Csakhogy a kataszteri térképek sem méter pontosságú felmérések alapján készültek. Ott 10 méteres nagyságrendű hibahatárral is lehet nyugodtan számolni. És ebbe akarjuk a méteres pontosságú kéktúra útvonalat elhelyezni.
Szerintem itt nem elsősorban arról van szó, hogy a túrázók miatt legyen minél pontosabb a felmérés, habár ez sem elhanyagolható szempont. A fő csapásirány az, hogy az útvonalat rávetítve a kataszteri térképekre egyértelműsíteni lehessen, kinek a tulajdonán halad végig az útvonal. Ide viszont tényleg kell(ene) a méteres pontosság és probléma az, ha a nyomvonal mérési hiba miatt toldódik el egy adott irányba néhány méterrel, mert akkor akár virtuálisan közútról magánterületre is kerülhetne.
Én is korán kelő vagyok, de most beelőztél Tamás! Aranyat leltél? :-)
Igen, nekem is ezt mondta indoknak a felmérő csapat vezetője, de még egy érdekes dolgot említett: az ionoszféra hatását a mérésre! Azt mondta, hogy most a napfoltmaximum tájékán dél felé úgy megnövekedhet az ionizáltság szintje, hogy ez már ronthatja a helymeghatározás pontosságát. Így utólag visszagondolva, nálam is előfordul, hogy téved a kütyüm (Garmin eTrax Vista HCx), és általában dél környékén szokott ez bekövetkezni. Mindenesetre érdekes.
A precíziós méréshez szükséges a jó műholdvétel, én ezt az információt hallottam.
Nyilván vannak olyan szakaszok, ahol ezt ki kellett volna várni (akár a lombkorona lehullásáig...)
Meg persze olyanok is, ahol elég reménytelen a helyzet, mert pl. olyan mély szakadékban van az út, hogy azt a helyszínen csak közvetetten lehet felmérni.
Nagyjából úgy osztható meg a bükki OKT szakasza, hogy a hevesi részek az Egererdő kezelésében vannak, a borsodi területek pedig az Északerdő kezelésében.
Minden ilyen helyet meg kell vizsgálni, mit mért fel a csapat, mit mutat a kataszteri térkép, mik a kéktúrázók tapasztalatai ezeken a helyeken. Ahol van út jelölve a térképen, de be van szántva, helye meg van művelve, ott végigmérni a kéktúrát az út nyomvonalában, aztán a (41868)-ban megfogalmazottak szerint fellépni, már ha ehhez az MTSZ számára jogot biztosítanak. Aki ennél okosabbat tud, az nyugodtan írja le!
Új nyomvonalra került a K jelzés, Törökmezőtől D-re mert a régi ösvény a bokrok miatt nehezen volt járható. A megszűnt szakaszon minden jelzés barna festékkel lefestve. Az új szakasz végig szekérút, a zöld tanösvény jelzésre lett átterelve.
A turistautak.hu már tartalmazza a módosítást, holnaptól lesz letölthető.
"...ezért hozták létre a szakbizottságot, ahol sok-sok többszörös teljesítő volt, de nem kellettünk."
Azért én nem teljesen így emlékszem!"
És én sem. Földobtak két témát, elvállaltátok. Oszt, jó napot. Amikor meghatározódott az szb hatásköre, T.M. a következőket mondta: az szb önkéntesekből áll, ezért nem szólhat bele a projektbe, és általában abba, hogy mit és hogyan csináljanak, hiszen nem az MTSz fizetett alkalmazottai. Ezen elv alapján az szb munkája csak és kizárólag a mozgalom irányítására/adminisztrációjára korlátozódott. T.M. pedig ángolosan távozott. Ezt még hímezhetjük, de sok értelmét/hasznát nem látom. Inkább dolgozzunk: amit adtam túramozgalom vázlat, és még neked is tetszett, nos jövő szeptemberben beindul - ha minden jól megy. Ha odaérünk, segítesz? Á
Nem csoda, hiszen a szakbizottságban aki aktív dolgozó, az nem ér rá, aki meg nyugdíjas, az nem valószínű, hogy bírna 20-30 km-eket folyamatosan hetekig gyalogolni.
"...ezért hozták létre a szakbizottságot, ahol sok-sok többszörös teljesítő volt, de nem kellettünk."
Azért én nem teljesen így emlékszem! Hogy is volt tavasszal? Amikor elmondták, mire lenne szükségük, csak Te és én jelentkeztünk munkára, a többiek látványosan hallgattak. Aztán Te is külön utakra vonultál és csak én maradtam a munkacsoporttal.
"Aki "be van avatva", az hallgat, hisz bármikor arra a sorsra juthat, hogy kegyvesztett lesz."
