővel mert ismerősnek van 2000-es kiadás 82.1 és ilyen motorháztetős meg van még egy 98 év végi és az is ilyen:)
a kerekek nem olyean kicsik 13/65-18,lehet a kép csal alacsony a kocsi jobb mint a magasak mert azok jobban is billegnek teher alatt és könnyebben borul is mint az alacsony kocsik
Így képről hogy mondod meg, hogy lelakott gép? Fényképen szinte újnak látszott a dunaföldvári gép, de amikor ott álltunk mellette hányni kellett volna...Erdészetes töröttfelnis, okádék.
nem mondanám drágának. Ilyen évjáratú az enyém, igaz, hogy 2001-es üzembe helyezésű ha jól emlékszem és 2,45 volt+ a rengeteg fuvar, meg már ment is rápénz. Üzemóra függvénye. Ha egy 30 éves kisfülkés 1,2 misi, akkor ez nem drága.
Köszönöm a segítséget! Igen elég drága, még a hétvégén megpróbálunk valamit és ha nem működik akkor kénytelenek leszünk ennyiért motort cserélni benne.:/
Na , meg is kérdeztem. .. Túl sok mindent az állapotáról nem tudnak. .. csak annyit mondanak, hogy jó, üzemképes. .. Az ára 200e Ft. . nem is gondoltam amúgy, hogy ilyen drága egy motor bele. .. Civis Mezõgép kft, debrecen, karabély u 4. 0620 480 3 222
az enyémet tudom csak megadni neked, de gyorsan átszakadok máris es megkérdezem neked. .. az enyém 203112541... pár perc es megkérdezem a számukat, úgy is itt vagyok nem messze tõle. ..
Ha õstermelõ vagyok, akkor miért nem adózom a terület alapú támogatásból. .. ? Valaki magyarázza már el nekem légyszi, hogy ez hogyan müködik. . Jelenleg van egy bejelentett munkahelyem es szeretnék terület alapú támogatást felvenni. Addig tudom, hogy õstermelõ kell hogy legyek és azt is tudom, hogy hol kell kiváltani az õstermelõit. De tovább semmi nem világos, hogy amikor õstermelõ lettem, utána mit es hogyan kell csinálnom. . Ha valaki le tudná írni nekem részletesen, az nagyon nagy segítség lenne. . :)))))))
Tengerit vet vele, meg napraforgót, amit az SPC-vel, ami volt vagy 6-7 éves és a végét járta már nála. Krumpli még a fasorban sincs, múlt héten fejeztük be az ültetést és egyből rá is húztam a szekundert is.
Hello. .. Debrecen, galamb utcai posta melletti kis utcán balra kb 30m re van egy 80 as mtz bontva... meg van még a motorja és állítólag jó is. . nem ismerem a gépet, csak ennek akartam megvenni a fülkejét... de eladták már. .. kérdezd meg, mert például a fülkét olcsón adta. ..
Neked is köszönöm,majd holnap rákérdezek volt-e ilyesmi vele és megemlítem amit javasoltál, de szerintem blokkcsere lesz , nem először lett már motor szétszedve a vállakozásban. :)
Köszönöm, láttam ezeket, de szabolcsból elmenni pápára blokkért vagy arra a krönyékre az húzós. De telefonon majd egyeztetünk, az egyik talán írta,hogy szállításban tud segíteni. Köszönöm mégegyszer!!:)))
Ki az az idióta, aki ennyit ad érte és ráadásul kap egy vackot?
MTZ 820.4 típusú Belarus traktorFelszereltség: 80 LE-s soros 4 hengeres diesel motor (D243S), 4750 cm3, maximális nyomaték 286 Nm, 2200 ford./min, folyadékhűtéses, mechanikus sebességváltó, 16/8 előre/hátra fokozattal, 34 km/h maximális sebesség, TLT 540/1000 fordulatszám és útarányos, hidraulikus működtetésű differenciál zár két üzemmóddal (kikapcsolt és bekapcsolt), egyenes első híd, első-hátsó sulyok, függesztő karok emelő képessége: 3500 kg, erő- és helyzetszabályozás, hidraulika szivattyú 32 liter/perc térfogatáramú, max. 200 bar nyomással, gumiabroncsok mérete elől: 360/70 R24, hátul: 18,4R 34, egyvezetékes légfék rendszer, össztömege: 4280 kg, fagyállóval feltöltve, elakadásjelző, izzókészlet, egészségügyi doboz, Műszaki vizsga, 1 év vagy 500 üzemóra garancia, 0 revíziós átvizsgálás Akció tartama: -, illetve a készlet erejéig.
Ár: 5.150.000 Ft+ÁFA
A megrendelés befogadásának feltétele az előleg kifizetése, hitel vagy lízing esetén pedig az önerőn felül a hitelintézet aláírt befogadó nyilatkozata. Az MTZ traktor kötelező felelősség biztosítás és a rendszámkiváltás költsége a megrendelőt terheli! A gépeket műszaki vizsgáztatva adjuk át.
Keres a soktraktoros haverom használt 82-est . Mondtam neki, hogy 94-2001-ig nézek neki, hátha találok, mert a későbbieket úgysem érdemes megvenni. Erősen helyeselt...neki is van egy 4 éves 820.2-ese, amit már sokszor elátkozott. Most vett egy Sfoggia vetőgépet a múlt héten 3,8 millióért. 2 óra után nem bírja az MTZ felemelni....
Hivatalosan. A kisfülkés 82-es is 34-et tud gyárilag. :) Azóta a gumi méret megnőtt.
15,5R38-as gumi átmérője 157cm, kerülete: 493cm
18,4R34-es gumi átmérője 171cm, kerülete: 537cm
A nagyobb gumival 1 fordulat alatt több utat tesz meg. :) Kb 10% az eltérés máris 37,4km/h a végsebesség. :) Ha jól emlékszem az első kisfülkés 82-esek még a 13,6r38-as gumikkal jöttek ki gyárilag.
A sebességfokozatok se jöttek ki jól 16/8? Hátra 8 fokozat hogy jön ki? Tudtommal: Terep rükverc, terep rükverc felezve, országúti rükverc, országúti rükverc felezve. A hidraulika szivattyú teljesítmény sincs jól megadva.
A nyugdíj miatt ne aggódj ! ..statisztikák szerint,az emberek 64 százaléka meg sem éri....8 százalék pedig,az első nyugdíj kézhezvételétől számított 2-3 éven belől elhalálozik...
Nem én találtam ki,pár hete halottam egy rádióműsorban....A nők esetében, lényegesen jobb az arány.
Szóvak az a maradék 28 százalékos hosszú-életű nyugdíjas csoport,elég szűkkörű társaságnak mondható !
Sziasztok Kühne ekém mindig ki akar menni a barázdából ,és ha egyenesíteni akarok akkor nem tudok sehogy sem, mert nem tudom semerre sem vinni az ekét csak ha emelek és tolatok .
Sziasztok.Ha javitás elött nem volt gond vele ,szóval a viz nem folyt bele a motorba akkor a hüvely gumigyürü tömitése is gond lehet ha a hüvely is uj lett belerakva.Egy gyors karter levétel és feltölteni vizzel a motort a blokkon a viz leresztő csapra meg fel a levegőcsövet és ovatosan nyomástalá helyezni a vizteret-blokkot de nagyon ne mert hátha a hütött megnyomja szerintem 1 bár elég és figyelni kell a hüvely alsó peremét ahol a blokkból kijön a főtengely felé ,hogy ereszti-e a vizet.Mindjárt nem kell motort venni ha csak nincs sok pénzed...........szerintem.
