Keresés

Részletes keresés

savaszana3 Creative Commons License 2008.03.14 0 0 457
Egy éves a briggs motoros kapálóm, s most tavasszal indítani akartam, de nem megy. Néztem a gyertyát, áttettem a fűnyíróba, ott működik. Szétszedtem a porlasztót, kifújattam, összeraktam, de mégse megy. Van valakinek valami ötlete?
misikt Creative Commons License 2008.03.14 0 0 456

Üdv!

Kioperáltam az RK-02 kapálógépemből a kapatengely-szimeringet. 52-25-10 méretű volt benne. A boltos azt mondta, hogy ilyen már nincs, csak 52-25-7 méretű, tehát keskenyebb. Vettem is, de piszkálja a csőröm a dolog. Szerintetek tényleg nincs?

Illetve van esetleg olyan, hogy 52-25-5 méretű, és akkor kettőt (összesen négyet) lehetne beletenni?

motospeeder Creative Commons License 2008.03.13 0 0 455

Azóta én is használtam már(egyhuzamba 2 órát) és még mindig tökéletes!

Köszi a tapasztalatot, még én is fogok írni ha használom. Hello

Előzmény: baluzoli (454)
baluzoli Creative Commons License 2008.03.13 0 0 454
Szia Motospeeder!
Hétfőn délután sikerült az új kapálógépet éles üzemben működtetni ( Einhell). Nem tudom, hogy más gép milyen lehet, de arra a célra, amire szántam - az ásás kiváltására- tökéletesen megfelel. 1 rántásra indult 1 hét állás után, és munka közben sem volt vele probléma. Teknős üzemben kezdtem, de hamarosan nyúl üzemre váltottam :) ( Aki nem ismerné ezt a csodamasinát, így jelölik rajta a gázfogantyút) A motor erős, fogyasztása is jó. A 40 cm-es munkaszélesség lehetne nagyobb, bár így könnyebb volt vele fordulni. Jó egy óra alatt végeztem azzal a munkával, ami máskor 2 napomat veszi el. Így a kiadott 42990 FT nagyon jó boltnak tűnik számomra. Remélhetőleg később is hasonló jókat tudok róla írni :)
Előzmény: motospeeder (425)
toti941 Creative Commons License 2008.03.13 0 0 453
köszi gabesz

ez lesz a hétvégi munkám a metszés mellett

toti
Előzmény: gabesz961 (452)
gabesz961 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 452
Ha leveszed a motort alulról láthatóvá válik az olajleeresztő csavar ami belső négyszög kulcsnyillású. Azt tekerd ki és vizszintesre állítva kifolyik az olaj. Visszatekeréskor nem kell tömítened mert kúpos a csavar Ha a motort visszaszereled és kúpkuplongos a kapagéped akkor a kuplungkart engedd ki és ugy húzd meg a három csavart.
Előzmény: toti941 (445)
kicsee Creative Commons License 2008.03.12 0 0 451
Bazzeg te ismersz engem?
Lehet hogy testvérek vagyunk csak még nem tudunk róla, esetleg egypetéjűek, de ebben nem is merek reménykedni. :D :D
Előzmény: misikt (450)
misikt Creative Commons License 2008.03.12 0 0 450
Szerintem Te olyan reinkarnáció vagy, hogy a fejeden még töviskoszorú is van. Persze akácból :-) 
Előzmény: kicsee (448)
alfi13 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 449
Egy barátomnak volt SIMSON motoros kapálógépe de eladta mert nem boldogult a gyujtásal. Az utolsó megoldás az volt hogy átalakította . Vett egy 6v-od gyujtótrafót és egy 6v-os akkumlátort meg persze egy kondenzátort igy már jól müködött. De az akku töltését nem tudta megolgani igy mindig épp akkor merült le mikor legjobban kellet volna.
Az ekét egyénbént én a bolti ár töreddékért oda adtam volna.
Előzmény: Lacibács (443)
kicsee Creative Commons License 2008.03.12 0 0 448
Ha akác van akkor királyság van :D
Előzmény: toti941 (446)
Pityorka Creative Commons License 2008.03.12 0 0 447
Szia!
Nekem Briggs motoros fűnyíróm volt, és annál is úgy cseréltem olajat, hogy a beöntőnyíláson kicsurgattam, nem olyan sok az az olaj, hogy ne lehetne úgy kicsurgatni. A benzint meg le kell ereszteni előtte, én egy gumikörtével egyszerűen leszívtam a benzint és visszatöltöttem a kannába. (muszáj is volt, mivel hoztam-vittem a gépet, és nem szabad feltöltve szállítani.)
Előzmény: toti941 (445)
toti941 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 446

kicsee

akác van
köszi
Előzmény: kicsee (437)
toti941 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 445

köszi,
a meleg motorból való kicsurgatás meglehetősen bonyolultnak tűnik hisz a benzin is kifolyik vagy befolyik a szűrőbe.

ha leszerelem a motort alul ki tudom engedni az olajat ???

köszi

toti
Előzmény: gabesz961 (438)
Lacibács Creative Commons License 2008.03.12 0 0 444

       A 210-es fotón lévő ekéről van szó.

