DSC es hutheto konyok es kesztyutartot se irtak... stb :O Irtak, hogy kanyarfeny igy volt forditva. Ez lehet sima xenonnal is, nem csak bi-xenon verzioban letezik?
köszi, és az után gyártott felnikbe is ez van írva, pl. borbet? Mert most azt néztem, hogy a számok stimmelnek, et is meg a 8Jx18 és 9Jx18, csak még egyik küllőn rajta van, hogy borbet
jolvan akkor nem csak nekem más:) előre komfort üléseket írtak, közbe nekem sport üléseim vannak. Nem irták, hogy van benne dsc, automatikus eső és világitás.... stb...
Kérdés: ha a neten egy felninek a cikkszáma pl (style 89) Első: 36 11 6 761 993 Hátsó: 36 11 6 761 994 De a felnin: első: 6761993 hátsó: 6761994
Eleg erdekes dolgot kaptam vissza. Sok mindent nem is tartalmaz gyarilag mikozben benne van?! Pl esoszenzor,automatikus fenyzsorokapcsolas. Full M- PAcket. Business navit ir, mikozben prof van Tv-vel!!stb.. Ezekszerint ezt mindet vki utolag rakta bele nem hinnem?! :O
Sziasztok! Elsősorban a szakik véleményét szeretném kérni a dologban.
Az ATC blogjában olvastam:
Az EGR-szelep az a szerkezet minden modern dízel és benzines autóban, ami elméletben azért lett kitalálva, hogy a kipufogógáz egy részét alsó fordulatszám-tartományban visszavezesse a szívórendszeren át az égéstérbe, így csökkentve az autó károsanyagkibocsátását és kormolását, mivel főleg turbó autók levegőhiánnyal küszködnek alsó tartományban, így nem teljesen tökéletes az égésé és sok a korom. A gyakorlatban ez arra jó, hogy idővel főleg sok városi használat esetén lerakódik az EGR-re a sok korom, ami miatt a szelep nem tud bezárni, így amikor megjön a turbó hozta töltőnyomás, a korom okozta záródási-tökéletlenség következtében kiszökik a töltőnyomás egy vagy nagyobb része, az elkoszolódás függvényének mértékében. Ez aztán teljesítménycsökkenéssel jár, amit az ügyfél sokszor nem is vesz észre, hiszen ez egy folyamatos, lopakodó folyamat, ahol a teljesítmény hónapról-hónapra lassan vész el.
Szerintem a szöveg több hibát is tartalmaz:
-Az EGR szelep nem csak az alsó fordulatszám-tartományban vezeti vissza a kipufogógázt.
-Az EGR szelepet nem a korom csökkentésére találták ki, hanem a Nitrogén oxid miatt.
- A töltőnyomás nem tud elszökni az EGR szelepen, mivel az lehetetlen. (Vagy a kisebb nyomású közeg vándorol a nagyobb felé? Akkor a turbó hatásfoka 105%-körül van, minimum..)
Biztosan van olyan cég, akinek van mindkettő. Általában egyformán szervizelik őket, és olyan őrültnagy különbség nem alakulhat ki a különböző vezetési stílusok miatt sem.
Nekem a 45i-hez még motorikusan nem kellett nyúlni. Semmit. De ebből sem lehet messzemenő következtetéseket levonni, mert a szomszédom E39 30d-jére sem kellett még semmit költeni, pedig az már 10 éves. És hiába van tele minden topik azzal, hogy mennyire szervizigényes a dízel, ha az eladottak 90%-a az...
Szóval szerintem semmire nem lehet jutni a statisztikákkal. Mázli kell hozzá, semmi más.
(Nomeg azért az sem mindegy, hogy szalonból vette valaki, vagy 110e km-rel, ami valójában 310e volt. Egyébként meglepően jó állapotúnak hat egy 250-et futott is! Azért is lehet jól visszaállítani a számlálót...)
Amúgy kiváncsi lennék, hogy egyszerre vennénk a szalonba egy 530i és egy d-t. Folyamatosan számolnánk költségeket (szerviz, üzemanyag) a garancia lejárta után is két évvel(kb 150-160e kmerig). Akkor milyen különbségek lennének.
Nekem pl. tökmindegy lenne, hogy benya vagy dízel. Mindkettőt szeretem használni. Egyedül a költségek tervezhetősége miatt választottam az benzinest. Ha a cégnél kérdeznék, hogy milyen legyen, komoly dilemmába kerülnék.
ezt már nem kommentálom:) Nektek van benzin, nekünk van diesel. Ez így szép és jó. Nem győzködlek, hogy a dieselt jobb, mert nem érdekel. De Te se akarj meggyőzni arról, hogy jobb a benzin. Valamibe egyik jobb valamibe a másik, egyikbe ez romlik el a másikba meg az. Majd ha M5öm lesz akkor pártolom a benzint is, de ha 530i és 530D között kell dönteni, biztos hogy a D-t választom.
Igazából nem ismerem a 30i-t, nekem eggyel nagyobb van, de azt városban nem tudom 13 alá vinni, leginkább 16. Országúton, hosszabb távon már tartható a 8-10 is, de a város az a dízel területe (én ezt tapasztaltam). Viszont a hangja... na az megér mindent. :-)
ilyenkor jönnek a sértődős szövegek h megettem egy 530it :):):):):):):):)
hát sztem megelőztél egyet nem ugyanaz ...... itt nem arról van szó h melyik az erősebb te! hanem a sok vesztes aki sokat költ a vasára azt próbálja ideologizálni h miért jó ez :) és őt nem kurták át a kilométerrel.... itt már úgy cserélgetik a turbókat mega szívosort meg sorolhatnám .... mint máshol az olajat.
a legeslegrosszabb fogyasztás 10,4(város) volt. A legjobb tegnap 145 tempomat 6,2. nem akartam elhinni. De a legjobb 242-243km/h 3480-as fordulat, azt még le is fotoztam, aztán inkább két kézzel fogtam a kormányt.
Tegnap megettem reggelire egy 530i-t:) M3-on. Biztos nagyon jó a benzines, egyik barátomnak 330i-je van (E90) eleget jár vele a szervizbe. Lehet több dolgot kell benne cserélni, de akkor is diesel:) keveset fogyaszt jól megy. Benzines legyen csak M a többi az mind diesel.
(Legalábbis én szeretnék 12L-ből dinamikusan eljárni Bp-en. Bár engem is megnyugtat, hogy a költséget "csak" a benzin jelenti, nem valami véletlenszerűen elhaló alkatrész.)
én csak gyári alkatrészeket vásárolok a kocsimba.Hálás is érte az autóm.Volt szerelő aki hülyének is nézett.Az olaj flakonon nem volt BMW felirat vagy embléma.Akkor az számomra nem gyári.Szegény szerelő próbált meggyőzni,hogy a gyári flakonban is ugyan ez az olaj van.Igen tudom,de nincs rajta BMW felirat.Szegény agyvérzést kapott tőlem.
Pedig a netről pecáztam. Sípoló hangot adott,kocsi alatt olaj folt,pont a intercoolercső alatt.Bevizsgálásnál a cső televolt olajjal.Oda meg csak a turbón keresztül jut be az olaj.Kiszerelve megnéztük és erősen lógott a tengelye.
végül is úgy látom minden dízeles a nyomatékra veri a tamtamot csak egy kis autó ára az h üzemeljen a nyomatékhegy.....és persze mind megkímélt kevet futott kocsi :):):):):)
nem lenne dízel a topik sem pörögne ennyire :)
biztos jó amíg garanciális aztán csere ....erre már máshol rá is jöttek, nálunk meg kínai szűrő meg mossuk ki.....viszont feszitek az 5-6 millios nyomatékcsodában :)
Én 200000km-nél járok de még a partiklefilter nem adta meg magát.Nem füstöl a verda nyomaték kiváló. 200000km-nél a turbóm, szívósorom adta fel a harcot. Hallottam ,hogy valakik mossák a partiklefiltert,garanciával.De szerintem ez nem valami jó.
A kinti vásárlást és az itthoni vizsgáztatást nem én bonyolítottam! Tudtommal az adásvételivel és a kinti forgalmival bemész a kpm-fez és levizsgáztatod (eddig csinálta a kereskedő srác) A paksamétával bementem az okmányirodába és kértem egy ideiglenes rendszámot. Kaptam egy papírt, amin rajta volt a leendő rendszám, amivel elmentem a biztosítóhoz és kötöttem egy biztosítást. A biztosítással vissza az okmányirodába és megkaptam a rendszámot.
Az E rendszám 6hónapra váltható ha lejárt be kell fizetni a regadót... stb.
Gyakorlatilag megoldható, hogy kapj másikat ismét 6hónapra.
Ma olyan helyre mentünk, amit címmel nem lehet megadni (nincsen neki), csak GPS koordinátákkal. Ezt sajna a Business Navin nem tudtam beírni (igaz menet közben keresgéltem csak a lehetőséget). Kérdés: gps koordinátákat hogyan lehet megadni neki?