Még ha csak nőttem volna.... de öregedtem is...( az esténkénti nasi is megtette hatását...sőr,csipsz,csoki..ez mind alap az esténkénti nettezéshez :-)
Nem tudom hogy vezettél -e ilyen MTZ-t,de ha igen,biztos neked is feltűnt a hihetetlenül jó úttartása,szinte egy alsó kategóriás személykocsiéval vetekszik! Na ez az egyetlen dolog,ami miatt nem cserélek !:-))
összefolyik a víz, azt most vették észre miután kicseréltek benn ezt azt....így sürgős lenne, a jövőhéten már mennie kellene.Szabolcs-Borsod-Hajdú lenne ideális.
Ja, értem. .. de akkor ha én kezdõ õstermelõ leszek mondjuk jövõ hónaptól es nem lesz esetleg mellette bejelentett munkahelyem, akkor is csak ilyen kevés? vagy ha van munkahely, akkor semmit nem kell fizetni, ha pedig nincs, akkor tizenpár ezer? Ezzel nem vagyok tisztában. .
Akkor kell választani az adózást, amikor csináltatod. Járulék főállásban kb 10 ropi/hó, de nyugdíj lópikula. Van háromféle technikusi képzés Pallagon, vagy a másik variáció az egyetemen (tudjuk, hogy az a legjobb, de húzós is) mezőgazdasági mérnök (az inkább agrárközgazdász), kertészmérnöki, vagy agrármérnök, ami szakosodó szokott lenni.
Akkor beszéljek egy könyvelővel szerinted? Őstermelőit azt meg tudom csinálni. Most, hogy ne kelljen járulékokat fizetni csak úgy lehet elkerülni, ha van bejelentett munkahelyem? A tételes adózást akkor kell választani, amikor az őstermelőit csinálom?
Őstermelői igazolvány és ott adózásnak a tételest kell bejelölni, de azt, amelyiknél elegendő 20% költségszámla!!!!!!! Annyit úgyis összeszedsz gázolajból, stb. Ha mweg tudsz, akkor feltétlenül íratkozz be Pallagra, vagy a mezőgazdasági karra, de az fizetős lesz lehet.
Nem tudom, mi az a K 320-as. MTZ 320-asról tudok. Olyan van nekem. Kisegítő gépnek van és csak könnyű munkákat végez. Nagyon jó a fogyasztása. Videokat megtalálod visszább, vagy a tegnapi 82-es video tulajának (én) többi videoi között. Ha csak egy gépet akarsz venni szántóföldi gazdálkodáshoz, akkor inkább MTZ 550, 552, 80, 82-t ajánlok. Ez a kis gép kertészetbe, szőlészetbe, gyümölcsbe való.
Sziasztok! egy kis segítség kellene ismét, most adó ügyben. Mégpedig: igénybe veszem a terület alapú támogatást és hogy tudom elérni, hogy ne kelljen adózni belőle hivatalosan.
Kiskunmajsán a kereskedővel meg óvatosan kell mert én elmentem hozzá 350km csak oda és mikor odamentem nem is az a munkagép volt ott amit hírdetett lelakott széthajtott szar volt. Igaz 100 at engedett rögtön az árából de szarok bele magyarul...tettem télen futóval 700km es kirándulást. Nem volt hajlandó több képet küldeni mert elfoglalt egy rk kaszáról volt szó telefonon azt modndta tökélete nem sokat löttyennek a dobok nincs kikopva a kúp. Persze mindennek az ellenkezője volt elvoltak kopva a késeknél a kúpok ütöttek a dobok hegesztett vázzal... Inkább ott hagytam... szóval mindenki legyen körültekintő mielőtt elindul hozzá több kép kell róla stb
köszönöm a tanácsokat a vegyszerezős témával kapcsolatban. Ma elhivtam egy tapastalt vegyszerezős kolegát arra gondolva hátha én bénáztam el valamit azért nem jó :D de hiába követtek el mindent nem sikerült nagyobb nyomást kicsalni belőle. A véga az lett felhívtam akitől vettem és gariba csere szivattyút hoztam. Ki is próbáltam rögtön más lett a nyomás alapjáraton is 2-2.5 is megy félgázon 5re cis felszaladt. Levettem ma a szivattyút kézzel tekertem a kardán csonkot egészen könnyen tekeredett amit meg hoztam nehezebben sziszegősebben lehetett körbehajtani és úgy a jó.
0.3as fuvókák vannak rajta amiket belinkeltem mostmár próbálgatom h 300lityi körül nyomjon ki egy hektárra kb.
50ezer ft volt egy panoráma fülke minden műszerrel meg is vette melótársam.Igaz ez helyben volt . Annyi hogy volt egy kis lakatos munka rajta . De már ketyereg az mtz. Gyárilag az is kis fűlkés volt
Ha majd lesz időm lefotózom mennyire igényesen csinálta meg a melótársam
Pontosan így van ! Viszont a 80-as ban van felező váltó is,és a 9-et letudod "felezni" ! Már csak ezért is jó,hogy inkább 80-ast vettél...Én a faluba,szinte mindég "felezett" 9-el járok.
Kemény volt 2-3 óra alatt a kezdéstől elnyomni a fákat. Mindenem fáj....Ma kivettem egy fél szabad napot Cataflammal egyetemben. Nem járok bérmunkába. Itt aki csinálja lengyellel 250 ft/gödör áron fúrnak, vagy most már még drágábban. Ebbe nagyon drága az alkatrész és hát magamnak vettem a ,,majdani" gyümihez, no meg még így is, hogy messzire kellett menni viszonylag jó vétel volt. Annak az elérhetőségét meg tudom adni, aki fúr, ha kell, vagyis legalábbis a nevét. Ha kell 1000 lyukat fúrni,akkor már megéri egyet venni, csak ki kell fogni.
Ha nem is rakod ki a hátfalból, akkor is minden csatlakozást az áramtalanítótól ( amit indítás után fogj meg, hogy mennyire melekszik) kezdve érdemes felcsiszolni, mert rossz kontaktnál is rengeteg amper elveszhet.
A fedelbe meno cso csapjat nyugodtan zard el. Nekem masabb szivattyum volt, de annal is 1 eves koraban mar el kellett zarni, hogy legyen 3 bar nyomas... Nekem a szivattyuban szarok gyarilag a szelepek. Szar konstrukcio. A rugoval nyomott szeleptanyer lencse alaku, es nem vezeti meg semmi. Ha egy pici kosz megy ala, akkor mar nem zar jol... Nekem a hibamindig ugy jelentkezett, hogy teli tartalynal 3bar, felig uresen mar csak 2, aztan 1bar...A szivoszuro nagysaga sem mindegy. A 100literesnek rendelt (arag)szurovel nem csinalt semmit... Ezeknel a szivocso sem eleg vastag szerintem. Elvileg a szivattyum tudott 105l/percet. A szivo es a nyomo csove is 25mm-es belso atmerovel van.(1coll). Az uj reverberi szivattyum nyomoja 25-os, a szivoja 38-as... Es 140literes szivoszurot adtak hozza...
Ha van idod, szedd szet a szivattyut, es polirozd fel fogkremmel a szeleptanyerokat. Akkor egy darabig jobb lesz. Osszerakasnal vigyazz, mert nalam a 3. alkalommal eltort az alu fedel. Amugy az alu szivattyu alkatreszek nem vegyszerallo muanyag bevonattal vannak ellatva, hanem sima festekkel, ami szepen lemallik elobb-utobb...
nem vettem még.... kiszedtem a kocsiból, amivel dolgozom, azzal indítottam. .. még mindig nem tudom milyet kellene. ... Ez egy 100 as volt, 700 körüli indítóval, de nagyon vérszegény. .. épp hogy be bírta tekerni ..
Gagyi lengyel van 250-ért újonnan, vagy ottankörüli áron. Ez bagodi. 25 centis fúró volt, de tavaly utolértem egy utánfutóst, aki pont a vastelepre vitt kifelé egy kettőbe vágott régi barázdabehúzót. Megállítottam és ott megvettem tőle. Abból vágattam ki az íveket. Utána feldaraboltam és a 76 éve papám csodálatosan hozzáidomítgatva odahegesztette két nap alatt, mert egyengetés, köszörülés, stb is volt.