"Nem lett volna egyszerűbb ha a többszörös teljesítők mérnek fel?:), vagy még előtte átbeszélni velük, és a kritikus helyszíneken együtt menni?:)"
A felmérés kezdete előtt engem is megkerestek azzal a kéréssel, hogy csatlakoznék-e a felmérő csapathoz? Szívesen mentem volna velük, de nem tudtam volna hetekre szabaddá tenni magam, hiszen főállású munkaviszonyban dolgozom. Gondolom, nagyon sokan járnak még hasonló cipőben, így aztán a felmérő csapat jó része most kéktúrázott először az életében!
imi_75:
"Van arra terv (vagy benne van-e az útvonalváltozások tervében), hogy ahol "nem egyértelmű" az útvonal (pl beszántják időről-időre), ott átterelik egy közeli műútra, amit nehezebb eltüntetni? :)"
Ebben a kérdésben nem vagyok szakértő, de itt talán utána kellene nézni, hogy az adott helyen telekkönyvileg létezik-e az út, vagy sem. Amennyiben igen, akkor az MTSz, ha a felmérés alapján kap valamiféle "útjogot" a kéktúra útvonalakra, felléphet annak érdekében, hogy az út mindíg út maradjon, tehát járható legyen a túrázók számára. Egyébként itt néhány száz lépésnyi szakaszokról van szó, ezek miatt szerintem nem lenne érdemes nagy kerülővel aszfaltra terelni a kéktúrát.
Így kezdték, ezért hozták létre a szakbizottságot, ahol sok-sok többszörös teljesítő volt, de nem kellettünk.
Majd eldöntik, hogy ki az a többszörös teljesítő, akit "beavatnak".
Azt hiszem, az információ kizárólagos birtoklása a cél, mindez persze úgy "csomagolva", hogy mindent közzéteszünk.
Már csak ezt a mindent kell dekódolni.
Azt jelenti, hogy az általuk szigorúan ellenőrzött (felügyelt) médiumokon keresztül teszik közzé a hurráoptimista beszámolókat, de arról, hogy mi történik valójában, más csatornán keresztül nem lehet információhoz jutni, na és követeztetni kel.
Aki "be van avatva", az hallgat, hisz bármikor arra a sorsra juthat, hogy kegyvesztett lesz.
Szerencsére (?) én éltem abban az időben amikor ez volt a természetes, de akkor is szivárogtak ki hírek, most sincs másképp.
Már belefáradtam, és szerencsére van értelmesebb elfoglaltságom is, megyek pl. kéktúrázni.
"ahol nem volt egyértelmű a jelzett útvonal (ezeket a szakaszokat többszörös teljesítők bevonásával, térképi egyeztetéssel átbeszéljük a felmérő csapattal"
... Nem lett volna egyszerűbb ha a többszörös teljesítők mérnek fel?:), vagy még előtte átbeszélni velük, és a kritikus helyszíneken együtt menni?:)
Van arra terv (vagy benne van-e az útvonalváltozások tervében), hogy ahol "nem egyértelmű" az útvonal (pl beszántják időről-időre), ott átterelik egy közeli műútra, amit nehezebb eltüntetni? :)
Más: jól gondolom, hogy az OKT bükki szakasza végig az Egererdő vagy a Nemzeti Park területe? Az aktuális/közeljövőbeli erdőjárási korlátozásoknak szeretnék utánanézni egy tervezett túra kapcsán (vadászat/erdőművelés), eddig a BNP és az előbbi cég honlapját néztem, de hátha nem is ezekhez tartozik. Nem akarok belefutni valami meglepetésbe.
Éppen hétfőn beszélgettem a felmérő csapat vezetőjével, azt mondta, lesz majd egy olyan bejárás, ahol azokat a részeket fogják ismételten felmérni, ahol valamilyen okból nem lett pontos a felmért útvonal. Ilyen helyek például azok, ahol a GPS nem pontosan mérte fel az útvonalat a rossz vétel miatt, vagy ahol nem volt egyértelmű a jelzett útvonal (ezeket a szakaszokat többszörös teljesítők bevonásával, térképi egyeztetéssel átbeszéljük a felmérő csapattal és rögzítjük a felmérendő útvonalat), és azok a helyek is, ahol valamilyen akadályoztatás miatt nem tudtak végigmenni a jelzett útvonalon - na ebbe a kategóriába tartozik az időszakosan jelentkező sártenger is.
antenna bal oldalon, előzni pedig szigorúan tilos :-)
nekem az a fura -bár fogalmam sincs mi ennek a méter pontos felmérésnek a célja, az tmondtátok "levédeni" az útvonalat, ehhez nem tudom nem mindegy-e hogy a melyik padkán ment a felmérő- szóval az a fura hogy aszfalton centizzük az útvonalat, terepen pedig ha esetleg saras akkor meg kerülünk
A link egy hét alatt megy a süllyesztőbe, ha pörög a topik. Akit érdekel ez, az könyvjelzőzze, és egy kattintásra már hipp-hopp, ott is van az illető hsz-en! ;-)
" A felmérés a műúton utána a gépjármű segítségével történik."
Mi lenne a jobb megoldás a felmérés szempontjából? Ha a "méter pontosan felmért" nyomvonal az úttest középvonalában húzódik, vagy ha a padkán? Ha az úttesten, akkor érdemes kocsival felmérni a szakaszt, hiszen így elég közel lehetünk az út közepéhez, pláne, ha az antenna a bal oldali ablakon van kidugva. Ha a padkán kéne végigmérni, akkor pedig felvetődhet a kérdés, hogy melyik padkán mérjék végig az útvonalat, hiszen a túrázók a menetirányuktól függően mindekettőt használhatják.