Keresés

Részletes keresés

kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.08.06 0 0 149
Ahogy összejönnek a tapasztalatok a már futó kocsikról és a finomításokat elvégzik, szerintem "híre megy" a buszoknak az országban és talán lesz megrendelés is. Egy tenderen való induláshoz, ha jól tudom referenciamunkák kellenek, ha ez is összejön, szép lassan fel lehet futtatni a gyártást, ami munkahelyeket eredményez. A Vasi Volán meg szerintem ettől függetlenül is fog gyárta(t)ni belőlük, amennyire az anyagiak engedik.
Előzmény: Heesh (148)
Heesh Creative Commons License 2007.08.06 0 0 148
Hát az Alfa az hulladék. A Credo is egyértelmű koppintás. Én is ebben látok több fantáziát, felfuttatnák a gyártást, persze, kéne megrendelés is a Volánoktól.
Előzmény: kettőhatvanhatos (147)
kettőhatvanhatos Creative Commons License 2007.08.06 0 0 147
Szerintem, ha már lényegesen több darabot legyártottak, egyre több magyar alkatrész kerülhet bele a buszokba, valahogy ebben a típusban jobban látok fantáziát, mint a többi magyar összeszerelő üzemben. Direkt nem buszgyárat mondok, és a többieknél nem tudom, mennyire dolgoznak magyar anyagokból.
Előzmény: Heesh (146)
Heesh Creative Commons License 2007.08.06 0 0 146
Sztem akkor nagyjából ki is merül az üvegekben a magyar cucc :) Meg esetleg a kapaszkodókban.. Mindegy, így is jobb üzlet ezt venni, mint egy külföldön gyártottat.
Persze az ideális az lenne, ha minél több magyar cucc lenne benne. OK, motort/váltót, meg elektronikát nem tudunk gyártani. Futóművet tudunk, ülést tudunk, ajtó se hiszem, hogy gondot okozna. De OK, legyen ZF a futómű, de könyörgöm, ilyet, hogy ülés, külföldről venni?? Ez már azért nevetséges..
Előzmény: dbbuszos (145)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.06 0 0 145
Az ülést azt tudom, hogy nem magyar és az ajtók se azok. Az üvegek ahogy láttam Slagglas gyártmányok.
Előzmény: Heesh (144)
Heesh Creative Commons License 2007.08.06 0 0 144
Azt tudja valaki, hogy a felhasznált anyagok hány %-a magyar? Azt látom, hogy a fődarabok egy sem magyar(mondjuk, nem értem, miért nem Rába hidak vannak alatta.., Győr közel is van Szombathelyhez :), de mondjuk az ülések, üvegek, stb?
Mondjuk, ha semmi sem magyar, akkor is jobban megéri ezeket venni, mint külföldre pumpálni a pénzt, mert így az összeszerelés révén azért itthon marad egy csomó pénz, munkalehetőség sok embernek..
Nem értem, az ÁPV Rt-nél, meg a minisztériumban fogyatékos emberkék ülnek, hogy nem látják ezt be, és nem ilyeneket vetetnek a volánnal.. Vagy csak kenőpénz kapnak a külföldi gyártóktól..
Nem utolsó sorban olcsóbb is, mint egy Merci, vagy Volvo.
v_peti Creative Commons License 2007.08.03 0 0 143
A 400-as Ikarusokon is van egy ajtószárny nyitására lehetőség. De még nem láttam annak a gombját.

Előzmény: szabo111 (137)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.03 0 0 142
Ha lenne szvsz. a Volán akkor se alkalmazná azt a rendszert mint a BKV.
Előzmény: LoLkA (141)
LoLkA Creative Commons License 2007.08.03 0 0 141
Inkább foglamuk sincs róla, hogy lehet kívülről is.
Előzmény: dbbuszos (139)
LoLkA Creative Commons License 2007.08.03 0 0 140
Több százezer forint. de ezt természetesen gyártója válogatja. Van olyan is aki nem számol fel plusz pénzt érte.
Előzmény: vrobee (134)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.03 0 0 139

Nálunk a Volánnál az utas nem nyit ajtót. Itt nem szeretik.

