Ahogy összejönnek a tapasztalatok a már futó kocsikról és a finomításokat elvégzik, szerintem "híre megy" a buszoknak az országban és talán lesz megrendelés is. Egy tenderen való induláshoz, ha jól tudom referenciamunkák kellenek, ha ez is összejön, szép lassan fel lehet futtatni a gyártást, ami munkahelyeket eredményez. A Vasi Volán meg szerintem ettől függetlenül is fog gyárta(t)ni belőlük, amennyire az anyagiak engedik.
Hát az Alfa az hulladék. A Credo is egyértelmű koppintás. Én is ebben látok több fantáziát, felfuttatnák a gyártást, persze, kéne megrendelés is a Volánoktól.
Szerintem, ha már lényegesen több darabot legyártottak, egyre több magyar alkatrész kerülhet bele a buszokba, valahogy ebben a típusban jobban látok fantáziát, mint a többi magyar összeszerelő üzemben. Direkt nem buszgyárat mondok, és a többieknél nem tudom, mennyire dolgoznak magyar anyagokból.
Sztem akkor nagyjából ki is merül az üvegekben a magyar cucc :) Meg esetleg a kapaszkodókban.. Mindegy, így is jobb üzlet ezt venni, mint egy külföldön gyártottat. Persze az ideális az lenne, ha minél több magyar cucc lenne benne. OK, motort/váltót, meg elektronikát nem tudunk gyártani. Futóművet tudunk, ülést tudunk, ajtó se hiszem, hogy gondot okozna. De OK, legyen ZF a futómű, de könyörgöm, ilyet, hogy ülés, külföldről venni?? Ez már azért nevetséges..
Azt tudja valaki, hogy a felhasznált anyagok hány %-a magyar? Azt látom, hogy a fődarabok egy sem magyar(mondjuk, nem értem, miért nem Rába hidak vannak alatta.., Győr közel is van Szombathelyhez :), de mondjuk az ülések, üvegek, stb? Mondjuk, ha semmi sem magyar, akkor is jobban megéri ezeket venni, mint külföldre pumpálni a pénzt, mert így az összeszerelés révén azért itthon marad egy csomó pénz, munkalehetőség sok embernek.. Nem értem, az ÁPV Rt-nél, meg a minisztériumban fogyatékos emberkék ülnek, hogy nem látják ezt be, és nem ilyeneket vetetnek a volánnal.. Vagy csak kenőpénz kapnak a külföldi gyártóktól.. Nem utolsó sorban olcsóbb is, mint egy Merci, vagy Volvo.
Jól tudod az utas nyitja gombal. A vasi első generációs csuklóson van elsőajtó nyitó, de a szolókon már nincs, csak az első ajtó első szárnyát tudja nyitni a sofőr
Na végre mindenki kibékült mindenkivel :) Én is örülök neki, hogy egy olyan ember tájékoztat minket a buszokról aki azok életre keltésén is munkálkodik. A képek szépek és valahogy ez a Vasi Volán-os színösszeállítás is jól néz ki az ARC-okon. Nem tudjátok véletlenül, más Volán társaságok is érdeklődnek a buszok iránt? Vagy csak a Vasi Volán?
Ha nincs benne első ajtó nyitása, akkor hogyan lehet elsőajtóztani? Utas nyitja gombbal? És ha leszálló nincs csak felszálló, akkor is az utas nyit gombbal?
A szombathelyi 134-esekben és 187-esekben hogyan van ez?
Mert így a sofőr nem tudja bármelyik ajtót kinyitni és a másik rendszer "szabadabb". Pl. ha valaki fut a buszhoz hátul, akkor csak az 5-ös ajtót elég kinyitni.
Csak azt nem értem mért nem jó így. Szerintem egyszerübb 2 gombot használni, mint 10-et. Azt elismerem hogy a külön első ajtó nyitó hiányzik belőle, de mért kell a másik 4-hez is? Hiszen a sofőr űgy is csak a jelzett ajtót nyitjaki, és zárja be. Azt meg tudja a busz.
A 187.02 formája lesz a végleges, de a kapcsolóelrendezések változni fognak, mert a legtöbb volán külön ajtó-nyitó és -záró, gombokat kér, és ezek helyét ki kell alakítani
Most látom csak, hogy a 134-ben meg maradt a régi MAN műszerfal? Ezt a Vasi kérte vagy a 134-ben mindegyikben ilyen lesz majd? De ahogy nézem a kapcsolók már a 187.02-esben lévőkhöz hasonlítanak. A 187.02-ben pedig az új saját tervezésű lesz a végleges?