- ha onnan jöttél és oda mentél az már enged következtetni valamire......persze ez nem egy "2 perces dolog és ezt itt nem is lehet eldönteni. Döntse el ki - ki maga! nekem volt 211 - esem azzal nem volt ennyi "bajom! ez biztos....
Utoljára Én néztem mindkettőt szerintem:) Egyformák kb. Bár ezt hosszan lehetne vitatni. 6 év BMW szerelés előtt 5 év csillagos javítás volt, szóval van összehasonlítás. Más világ a 2 márka nagyon.
ha nincs, akkor sajnos nagyon drága, egy kész vagyon. szerezned kell egy másik MULF-ot, ami tud USB-t (100k körül használt, 200 körül ujonnan), utána egy jó adag kábel, kódolás/programozás, beépítés.
Inkább ez a megoldás akkor jó, hamár van USB csatlakozó gyárilag kiépítve, mert akkor csak a 60-70 Euo a költség.
Mi is az a HIGH MULF pontosan?Ilyen kabelt ebay-rol tudok beszerezni csak?
waltherpcp: Nekem most is viszi az autoba levo cd az mp3-akat, de mikor en legtobbszor mixeket hallgatok, nagyon keves 1 cd, cserelgetes meg kisse unalmas.. :( Ezert kattogok iPhone vs auto osszekotesere vhogy.
Olyan problémám van,hogy auto üzemmódban egy idő után párásodik a szélvédőm. Ez gondolom nem normális jelenség.De ugye ezt állítani nem tudom.vagy igen?D
Mp 3-at nem csak a fejegység tudja? Még nem próbáltam ki,de megnézem,hogy a tár is olvassa e.
amennyiben High MULF-od van, és van USB csatlakozód is, létezik egy kb. 65euro-s átalakító, ami Y kábel, egyik vége USB, másik mini Jack. Az ipod/iphone aljába megy az apple csatlakozó, az USB az USB-be, mig a jack az AUX-ba. Így már ezzel a kábellel aktiválod az iphone/ipod szoftverét, és tudod az autóban a kormányról irányítani, ezen kívül látod az előadókat , meg mindent. Plusz, mivel az apple csatlakozó Line-out-ját használod, valszin a hangerő sem halkabb, ellentétben a fülhallgató kimenettel.
Amugy sajnos mostanában nagyon nincs időm, így csak mindig átfutom a fórumot, de írni nem tudok, bár szerencsére látom, a legtöbb kérdés így is megválaszolásra kerül... :)
Riasztó, lopásgátlás témában ugyancsak azt tudom mondani, hogy ha nincs CASCO, akkor egyedi védelmek kellenek, amit nem ismernek, és új, nem megszokott, nem elérhető a beépítési séma hozzá. Ugyanis a meglepetéseket nem szeretik.
Van erre megbízható emberem, aki évek óta ilyeneket csinál, ha vkit érdekel, akkor írjon egy mailt, és elmesélem, mit hogyan, és megadom az elérhetőségét.
Sebességmérés témában meg 1-1 lézerblokkoló típus van, ami jól működik, jópár embernek építettem már be (többek közt a fórumról is). Ez általában megoldja a problémát :)
szia azt szeretném kérdezni, hogy e-s rendszámmal meddig lehet közlekedni? ha én német zoll rendszámmal belépek Magyarországra, akkor milyen intéznivalók következnek sorrendben egymás után és ezeket hol kell intézni? bocs, ha kicsit sokat kérdeztem, de szerintem ez nem csak engem érdekel válaszodat előre is köszönöm üdv.
Szerintem a kissé halkabb zene még mindig jobb, mint a 0 zene... Nálam gyárilag van AUX, de ez gondolom semmin nem változtat. Amúgy szinte 100%, hogy az iPhone/iPod hangereje miatt halkabb, mert ezeket leszabályozták, hogy ne károsítsa a fület...
Ami gyarilag autoba van nekem is, de 1 cd-re kozel se fer fel annyi zene,mint iPhone-ra. Cd-taram meg ugye csak simat tud olvasni.. Nagyon zavaroan halkabb?
Így van. Az iPhone-on bemész az iPod funkcióba, és elindítod a lejátszást. Számokat váltani stb csak az iPhone-on tudsz. Azt vettem észre, hogy még max hangerőre is állítva, a külső eszköz halkabb volt, mint ha CD-ről/rádióról ment volna a zene. Relatíve keveset használom, mert a CD-lejátszóm MP3-as, így inkább azt használom erre.
Mielőtt valaki beleszalad a dologba. Ezek az értékek az objektív felelősség határait jelölik, ami azt jelenti, hogy ezen sebesség felett a vezető kilétének megállapítása nélkül is meg fogják bírságolni az üzembentartót gyorshajtás esetén. Ettől még ha megállít a rendőr 62-vel az 50-es zónában simán meg tud bírságolni és ugyan ez igaz, ha mérés után megállítanak, illetve ha olyan fotó készül, ahol látszik ki vezette az autót. Az más kérdés, hogy nálunk a pénzbeszedés az elsődleges cél és azt a leghatékonyabban az objektív felelősség témával lehet beszedni, mivel ott nincsen vita (ezért pl. az autópályán a kamerákat, amik korábban szembe fotóztak most mind átállították hátsó fotózásra, így elég, ha a kameráig eléred a kívánt sebességet, nem kell a táblánál lesatuzni a kocsit - más kérdés, hogy minek vettek olyan minőségű kamerát, ami képes felismerhető képet csinálni a vezetőről, amikor a végén csak rendszámot fotóznak, amire sokkal szarabb technika is elég lenne :-)
Köszönöm az információt. egyenlőre azóta nem volt ilyen gond, de csak olyan 200-300 km-t mentem vele. Akkor ha sűrűsödik akkor elviszem szerelőhöz. Vagy ha szoftverfrissités lesz akkor a hibatárolóból valami infó hátha kiderül.
Én eddig szentül hittem, hogy a motorfék kihasználása érdekében pakolgatja visszafele a váltó a fokozatokat!?
Ha 70-nél leveszem a lábam a gázról, akkor kb 50-nél "kiteszi üresbe" és szabadon gurul, ha viszont 70-ről óvatosan elkezdek fékezni, akkor szépen visszapakolgatja a sebességeket a váltó, ez érezhető és a motor hangján is hallható!
Szerintem az még nem olyan vészes, mi is mindíg így közlekedünk tempomattal, 145-149 között, Jani általi digitális - pontos Km/h-t nézve, még nem jött semmi. Mármint autópályán :)
Én tavaly nyáron vettem meg a drágaszág-omat :) Bejártam ungot berket egy elfogadható bömös után, mire ráakadtam egy autó behozatallal foglalkozó emberkére aki nagyon korrektnek bizonyult!
Elmondtam, hogy mit szeretnék és mennyim van rá, és hogy nem holnapra kell a járgány, és nem egy hétig akarom használni tehát ráér keresgélni.
Egy pár hét múlva szólt, hogy van egy delikvens, küldött fotókat, alvázszámot minden rendben volt, behozta átnézettem megvettem 5,5m-ért (+reg adó amit még nem fizettem be, e rendszámmal használom amíg csak lehet) 2006.04 127e km kint vezetett szervizkönyv, frissen cserélt tárcsák betétek, jó gumik stb.
Az egyetlen kompromisszum: prof navi az nincs :( ja és a napfénytető :(
A 35d egy combos darab én csak ajánlani tudom :) !
Nem tudom megoldódott e már a problémád, nekem ugyan ezt csinálta az e46-osom!
Eleinte csak nagyon ritkán jelzett be ami aztán sűrűsödött.
A hiba oka nekem az ABS szenzor vezetékének törése volt! Nagyobb döccenőnél vagy kitekert kormányos kanyarokban megszűnt a kommunikáció ezzel az érzékelővel.
Tegnap egy új X5-ben próbáltam ki az iPhone-t, igaz annak teljesen más a rendszere, de tökéletes volt a névmegjelenítés. Holnap bent vagy a szervizedben, tudunk személyesen beszélni?
Szia!
Samsung S5320nek nem tudja a telefonkönyvét kezelni, és kihangosítani sem tudja pedig látják egymást, bíznak egymásban és telefonálás közben nem szól a telefon hangszórója.
Használhatatlanul és idegesítően gyors mindenféle esőben és állásban.E60-ból még nem éreztem meleget fújni,max.langyosat ami gáz.Ezektől eltekintve nagyon megbízható.
Értelek,de végigolvasva a hozzászólásokat,ilyesztő a sok százezres,milliós probléma.Az ablaktörlőnek a gyorsaságával van a gond.mi az a tekerő a karján?
