Sokkal rosszabb az, mikor az embernek az utcán vagy a peronon vagy a vonaton az előterekben az arcába fújják a füstöt (buszmegálló, aluljáró, stb). Sajnos az, hogy most a dohányzás betiltása van előtérben, abban benne van az is, hogy a dohányosok nagy része tojik magasról a nemdohányzó embertársaira (tisztelet a kivételnek, olyan szerencsére van), legnagyobb tömegben is andalogva pöfékel, stb. Aztán csodálkoznak, hogy egyre több helyről kitiltják őket.
Igen, ez egy jó ötlet lenne, de ugye ez tendencia, hogy Európában most mindenhonnan ki van tiltva a dohányzás, és Ausztria, meg igen haladó gondolkodású, és gondolom ez ütközött volna az elveikkel.
Én mondjuk nagyon hálás lennék egy ilyen kis fülkéért. Akár tényleg egy darab ilyen kis négyes dohányzóért is. Ez nem is volt még téma itt a topikban?
Nem a dohányosok érdekében szólok, de azt én is megfigyeltem, hogy Győrben megáll a rj, és ha időben van, akkor is özönlenek le gyorsan a bagósok az ajtókhoz, fél lábbal a peronon állva szívják, még ha csak 1-2 slukkot is tud bele szívni, mert már menesztik is. Hiába, no, ez a szenvedélybetegség...
Gondolom azért nincs ilyen megoldás, mert a többi vonat is nemdohányzó vonatként közlekedik az ÖBB-n. Ha a railjet-en lenne ilyen megoldás, akkor hirtelen a hagyományos vonaton is kellene valami megoldás a dohányosoknak, nem igaz?
A vonaton dolgozó ÖBB-s technikus, vagy mi a fene is megoldotta, Győrben leszállt a vonatról az ajtóban ácsorogva figyelte, mikor menesztik a vonatot, és rapid tempóban szívta a füstöt.
Ha a nemdohányzó vonatok ekkora megoldhatatlan problémát okoznának az utasoknak, szinte az összes környező országban tüntetnének a vasúttársaságok székházai előtt. Mégsem teszik sehol, azaz a modell működik.
Mondjuk azt azért nem értem, hogyha már egy ilyen puccvonatot sikerült összehozni, akkor miért nincs, mondjuk a bistros kocsiban egy elkülönített rész, ahova be lehet ülni (mondjuk két fülkényi veszteség az 1. osztályból, ami semmi, hisz senki sem utazik rajta, max a vasutasok meg fanatikusok) dohányozni. Felszerelik füstelszívóval (légkondi mellett már nem került volna sokba), meg mondjuk kap műbőr üléseket (kárpit rosszabb, mert azt könnyen kiégetik), és kész a kijelölt dohányzóhely. Mivel fix összeállítású, így minden szerelvényben meg lenne oldva a dohányzás.
Sajna idáig a MÁV-START önmagától nem fog eljutni, ha el is jutna, a kevés kivételtől eltekintve, jó magyar vasutazók úgysem tartanák be a dohányzási tilalmat. Teljesen reménytelen dolog lenne, akkor amikor olyanokról olvasunk, hogy a nemdohányzó vagonban vagy az IC-ken az átjáró ajtóknál pöfékelnek a jv-k,
Nekem konkrétan Budapest-München vonat kéne. Tudom, hogy a buszon sem lehet. Azt mondjuk megértem, mert ott aztán tényleg nem lehet megoldani. Vagy alternatív megoldás lehet a repülő, mert az legalább ott van 1:20 alatt, de az meg jóval drágább. Bár ha leszoknék a cigiről, akkor az árából simán meglenne a különbözet. Az már más kérdés, hogy akkor meg nem kéne ezen rágódnom. :D Nem vagyok egy láncdohányos, de ennyi idő az sok. 4-5 órát kibírok simán.
Akkor már pl a Keletiből este 18.40-kor induló Sopron/Szombathely gyors is lehetne nemdohányzó vonat. Győrben vár 15-20 percet, az csak elég, hogy elszívjon az ember egy szálat. Na jó én nemdohányzó vagyok.
És mondjuk én ezért ne gyújtsak rá hét és fél órán keresztül
Wien Westbahnhof-on áll a railjet 12 percet, Salzburgban is 5 percet. ÖBB állomásokon vannak kijelölt raucher helyek, és csak ott lehet dohányozni. Összesen van 17 perced elszívni pár szál cigit várakozás közben. Vissza úton az rj 63 is áll 10 percet Westbhf-en.
Mondjuk én akkor nem utazom vele az biztos.
Ha minden jól megy, hamarosan az összes EC-nk railjet lesz... akkor egyikre sem szállsz majd fel? Buszon sem lehet dohányozni.
Hát állítólag ezért szokták kijelölni a dohányzókocsikat. Mondjuk titeket is megértelek, mert ha nem dohányoznék, én is fejbe verném az illetőt, aki rágyújt a nemdohányzóban. Próbálom úgy megoldani a dolgot mindig, hogy eleget tegyek a szabályoknak, de egy Müncheni utat nehezen bírnék ki.
Az utasok nagyobb része ezt nem igényli, ezért döntött úgy az ÖBB, hogy az összes vonatján betiltotta a dohányzást. Éntőlem dohányozhat bárki, aki akar, csak tegye ezt úgy hogy ne zavarjon vele másokat!
Ezért szoktam mondani, hogy a legjobb, ha minden dohányos otthon, a sját lakásába bezárkózva füstöl...
Egyébként-hangsúlyozom-semmi bajom azzal, ha valaki dohányzik (sok barátom is ezt teszi), csak ne olyan helyen, ahol másokat zavar vele. Ennyi a véleményem.
Ja, akkor az a gond, hogy büdös van? És mondjuk én ezért ne gyújtsak rá hét és fél órán keresztül, mert valakit zavar a ciginek a szaga (mások szerint dohány illat). Akkor mit csinálsz, ha egy inkontinenciás valaki ül le melléd, akinek tömény húgyszaga van? Az se utazzon a RailJettel? Jó tudom, befejezem, csak ezen a dohányellenességen nagyon fel tudom húzni magam. Bocs! Mondjuk én akkor nem utazom vele az biztos.
Ahogy rutthin topiktárs is írta, legalább nem bűzlik a vonat a cigifüsttől.
És az itt OFF-nak mondható halbis vagonnál van az, hogy ha elmászok a mosdóba, akkor át kell mennem a cigis részen kétszer is:( Ha lehet kerülöm ezt a vagontípust...
Ákibárd: Amúgy sok észlény utas tényleg nem fogja fel,hogy nem dohányzó vonatként közlekednek a MÁV-ÖBB-(DB) viszonylatú EC-k. Meg olyat szoktak mondani, hogy itt Pesten még cigizhet, ez nem Ausztria... No comment.
Miért szerencse? Ha nem oda veszed a jegyet, akkor közelébe sem kerülsz a dohányosoknak. Most nem kötekedésképpen írom, de megtette volna egy sima "nincs" is.
Ekéri a papírjaim meg a jegyem, odaadom neki és egy perc alatt elintéztük egymást.
Nem adom neki oda a jegyem, győzködjük egymást perceken kersztül a jogainkról és a kötelességeinkről, a nem tisztességes alak meg (esetleg) nyugodtan dolgozik addig máshol.
Tudomásul kellene venni, nem csak jogaink vannak, a rendőr nem rossz indulatból, netán cseszetésből végzi a munkáját. Lehet, csak hasonlít a fizimiskád egy körözött alakéra, stb. .