Szerelő? Hát, Te magad írtad, hogy Pest nincsen távol.... ;-)) Itt tudunk többen is megbízható szerelőt, szerelőket ajánlani.
Kártyatörténet: Keresd szvsz. Develoopert, a telószáma 1000 helyen fent van a fórumban, nem lessz nehéz megtalálni, szerintem lesz megoldása a problémádra, vagy ha nem, akkor tudja, hogy merre érdemes keresgélned.
Szép estét mindenkinek! Pár napja vagyok boldog tulajdonosa egy 2005-ös Grand Scenic-nek (amit gyakorlatilag még nem is használtam, mert rögtön ment a kipróbált szerelőmhöz a kötelező olaj-vezérműszíj-etc. cserére, remélem holnap megkapom!!!). Abban kérnék egy kis segítséget, hogy mibe fog fájni egy "kéz nélküli" kártyakulcs pótlása, mivel a második kulcs konkrétan eltört egy szerencsétlen farzsebes leülés nyomán. Köszönettel vennék javaslatot arra vonatkozóan is, hogy hol lenne érdemes - azaz gazdaságos - megoldani a pótlást. Kecskeméti vagyok, de Pest sincs távol :o) Szintén érdekelne, hogy itt Kecskeméten vagy a közelben van-e kipróbált Scenic specialista, mert az én szerelőm Opel márkaszervizben dolgozik, ezért valószinüleg elkél majd egyszer-kétszer a speciális szaktudás. Előre is köszönöm!
Nos, miután felhívtam (a sötétkéket) kiderült, hogy egy hónapja jött be külföldről a kocsi, így már elég gyanús a sztori. Ha 2,5 ért adja, 300-as euró mellett az max 7000 euró lehett, ogy meg is érje neki. Azért nem tudom milyen autót lehet kapni Franciaországban.
Én azt hittem az a gyanús benne, hogy jó áron van. 2,5 ért 3 éves 140 000 km-rel drága?
Ahogy nézegetem pl a német használtautó oldalt, egy kb 3 éves, extrásabb autó kb 9-10 ezer euró. Ez ahhoz képest potom pénzért van.
Ha megnézed a 15 db autót kb ezzel a kritériumokkal a hahu-n akkor ez a legdrágább. A potom pénz csak másodlagos szempont az értékelésben:)
A tulaj saját bevallása szerint személyesen hozta be külföldről, ahol a főnöke autója volt.
Hmmm a guuuuugli szerint nem külföldön dolgozik:), és Viktornak hívják?
Saját bevallása szerint kint dolgozott Franciaországban, mint buszvezető, és elszámolással kapcsolatosan került hozzá az autó, amit elvileg nem használnak (van két másik).
Teccik az ilyen mendemonda:)
Ezt irtam, vagyis voltak fenntartásaim:),
Ez talan van ugyan olyan jó, de mindkettőnél hinyolom a motortéri képeket.
most már, hogy láttad és koszos, szerintem munkásautó volt itthon
na ja, bekerülési költsége kb 100 rongy volt, van benne 3 tél, 20-25 ezer km. Ha beleveszem, hogy vennem kell minimum gumit ha cserélek kocsit, és mennyiért tudom a Pirelliket eladni, akkor az már majdnem a kuka ;-)
Saját bevallása szerint kint dolgozott Franciaországban, mint buszvezető, és elszámolással kapcsolatosan került hozzá az autó, amit elvileg nem használnak (van két másik). Az ember egyébként nem hiszem, hogy nepper, és ha elhiszem amit mond, akkor logikus, hogy el akarja passzolni az autót.
A szervízkönyves sztori viszont szúrja a szemem. Nem kifejezetten a szervízkönyv, hanem ez a dolog, hogy van de nincs itt. Sokkal nagyobb lenne a bizalmam, ha egyszerűen azt mondta volna, hogy nincs.
Az ALD egy tartósbérlettel, flottaüzemeltetéssel foglalkozó cég, aminek 240.000-es gépjármű parkja van.
Árulnak autót (a saját parkjukból) cégeknek csomagban és magánszemélyeknek. Most két GrSc van az oldalon 101e és 113e km-rel (8 és 9 k€-os áron). Egyébként most néztem neked, hogy a legtöbbet futott 2008-as autóban 165e km van (érdekes módon van egy 2009/03-as 159ekm-rel 1.5dci).
Steve elmondja majd, de a flottacégek rendben tartják az autókat, és vélhetőleg ez az autó egy vagy két embernél volt (tartósbérlet a cég profilja). Ugyanakkor szinte biztos, hogy a nepper hazudik és köze nincs hozzá, hogy ki volt az autó (hacsak nem francia cégnél dolgozik). Az ilyen cégek egyébként errefelé maguk szervizelik az autókat. Szóval leht, hogy nincs benne lehúzos hazugság, csak a szabvány nepperduma, de én abban bízom, aki igazat mond
Ez az autó is rajta van a listámon, és csekkoltam is már személyesen.