A facelift 520,525d-ről fogadnék véleményeket,tapasztalatokat.Sajnos olyan szinten húzós a szervíz már 5-6 évesen 150-200e km után ezeknek,hogy nem érdemes megtartani.Esetleg kb.árakat a Partikelfilter,szívósor t.,csonk,kormánymű,lengéscsillapítók,turbó,elektronika vagy más sűrün előforduló hibákról.520d525d530d. egyébként a fűtés valóban katasztrófa a 2007 03 előttinél,az ablaktörlővel együtt.
e65-öst szeretnék vásárolni,és az lenne a kérdésem,hogy maga az autó,ugyanúgy frisíthető-e mint az E60(szoftveresen)és gyorsabb lessz-e az Idrive?illetve az Idrive rendszere mennyivel bonyolultabb,mint az E60-nak?annyit tudok,hogy nincs külön MENU gomb a tekerő körül,ez 1 kicsit bosszantó lehet,nem?
Kicsit már unom, hogy nem telik el hét probléma nélkül, imádom ezt az autót, de az utóbbi hetek miatt, kezdek kiábrándulni!
A legujabb:
Utközben egyszer csak hideget kezd fújni, (fűtés auto-ra állítva) és külső hőmérsékletnek +50 fokot ír. Hátul már egy ideje panaszkodnak, hogy hűvöset fúj, de elől eddig még nem volt gond.
Nagyon köszönöm! :) Sajna nem tudom a mail címed. Ha esetleg nem publikus,akkor az enyémre is írhatsz, ami jblgti38@gmail.com. És nyílván a válaszban elküldöm a számot is.
Végre találtam egy autót, ami jó állapotnak örvend és azt szeretném kérdezni, hogy felírtam az alvázszámát, tudnátok segíteni és utánanézni, hogy az alapján mi derül ki róla? Felszereltség, gyártás, stb... ???
Ha többet összepárosítasz az autóval, a listában megjelennek, de csak 1-et tud kezelni. Prioritásban, amelyik felül van az autó menüjében, arra fog csatlakozni elsődlegesen. A telefonkönyvet összevegyíti, mondjuk ez szerintem nem baj.
Sziasztok! nem bmw-vel kapcsolatos kérdés, de hátha tud valaki segíteni. Samsung S8300-hoz szeretnék valami programot ami megtudja nyitni a pdf-et és a wordöt. Honnan lehet ilyet letölteni?
en nem tudom,h mi lehet mert meg mindig nem kaptam egy db emailt se.igazibol teljesen mind1 beirom ide az emailem: grbv01@gmail.com. ha idekuldod tuti megkapom.ja es Grbv nem Qrbv mert mar volt aki azt hitte:)
Szia.A tuning-boxokról annyit hogy legtöbb fajta az üzemanyag nyomást növeli meg bizonyos mértékben (pl 1600barról 1800barra) így aztán több üzemanyag jut be.
Ez a legegyszerűbb tuning-box. Precízebb amikor a turbónyomást is manipulálják.
Sajnos valóban nem tesz jót ezeknek az amugy is kihegyezett motoroknak.
A Chip tuning vagyis motor program optimalizálás már sokkal precízebb tuning.
A motor-jellegmezőket befolyásolják a bizonyos munkapontokon igazítanak így valamelyest javítják a motorprogramot. Ismerek olyan 330d akinek tuning box ill chip is van az autón és letekert így (280-290le) közel másfél évet. Semmit hibajelenség és szükséges alkatrész csere nélkül.Neki hogy szerencséje van vagy valóban problémamentesen működnek ezek a tuning dolgok egy érdekes kérdés.
Kezdem megszokni a gyorsulást, héha már nógatom előre-hátra dülöngélve. Ezért nézetm szét 0,5 sec-ért.
Elég meggyőző a dumájuk a cuccról, utcáról beesve simán bedőlnék.
Ha belegondolok a motorokat is megszokja az ember, 600-750-1000- vége sincs 1300-ig. Kimotorozod és nem nyújt akkora örömet. Semmi lábremegés. Kell egy paltós IFA az adrenalin sokkhoz egy idő után.
A tuningboxokról nem sok jót hallottam, viszont a rokonságomban fellelhető chiptuningos 535d, kb 320le 640Nm-re lett optimalizálva 5-6000km-nél, az autóban jelenleg 85000 körül van, és eddig semmi hiba. Igaz a tulaj nem a tróger típus.
biztos vagyok benne,h ez nem tesz jot a kocsidnak.530d amugy is egy nagyon szervizigenyes kocsi, ezt belerakod szerintem fel ev mulva vehetsz bele egy uj motort.anno en is nezegettem ezeket de lebeszelt rola midnenki.65ezerert nem kell csodat varni ha mar tuningolni akarsz vidd be mondjuk a hamannhoz.csak az picit dragabb lesz.....de szerintem megeri mert a kulonbozeted ugyis szervizre koltheted:)
Az én autóm macival indul,macit érintem 1 aztán trükk 2 helyre és akkor jelenik meg a gyújtásom és indíthatom is a verdát.Egyszerű még is nagyszerű 25pénz volt.Gyári kábelezés ha belenéz az ember akkor sem szúrod ki,hogy ott valami lekötés van.
Erre a macis dologra Maszi és steeef biztosan emlékeznek.Ha elviszik a verdám akkor csak ők lehettek. Hahahaha!
Én annó a közgázon végeztem a bölcsész kar épülete mellett. ők mindig kinyúlt pulcsiba, tarisznyával a hátukon jártak. Így lehetett felismerni őket. Ők volta a tarisznyarákok...
Ha letiltod az összes engedélyezett de nem használatban lévő kulcsot akkor legközelebb egy "új" kulcs felszabadítását csak műszer segítségével tudod elvégezni. üdv Steeef.
Ha Te letiltottad a nem használt 8 kulcs helyét a computerben, akkor mondjuk ha odaadom valakinek, akkor tudnak engedélyezni ujjab kulcsot és később elvinni?
Ez arra jó, ha az ember leadja a kocsiját egy szervízben, mosóban, akkor egy perc alatt kulcsot csinálnak hozzá. Utána elvinni a kocsit már csak alkalom kérdése.
Előző tulaj sajnos gépi mosóba hordta az autót. Fel akartam políroztatni, és azt mondták, hagyjam ott egy éjszakára, este lemossák, reggelre megszárad, és akkor egy nap alatt az egész autót felpolírozzák, másnap este vihetem. Ez egy olyan hely, ahová sok kintről eladásra behozott autót hordanak újjávarázsolni. Szóval tényleg nagyon szépen dolgoznak. De kulcsostul nem hagynám ott az autót. Végül úgy döntöttem, nem olyan nagy baj az, ha nem csillog-villog, így legalább nyugodtan alszom.
Akkor már csak emiatt is érdemes az újabb szoftververziót frissíteni?
Általában az audio beállításokat kell újra beállítani, ha nem nagyon régi a szoftvered, akkor a címjegyzék meg ilyenek megmaradnak. (mentésre kerülnek).
Amúgy egy halom inicializálás elvész, de azt a programozás végén beállítjuk, újratanítjuk, ez a folyamat része.
"changelog" nem létezik, mivel egy új szoftververzió nem egy kocsit, hanem a valaha legyártott összes BMW szoftvereit, kódadatait tartalmazza. Az, hogy egy kocsin milyen újitást hoz a szoftver, az akkor derül ki, ha rákötjük a gépre.
Én a motorvezérlésben keresnék vmi kezdődő hibát ami miatt a motor is rángat. 7esnél gyakori ez a jelenség ott a HFM (légtömegmérő) okozza a rángatást dízelnél általában. Üdv Steeef.
azért lehet nekem se ártana egy szoftver frissítés. Azt se tudom mikori van benne.
Kérdés: mi lehet az, hogy meleg volt már a motor megyek berakom tempomatba asszem 50-60ra és folyamatosan piciket ugrált felfelé a fordulatszám mérő és ezt lehetett érezni a kocsin is.
Szia.Inkább keress olyan autót amiben komfort ülések vannak mivel az eladó nem adja annyival többért mint amennyiért be tudnád szerezni utólag az üléseket.
Két ilyen fullos ülés szerintem szintén egy M optika árával versenyezhet.
maszi: Milyen szemelyi beallitasok vesznek el, amikor ilyen sw frissites tortenik? Minden? Tovabba letezik valahol egy ilyen "changelog" vagy valami, hogy mik az uj dolgok a sw-ben?
Összehozhatatlan dolog gyakorlatilag nincsen, amit valaha a gyár legyártott. De azt tudni kell, hogy ez pénztárca kérdése. Sokkal jobban jössz ki, ha eleve komfortüléses a kocsi, mintha utólag tesszük bele. Amúgy ha használ komfortülés szettet vesz az ember, ahhoz általában adják az ülésmodulokat, így már csak a szoftveres hozzáillesztés kell, valamint az aktív fejtámlák aktiválása, avagy ügyfélkérésre épp a deaktiválása.