Egyébként ez igy van a hátsó kerekeket job levenni mert ugy precizebben meg jobban lehet dolgozni,meg érdemes a szimeringet is kicserélni a tengelynél......azt meg levett keréknél lehet jobban csinálni.
Én tavaly vettem 150-ért kardán nélkül. 3 sebesség+hátramenet, ha netán elakadna. 40 volt az új kardán, meg a tengelycsonkátalakító, mert gyárilag ez még ékpályás. Balaton mellől vettem, régi ismerőstől. Kissé sajnálatos, hogy előttem pont egy héttel adtak el itt 20 km-re egy alig használtat kardánostól 180 ezerért. Az új ára:
Hát a helyen kívül szerintem egy kurva szemmel nem különb az oldalváltós! Nekem egy darabig nagyon "bejött" az oldalváltós amíg egyszer nem mentem egy olyannal. Úgy fogalmazok egy kicsit "keményebb" volt vele váltani. Neked milyen tapasztalat van vele a 820.4-es mötöz után? Persze aki már tudja az mtz sebességeket az azért megtalálja abban is! :-)
dehogy sértődöm meg. ... nem vagyok olyan. .. megnézem a féket, ha letettem a fülket, akkor jól látható lesz. .. nem kacsázik egyenes menetben egyáltalán. ... meg csináltam, hogy jó gyorsan mentem es hirtelen fék... nem fordul el, csak a baj jobban fog. .. de amúgy tetszik. ... valamelyik nap leveszem a fülket es akkor már látok mindent. ...
Ez igy van leges leg első a fék legyen jó mert még hátha valóban valami gond lessz és el taposol valakit vagy felmászol vele egy kocsi tetejére vele.Egyébként rutintalanoknak a kettő fékpedált KÖTELEZÖ ÖSSZE AKASZTANI MERT VÉLETLENÜL KERESZTBE VÁGODIK A GÉP HA KILENCEDIKBE RÁLÉPSZ VALAMELYIKRE..............rossz esetben át megy a szembe jövő forgalomba és kész is a baleset.
Na Aptyuk amiket irtam neked azokat csak hülyeségből irtam nehogy komolyan vedd és besértödj...............szivesen segitünk itt neked bár miben,csak kérdezz.
Ez nem a Szojuz ürhajó hogy akkora szakértelem kell hozzá az MTZ olyan mint az 1x1 egyszerü mint a faék.............ne rezegj csak határozottan bánj vele.A 9-et meg dupla kuplungal ragd be................akkor nem recseg a váltó.Üresen szólóban meg 7-ből is indulhatsz.Ne hogy végig ragd at 1-9 -ig.....
nem tudom. .... ahogy megindult, azt sem tudom, milyen sebességben van. .. fék alig fog. .. bár a vége felé már meg tudtam csúsztatni az egyik kereket... nagyon érdekes, szokatlan volt ..
Ez valószínű, meg az én véleményem szerint az önindítók is "jobbak, másabbak" lehetnek.
Meg hát valóban 24V-osak a kristályok, de már ezt a "hitvány, szar" Dutráknál is tudták mert a 2 hengeres kivételével ha jók az infóim a többi 24V-al indított! :-)
Itt a permetező. A csöveket ne nézd az csak ideiglenesen lett rátéve. Nem tudom miért nem megy fel a nyomás kellően:( holnap hozok rá másik órát próbára de szerintem a szivattyúval lesz gond :( szűrőket is átnéztem a nagyszűrőbe volt pár műanyag sorja más semmi.
huúú.... meg volt életem elsõ traktorozása.... hát... mit mondjak. . az elsõ 10 perc borzalom, halálfélelem. .. de aztán bele jöttem. .. nagyon tetszik, csak nagyon szokatlan. ... nagy hibát nem vettem észre egyelõre...
A másik meg az üzemanyagellátó rendszer minősége. Motor szerkezeti kialakítása stb....
És a kisebb cm3 is ami miatt jobban teker. Az új "nagyok" (mtz kategória) nem tudom milyen az indítási rendszerük, biztos 12-es de ezek a motorok biztosan sokkal jobbak mint az MTZ-jé.
Azt kérdezném tőletek, hogy ehhez a lengyel permetezőhöz nem tudja -e valaki, hogy hol lehet alkatrész katalógust vagy valamilyen gépkönyvet kapni, akárcsak a szivattyúról is? Van - e ilyen esetleg itt valakinek?
Üdv! Itt vannak az igért képek. 2 műanyag csap (csepegtető csőbe való) van betéve ezzel szakaszolom a két oldalt+plussz ahol felfelé nyílik ott is van 1-1csap és igy negyedelni is tudok. A gyári szakaszolója az összes állandóan nyitva van, a képen majd látszik hogy 8-as menetesszárból van "bilincs" csinálva hogy meg lehessen normálisan húzni és igy nem folyik. Remélem tudtam segíteni.
Találtam képet a tárcsáról is azt is feldobom akkor
Hát nincs benne egy nagy hely de el lehet férni benne persze ezeket inkább olyan egyszál belü figuráknak jók,akik ilyen 70-90 kg osak.A nagy daraboknak elég kényelmetlen szerintem az ilyen kicsi gép.De keskeny sortávu szölöbe nem fér el más gép.
Azért ott folyik-szivárog mert a motor tömből ott megy fel a hengerfely himbatengelyébe az olaj.Egyébként ez valóban MTZ betegség ez a szivárgás.Az egyik ismerősnek utánnahuztuk a hengerfelycsavaroknak és el ált neki a szivárgás.
Nagyon jó kis gép ez a kedvenc gépem ez elmegy mindenütt bírja melót és ez gyári 52 es nem összerakott házilag.Hát egyben is lehet most költöttem rá 200 ezret hogy levizsgázzon meg egy kicsit gatyába ráztam de még volna mit csinálni rajta elhiheted.
Hát igen de ez a széria még a kilencvenes években gyártódtak ha jól tudom és ha az eszem nem csal.De jó gépek egyébként.Én gyümölcsösbe Landinivel dolgozok-tam mert most Fendt-el járok.Ez egy 2007-es Landini turbós 95LE..a Háttérben meg egy 80 rex áll....
Valami ilyesmit én is olvastam, hogy amerikai traktort "kaptak" a háború után, az újjáépítés jegyében. Aztán született meg az MTZ gyár és folyt a kapott gép "továbbfejlesztése"....
De hogy sikerült kiküszöbölni az olajfolyást? Hát vettek rá egy nyugatit.... de már azt is másolja, több-kevesebb sikerrel.
Az eredeti svéd tömb az még tíz év után sem enged.
JAJ BOCSÁNAT NEM VALTRA AMIRŐL BESZÉLTEM IRTAM HANEM VALMET...........VALMET az a gép ami itt van az egyik gazdálkodónak-garázdálkodónak és csont le van esztétikailag élve.De egyébként Valtrák is vannak amiket egy nagy válalkozó most vett.
Amíg összerakják addig nem folyik, utána meg nem érdekli. Hozzáteszem, hogy az enyémen nem folyik. Olaj csak a moci hátuljánál jön a hengerfejnél, de cimborám szerint ez a betegsége soknak és ne foglalkozzak vele. Nem olajos a víz és a szint se csökken. Kis szivárgás csak.
Fordból lett az mtz ha jól tudom. Talán most sikerül az olajfolyást csökkenteni az új mtz-éknek. Az agrokernél láttam más a tömb svéd-nek nézem, de még a munkahenger is más.