Lacibácsi !

Előzmény: alfi13 (210)
Lacibács Creative Commons License 2008.03.12 0 0 443

       Most olvastam ezt a bejegyzést. Ez SIMSON motoros Fortschritt E 931.50 típusu kapálógép. Én eke nélkül kaptam és most vettem hozzá egy ROBIX gyártmányu RE-101 -es jobbraforgató ekét 11160 Ft.-ért. A szántással nem is lenne gond mert egy állítható eke rögzítő szerkezetet készítettem hozzá. Viszont a motorja valahogy nem igazán akar muzsikálni. Ha valakinek van ezzel a géppel kapcsolatosan tapasztalata, azt szívesen olvasnám.

Lacibácsi !

Előzmény: alfi13 (227)
kicsee Creative Commons License 2008.03.12 0 0 442
Szivemből szólsz!
Előzmény: gabesz961 (441)
gabesz961 Creative Commons License 2008.03.12 0 0 441
A személykocsi olajcserénél én nem használok mosót bár az is igaz hogy csak a sajátomban szoktam cserélni. Inkább lecserélem az olajat 1-2 ezer km-rel hamarabb. Az olaj minőségére pedig odafigyelek. Szerintem a 4 ütemű motornak az olaj a lelke legyen az személykocsi vagy rotációs kapamotor. Azt viszont nem tudom hogy a szervizek használnak-e, de szerintem nem.
A rota és fűnyíró motorokról csak annyit hogy rengeteg motort szedtem már szét,volt közöttük olyan amiben soha nem cseréltek olajat csak utánöntöttek de volt olyan is amelyikben rendszeresen a gépkönyv előirásai alapján betartották az olajcserét.
Tapasztalatból mondom, ha a motorban előírásszerűen van olajcsere teljesen felesleges a mosó használata, hisz csak minimális lerakódás keletkezik a motortérben.
Azokban a motorokban amelyeket elhanyagoltak oly mértékű a lerakódás hogy a mosófolyadék szerintem nem bírkózik meg vele. Az ilyeneknek én le szoktam venni az alját vagy oldalát és brigéciollal szoktam kimosni,így biztosan tiszta lessz. Amúgy én csak Brigss olajat használok.
Előzmény: bohrer (439)
kicsee Creative Commons License 2008.03.12 0 0 440
Bár nem engem kérdeztél, de azért nekem is van gondolatom ezzel kapcsolatban...
A bmw-s fórumon is nagy vitát keltett a motormosó témaköre. Az egyik tábor mindig használja, a másik meg ellenzi. Én félek tőle az az igazság, mégpedig az olajpumpa miatt. Az a sok lerakódott szemcse szerintem megfektetheti az olajpumpát, hiszen amikor a csereperiódushoz érsz, akkor az olajszűrőben már amúgy is van ez meg az. Ha ott lenne a csere olajpumpa megpróbálkoznék vele én is, de így nem.
Előzmény: bohrer (439)
bohrer Creative Commons License 2008.03.11 0 0 439
Mi a véleményed a motormosókról?

Régi Skoda 120-ast szereltünk, üzemmeleg motorba belement 1doboz GoldEagle mosó, 5 perc járatás, olajjal le, kartertömítés cserénél meglepődtem, mintha gyári új tiszta motorbelsőt láttam volna, tökéletesen leoldott mindent. A hengerfejben és az olajcsatornákban marad kevés olaj, persze mosó is káros -e ez a későbbiek során?
Van aki szerint támadja a simmeringek anyagát.