Köszi, igen, sejtettem, hogy valószínűleg nem, mert a legtöbb m pakettes autón nincsen. (hátsó szárny) A viszonylag rossz állapotok miatt (legalábbis amilyen árszegmensben én keresek) már inkább az M nélkülieket nézegetem, és úgy vagyok, hogy majd utólag szereltetek fel esetleg ilyet. Az ülésekkel kapcsolatban is hasonlót tervezek, ha csak az lesz a szűk keresztmetszet, de úgy hallottam, hogy az nem egyszerű, mert valami elektronika is kell...Van egy szép állapotú gép, csak szövet belsős:( Ha ebbe vennék valahonnan komfort üléseket, tényleg nehéz ügy összehozni?
Ebben a kérdésben érdemes megkeresned Importeur vagy AtiTDI topiktársakat, tudtommal ők lényegesen olcsóbb áron produkálják ezen termékeket, mint a márkakereskedések.
A fényezéssel,szereléssel nagyságrendileg 400000 ft a szett ára. Ebben minden benne van, az összes műanyag alkatrész, ködlámpák, stb. A hátsó szárny az nem tartozik az M-Paket - hez.
Kedves maszibmw, említetted nemrég, hogy jó pár e60-ast utólag M-esítetek. Meg tudnád mondani, hogy ez körülbelül milyen összegbe kerül? És hogy ez mely elemeket tartalmazza? (Gondolom, első-hátsó lökös, küszöbök...esetleg hátsó szárny)
Egy Faceliftes E60 lehet 2007 márciusi szoftverszinten is.
Amiről én beszéltem, az a V36.1-es szoftver verzió, ami 2009 december közepe óta létezik. Ha egy kocsi megkapja a frissítést, akkor nem az számít, mikori gyártású, hanem hogy a legújabb szoftver fut rajta. Kötve hinném, hogy a tolvajketyere a 2009 december közepei szoftvert is töri :)
Én is ezt használom már,nem a 2009-t,és nálam ezt jobban viszi.Amikor indítom a verdát,a rádióval szinkronban betölt a térkép is,szinte azonnal.A 2009-es nél sokszor lefagyott ,de ez nagyon tuti!Az autón friss szoftver van ,de a navin nem biztos-utóbbit a nyáron cseréltem prof-ra.És igy is könnyebben bánik vele.
Szia.Én ugy emlékszem amikor múltkor láttam egy ilyen telefont egy kocsiban nem voltak ilyen problémák vele (telefonkönyvét nem hiányosan jelenítette meg) Talán nem is LCI volt bár erre nem vennék mérget. üdv Steeef.
Szerinted kivitelezhető?Esetleg még arra gondoltam hogy marad a helyén az OBD csak 1-2 kábelt átcserélnék rajta,hogy csak az én vissza alakitó kábelemmel lehessen rá csatlakozni.
Itt egy kulcs felprogramozást látunk egy E70-en, a kijelzőn látható egy CAS-CAN kommunikáció is. Egy dolgot tudni kell: A CAS vezérlőegység érvényes beazonosított kulcs nélkül nem fog semmilyen CAN kommunikációt produkálni OBD-n, amennyiben a legújabb szoftver található rajta. ( V36.1 ) . Egy régi, pl 2005-ös szoftverszinten lévő CAS kommunikál e vagy sem érvényes kulcs nélkül, azt nem tudom, de a jelenlegi állapot az az, amit leírtam. A gyár sem véletlenül fejlesztgeti a CAS szoftvert...
Talán nem véletlen, hogy a művelet kezdetekor nem mutatják a kulcs slot-ot. Nyilván behelyezték a gyári kulcsot, amit utána persze ki is lehet már venni a CAN nyugalmi állapot eléréséig, a kommunikáció lehetséges lesz. Ügyes kis ketyere, de érvényes kulcs nélkül nem ér semmit. Ez arra jó, ha az ember leadja a kocsiját egy szervízben, mosóban, akkor egy perc alatt kulcsot csinálnak hozzá. Utána elvinni a kocsit már csak alkalom kérdése.
Ezen felül nem győzöm hangsúlyozni, hogy kizárólag egy valami hatásos a tolvajok ellen, az pedig az abszolut EGYEDI védelem. Egyedi készülék, egyedi helyre beépítve, egyedi és pótolhatatlan jelszignálok megvágása, stb. Innentől csak trélerrel vagy vontatva vihető a járgány. Erre pedig a CASCO ad megoldást.
Elvinném az autót hozzád, egyrészt hátsó fékbetét cserére, másrészt megnézhetnéd a rossz panoráma tetőmet, és van még egy csomó apró, de bosszantó hiba is!
Én is azt gondoltam,hogy nem lehet kinyitni mechanikusan az E61-nél a csomagtérajtót,de miután volt egy kis belsőkárpit leszerelésem....(kábel problémák miatt)
Itt hátul a jobb oldalon belülről a csomagtér belső oldalán van egy kis ovális műanyag deckel és ha ezt kipattintod és meghúzod magad felé kinyílik a hátsó ajtó!
Igen elég gyakori hogy az akku vízben áll ennek legtöbbször egy rosszul szigetelő jobb hátsó lámpatest az oka,régebbieknél ahol még középen alul van a MPM (mikro power modul) sokszor indíthatatlanná vált az autó,mostmár csak a PDC (park distance control) helyezték ide.Az akku hermetikusan zárt víz nem juthatott bele ha tönkre ment akkor nem ez az oka.üdv Steeef.
Nekem is beázott valahogy a mostani nagy esőben, reggel megyek, nyitnám az ajtót, centrál, nem nyit, gondoltam a távirányító vacakol, de semmi "áram" a kocsiban. Idegesítő, hogy nem férsz hozzá az aksihoz ilyenkor, mert manuálisan nem nyitható a csomagtér (e61) ajtó! Bika kábel elő, így már nyit, elektromos cuccok müködnek, de nem indít (mintha tíltana). Az aksi feletti tálca és az aksi alja kb 2cm vízben! Kiveszem az aksit, egésznap töltés, most úgy tünik müködik, remélem nem károsodott az aksi (nem AGM)! Szerintetek?
Kérdés: amit Mcrae5 linket adott (proff navi 2010/01) letöltöttem kiírtam dvd-re. Szerintetek bemerjem tenni az autóba. Nem lesz tőle semmi baja, biztos jó és elindul?
Az egyetlen tuti megoldás szerintem egy jó casco. Ha viszik, legalább nem kell gondolkodni, hogy újítasz, vagy nem. Én kifejezetten örülnék, ha elvinnék az enyémet, egyböl újítanék egy 535i-t.
Nekem manuális váltóval van ilyen nem versenyautó, nem M5, de azért nem is 200-as dízel merci kicsit több mint 1 éve van meg, én nagyon szeretem ha nem aszfalt szaggatás a cél, vagy nem 530i-ból ülsz át, akkor nem fogsz csalódni (szerintem)
Persze,ilyet már láttam én is,sőőőt euro3-euro4 injektorokat előszeretettel cserélik fel sokan.... Legkomolyabb amikor egy Mercedes Vito CDI-ben 4 hengerben találtam egy Sprinter,egy E320 ill 2 CLS injektort....... Szóval nem csak a BMW-nél vannak merész szerelők.
Az elázás mértéke azért behatárolja a dolgot, ha szétrohadt nyákot találsz, azon már nem javít senki semmit:) De az akkor már nem pattog, hanem meg se mukkan :)
Automatával lényegesen dinamikusabb, többek között a Wandler nyomatéknövelése miatt, valamint szuper optimális a 6 fokozat elosztása. Ki kell próbálni... Én nagyon szeretem...
Most megyünk söröket bontogatni az újév alkalmából :)
Szia.Nem valószínű hogy porlasztó hiba lenne ennyire nem szokott kiállni egy injektor.(ha ugy érzed kiszakad a motor akkor 1 henger teljesen kiállt)
Ha még 218les (M57 2003-2004) akkor esélyes a szívósor-flap beszívás ha már újabb motoros (M57Tu)akkor azt kizárnám.Láttam már dugattyú átolvadást ill dugattyú törést.
Nagyon ne menj vele nehogy a hengerfal is sérüljön ha nagy a baj.
150,000 km garanciát használt csúcsra ? Ez azért elmosolyogtató :)
Ennek fényében szinte valószínűsíthető, hogy valamelyik csúcs vacakol. ( vagy szakszerűtlen csere, tőmítés általi kifújás, stb ). Nézesd meg géppel a jövő esztendőben.