Igen nekem is szinpatikusak a Valtrák főleg igy ,hogy látom azt amit ezzel a géppel amit müvelnek és amit már kibirt szinte hihetetlen.Tüzön vizen mennek vele szinte 0 szervizeléssel.Igaz már elöbre irtam ,hogy esztétikailag nagyon le van lakva szegény.Gyümölcsbe meg a Landini Rex meg a Landini tipusok semm rosszak és árban is jók a többihez viszonyitva.
Én azt mondtam,hogy kérhetne érte ! ..és nem azt,hogy mennyi lesz az értéke,és hogy valóban el is fogja tudni adni annyiért....:-) És nem mindenki olyan "okos" mint te..vannak olyanok,akiket belehetne vele fírolni" !
Ha nem lenne ez az állandó csoringereskedés én is vennék az 50-embe egy 82-es hidat de igy meg enyi lóvét bele rakni nem látom értelmét pedig ugy tetszenek ezek az 52-ek.
Drága használt MTZ helyett ilyen Valtra is szóba jöhetne. Ha újat kéne valamit venni, akkor Landini, ez a törökfajzat is szóba jöhetne. Gyümibe megnézném a Landini Rexet.
Böngésztem egy cseppet az "irattáramban", naszóval amit beszúrtál képet a kék fúvókával (ISO1103)az én táblázatom szerint 4bar-on 6km/h-val 274l/ha vizet fújna ki a szerkentyű.
Ezen típusó piroshoz nincs semmi adatom úgyhogy arról nem tudok nyilatkozni.
A 4bárt én eléggé sokallom (fenn áll a veszélye, hogy valahol el kezd szivárogni a rendszer), én 2-3bár között szoktam permizni lapos sugarú piros (ISO1104) fúvókával (ez max 370l/ha tud 6km/h-n).
Hát ki tudja soha nem lehet itt már tudni semmit.Egyébként a Valtrák jó gépek itt is van egy a szomszéd faluban de az már amit kapott az eszméletlen.Szó szerint gépgyilkosok a gazdái de még mindig birja igaz esztétikailag eléggé levan lakva de még mindig megy.Mennek vele mindenen keresztül tökön uborkán semmi nem számit nekik............
Na pontosan erről van szó. Majdnem olyan, mintha az öreg autókra költenének. Az sem jelenhet meg az értékében, mert csak egy öreg autó, vagy gép marad. Mármint az eladási értékében. 1,7-ért nem vennék meg egy 30 év feletti MTZ-t. Közgáz: helyettesítő terméket keresnék a vásárlói kosaramba :DD
Üdv.Ma kint voltam megkombinátoroztam a kukorica helyét 2 sorral az eret is hát egy kicsit ragadt de vitte a kicsike.Hoztam pár képet is.Hát nem lett 100% os a föld de kukoricának jó lessz 2 évig csak a víz állt rajta.
Jaj persze szolhatnak érte mindenért lehet szólni.De mi itt MTZ forumozok vagyunk minden és néha kicsit beszélünk másról is ez még nem eget verő probléma szerintem.
Kukoricát meg búzát akarok majd gyomírtani olyan 300-400liter vízzel kellene majd kb mennem.Talaj viszonyok türhetőek.Lezártam a keverőjét de nem igazán meggyőző a nyomás :( Padló gázzal ha hajtatom akkor megy fel 3bar körül 540es kardánfordulattal. 1000es kardánnal meg félek hajtatni h szétne menjen a szivattyú de úgy viszont lenne nyomás rendesen. A fúvóka az ilyen
Ne agodj kollega ez csak egy beszélgetés és semmi komoly sima alap dumálgatás amiből nem lessz semmi.De azért az ember néha cserélhet eszmét bár kivel bár miről,szerintem ha azt kulturáltan teszi és senkit nem bánt meg vele.Persze akinek nem inge nem veszi magára akinek meg igen az meg gombolja be de nagyon,mondja a közmondás.Szóval aggodalomra nincs okunk elvégre szólás szabadság van és demokrácia.......... vagy NEM?????
Szia látom van az ekéden előhántó.kukorica tarlót ha szecskázva van csak le lehet vele szántani?osszetolás,és visszaforgatás nélkül,ha buza alá van szántva?gondoltam én arra itt hogy vennék én is az ekémre akkor ha meg tudom vele spórolni a kukoricatarló tárcsázását szántás előtt.
De nagyjából értem mire akarnál célozni, csak ezt először "fent" kellene elkezdeni! Persze utána jöhetne a többi is, csak erre nem nagyon van esély. Többek között a rendészeti szervek jogaiból is visszafelé kellene adni, satöbbi-satöbbi. Ez az ország nagyon a béka alfertája alá van süllyedve erkölcsileg és morálisan!
De nem offolok tovább, mert majd valaki másik hülye belémköt megint, vagy beint a moderátor! :-)
Látom nem olvastad el az irásomat amit irtam,hogy az első lépések az ország rendbe tételéhez,mik lennének szükségesek.Utánna jönne a katonaság vagy akár nevezhetjük Rend és erkölcs nevelő tábornak is vagy bár minek is.Tehát olvass vissza,ott nem lennének lébecoló tingli-tanglizó okoskodó kupecoskodó mást anyagi érdekből kihasználó semittevösdieskedésből élők.Rend és fegyelem persze emberi körülményeket szigoruan figyelembe véve,komoly közbiztonsággal amiket esetleg ezek az alakulatok ellenőriznének törvényes keretek mellett rendőri közremüködéssel,és polgári tisztelettel.Szóval enyi.Ja meg a Magyar traktorgyár épitésében segitenének.......
Venni kell a nagy-fülkésekhez való tartóbakokat...meg a legjobb MTZ bontóba venni rudazatokat hozzá,mert sok minden nem egyezik....de ezt, úgyis fogod majd látni.
gondoltam rá, meg is csinálnám. . de mennyi egy olyan és mit kell alakítani érte? valaki csinált már ilyet? mi kell hozzá? bár gondolom, egy ilyen fülke nem 2 forint. ..
"nem is az alakulatok mennének háboruzni ha nem a gépek amiket 1000km-ről irányitanak.Szóval az én verziómban nem a technika lenne az első hanem az emberi tudat és kitartás erősitése."
Éppen ez az! A mi "eszközeink" talán még a jelenlegi országot sem képesek megvédeni, lehet itt akármilyen "rend, fegyelem" kérdés ha ilyen országok mint amilyenekkel mi is meg vagyunk "áldva" simán letörölhetnék az országot a térképről. A púnió inkább azok mellé állna úgyhogy az felejtős!
Aztán hiába lenne a nép egyrésze bekényszerítve amíg azt látja a szennytévékben és akár az interneten is ahogy a sok "cölöp" kemény munka nélkül szépen elél, aki meg mezgazból próbál eltengődni annak egyrésze meg csak vergődik, vagy aki minimálbérből próbál nem éhen dögleni!
Hát szerintem a mai világban nem is az alakulatok mennének háboruzni ha nem a gépek amiket 1000km-ről irányitanak.Szóval az én verziómban nem a technika lenne az első hanem az emberi tudat és kitartás erősitése.
Jaj én nem szeretem az ilyesmit baromfiból. Régen szerettem, de én a tyúkot dinoszaurusznak tartom és egyszerűen csak parázsra sülve tudom megenni, vagy csak a főtt melle husikáját. :o))) Schirilla azt mondta 8igaza van szerintem), hogy a húslevesek=hullatea. :DDD
Egy katonai alakulatban nem csak autókázni meg vonulgatni kell különböző gépekkel meg szerkezetekkel hanem embert kivánó és kitartást igénylő egyéni és csapatbeli feledatokkal ellátni a szakaszokat egységeket.PL. több honapos gyalogos táborozások ahol különböző erő és tehetség és ügyességi akadájokat kell le küzdeni és megoldani.Mer a mai emberek abszolult nem önálló és probléma megoldóak.Szerintem sokan Á-ból B-be el semm tudnának jutni maguktól főleg erdős dombos nehéz terepen komoly csomagok ellátmányok cipelése közepette.Itt nem arról van szó ,hogy harckocsival rontsunk neki valamelyik országnak vagy bárkinek is.............