Pozitívum, hogy nem csörgött zörgött a próbavezetés során.
A tulaj saját bevallása szerint személyesen hozta be külföldről, ahol a főnöke autója volt. Ez ismerős valakinek? www.aldautomotive.fr. Ha minden igaz autófinanszírozással, flottaüzemeltetéssel foglalkoznak. Egy ő általuk nyomtatott maintenance papírost mutatott be, mint "utolsó szervíz számlát".
A tulaj egyébként láncdohányos lehet, ami nem jó jel, bár elvileg csak fél éve az övé a verda, ami különben ritka mocskos volt belülről: műszerfalon milliméteres por, morzsarengeteg a hátsóülés alatt stb.
Ami nagy negatívum, az az, hogy a szervízkönyvet nem tudta bemutatni, mert azt "nem hozta el" a bemutatóra. Talán álnaív a kérdés, hogy egy szervízkönyv mégis hol a túróban lehet mint az autóban, és ha eljön valaki megnézni azt, akkor mégis mire lenne másra kíváncsi mint a szervízkönyvre. Szóval ez óvatosságra int.
Amúgy a laikus szemével jó állapotban lévőnek tűnt az autó, az ablakok sem voltak gyanúsak (ha csak az nem, hogy egy 2008-as autón 1-es szélvédő van, de az 1 korábban volt mint a 8. így akár eredeti is lehet), és service felirat sem köszönt rám vissza a műszerfalról. Szóval meglehet egy átvizsgálást meg fog érni. Van valakinek egy ötlete, hogy ebben melyik szervíz megbízható?
Renault szervízzel kapcsolatban eléggé szkeptikus vagyok, melyik az a szervíz ahol tényleg meg is nézik az autót, jóhiszeműek és még értenek is hozzá?
A te általad linkeltnél csak az a kérdésem, hogy miért akarja ilyen gyorsan eladni. A rendszám alaján gyakorlatilag frissen üzembe helyezett. A nepperek csak az eladás napján helyezik üzembe. Nem tudom erre mit válaszolna az eladó. Nem-e azért eladó, mert azóta kiderült róla valami, hogy hozzá került. Egyébként nem lenne rossz vétel.
Az 1.5 dCi-vel sincs baj autópályán, a nagy nyomaték miatt egyáltalán nem zavaró, de ez ízlés kérdése is nyilván.
Nekem tetszik, de nem én akarom megvenni:-) Szép a szine, tetszik, hogy adott alvázszámot, viszont az 1.5dcinek az autópályátempó azért nem ideális. De majd az okosok megmondják
Nem, nem eladó a kocsi, most vettük júliusban. Csak a magam példáján tanulva mondtam, hogy nagyjából mire lehet számítani. Én is úgy voltam ahogy te, hogy nem akartam többet költeni, viszont stevie-w szokta írni, hogy legyünk reálisak, egy újonnan 7Mft-s autó csekély futás mellett, korrekt műszaki állapotban nem reális, hogy 30%-os áron hozzá lehet jutni 3 évesen. És minél idősebb egy autó, annál több dolog történhetett már vele, annál több km van benne, annál több mindent kell előbb vagy utóbb kicserélni, stb. De 3 évesen, 70e km-el a félár alatt picivel már nem reális, persze a végtörlesztéses mizéria kapcsán most lehet, hogy nagyobb engedményre is hajlandóak az eladók, bár elkótyavetyélni szerintem senki nem fogja aki újonnan kifizetett egy kisebb lakás árát a kocsiért.
A C4 GP egyébként tényleg pofás kis autó, hasonló felszereltségi szint mellett a GS II valóban egyszerűbb kocsi. A műszerfala mondhatni futurisztikus kissé, az én szemem is elbírna több dizájnt (pl. a C-Max ebből a szempontból tartalmaz pár tetszetős részletet). Ettől függetlenül viszont a 2.0dCi (mi gazdaságossági számítást nem végeztünk, csak mert azért dízel kocsi lett) kiváló választás, imádom vezetni, mindenki és minden elfér benne. A gumi mérete viszont nagyon gááááz...
Hát, pont az "asszony" mondta, hogy felejtsük el az Opelt ;-)
A Scenic vs Picasso témában nálam az szól a Scenic mellett, hogy a 2-3 m Ft körüli árkategóriában, már bejáratott, ráncfelvarott szériákat lehet venni, míg Picassóból inkább első szériás, gyermekbetegséggel küzdő, gyanús eredetű csomagokat. Ja és a Renault 6 sebességes, míg a C4-ből ilyen csak automatában van.