Előzmény: szabo111 (136)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 138
Az AGriavolánról tudok hogy 3 szóló készül nekik, többről még nem hallottam infót
Előzmény: PalM23 (127)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 137

Jól tudod az utas nyitja gombal. A vasi első generációs csuklóson van elsőajtó nyitó, de a szolókon már nincs, csak az első ajtó első szárnyát tudja nyitni a sofőr

Előzmény: v_peti (126)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 136
De az utas a külső felszállásjelzővel engedélyezés után bármelyiket tudja nyitni
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.03 0 0 135
Nem rossz a fehér, de lassan flottaszínt válthat a HV, hacsak később maga nem festi majd át a buszokat. Az árat sajna nem tudom.
Előzmény: vrobee (134)
vrobee Creative Commons License 2007.08.03 0 0 134
Szép az a fehér... (szebb, mint a "flottaszín" legalábbis, szvsz.)

Vajon mekkora része lehet a fényezés egy busz árának?
Előzmény: dbbuszos (132)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.03 0 0 133
Jah.. Mostanában már szinte mindenen próbálnak spórolni. De legalább az ARC máshol is mosojoghat nem csak a Vasi Volánnál!
Előzmény: dbbuszos (132)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 132

Nem tudtad, hogy a Hajdú Volán kevés kivétellel szinte minden új buszát fehér színben kéri? Spórolás rulez van náluk.

Előzmény: PalM23 (131)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.02 0 0 131
Azért adhattak volna valami színt a kocsinak! Nem csak feliratot!
Előzmény: dbbuszos (130)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 130
Előzmény: PalM23 (129)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.02 0 0 129
Nem.
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.02 0 0 128
Nem tudtad, hogy a Hajdúnál már forgalomban van az első adag 187.02?
Előzmény: PalM23 (127)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.02 0 0 127
Na végre mindenki kibékült mindenkivel :) Én is örülök neki, hogy egy olyan ember tájékoztat minket a buszokról aki azok életre keltésén is munkálkodik. A képek szépek és valahogy ez a Vasi Volán-os színösszeállítás is jól néz ki az ARC-okon. Nem tudjátok véletlenül, más Volán társaságok is érdeklődnek a buszok iránt? Vagy csak a Vasi Volán?
v_peti Creative Commons License 2007.08.01 0 0 126
Ha nincs benne első ajtó nyitása, akkor hogyan lehet elsőajtóztani? Utas nyitja gombbal? És ha leszálló nincs csak felszálló, akkor is az utas nyit gombbal?

A szombathelyi 134-esekben és 187-esekben hogyan van ez?
Előzmény: szabo111 (124)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.01 0 0 125
Mert így a sofőr nem tudja bármelyik ajtót kinyitni és a másik rendszer "szabadabb". Pl. ha valaki fut a buszhoz hátul, akkor csak az 5-ös ajtót elég kinyitni.
Előzmény: szabo111 (124)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 124

Csak azt nem értem mért nem jó így. Szerintem egyszerübb 2 gombot használni, mint 10-et. Azt elismerem hogy a külön első ajtó nyitó hiányzik belőle, de mért kell a másik 4-hez is? Hiszen a sofőr űgy is csak a jelzett ajtót nyitjaki, és zárja be. Azt meg tudja a busz.

Előzmény: dbbuszos (123)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.01 0 0 123
Aha, úgy tudom amúgy, hogy pl. a Hajdú a többi csuklóst már így kérte, mert ez az engedélyeztetős módszer nálunk nem vált be.
Előzmény: szabo111 (122)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 122
A 187.02 formája lesz a végleges, de a kapcsolóelrendezések változni fognak, mert a legtöbb volán külön ajtó-nyitó és -záró, gombokat kér, és ezek helyét ki kell alakítani
szabo111 Creative Commons License 2007.08.01 0 0 121

ez a két kocsi volt az utolsó amibe még MAN műszerfal került, a többibe is majd az új kerül ezentúl.

Előzmény: dbbuszos (120)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.01 0 0 120
Most látom csak, hogy a 134-ben meg maradt a régi MAN műszerfal? Ezt a Vasi kérte vagy a 134-ben mindegyikben ilyen lesz majd? De ahogy nézem a kapcsolók már a 187.02-esben lévőkhöz hasonlítanak. A 187.02-ben pedig az új saját tervezésű lesz a végleges?
Előzmény: szabo111 (116)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!