Én szigoru és ellenörzött kötelezetséget megkivánó egységre gondoltam,nem olan agyalágyultakra mint akik voltak sokszor a sereg meg az alakulatok élén.Fele alkesz meg beketent agyament.Komoly vizsgálatokkal és tesztekkel................
..há mi vagy te vazzee.. filozófus vagy filológus ?
Nem nagyon tetszik nekem a korholásod,intésed és figyelmeztetésed !
És ha valóban nem lennék választékos,akkor most elmondanám neked hogy kit figyelmeztessél és mire...:-)
És most kapaszkodj meg,mert olyat mondok,amitől biztosan összerezzensz! NEM AKAROK NEKED MEGFELELNI ! ...és azért nem ,mert csak !:-) ..illetve,most már csak azért sem....
Viszont lenne egy kompromisszumos javaslatom....mi-lenne, ha hagynánk inkább egymást a francba ? úgy érzem,hogy nekem ez elég könnyen menne :-))
Az egyik kollegám most vett tojó tyukokat 30db-ot minden nap 25 db körüli tojást adnak ki magukból.Montam is neki ,hogy konyhapénznek othon a családnak nem is rossz mert adnak el belőle.Szóval ha valaki pl. munka nélküli és nincs jövödelme érdemes velük foglalkozni mert jön belőle kevéske apró.
Érdekesség a kovácsmühelyben rámértek a kistengely keménységére mivel ujjat kap és eddzeni kell azt mondta az úr hogy hű ha ez mibe van szoval 1963 a gép és akkor ezt tudták az oroszok
Ajaj! Kapnánk is NATO-t, meg 800 forintos ojrót, meg embargókat, stb. Egyszerűen el kell menekülnie annak, aki normálisan szeretne élni. Akár pénzügyileg, akár a közbiztonságot illetően.
A tisztelet az egyik a másik meg a kitartás és a munka mert dolgozni nem akarnak csak internet meg a buli............szóval kemény rendbeszedés a lényege.
Akinek a 820.4-ét hajtod az is tőjkés és attól kapod a lóvét, amit odaadsza másik tőkésnek a boltban. Szóval még ha akarod sem tudod lexarni a tőkést. :o))
Már verik az árát lefelé az importtal. (USA pl) Mi vettünk két hete 50 jércét. Tavaly vettünk debreceni egyetemről jóval százon felül magyar fajtájú naposakat (erdélyi kopasznyakúból feketét és kendermagost, magyar sárgát, fehéret, kendermagost, fogolyszínűt), meg bronz és fekete pulykát. Na a héják odabasztak nekik. Maradt vagy 15-20 darab összesen, pedig a végén már a kutyákat bekötöttük a csirkék közé, de a héja még a nagy tyúkokat is megtámadta. Most a malac és a jérce között gondolkoztunk és inkább a tyúk nyert. Takarmány ingyen van és a tojásnak van helye is...Ilyen aprócseprő kiadásokra jó, meg a fiú gyüjt laptopra....
Szerintem ez nem volt beszólás,csak korholás,intés,figyelmeztetés.Moderáld magad,ne beszélj csúnyán.Műveld a magyar nyelvet,légy választékos.Más nem ír ilyeneket,Te sem tedd!Végül 1 axióma a változásról:minden változik,csak a változás maga örök!!!!
ok azért mert bizniszeltem egy mtz 45 jumz mocival és most ripityomra szedem hogy érdemes e megtartani lecseréltem a hidraulika tartályt az emelö szerkezetet és sok helyen a hidro hötéseknél vas alátétet raktak és folyt az olaj ezért elkezdtem ezt is szétszedni igy jutottam el a szivattyuig
eddig a difi kistemgelye illetve a kisfigaskerék szorul cserére illetve gömbfej hézagolgatás lakatolgatás gumicsere olajcsere
Igen persze mert a géped 80 vagy akár hány lóerővel hajtja te meg ki tudja mijen erős vagy.De a megjavitása az ugy van hogy ülj be az autóba és keress egy olyan boltot ahol ilyet lehet venni originál dobozba és utána tedd fell.
Én ezt a dolgot már leirtam hogy miként kellene itt rendbe tenni az országot.A leg első lépősként a határokat bezárni és mindenkit aki ott átkel szigoruan megnézni és ellenőrizni.Aki nem ide való az mehet vissza ahonnét jött.....Az itben ragadt hulladék mocskokat akik szét kurták az országot szigoruan kifosztani mindenükből és a nemzet ellensége névvel felcimerezni.Továbbá halálbüntetés terhe mellet örök számüzni egy kőbányába ahol beledögölhetne a munkába................Ez az első lépés a rendbetételhez.A második pedig a honvédség visszaálitása ,hogy a fiatalok kemény szigort és megprobáltatást kapjanak mert tiszta puhány az egész banda.
akkor az nem normális,hogy rongyal ráfogva az asztalon nem birom megforgatni kézzel pedig a helyén dolgozott emelte a hidraulikát nagy baja lehet illetve laikusan nekiálljak e megreparálmi?
Ami a nemzethez való "hűséget", elkötelezettséget, tudatosságot jelképező színeket, jelképeket, motívumokat, ruházatot, mindennapi tárgyakat használó, ZÁSZLÓT kitévő (alap dolog lenne), Magyar embereket már mindenféle nácifaszistarasszista istentudja minek titulálnák/ják az emberek. Nemcsak a cigók, hanem a zsidkomcsik és hozzájuk hasonló utolsó szemét emberek, akiknek ezen a területen (Magyarország) semmi keresnivalójuk nincsen....
Na erre kellene már mindenkinek, (Magyaroknak) rájönnie és kisöpörni őket a Kárpát-medencéből.....
Egyébként szerintem most kellene megragadni a vidéki eredeti tyuk udvaros tojás termelést kibőviteni itt Magyarországonn.A falusi házaknál aki tud 50-100db tojóval tojatni és piacon árulni.Egyes embereknek jövedelmet biztositana,legalábbis kis mértékben.A nagyokos unió meg mehet oda ahova akar.
Szia.Hát igen kb. fél deci benzinnel meg lehetett volna sporolni 3l gázolajat meg 0.5mm ferodolt.De nem voltunk ott igy nem tudhatjuk mi volt..........az ok.............Talán a kamera miatt........heccnek.
Ha nem is mindenki, de ez a család biztosan egyetért a múltkori bejegyzésem témájával, miszerint Tyúkot tartani jó. Ugyanis ők konkrétan a tanyasi tojástermelésből élnek. Most nem a csirkeólakat és az egyéb kiszolgáló helyiségeket szándékozom bemutatni, igaz arra is kíváncsi lennék, hanem piros- fehér- kék farmházukat.
Elgondolkodtam, hogy ha egy magyar ház épülne a piros- fehér- zöld jegyében, vajon mindenki elvetemült szélsőjobbosnak titulálná őket? Felteszem igen, és lehet lenne alapja is, de ez már lehet csak az én sztereotípiáim egyike. DE! Azért mindenképpen érdemes elgondolkoznunk azon, hogyan lehet az, hogy egy párszázéves nemzet, mint az amerikai ilyen büszke és öntudatos tud lenni, míg mi, akik elméletben ezer éve itt vagyunk már, nemhogy büszkék nem vagyunk, hanem szégyelljük még a valós értékeinket is. Kicsit elkanyarodtam a lakberendezés, vidéki élet témától, de meglátjátok, ezt a házat nézegetve valóban felmerülnek a kérdések, hogy meddig tart a nemzeti öntudat, hol kezdődik, ami már sok? Mi a hagyománytisztelet?
A tornácról azért látszik néhány zöld magasban lévő tyúkól.