Az autót két éve vettem 130.000km-rel most van benne 162.000.csak télen haszmálom.ez idő alatt 2 olajcserém volt.semmi több.Miután megkaptam tölled a választ a -10 alatti elektronikazavarra,gépre rakattam és anyit mondtak hogy tele van feszültségekkel az autóm, mejek vissza egy hét múlva.Softvert nem frisítettem.Volt előtte másik e60-nom is 100.000 km-rel,az nem csinálta ezt a tolást megáláskor,de valahogy ez szebben,simábban vált felgyorsuláskor,meg feszesebb mindene.egyébként nem vagyok elájúlva az autómatátol annak todatában sem hogy a bmw profi abban is.Már annyira könnyű,kényelmes a manuál... Időnként morog erősen valami túráztatáskor amire a partikelfilter regenerálódását mondják.Igaz ez?Köszönök mindent!
es meg annyit had mondjak el,h talan egy ket hettel az incidens elott hosszu autopalyazas utan ereztem,h remegett megint...de azthittem csak hallucinalok....ezt csak azert irom le mert ha anyagfaradas miatt beszivta volna azt a szart akkor nem hiszem,h utanna egy honap mulva allt volna be teljesen a remeges.ez csak azert idegesit mert regen errol volt szo es az eleg komoly problema lenne....meglatjuk
nem vadonatuj volt de vallaltak ra 150ezer km garanciat.tehat ha az a problema akkor az a kisebb gond.de ha szethullott ott valami en meg fel is gyujtom nagyon komolyan mondom:D
nagyon kivancsi leszek,h mi lesz vele a gond.sokat nem mentem vele igy (par km) de a teljesitmeny semmit nem esett vissza.csak alapjaraton remeg iszonyat modon.ha bepottyant volna az a szar akkor az mutatkozna a teljesitmenyen?
Van normál és gyors fokozat az ablaktörlő esetében, de álló gépkocsinál visszakapcsol szakaszoló módba, ha pedig kettes (gyors) fokozatban volt, akkor az egyes (normál) fokozatba. Kódolás függő, de szériakocsiknál ezek a funkciók aktívak.
Rászántam egy kis idöt (két sörnyit :) és lefordítottam vagy 150-200 felszereléskódot hirtelen, ha valakit érdekel szóljon, mailben elküldöm. Ide sajnos nem tudom betenni, mert igencsak hosszú lett...
Mivel melegen is remeg, az izzítási gond kizárva a szimptóma kapcsán.
A remegés oka lehet egy csúcs, és rosszabb esetben sajnos kompresszió probléma ( akár bepottyant Drallklappe miatt ), mindenképp gépen kellene megnézni.
sziasztok!ahogy azt karacsonykor is irtam mar megint szarakodik az auto.igazibol ki se altam vele ket hete mert amig el nem adom ott fog alni ,nem hianyzik, h megint szethulljon.de muszaj lesz megcsinaltatnom mert konkretan ugy remeg a motorja mint az allat.ez ugye akkor is lehet ha a porlasztokkal van problema....ugye nekem mind a 6 ki lett cserelve 20ezer kmel ezelott....mi mas oka lehet meg a motorremegesnek?ha jol tudom azert csinalja mert nem megy egy henger?!valaki hozaerto segithetne,h mitol lehet.nyilvan csak a morordiagnosztika fogja megmondani unnepek utan de azert kivancsian varnam a tippeket:) (530d) koszi elore is...
Intenzív fékezéskor mi lenne ez a dupla lőket a megállás pillanatában?az enyém is csinálja!futómű,fékek rendben.ill.a ablaktörlőnek manuálisan csak két állása van.gyors és méggyorsabb?Sikeres,Boldog új évet mindenkinek!
2. az email címet Ps3peter, tudok úgy ahogy németül, de ezeket a szakszavakat azért nem értem, ugyhogy ha válaszolnak majd a segítségedet fogom kérni a fordításban. előre is köszi
Péter: hogy hajlik ki a fejtámla "támasztófüle"? Én arra még nem jöttem rá. Vásárlás: Én annó kb 4-5 hónapig nézegettem a kínálatot, megvolt az elképzelésem és a keretem. aztán megtaláltam, magánszemélytől, magyarországi, ismert előélettel, egy apró sérüléssel, ami csak egy garázsajtós horzsolás volt, így azt rögtön megvettem - felmérés után persze -, nem volt nagyon olcsó, de szerintem a háttér megér ennyit.
Ne vedd kotoszkodesnek, de MUSZAJ! :) Meg1szer elnezesed kerem, de zavarja a szemem,ha ezt a szot elrontjak(anno ram is ramszoltak es azota feszt figyelek :D )...
Most neztem meg nekem a menuben van Theatre meg Hall valasztasi lehetosegem a Logic 7-en belul es hatul mikor kinyitom a csomagtartot bal oldalt valami zug, es ott az erosito van, ha jol tudom! Tehat a ventije vagy tevedek? :)
A Logic7 erösítökre sok a panasz, általában a mélynyomók végfokai adják meg magukat, legalábbis a német 5-ös, 7-es fórumok tapasztalatai alapján. Torzítás passz, lehet a BMW-töl lehetne valami adatlapot szerezni, amin rajta van... Az erösítönek csak passzív hütése van, ventillátor nincs. Az alap hangrendszernél a rádió végfokai táplálják a hangszórókat, Hi-Fi-nél és logic7-nél úgy van ahogy írod, csak vonaljel megy hátra a csomagtartó bal oldalán található erösítöbe. A TV és a DVD hangját is visszaadja a gyári rendszer, de hogy a logic7 a DVD-n található DTS hangot dekódolja, vagy a sima sztereóból csinál a logic7 chippel térhangot nem tudom, de a tippem az utóbbi.
Egy időben nem volt optimális az erősítő hűtésének jelleggörbe vezérlése, emiatt szállt el sok erősítő. Természetesen később változtatták a szoftvert, ezzel kiküszöbölve a problémát. A kocsidon a legújabb szoftver van, emiatt nem kell tartanod a meghibásodástól. Hasonló kiesést okoz még egy esetleges beázás, ez sem ritka jelenség.
A rádió a jelszintet ( és egyéb infókat ) fénykábelen továbbítja az erősítőnek.
A Komfortsitz a legnagyobb tudású, leginkább foteljellegü ülést jelöli (mindene elektromos, háttámla felsö harmada külön billenthetö, oldaltámasz, combtámasz, fejtámlán kihajtható "támasztófülek") Az Aktivsitz nem az oldaltámasz nyomogatása, hanem a hátsód, meg a combod alatt emelgeti-süllyesztgeti felváltva az ülés bal és jobb oldalát, ezáltal kevésbé fárad el a hátsórészed hosszú úton.
Elég rég, lásd fent a fórumfejlécet. Ritkán írok, mert elvem, hogy amihez nem értek, nem szólok bele. Így maradnak nekem csak a Hi-Fi témák, ebben eléggé elmélyedtem. Meg esetleg az autógáz.
ich beabsichtige den Kauf von folgenden Fahrzeug: BMW 530d (vagy amit kérdezel) Fahrgestell Nr. ................................. (alvázszám) Es würde mich sehr freuen, wenn Sie die original Ausstattungsliste von o.g. Fahrzeug zur Verfügung stellen könnten. Vielen Dank.
Nagyágyú nem vagyok, de a DSP a Logic 7 rendszer másik rövidítése. (hogy a rövidítés a Dolby Surround Prologic, vagy a Dynamic Sound Processing tulajdonságra utal az mindegy, mert a Logic 7 mindkettöt tudja :) A második szintü Hi-fi rendszer csak "Hi-Fi Lautsprechersystem" jelöléssel van a felszereltségi listákon, ez ettöl eggyel jobb.
Szerintem az autód nem individual felszereltségű, ezért nem hiszem, hogy a hangrandszer az lenne benne. Valószínű, mivel a menüdben van logic-7 akkor az a zene szintje. :)) Állítgasd az " equalizátort" azt nem rezeg a tükör. :))
Akkor viszont kell legyen "ACEA / CO2 UMFANG" (kód 1CB) az extralistádon.
Ennek teljesen más a szivattyúja. Külön tartályos, nem úgy mint az alap dízelé. Ebbe CHF 11 való annak ellenére, hogy nem DD-os. De ez csak LCI után érvényes.
Ami viszont az összes modellre: A DD-os hidraulika szivattyú kilométerekről felismerhető a motortérben, hatalmas hengeres test, hasonlít egy klímakompresszorra, és szép vastag nyomócsövek mennek el róla :)
Élő koncert. A BMW Individual High End audiorendszer.
Az első osztályú zenehallgatás élményének egy autó belsejében való megteremtéséhez éppúgy igazi tökéletesség szükséges, mint magához a zenéléshez. A BMW Individual High End audiorendszer tökéletesen megfelel ennek a szigorú feltételnek. A jelfeldolgozást pontosan a térhez igazították, és a DIRAC technológia - a sebességfüggő kiegyenlítéssel együtt - a minimálisra csökkenti a nemkívánatos külső zajokat. A 16 nagyteljesítményű hangszoró pedig meggyőzően garantálja a koncert élményét az utasok számára. Az eredmény színtiszta zenei élmény
Sztárzenekar. BMW Individual technológia a tökéletes hangzásért.