A Picasso amúgy szerintem sokkal szebb autó, ahhoz képest, hogy egyterű. kifejezetten szép, és a belső designja is sokkal megkapóbb, mint a Scenic, de nem ez a döntő tényező. (Megjegyzem a Zafira ehezekhez képest fapad ami a belsőt illeti).
Nekem jó tapasztalatom volt azzal a fórummal, de főleg nem a fórum alapján döntenék autóvásárlás esetén. Amit viszotn megnéznék, hogy a 3milliós kategóriában csak az 1.6 van a GP-ból és szerintem az nagyon vékony bele. A GSből találsz már 1.9-t, bár tudom itt sokan mennek vele 1.5-tel, de szerintem kell a nagyobb motor. tény az is persze, hogy a GP nagyobb mint a GSII, szóval pakolni abba jobb.
A Zafira kapcsán két dolog, a hátsó pad egyben mozgatható csak és 20 cm-rel rövidebb (az elég nagy difi, kérdezd meg az asszonyt:-))
Bevallom, beleolvasgattam a C4 GP fórumba is, bár ott a hasonló témájú beköszönő kommentemet válaszra sem méltatták, szóval már csak emiatt is szimpi a GS, és igen sok problémás esetről olvastam, szóval nem vagyok szerelmese a Citroennek. De lekopogom eddig semmi komoly problémám nem volt a Pallas-szal.
Amúgy eladnád a kocsidat? Jelenleg mindenre nyitott vagyok, bár 3 millát nem szívesen költenék kocsira (nagyobb ház kellene plusz jön a 3. gyerkőc).
Én ki is próbáltam az orlandót nekem más a véleményem,kifejezetten tetszik,taxizni nekem jó lenne.Egyedűl az alkatrész ellátotság lehet proplémás.Egy ismerősöm koreai diesel-kocsija ledobta a turbót-hát nem olyan egyszerű hozzá mint a dci-hez.A bontott alkatrész ellátotság egyenlő a nullával,ez aggasztó az orlandóval is
Én csak egyszer próbáltam, de azért annyira nem gáz. Ráadásul olcsóbb mint a Gr Sc, de tény, hogy alacsonyabb minőségi szint, kevésbé dizájnos, kevésbé minőségi anyagok.
Nekünk egy Maxi-Cosi Prorifix és egy Recaro Monza ülés van a két szélen. Mindkettő isofixel rögzítve. A Maxi-Cosi még a 9-18kg-os kategória, tehát valamivel szélesebb, mint a Recaro.
Mindezeket figyelembe véve elmondható, hogy vállban kissé szűk a hely a két ülés között, de azért egy normál testalkatú nő elfér. Persze ez esetben az öv kissé macerás.
Amit megoldásként lehet "használni" ilyen helyzetben, ha övvel rögzíted az üléseket (nálunk a Recaro-nak már nincs is külön öve), így kicsit a szélére húzva mindkét ülést megnő a hely hátul középen.
Arra azért számíts, hogy a 2 éves rosszcsontok 1 év múlva simán kinőhetik a 9-18kg-os ülést, a nagyobbik fiam 3 éves se volt amikor már benne ült, a 10 hónapos fiam pedig 3-4 hónapos kora óta nem a hordozóban autózik. Nem csak a súly számít, a magasságuk is, nálunk ezért kellett váltani. Kocsit meg csak nem akarnál cserélni fél év múlva :)
A 7 ülés nekünk nagyon bejött, ma megnéztem tényleg lehet előre hajtani gyereküléssel együtt a második sort (köszönet érte, korábban bénáztam csak), a GS II egy fantasztikus autó szerintem, bár őszintén szólva a C4 GP se kutya, csak citroen (már bocsi)...
Szívesen megmutatnám a mienket, de az egy 2.0dCi és 3MFt fölött volt, ha jól emlékszem ez pedig a fájdalom köszöböd fölött van már, ezért gondolom szóba se jöhet.
Más.
Ma vettem izzót a kocsihoz, mert kiégett a rendszámtábla világítás + gondoltam nézek egy LED-es helyzetjelzőt előre, hátha jobban beválik. Felnyitom a kezelési könyvet, megnézem milyen izzót ír. Megveszem. Kettőből kettő nem olyan! A helyzetjelző ráadásul 6W-os, H6-os. Szerencsére a lényeget meg tudtam csinálni, mert amit a kezelési alapján előre vettem, az való a rendszámtáblához, a másikat meg majd vissza viszem.
Van viszont bevált LED-es izzó javaslatotok a helyzetjelzőbe? Vagy csak én vagyok ilyen elvetemült, hogy ki akarom cserélni?