A teríték választás során is maradtak a házat meghatározó színek mellett.
Igaz nem függöny, de nekem nagyon tetszik ez a konyharuha.
A farmház stílusban is könnyű "elcsúszni", a kakasok és a fodor szerintem már ilyen.
A zászló színei és a csillagok. Az éppen nem használatos kandallót egy paraván takarja. Remek ötlet.
A fokok megfelelő megválasztása egy emeletes ház építése során kincs. Az építészeknek szeretném felhívni a figyelmét, ha jó lépcsőn járnak, könyörgöm, hogy fogjanak centit és kezdjenek méricskélni, hogy legközelebb az övék is ilyen kényelmes legyen! Nagyon szép az ív is benne.
A bontott tégla a fehér lambéria a festett hajópadlóval mindig remek együttest alkot.
Az emeleti hálószobák között látható gardrób kapott helyet, ha vendég jön és esetleg fázna, akkor tudja, hol talál plusz takarót.
Az ágy kicsit kórházi ágy hangulatát kelti, de a komód, amely itt asztalként funkcionál nagyon aranyos.
Egyáltalán nem kisfiús a kék-fehér csíkos tapéta. Nem kell ide mobil, hogy az ember reggel tudja hány óra van. (A kakas is biztosan kukorékol.)
Törökfürdő?
Igazán formás ez a porcelán beépített mosdó. A bontott tégla bírja, ha vizes lesz.
A fürdőszobába egész szekrénysort alakítottak ki. Minden ipari mennyiségben megtalálható itt.
Újra a földszinten járunk. A reggeliző pultnál mindenki kedvére válogathat.
Itt tényleg van helye és van funkciója is a konyhaszigetnek.
Komoly tányérgyűjtemény. Mindig nagyon tetszik, ha az ablak alatt van a mosogató, így nem olyan unalmas a mosogatás.
A székszoknyák, mind más- más anyagból készültek.
Régi, formás komód kicsit felturbózva extra fogantyúkkal. Ez a kép nagyon tetszik nekem.
A zászló kint lebeg. A bontott tégla járda, a kerítés, az óriási tornác nagyon tetszenek.
Milyennek találod ezt a házat? Mi az ami igazán tetszik benne? Mit gondolsz Magyarországon elképzelhető lenne egy piros- fehér- zöld ház?
"Nem az Mtz a lényeg,hanem a profit."Ezt a közgazdászok egyszerűen a tőke objektív jellegének mondják!Magyarul:ha a tőkének nincs profitja,akkor fuccs a tőkésnek.Freddy,te pedig ne légy közönséges.
Azt most nem, de láttam a teszkóba 800A-es aksit 28ért, sztem az kéne neked és ha betegesen indul vmi nyűgje miatt, akkor venni mégegyet. Könnyebb mozgatni mnt egy 50 kg-os nagy akksival bírkózni.
Miért lenne harag.A részemről nem is volt harag nem tudom ,hogy részedről mi adott okot a haragra ha haraggal vetted a dolgokat.Szerintem haragnak nincs itt helye.......
Az a baj, hogy a kupec is tudja, hogy sok ember a magánszámos hívást már nem veszi fel, így tart olyan telefont amin a hirdetéseket fogadja, meg tart olyat amin érdeklődik. :))) Telik a haszonból. :)
,,Na nem egészen ! Egyszer csak elfogynék a tanyákról is a lepusztult MTZ-k..... aztán már csak a meghirdetett rendbe szedettek maradnak! Azzal a kupec már nem tud mit kezdeni...mert ha már eleve drágán tudja csak megvenni,arra már nem nagyon lehet hasznot pakolni,mert nem fogják tudni eladni,és remélhetőleg kipusztul ez a vérszívó mocsok alvilági társaság...ezért kell,mesterségesen az árrésüket minimálisra csökkenteni!"
Addig hülyére keresik magukat, amíg észbe kapnak akiknek kéne. Alkalmi vételek mindig lesznek nekik, de ha mégis úgy lenne, hogy elfogyik az MTZ, akkor egy vérbeli üzletelőnek tökéletesen mindegy, hogy mibe fekteti be a pénzét. Nem az MTZ a lényeg, hanem a profit.
Kilencvenes évek elején-közepén hordtak be ruszki pótkocsikat. Azt érdemes. Nem is öreg, nem is drága. Vagy megkímélt 90 körüli németeket. Tavaly akitől vettem a tárcsát annak pont volt egy 5 tonnás némete nagyon jó állapotú.
"Akkor a többi hirdetés is feljebb megy. Így a kupec mehet a csába......"
Erről van szó ! És van még egy pozitív hozadéka a dolognak,megtudjuk,hogy végül-is mennyi az az összeg,amit még meg is adnak a gépünkért .. már ha hagyjuk a vevőket alkudozni :-))) ..de ez a része már a szórakozás..
Ha megakarjuk tudni, hogy sok kupec olvassa-e ezt a fórumot, akkor ide kell berakni a gépeket "alulméretezett" árakkal. (csak hát ezek se hülyék, ha olvasnak akkor tudjám mi a "hányást" akarunk mi itt....)
De ha bejönne a terv, akkor megtudjuk, hogy kupec hívott-e, feltéve ha látható a tel.száma....
A másik véglet is jó, amit Freddy tálal. A saját gépeinket irreálisan magas árért, vagy legalább a kupecek árai fölé meghatározott árral felküldve kapásból 20 hirdetést.....
Akkor a többi hirdetés is feljebb megy. Így a kupec mehet a csába......
Hát a hirdetéseket tudom ,hogy nem ide kell felrakni.De ha szerintem én ide felraknám a gépemet telefonszámmal és mondjuk 400 000ft ért akkor szerintem nem kellene semilyen hirdetős oldalra felrakni mert nem sokáig lenne eladó mert elvinék.Szerintem sok ember és sok kupec olvas ide bele ,hogy mi a helyzet.Főleg azért mert itt ha van hirdetésben valami üzlet akkor itt az ki van vesézve az tuti,a kupecnek már az eladónak kérdést semm kell fel tennie,csak el kell olvasni itt a dolgokat.Valami okból láthatatlanba megvenni egy gépet szerintem nem véletlen van...........
Én a Yale re ...akarom-mondani a jégre jártam ! :-)
"Ha emelgetnétek az árakat a hirdetésekben azzal megint a kupecek járnának jól. Az infohiányos gazdáktól xarér megvennék a gépeket és a nettes hirdetésekben meg jól felkúsznának az ők árai is, vagy még a felvert MTZ árak alatt tudnának lenni óriási haszonnal."
Na nem egészen ! Egyszer csak elfogynék a tanyákról is a lepusztult MTZ-k..... aztán már csak a meghirdetett rendbe szedettek maradnak! Azzal a kupec már nem tud mit kezdeni...mert ha már eleve drágán tudja csak megvenni,arra már nem nagyon lehet hasznot pakolni,mert nem fogják tudni eladni,és remélhetőleg kipusztul ez a vérszívó mocsok alvilági társaság...ezért kell,mesterségesen az árrésüket minimálisra csökkenteni!
Ezt az oldalt,remélhetőleg sokan olvassák az egész országban,el-kellene mindenkinek azon gondolkodni,hogy egyáltalán,miért is kell kupectől MTZ-t venni ?? Hát nem muszáj ! Csak türelmesen utána kell járni,és több 100ezer forintot is meg-spórolhatunk magunknak ..ne tömjük ezeknek a mocskoknak tovább a zsebét!
Te Akác koma ! Ha most erre, még okosabbakat fogsz itt nekem írogatni,azt már lehet hogy lefogom szarni ! :-))))
De ha azt nézzük, hogy sok ember még nagyon egy olyan szar bicikli árát se, keresi meg tisztán.... Akkor nem csoda, hogy fel háborodik az ember az ilyesféle "szarságokon".