A BMW Individual High End audiorendszer ragyogó hangját az egyedi komponensek megkérdőjelezhetetlen csúcsminősége garantálja. A hangszórók könnyűek, nagyteljesítményűek és neodímium mágnessel készülnek. A rendkívül merev Hexacone membránok legnagyobb hangnyomása 112 dB, frekvenciatartományuk pedig 18 Hz és 24 kHz közötti. A 9 csatornás DSP (digitális jelfeldolgozás) funkcióval rendelkező erősítő az egyes hangszórókhoz más és más audiojeleket továbbít. A tiszta hangzásról és a visszhang jelentős mérsékléséről a késleltetések gondoskodnak. A digitális erősítő ehhez az egyedi DIRAC Live technológiát alkalmazza, amely idő- és frekvenciatartományban egyaránt módosítja a jeleket.
Szerintem nem feltétlenül M csomag függő, hogy széthajtják-e a vasat, vagy sem. Főleg amiatt, amit maszi írt, hogy itt Magyarországon leginkább utólag kerül fel a cucc. Itt ez a trend. Ennyi M optikás autót, mint itt, nem látni tőlünk nyugatra. :) Szerintem ebben peter is megerősítene. Kormányt, váltógombot, küszöböket is lehet utólag beszerezni, kizárólag az ülés a szűk keresztmetszet. Szvsz, ha nem gyilkolja az ember a futóművet 19-es, 20-as felnikkel, ezeken defekttűrő gumikkal, akkor a futómű bírja a kiképzést. Olyan felni bőven tökéletes M optikás autóra, mint Bazsáé. Gyárilag sem véletlenül kerül rá az.
Nekem ebbe beleszaladt a BP motors. Amikor érdeklődtem, hogy alapjáraton miért zúg a szervó (kiderült, hogy ez az energiatakarékos a facelift utáni, 2leold" ha nincs munkában) No akkor csodálták, hogy nincs DD-m, de mégis zöld a szervó olaj tartálya. Majd azt mondták, ők sem tudják követni facelift óta...
A magyar leírás equalizátor-nak nevezi. :) Ha van akkor " olyan térhatású hangzást választhat ki, amely minden frekvenciatartományban javítja a gépkocsi belső terének akusztikáját."
Nemtudom nekem miert 11 literen all most is csak varos?! :( Pedig nem zuzom halalra... :( Annak lehet beleszolasa, hogy a vizem 20 km alatt se ment fel 64-65 foknal foljebb? Lehet buta kerdes volt..
nekem október óta van meg az autóm. Június óta kerestem, és nem volt olyan, akinek nem "gyári" M-es a kasznija... no persze. A dolog pikantériája, hogy végül megállapodtam egy M nélküli 530xd mellett:))) Viszont, nagyon nem bántam meg- eddig minden pöpec.
Egy bajom van: a kormány- nekem túl vékony, úgy hogy most M-es kormányt kajtatok.
Ami nekem segített a döntésben: kényelmes ülések (elsődleges szempont), full bőr, napfénytető (20 éve vágytam rá, de eddig mindig kompromisszumot kötöttem:)), nagy navi.
Valaki el tudja mondani, mi az a pdc, és mire jó?:)
Ohh, na ez látod már talán nekem is kézzelfogható segítség:)
Tudom, hogy nem törvényszerű. Eddig olyat néztem meg, ami állítólag gyári M-packett kiadás volt. Ezt általában a tulajok ki is emelik. Persze, ettől még lehet, hogy nem az...De az enyémmel ezt ugyanígy végigjártam kicsit több, mint egy éve.
A sima szervó normál ATF olajjal van feltöltve, míg a Dynamic Drive-os kocsi kizárólag PENTOSIN CHF-11 olajjal. Ennek a tartálynak a teteje zöld cimkével van ellátva, ezt egy laikus is észrevehetei a motortérben. Az is rá van írva hogy CHF-11.
Inkább úgy mondom, dinamikusan vezetek, sportosan, intenzíven, de őrültködni talán mondhatom, hogy nem szoktam. Na jó, néha keresztbeautózás, de az tényleg ritkán:) Tehát akkor lehet tényleg jobb lesz a sima dd-vel...
Ha küldesz alvázszámot pillanatok alatt megmondható.
Amúgy felismerhető, ha felemelik a kocsit. Tisztán látszanak az aktív stabilizátorok a futómű alatt, ezen felül a szervószivattyú is teljesen más kialakítású, ez a motortérben is látható.
Ha nem tudod az autód felszereltségét, azt egy kétsoros (német nyelvü) e-mail-lel kiderítheted. Csak a kundenbetreuung@bmw.de címre kell az autód alvázszámát megírni, 1-2 napon belül válaszonak a gyári felszereltségi listával. Ha gond a német, szólj, segítek.
Nekem az M túl keménynek tünt, pedig itt Németországban próbáltam, a sajátom sportfutómüve pont elég. A DD nagyon jó dolog, de örjöngésnél messze nem tud annyit mint egy M futómü. Mindennapokra viszont egyértelmüen a DD a jobb választás.
Az egészségügyi csomagot? :)) Apááám, nem semmi... Csak legyen végre egy, ami tetszik, aztán jöhet a vizsgálódás. Ma említette a 25d tulaj, hogy negyven valamennyi ezer még van a mikrofilterben... Ez gondolom valami szűrő. Valami különösen drága dolog ez, vagy miért emelhette kis ennyire a srác? Ilyen az enyémben, ha jól tudom nincs (e39) , vagy legalábbis nem romlott el.
Mi is ugyanezért vettünk D-t mint amit Te mondtál. De nem csalódtam benne, szeretem nagyon, főleg az 500NM-ert. Nagyon szerettem volna M-packot de az az igazság hogy azok még inkább elvoltak ,,használódva,, mint a simák(jól felszereltek, m pack nélkül). Inkább legyen M pack nélküli azt ugyis utána kitudod cserélni (csak a kárpitot nem), de jol felszerelt (70-80%) és jó állapotban lévő legyen az autó. Ha kell a Wallis Duna szervízvezetőjének a száma akkor szólj és szívesen megadom ha már van valami kiszemelt autó és vele tudsz időpontot egyeztetni, nagyon aprólékosan átnézik az autót még ilyeneket is hogy egészségügyi csomag, pótkerék, a legfontosabb dolgokról nem is beszélve.
Igen, 2,5-öst, automatát. :) Az én jelenlegim is az, csak nagyobb turbóval, más chippel. Félre ne értse senki, jó volt, de olyan "pont kellemes". Tehát viszi a kasztnit, de olyan nem is tudom. Nem volt az az érzésem , hogy hú de megindul, milyen dinamikus. A 30-as az már jobb volt kézivel tegnap. Arra azt mondtam, pont ideális ... itt értem arra, hogy már sportosabban is lehet közlekedni vele, ha szeretnék. A 2,5-össel szerintem pont az lenne a bajom, hogy állandóan taposnám és így sűrűn meglennének a következményei :( Amúgy ezt többen is írtátok, hogy 3000-es 525d. Mikortól van az a típus?
A másik...dinamic drive:) Azért írtam, hogy "állítólag", mert én is kérdeztem tegnap a fórumon, hogy miből derül az ki, fel van-e írva valahova a motortérben, vagy van-e valami plusz kütyü, stb....sajna nem írt tippet senki azt hiszem, és eddig egy szerelő mondta azt, hogy ami műanyagos az DD-s. Most hogy igaz-e vagy sem, nem tudom...
Üdv. nekem 9 liter az átlagom. Ez inkább vegyes+ rövidebb utak. Ha hosszabbra megyek, kicsit lejjebb megy, ha csak város, picit feljebb. Autómata 530xd
Érdekes amit mondasz. 525d-m van 3.000 ccm. Kézi váltó. Simán verem a V6-os 3,0TDI audikat (barátoméval próbálgattuk). De így kézi váltóval akinek kevés ez a teljesítmény, az festi magát. 7,4 a 100as sprintje, és közben eszik 7 litert. Én imádom.
SZia.Azért mert műanyag takaró van a torony tetején még korántsem biztos hogy dynamic drive-os.Fórumtársunk autóján is van ilyen és mégsem rendelkezik aktív stabilizátorral. Üdv Steeef.
Tomi! Köszönöm! Én is mindenképp át akarom nézetni, akármit is szemelek ki...Igen, tudom, én is úgy vagyok vele, legyen jó állapotú, amire nem kell a fél autót még pluszba rákölteni. De valószínű ez a szokásossal ellentétben több évig meglenne, tehát tetszenie is kéne. Ma is próbáltam egyet, 525d-t. Ez gyönyörű állapotnak örvend, de mikor kipróbáltam két furcsaság is volt. Amikor egy padlós gyorsítás után(kb.. 100-ig) állóra fékeztem az autót, a megállás pillanatában rántott egyet a kocsi. Mintha meglökték volna. És ezt mindig megismételte. A másik, hogy a tornyok teteje műanyag borítású volt, tehát dinamic drive-os (állítólag) de nekem mégis dűlékenyebb volt, mint amit tegnap próbáltam, nem DD-set, nem M-eset. PEdig ez 20-as felniken volt, M-es, stb... Na mindegy. A másik, hogy 25d-t már tudom, nem szeretnék, mert gyengéllem a teljesítményét:( A 30d pont ideálisnak tűnik az autó méretéhez.