A szérum kb. 1L lemezdobozban volt konzervnyitós 1000 akárhányszáz Ft gázolaj sűrűségű piros anyag , MOL kutakon is kapható.
Előzmény: gabesz961 (438)
gabesz961 Creative Commons License 2008.03.11 0 1 438
Ezek szerint még nem volt olajcsere a 3 éves gépben!!!! Ez elég nagy hiba.
Az alján van a leeresztő csavar,de a legegyszerűbb kicsit bemelegíteni a motort majd a beöntőnyilláson kiönteni az olajat. Fotos hogy jól csurgasd ki. Vagy vedd le a motort és engedd ki az alján.
Előzmény: toti941 (436)
kicsee Creative Commons License 2008.03.11 0 0 437
Állítsd fejre és akkor kicsorog! :)

Illetve ültess akácot, mert az jó
Előzmény: toti941 (436)
toti941 Creative Commons License 2008.03.11 0 0 436
szevasztok kapagép guruk,

briggs motorú kapagépem van ( már 3 éve ),
nagyon jól működik de nem tudom hogyan lehet olajat cserélni rajta,
nem találok rajta olajleeresztő csavart

SOS szeretném már használni de szerintem már megérett az olajcserére

köszi

toti
Felipe9221 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 435
köszönöm szépen sztem menni fog!
gabesz961 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 434
Szia felipe!

Ha eredeti a tirisztor akkor G: piros I: sárga 1: fehér 15: kék
Ha magyar akkor is ugyanez csak nincs kék vezeték. OKÉ?
Előzmény: Felipe9221 (433)
Felipe9221 Creative Commons License 2008.03.10 0 0 433

Re:Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu  /nincs senkinek robi55?????

kavefuggo Creative Commons License 2008.03.08 0 0 432
hu de jo h nem akartam olyat venni :-)
A kis elektromossal most hetvegen akartam nagyobb munkat vegezni, de az esso betett neki. Allitolag egesz heten esni fog?!
Előzmény: bohrer (431)
bohrer Creative Commons License 2008.03.08 0 0 431
Hello !
Bánhatod hogy nem vetted az MTD-50ért:)))))

Szupi kis kapa: a tolókar úgy kotyog-lötyög mint pap seg...ben a ló..asz.
Indul korrekten többedik rántásra, hidegen, melegen egyaránt kell dúsítás ( légtorokban elzárni a súbert).
A rántása olyan mint apósom kikopott 20 éves briggs fűnyírójának, semmi ellenállás,de a frissen felújított 4 Le Briggs kapát alig tudtam berántani ott érezni a kompressziót, de ez az MTD mintha nem is lenne kompresszió.
A kapatagok forognak ha megbillentve behúzom a kupplungot, és úgy pörgetem a kapát teknős gázálláson. A gyertyát a tulaj szerint gyakran bekormolja. A tanksapka gumitömítése már szétment, ki kellett halászni a tankból.
Nyúl álláson sem emeli a fordulatot a tenőstől feljebb. A tulaj 65 éves volt köjál ellenőr, csoda hogy beindítja. Mentem a kapa mellett ahogy vezette az öreg, és a regulátor kart húzva emeltem a fordulatot.
Ez a fos vadiúj, 4. napja kínozza vele a kiskertjét, nem halad, nincs az előírva hogy mindenkinek gépésztechnikus legyen a szomszédja, és ismerje a ford. szabályzó működését (ua. mint a briggs-é) ventillátor fúj egy lapátot rugóterhelés ellenében ez zárja a légtorkot. Mondjuk itt is kotyog -lötyög minden mint ahogy fentebb írtam.
A kupplung lemezházáról nem nyilatkoznék, elsőre annyi hogy nyílások vannak benne ahová bejuthat a szemét és a kapatagok által felvert föld.

HAJRÁ MTD!!!!! És gratula a pekingi csíkszemű motorjaikhoz!!!

ugyanez van 60-ért Briggs motorral, az legalább addig jó míg szét nem kopik.
Előzmény: kavefuggo (429)
Felipe9221 Creative Commons License 2008.03.08 0 0 430
Sziasztok!Robi 55 tirisztoros gyújtás bekötési rajzát le írná valaki!vagy ha valakinek van Robi55-e az nézze meg és írja le vagy ha tud akkor fényképezze le h mit hova!köszönöm!e-mail cimem: loli_@freemail.hu
kavefuggo Creative Commons License 2008.03.08 0 0 429
ha komolyabb munkara tobbszor kellene hasznalnam, v kotottebb lene a talaj en is benzineset vettem volna, hisz 49-ert is volt mar MTD motor kapa.
De en 5 hetvegen hasznalom max egy evben(viragoskertek), es mar nemegy benzines gepem (pl lancufresz, motorkerekpar) ment tonkre a hasznalat hianyaban, hiaba, h szakszeruen tettem el oket.

Előzmény: csibefutar (428)
csibefutar Creative Commons License 2008.03.08 0 0 428
Sziasztok.
Nemtudom én ugy ridegnem tartom ezzeket az elektromos kerti dolgokat. Igaz soha nem probáltam egyett se nekem mind benzines gépeim vannak.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!