Amugy mostanaban kiötlöttem, hogy ha lenne ra idöm, akkor hogyan csinalnam meg a szakaszolasat a kekturamnak, amit egyvegteben csinalnek.
Mindig is volt egy ilyen akcio tervben, jelenleg nincs idö ra (munka miatt, meg csalad gyerekek miatt) de gondoltam ez nem baj, addig is elkeszitem a tervet. egyelöre a keleti resz van meg....
0.nap Leutazas Hollohazara (utközben appartman elfoglalas Miskolcon 5napra. 1 valtasruha pluszt kell csak vinni Holohazara)
1. nap Hollohaza-Makkoshotyka (szallas helyben)
2. nap Makkoshotyka - Encs (szallas Miskolcon)
3. nap Encs - Bodvaszilas (szallas Miskolcon)
4. nap Bodvaszilas - Putnok (szallas Miskolcon)
5. nap Putnok - Szarvaskö (szallas Egerben/helyben)
6. nap Szarvaskö - Matraszentx (szallas helyben/ vagy akar haza is lehet buszozni pestre.)
7. nap Matraszentx - Cserhatsurany (szallas helyben)
8. nap Cserhatsurany - Ösagard (szallas otthon)
9. nap Ösagard - Nagymaros (szallas otthon)
Igy akar a csalad ott lehetne Miskolcon addig, es nem vagyok olyan sokat tavol.
Ausztriában nyáron kezdődött egy aláírásgyűjtés, hogy az állam a jelenlegi 1,5m euróról 4millióra növelje a turistaszervezetek támogatását, elsősorban a menedékházak és a jelzett utak fenntarthatósága érdekében.
mostanra gyűlt össze 125000 aláírás, és a következő évekre 3,6m euró (kb. évi egymilliárd forint) támogatást garantált a pénzügyminiszter.
Ausztriában több mint 600000 tagja van a turistaszervezeteknek, 475 turistaházat és 50000km turistautat üzemeltetnek. a turistaházakban a vendégéjszakák száma egy évben 1millió (Ausztria országosan 130millió, Magyarországon országosan 22millió)
"Nemesviden találkoztunk Petami sporttárssal, aki egyszuszra szeretné végigjárni az RP-DDK-t. Nemesviden kb. 240 km már mögötte volt, míg kb. 320 km még előtte. Nemesvidről Zalakarosra visszabuszozva már Zalakomár közelében láttam őt gyalogolni. Szorítok neki."
Petami taktikajarol meg az egeszröl irhatnal bövebben... Szekszard-| Köszeget csinal? Hol alszik? mennyi a napi adag? stb.
En is szoritok neki. Anno elkövettem a hibat, hogy aug. 24-en indultam neki egy esös idöszak utan. annyi szunyog volt, hogy 10 nap utan befejeztem, es oktoberben csinaltam meg a maradekot.
Tegnap volt egy kényelmes, jóhangulatú gyaloglatom (gyaloglatunk) Zalakomár és Nemesvid között.
Nemesviden találkoztunk Petami sporttárssal, aki egyszuszra szeretné végigjárni az RP-DDK-t. Nemesviden kb. 240 km már mögötte volt, míg kb. 320 km még előtte. Nemesvidről Zalakarosra visszabuszozva már Zalakomár közelében láttam őt gyalogolni. Szorítok neki.
A Cserehát kapcsán bizonyos időközönként fellángoló viták kapcsán (elterelni vagy nem, csokit adni vagy nem, bevigyük-e a túra nyomvonalát a faluba vagy nem, stb.) sokan megfeledkeznek (vagy nem is tudnak) arról, hogy a Belső-Somogyban vagy éppen Zalakomárban is léteznek a vitát kiváltó problémák. Mélyszegénység, nagyszámú roma lakos, és egy, a mórichelyi halastavak őrizője által kiragasztott, a nyomdafestéket nehezen tűrő gondolatokat tartalmazó A4-es lap alapján a multikulturális sokszínűség harmóniája is messze van még az ideálistól. Különösen éles a kontraszt, ha a hazai viszonyok között dúsgazdagnak tekinthető Zalakarosból átgyalogolunk Zalakomárba, vagy éppen Ormándpusztára.
Ezzel együtt is remek aszfalttaposást követtünk el, Nemesviden a bélyegzés lehetősége behatárolt, a hivatalos bélyegzőhely lehúzta a rolót, de kinyitották nekünk a falu egyetlen, 17.00 és 21.00 között nyitvatartó kocsmáját. És mi ezt aktívan ki is használtuk. :-)
Tudja valaki séróból, a gugli segítsége nélkül, hogy ki vagy mi az a Van Hool? 1. Az Anderlecht középpályása 2. Hegycsúcs az Ardennekben 3. Belga autóbusz márka Segítek, a 3. pont a megoldás. A spanyol inkvizíció hathatós közbenjárása sem segített volna abban, hogy mondjak egy belga autóbuszt. Ezzel a típussal utaztunk oda-vissza Bp. és Zalakaros között, nagyon kényelmes jármű, és alig 2,5 óra a menetideje.
Egyrészt vannak késői érésű fajták, amelyek nem minden esetben érnek be a hazai klimatikus viszonyok között (cabernet sauvignon, furmint, stb.), vagy minden borvidéken.
Másrészt ha nincs hozamkorlátozás (pl. anno a szocialista éra bortermelése a KGST országoknak, vagy napjainkban a háztájik egy része, ezekben a térségekben szüret idején elfogy a kristálycukor a boltokból), akkor a szőlő jellemzően nem tudja beérlelni a nagyszámű fürtöt.
Harmadrészt szürke Suzukink van, de már kezdek aggődni, hogy ez nem maradhat következmények nélkül. -:)
semmi gond, ha szürke suzukim lenne, én se vállalnám itt nyíltan :-D
más.
volt valaki mostanában a Szent György-hegyen? megvolt már a szüret?
ma a Mátrában voltam egy telj. túrán, utána némi ládázás mindenféle szőlőhegyen, de marha savanya volt! Nem értem hogy nem volt elég a nyári napsütés, én majdnem hőgutát kaptam, a szőlőnek meg kevés?
Nem értek egyet azzal, hogy azért, mert az egyik, több évtizedes adatbázis pontatlan lehet mérési hibákból következően, akkor egy hozzá kapcsolható, most felvett másik adatbázis se legyen annál pontosabb! Azt hiszem az a lényeg, hogy a rendelkezésre álló és a költségkeretbe beleférő legpontosabb módszerrel határozzuk meg a kéktúra útvonalát! A költségkeretbe ezek a készülékek és ez a módszer fért bele, ezzel készül a felmérés. Erről még vitatkozhatunk napestig, de mivel az útvonal kb. 80%-át már így mérték fel, nem sok értelmét látom.
és most hogy egy marék aprópénzt szórtak a költségvetés feneketlen zsákjába (és minden igaz magyar ember boldog, hogy szétbüntettek valakit és helyreállt az igazság) az út is helyre lett állítva? mert engem, mint turistát elsősorban ez érdekelne.
a 60-as években teodolittal szerintem pontosabban mértek, mint most sétálva precíziósGPS-szel.
van két koordinátahalmaz ezeket kell összelőni és megvan kinek a tulajdonán taposunk. ez független attól, hogy hol van most kerítés, vagy milyen vastag tussal húzták a papírra a vonalat.
Amíg 25-30 kilométeres etapok vannak gyakorlatilag kiszállási lehetőség nélkül (pl. Kékes-Sirok, Szajk-Sümeg, Jósvafő-Bódvaszilas), addig elég nehéz lesz ezt kivitelezni.