Sziasztok! sikerült végigolvasni a karácsonyi üdvözletek utáni kommenteket.
Érd-Bécs-Érd. Távolságtartó tempomat 145ön, bécsben nagyon nagy dugó, átlag. 7,4 530D-m van 231Le
jblgti38: Nekem kb 5-6 hete van meg az autó és nagyon sokáig kerestem és nagyon sok autót néztem meg. Néztem egy autót ránéztem tip top belül is minden oké. De azért eléggé bizalmatlan vagyok a használtautóval ezért mentünk el a BMW Wallis Dunába. Megérte.... 2,5 milliós alap szervizelési költség ( kormánymű, partikel filter....) és nem volt olyan része az autónak ami ne lett volna fényezve. 7es bmw-nek a 19es felniei ami eléggé elrontották a futóművet, + azt mondták, hogy vissza van pörgetve. 2,5óra volt az átvizsgálás 17ezer forint. MEGÉRTE!!!!! A végén meguntam a keresést és feltettem egy hirdetést használtautóra, hogy milyen autót keresek és beleirtam az extrákat is. Következő nap csörög a telefonom, minden megvolt benne amit szerettem volna(kiv. M-pack), megbeszéltük az állapotfelmérést is és a Wallisba elvittük. Erre az autóra már mondták, hogy jol felszerelt, nem tekergették és ezt megéri megvenni. Inkább az autó állapotára figyelj és ha az jó és csak az elvárt extráid 60-70%-a teljesül már nagyon jó.
jblgti38 Mindenképp vidd el márkaszervízbe az autót amit kinézel, Steeef és Maszi nagyon jók, de szegedről nem fogja felhozni az autót. Amugy amit linkeltél annyit szólnék hozzá, hogy elég sok hónapja fent van, ha annyira jó felszereltségű, jó állapotú valós km-er akkor rég elvitték volna az autót. Szerintem ott valami nem okés.
be sem merek szállni ebbe a számháborúba. Nekem ugye 3.000 ccm, de csak 525d típusjel. 37.000 km alatt 7,5 átlag, de sok a város, ezért ilyen magas. 140 tempomat 5-6 lityi között !!! teletank (70L) hatótáv 1.000 km minimum, de autópályán 1150 a rekordom.
MÁS! Szilveszter kinek hol lesz? :-) Lehet hogy sokan összefutunk, és nem is tudunk egymásról :-D
Sziasztok. Autópályán kibírtam 550km, 130 tempomat, 7,6 a végeredmény ( nyáron ). Vegyesben normál használat mellett 9 liter, óvatosan, szabálybetartva, még most télen is 8,6 pedig megy a fűtés.
Kicsit off de ha V8 akkor kizárólag amcsi, nem azért ezeknek is szép hangjuk, sima járásuk van, de egy igazi V8 hangtól feláll az ember hátán a szőr :D
Most jöttem haza erdélyből a hétvégén, 650km, ebből 300km hegyvidéki szakasz, 250km 4 főút, a többi sima román kátyús, 8 óra alatt, 9.1l átlag utazó-fedélzeti computer szerint.
hagyd itt a várost, menj el münchen-be a bmw múzeumba, odáig kiderül mennyit fogyaszt:-)
Enyem 11-en all most, de mikor baratnom vezette 9.7 volt itt varosba. Palyan ritkan megyek, pedig ott lenne az igazi fogyasztasa ennek ugyebar. Nezegettem hivatalos adatokat es ott 7 litereket irtak 100 km/h-nal! :) Mikor 60 litert beleteszek 700 km irt ki, de alig megyek vele(20 km ovatosba) es maris 62x km... :( Tempomatnal en is eszrevettem , hogy jol fogyaszt.
Hasonlo keppen "lottem" en is enyemet csak en 2 perc utan azt mondtam miutan beleultem es tudtam,hogy ritka felszereltseggel van, hogy kell! :) De nekem 3 hetig tartott mig kezembe kaptam! :( Azota idaig nekem is akksi csere volt, aztan kitudja meg mifog kovetkezni? !:O
Miota megvan eleg sokat tankoltam bele(kezdeti 500nm elvezkedes), igazabol varosba hasznalom ! 530DA kb mennyi a vegyes fogyasztasa nektek illetve palyan mennyi?
Konkrétan a wallis pest volt. Jelen esetben előrébb helyezném a márkaszervizt, mert ott tökéletes a műszerezettség. Egy kisebb szervizben általában nem találsz se fékpadot, se lengéscsillapító vizsgáló berendezést. Festékréteg-mérőjük meg talán még kevesebbnek van. Javíttatni persze nem vinném oda, horror óradíjak vannak, és még hosszabb várólista. Egyébként 25.000 körül volt tavaly a wallis-os számla ezügyben...
Hehe :) Hát a hifi az egy nagyon szubjektív dolog. Tudod, még a high-enden belül is nagy vita van a "hang"-ról. Úgyhogy elhiszem, hogy szépen szól, de...De igazad van, nem is mondok véleményt, míg nem hallgattam meg egy olyan rendszert. :) És a barátnőm szerint is ez a Hifi-dolog egy nagyon nehéz dolog :) :) Itt ül mellettem és erősen bólogat :)
Komolyra fordítva a szót, én is tudom, hogy használt autót venni lutri :( Sajnos...Nagyon ki kell fogni, de próbálok körültekintő és elővigyázatos lenni. Mondjuk a thália után nagy váltásnak tűnik a 35d !
Mindenesetre gratula hozzá, mindig is egy borzasztó jó autónak gondoltam a hallottak alapján. Remélem, nekem is összejön egy, ami ráadásul szép állapotú.
525DA az enyém, előtte nekem is csak sor6os benzineseim voltak (M20, M50 2,5; M52 2,5) Részben valóban ez a költségnövekedés egyik oka. Talán a leghúzósabb a diesellel kapcsolatban a particulate filter csere volt, de tipushiba volt a szívócsonk, a kipuff csonk is. Turbócserét még az előző tulaj pénztácája bánta, viszonylag korán 120 ezer km alatt. A többi meg a frissebb típus magasabb alkatrész árának tudható be. Én is hasonló megfontolásokból ültem át az olajosba mint Te, de időközben alám toltak egy Ford-ot, így aztán lehet újra a benzinesek táborát népesítem majd (esetleg egy V8... :-))
Én 7 évvel ezelőtt a suli és hadsereg után egy hifibeszerelő műhelyben dolgoztam.
szereltünk minden félét, DE
ilyen szépenszólót nem sikerült.
(igaz nem volt a legjobb a hely), de visszatérve a logic7-hez., kifele nem hallatszik nagy zenének mert puffog, de belűl nem hi-fi, hanem high end, csak van benne dúrva hangszinszabályzó amitől a medvék durmolni kezdenek és az egerek is cincognak.
ami elképesztő, hogy a legnagyobb mély és magaskiemeléssel is a maximális teljesítményen sem hallható torzítás (és nem videoton hogy leveszi a loudness-t a fele hangerőtől)
leírom hogy vettem meg az autót:
)idén szeptemberben) egyik kedden szóltam a feleségemnek, hogy lecserélem a tháliát.
pénetken reggel feltettek a ha.hu-ra egy edelényi 535-d-t,
délelőtt megyegyeztünk hogy bennehadja a laserblokkolót és rak rá másik felni-t
közben a könyvelőtől elkértem a cégpapírokat a hitelhez.
délben átküldtem, Ő kitöltötte az igénylést, vasárnap reggel 8-ra lementem, körbejártam az autót, mentünk vele 2km-et max 100-al., aláírtam a papírokat, kiifizettem az öntrészt, eljöttem, hétfő pozítív hitelbírálat, kedden átíratta a nevemre, és kedd este munka után lementem este 8-ra, slusszkulcsot cseréltünk és 68LE helyett hazajöttem 272-vel.
utólag kiderült problémák:
2 rossz ízzitógyertya, rossz fényszórómosó motor, "gyengélkedő" aksi,
ezt maszibmw 150-ből kihozta.
én amondó vagyok nosztredámusz már nem él, így nem tudja senki mi fog történni.
bele kell vágni abba ami megtetszik.
De ezeket csak Neked írom le, mert ha itt a fórumon ezt megtudják, biztos körberöhögnek.