Kérni lehet, de hisz te tudod a legjobban, annyit ér amennyit adnak érte.....
Ha meg nem tágít a tulaj, akkor meg nem fogja eladni sosem. Ez a te esetedben még jó is, valamelyest mert nem minden áron eladó a géped. Sok hasznát veszed neki még egy darabig gondolom.....
80 as kisfülkes MTZ friss muszakival, friss festéssel, felújított fülkevel, jó gumikkal, felújított elektromos rendszerrel, erõs motorral, új aksival, minden müködik rajta, nem folyik, nem csepeg, eladó. . Irányar 1,2 millió Ft.
,,Az árakat nagyrészt a kereslet határozza meg" Nem hogy nagyrészt, hanem kizárólag. Már ha szabad piacról van szó és állambácsi nem nyúl bele valamilyen protekcionizmussal, vagy nincs valamilyen más torzító hatás.
,,(meg sok minden más is)" Ez a bizonyos torzító hatás esetleg, de normális szabad piacon (USA) elhajtanák a kommunistákat (fidesz is az, meg az összes) a halál f@xára.
Amúgy meg teljesen igazad van eladói oldalról, csak hát nem minden az eladási szándék árnyomása. (régen eladtam volna 200 misiért a földem akkor :o))
MTZ vevőknek sok esetben pl csökmői szerencséje, hogy kevés az internethasználó tulaj és információhiány miatt lehet megcsípni az olcsó vételeket. Egyébként ha száraz a gép, akkor lehet, hogy jobb vétel volt a csökmői, mint a 600-as háromszöges, amit a kupec megvett Robesz elől.
Ha emelgetnétek az árakat a hirdetésekben azzal megint a kupecek járnának jól. Az infohiányos gazdáktól xarér megvennék a gépeket és a netes hirdetésekben meg jól felkúsznának az ők árai is, vagy még a felvert MTZ árak alatt tudnának lenni óriási haszonnal.
80 as kisfülkes MTZ friss muszakival, friss festéssel, felújított fülkevel, jó gumikkal, felújított elektromos rendszerrel, erõs motorral, új aksival eladó. . Irányar 1,2 millió Ft.
3,5-4,5 tonnásak kb 40 éves pótok. Mit vársz ezektől megkímélt állapotot? Végigharcoltak 15-20 évet a téeszcsében. Amúgy meg nagyobbat ajánlok inkább. Nekem volt 3,5 tonnás és elég nyomi, meg mondom igencsak öregek. Egy nagyobb csavarástól eltörik az alváza, stb.
Ez a hanyadikkal szoktunk menni ez egy relativ dolog és a szivattyú teljesítményétől függ leginkább. Haver Malupejával 1100-as fordulaton 6-ban 300 liter/ha volt tegnapelőtt, amikor a krumplit gyomirtóztam.
A szomszédban van egy tárcsa és az egyik oldalán túlnyúlás van majdnem 1 méterrel. 40-50 hektár almást tárcsáznak vele. Soha nem csavarodik semerre. Ez olyan, mint az eke. Mindegy, hogy kinyúlik, vagy a gép közepén van, hogy ha jól van beállítva nem húzza el semerre a gépet. A tárcsatagok beállításával meg még nincs vége a mutatványnak, mert a 3. pont orsó rossz állításával ugyanez a helyzet. Ha előre van buktatva a tárcsa, akkor az első tag fogja kormányozni elfelé, ha meg hátra, akkor meg az. Én azt csinálnám, hogy hiányzó lap helyére tenék egy 360-as lapot és utána állítanám be a tagokat.
Üdv mindenkinek. Vegyszerezős témában kérnék tanácsot. Összeraktam a ketyerét de nem úgy muzsikál ahogy nekem tetszene. 540es kardán fordulattal hajtva padlógázon kell pörgetni h 3bar nyomást elérje hiába a nyomás szabályzót betekerem viszont ha a szakaszolón valameiket elzárom akkor felmegy a nyomás. Próba képpen 1000es kardánnal is meghajtattam kicsit akkor olyan 1500as motor fordulaton felment 3-4bar-ra a nyomás és szépen is porlasztott így.Szerintetek mi a hiba? Szivattyú hiba lenne?Olaj van benne.
Másik kérdés hanyadik sebességel szoktatok menni h 1 hektárra 200-400liter között menjen ki a szer és milyen nyomással?
Sziasztok ha valaki tud egy 3.5t-vagy 4.5t pótkocsit magasitóval 5év müszakival jó gumikkal megkimélten és szállitás megoldható csak linkeljem vagy szólljon ár 3.5t=350eft 4.5t =450eft !
Ő azt akarta, hogy verjük fel az árakat. 10-en 20-an felrakunk komoly árakkal mtz-éket úgy mint Ti és még nem kötelező eladni (nekem ennyit ér és kész) az árból meg esetleg minimálisat engedni, hogy még hitelesebb legyen.
Szerintem ha Te kapnál egy 1,1-es vagy 1,2-es ajánlatot rögtön azt kérdeznéd, hogy hol kell aláírni..... :)))
2-ért nekem is ugyanez lenne a kérdésem, hol a papír amit alá kell írni. :))) A használt mtz-ék árainak alakítása az összefogáson múlik csak....
A jumzos kollégám a 820-asát ami 10éves megkimélt gép 1700üzemórás egy öregtől vette aki nagyon vigyázott rá 2,7-ért vette tavaly. A múltkor poénból 4,1-ért felraktuk hirdetésbe és 3,5-es ajánlatt látatlanba jött rá 1 órán belül, majd másnap jött egy 3,6-os személyesen. De nem adta oda, mert nem biztos, hogy lesz mégegyszer ilyen jó gépe. :)
Nem fogja elforgatni jobban a traktort. Először állítsa be, hogy középről húzza a traktor. A fotón is látszik, hogy a hátsó tag nem jó írányba van eltolva bár ez a minusz egy lapnak tudható be, de akkor se húzza középről "oldalaz" a tárcsa. A másik meg, hogy a hátsó tagnak a szöge nagyobb mint az elsőé. Ez is fordítva van ezért is viszi el a gép elejét, mert a hátsó akar mélyebben menni és a szög miatt ki akar egyenesedni a tárcsa. Tehét az első tagnak kell nagyobb szöget bezárni a vázhoz képest, a hátsónak meg kisebb szöget kell zárni. Számokkal az első tag kb 20° a hátsó tag 15°-ot zárjon be. Az első tag nagyobb szöge miatt belehúzza magát a tárcsa a hátsó tag meg a forgatást végzi vagyis mélyebben nem kell mennie az elsőtöl.
Attól függ még az állítás, hogy összehordó vagy széthordó módba akarja használni a tárcsát.
A láncok meg lazán legyenek, mert ha az egyik jobban megvan feszítve mint a másik már akkor is elhúzza a gép elejét.
"Mindég meglesz az a réteg,aki nem tud az MTZ "bűvköréből" kilépni,mert rá lesz kényszerülve"
Ez viszont igaz! Nem is lenne itt vész az öregebb évjáratokkal ha nem lenne egyre több a szar alkatrész.
Annyi biztos, hogy már a 3-4 milliós mtz-nél már lehet "kacsintgatni" másféle alternatíva irányában is, de az az 1-2 milla tényleg úgy helytálló nagyvonalakban. Esetleg a zetróból valamilyen még talán.....
Ez nem így működik...egyszerűen nincs más (1-2 milláért) csak az MTZ :-) Vagy ha másfelé kacsintgat,akkor baszhatja az alkatrész árakat. Mindég meglesz az a réteg,aki nem tud az MTZ "bűvköréből" kilépni,mert rá lesz kényszerülve.
Én azt veszem ki a szavaiból,hogy szerinte nem bej ha minden drasztikusan emelkedik,de a használt régi MTZ-k ára,az maradjon örökké 1 milla alatt,még akkor is,ha az 1 Milla,már csak a felét éri mint 3 éve...(na ez az ami nem működik,és nem is megengedhető..) ..na persze ha venni és nem eladni akarnák,akkor lehet hogy az Endrének lenne igaza ..de így semmiképp!:-)))
Mi fáj neked ebben a történetben ? Az árakat nagyrészt a kereslet határozza meg...(meg sok minden más is)
Mond csak,te nem látod hogy a forint elinflálódott ? nem ér már szinte semmit ! Észrevetted hogy milyen mértékűek az áremelkedések minden területen ? Miért kellene, hogy egy használható 50-es ára, örökké 350-650 ezer forint körül legyen,(állapottól függően) mikor egy biciklit is már 50-60forintért adnak...Televíziót meg 120-160000-ért kínálnak! egy 50köbcentis robogó 360000ft (és az mi ? beleverheti az ember a faszát vazzee!)
Az üzem anyag,az illetékek,a büntetési tételek,a gumik ára..mind mind az egekben van!
Ezekhez is viszonyítsál már egy kicsikét ! A traktor az traktor,a forint nem szart sem ér ! Akkor miért is ne legyen egy termelő eszköznek ára ? Mi a Jóistenhez viszonyítod te az árakat ? Most már nem csak egy másik traktorhoz kell viszonyítani az árakat,hanem a gazdasági környezethez is,amiben élünk...
Hát persze ,hogy rendesen rendes hirdetésben a neten.Ezt csak itt szimuláltam,hogy mit is gondoltam meg hát ,hogy ti is lépjetek.Jó te már léptél de szerintem az árat toljad feljebb legalább 350 000ft vel.
Az én gépem 20 éves. Több mint 16000 üzemőra van benne, de ha valaki azt mondaná, hogy ad érte 2,5 millát biztosan nem adnám el mert tudom, hogy ennyi pénzért nem kapnák ugyan ilyen felszereltségű és jó gépet.
Egyébként néztem Welger és Simpa bálázót is amik nagyon jó állapotnak voltak hirdetve csak ezekről a masinákról nem halottam még semmit ,hogy menyire ismert gépek és beváltak.Ránézésre jó állásu gépeknek tünnek és szerkezetileg is precizeknek.
Hát első sorban magamnak de hogy legyen rajta hasznom is kevéske bérmunkát is csinálnék vele.Olyan 3-4 hektár bálázásra és föként szalma lenne meg nagyon kevéske széna bála.
Attól függ mire akarod használni, ha csak saját magadnak akarsz bálázni akkor megteszi egy olcsóbb is amit idővel ki lehet javítgatni, de ha bérmunkázni is akarsz akkor azt ajánlom, hogy egy jobb álapotút kell nézni.
Van egy ötletem.Csináljunk egy kis káoszt.Mindenki csináljon képet a saját masinájáról MTZ-ről és találjon ki egy komoly árat a masinájáért és rakja fel hirdetésbe...................mert lehet ,hogy a jövő nagy befektetése az MTZ lessz.Drágább lessz mint az arany és az országok hiteleségét is MTZ-ben mérik malyd nem pedig aranyban és pénzben......vajon Magyarország hányadik helyet foglalná el a gazdasági listán......???????
Ha még egy lapot feltesz hátra, akkor mégjobban el fogja forgatni a traktort, vagy mégjobban be kell a menetirány szerint fordítani a hátsó tagot. Na most ha mégjobban menetirányba állítja a hátsó tagot, akkor meg nem fogja szépen forgatni a földet....
Elég szar a kép,de látszik hogy a traktor szép állapotú...Most már nem lehet mondani a régiekre hogy olcsó szarok! :-)
Ma a szomszédhoz jött egy ember ekét venni(mert volt neki egy eladó sorművelője) és átjöttek hozzám egy kanna bort venni. Meg látta az udvaron a 80-ast,és azonnal felkínált érte 800ezret ! ..még el is hitte hogy belemegyek...mikor mondtam neki hogy azok az idők elmúltak,csak lesett!:-)) Aztán megmutattam neki a hirdetésemet,meg az Atyusét is,látni kellett volna a fejét !:-) azt mondta,hogy ez az idő meg még, neki nem jött el....Mikor beszálltak a kocsiba,azért kimondtam a szót..ha komolyan érdekli,1 Misiért meggondolom :-)
Nekem CLAAS bálázóm van ezt merem ajánlani bárkinek. Alkatrészt mindent lehet kapni hozzá, igaz a gyári alkatrészek nagyon drágák, de lehet utángyártottakat is kapni. Sokkal jobb bálákat csinál mint a fortschritt, főleg fűszénából.
Végülis minden bálázó ugyan azon az elven működik.
Ha van türelmed a gépekhez bármilyen bálázóval elboldogulsz. Nekem már 20 éve van bálázóm, de még néha tud meglepetést okozni.
Szia.Értelek,hát ezeket a Fortschritt bálázókat én is nézegettem már ebbál van két falyta tipus is azt hiszem a 453-as meg a 454-es ha jól emlékszem.De javits ki ha nem igy van.És ezeknek az alkatrészellátásuk is megfelelő,lehet kapni hozzájuk mindent.
Így ránézésre. A hátsó hiányzó tárcsa lap pótlása. Majd a hátsó tagot eltolod így
Majd az egész tárcsa vázat középre állítod. Tehát felakasztod a tárcsát az első és hátsó tagokat a kép szerint beállítod. majd lerakod a földre leakasztod és megméred a legszélesebb pontját azt megfelezed és a két tagon a pontos közepét bejelölöd. Majd a váz 4db pántját fellazítod és pontosan középre állítod majd a meghúzod a csavarokat. Ha így csinálod akkor elméletben pont középről fogja húzni a traktor a tárcsát. Elméletben akkor nem kell vinnie semerre a traktor elejét.
,, nem tudom miért szeretik a 51est 30as tengellyel"
Mert ár és mindenféle verseny van és így tudnak olcsóbbak lenni. A magyar árérzékeny piac, meg nagyrészt hülyék a vásárlók :o)) és szubjektív benyomások alapján ész nélkül vásárolnak. :DDD
Ha balra húzza, akkor a hátsó tag az erősebb és kormámányként működik, mint a hajókon. Annak a szögét kell módosítani úgy, hogy jobban közelítsen atag a hátrafelé hosszanti gerendely merőlegesére. Tehát a jobb oldali részét előrébb kell tenni egy kicsivel és kitapasztalod, hogy mikor lesz jó. A másik dolog az, hogy ha netán nem dolgozna szépen, akkor a hátsó tagot picikét (vagy 5 centit) el kell tolni jobbra, az elsőt meg balra. Az első tagnak a bal oldali utolsó lapja a hátsó tag bal oldali lapjának a szájába kell dobja a földet.
Üdvözlöm az urakat.Lenne egy kérdésem igaz nem MTZ de részben köze van hozzá.Kis kocka bálázót milyen tipust érdemes venni vagy ezeket a szerkezetek közül melyik megbizható és alkatrész is böven van hozzá és elfogatható áron stb.A tanácsokat ha valaki tud adni elörre is köszönöm.....
Gyártók azt hiszik hogy az 56os lapokkal 35ös tengellyel nem birja a traki egy 82es nem tudom miért szeretik a 51est 30as tengellyel! Ma láttam egy mtz-50est tárcsázott szántást egy vontatott tárcsával,de szinte ujj volt a lapot nem tudom de szerintem 51es és azis volt egy 3,2m de lehet tévedek a busszal jöttem és a miénk egy kicsivel több lovas és ott a mellö hajtás ,régenis mentek a 50essel a tszben vontatott tárcsával és mégis birta,de én 56ossal csinálom meg ahogy szabi mondta 35ös tengellyel ha nem birja eladom a gépet!