Egy kereskedő pedig értsen már a portékájához.:) Ha nem hagyja, hogy elvidd szervizbe a kocsit, akkor meg nem kell erőltetni. De a szerviz se egy haver legyen, mert fontos a műszaki felkészültség. Amikor az e39-emet adtam el, a vevő átvizsgáltatta a wallisban. 1.5 órán keresztül foglalkoztak a kocsival, és tényleg töviről hegyire átnéztek mindent. Fék, lengéscsillapító-mérés, rétegvastagság, gumikopás, ablaktörlőgumi cibálás, volt minden. Gyári géppel a turbó és a csúcsok állapotát is meg tudják mondani...
ebbe akkor van 120ezer km ha en vagyok a pápa....raadasul eleg olcsonak tunik valami tuti avn vele....steefel vagy maszival vizsgaltasd itt a forumrol akkor tuti nem fogsz csalodni
Óvatos vagyok, legalábbbis próbálok az lenni. Körültekintően szeretnék tájékozódni, mi-merre hány méter, stb... Aztán persze így is lutri, de remélem, legalább a nagyobb problémákat el fogom kerülni a választottal...
Jaa, félreértettem. Azt hittem, én mondtam a minden létező extrát :) de már látom... Sajna az ember úgy éreztem, hogy túlságosan nem értett az autóhoz sajnos...
Hehe :) Igen, tudom. Itt a komfort-ülés, dinamic drive, aktív kormányzás, állófűtés, nagy navi, M-packet, konyak színű bőr, adaptív bixenon, panoráma tető, klíma komfort üvegezés, pro logic 7 hifire gondoltam kábé. Na jó, esetleg ülés szellőztetés, ha mááár... :) Hogy ezekből persze mi valósul meg, az nagy kérdés. Egyelőre egy viszonylag normálisan felszerelt, de nagyon jó állapotúval békülnék ki talán legjobban.
És köszönöm, én is mindenképp úgy gondoltam, hogy egy hozzáértő szervízben átnézetem. Bár mondjuk a szervízekben sem bízom túlságosan..:(
Szia. Az állapotfelmérést mindenképpen csináltasd meg valahol. A KM nagyjából a duplája lehet, sérülésmentességre nagyon kicsi az esély. Így látatlanban hirtelen. Szóval csak óvatosan.
A minden létező extra egy kicsit erős.:) Ha tanácsolhatom, csak úgy vegyél ilyen autót, hogy előtte beviszed egy márkaszervizbe állapotfelmérésre. Sok pénzt takaríthatsz meg vele...
Sajnos nem vagyok 550i tulaj, de azt írtad, hogy benzinesből csak M5, ezért kérdeztem meg. :) Indokként a 20 literes fogyasztást például elfogadtam volna. :)) Ár érték arányban egyértelműen az 535d a nyerő, de ha nem számít a fogyasztás, akkor 545i-től felfelé szerintem minden benzines mehet.
Amúgy ez lenne az egyik gép...első pillantásra jónak tűnik, már az árban is kábé megegyeztem az emberrel - látatlanul engedett :) - de nyílván a próba után lehetne mondani bármit. Ezért is szeretnék még előtt kipróbálni egy olyat, ami saját kézben van és tudom, hogy jó. Viszonyítás miatt...
200 fölött? ohh, én akkor azt sose venném észre :)
Azt tudjátok, hogy milyen típusú turbók vannak benne? Valami K27-et hallottam az egyikre... A kettőt egyszerre kell cserélni amúgy? Vagy nagyjából amúgy is úgy vannak tervezve, hogy ha az egyik elszáll, a másik is szar lesz?
Jaa, meg ma volt egy olyan kérdésem az egyik tulajhoz, hogy dimamic drive-os-e a gép. Mire ő kérdezte, hogy azt miből lehet tudni. Látszik-e valahol, például motortérben van-e plusz dobozka vagy mittudomén. Sajnos én sem tudtam rá válaszolni, Ti tudjátok esetleg, hol-hogy lehet azt megnézni? Ugyanez az aktív-kormányzás :)
JBL-t forgalmaztam több évig itthon, de mára abbahagytam a hifizést is. Sokan dícsérik ezt a változatát az audio felszereltségnek:) de nyílván egy komoly hifi azért más. De köszi a tippet, igyekszem a legjobban felszerelt gépet venni, aztán, ha a segítségetekkel sikerül valami igazán jó, akkor mehetünk egy kört az enyémmel is:)
Az AC Sch..-nél dolgozó ismerősöm mindenképp a 35d-t javasolja, azt mondja megölhetetlen és hogy teljesen más, mint egy 30d...A chippelt verziók állítólag már elviselhetetlenek :) :)
Ja és Demeter Úr!! Köszönöm a számot, hívni foglak:)
És van már valamilyen jele, hogy vége lesz nemsokára a turbóknak? Vagy csupán ez a kilóméter-állásból következik? Nekem is 150 körül ment el az első...
Én ugyan Budapesten vagyok, de ha megteszed, hogy megírod a számod az e-mail címemre, akkor fel tudnálak hívni és összeegyeztetni valamit:) Mit gondolsz?
Azt természetesen nagyon megköszönném, amennyiben komolyan gondolod a próbát :) Már jó ideje keresek, de nagyon lepusztult verziók vannak a piacon. Sajnos 35d-t még nem próbáltam, így nagyon örülnék a lehetőségnek :) Merre laksz, vagy hol tudnánk összehozni?
:))) Mindég az a verseny. A 2 autó gyári adatai tizedre megegyeznek, kivéve talán a végsebességet. :) Amúgymeg szerintem erőssen sofőrfüggő a sztori. :) Fakezűnek/lábunak+ rollert. :)))
Érdekes. Nem rég nagyon "virgonc" volt egy 5-ös bömi, és ahogy szoktuk Tesómmal üldözőbe vettük. Kis idő elteltével leelőztük, majd egy rettentő nagyot küzdöttünk, de viszonylag látványosan megvertük. Tiszaújvárosba beállt mellénk a parkolóba és megkérdezte, milyen motor van az X3-unkba? (3,5 sd) Mondta a srác, hogy érezte, valahogy sosem bír az x3 sd-kkel. Az övé 535d-volt. Meginvitált minket a BMW power fórumra, ő (is) nagy BMW fan. És érdekes, ő már a második 535d-s volt, aki mondta, hogy az X3-ban még jobban kijön a motor ereje. No majd egyszer összemérjük :-)))
535d m-packett , 57 ezerrel vásároltam 2 évesen, most 3,5 éves, 100 ezer, elsőfék+hátsófék+olaj+szűrők+ablaktőrlőlapát cseréje, ezen kívül semmi. :) Én odaadom kipróbálni, ha utána kiszállsz belőle, és nem remeg a lábad. :))
hehe, a komfortülés nekem is szimpatikus:) De sajnos kevésben van olyan, vagy amiben igen, abban rengeteg kilóméter is... Mondjuk azért egy 15 millió körüli autótól a pohártartót szerintem alapból el lehetne várni:( érdekes, hogy ez itt nem "alap".
Amit én a következőbe benne szeretnék tudni (a teljesség igénye nélkül): komfortülés, sebességtartó tempomat, klimakomfort üvegezés, állófűtés, pohártartó :) esetleg automata váltó. Nekem is eszembejutott hogy legközelebb egy 6 hengeres benzinmotorra szavazok, de ezt még meglátjuk.
egy 2007-es, facelift utáni kézi váltós 523i Touring gazdájaként lenne egy kis (?) problémám, bízom benne, hogy esetleg lesz ötletetek...
Szóval, az autóban eddig többször cseréltek valamilyen nagynyomású benzinpumpát, miután a kocsi többször is Engine Fault hibaüzenetet írd ki. Ugyan el tudtam vele menni a szervizig, de kis fordulaton időnként leállt, de olyan is volt, hogy alig indult el, és meglehetősen csúnya hangokat adott ki magából a motor.
A 7-ik csere után vagyok (állítólag az összes ilyen pumpát kicserélték, meg a benzintanknál levőt is (de mint ahogy látszik, jómagam nem vagyok otthon ezen a téren...), sőt, vol tegy komplett injektorcsere is, de az autó most sem tökéletes. Pl. ha parkolok, akkor időnként leáll a kocsi, akár előre-akár hátra megyek, de jellemzőbben a hátramenetnél, vagy ha kissé benyomom a gázpedált és megpróbálom 1000 rpm-nél tartani, akkor a mutató fel-le ingázik (magasabb rpm-nél stabil)... Időnként rázkódik egyet a motor, leejti a fordulatot, de aztán végül nem áll le... Szóval valami gond van, amit eddig a márkaszerviz nem bírt megjavítani (pedig bíztam a svájci márkaszervizben, minthogy itt vagyok a kocsival). Van esetleg valamilyen hazai tapasztalat ezen a téren?
A megelőző 20-éves E30 318-ammal is voltak gondok, reméltem, egy újabb kocsival nem szívok... De eddig ez nem jött be...
Először is köszi, hogy hozzászóltatok és foglalkoztatok a kérdésemmel.
A döntés sajnos a dízelek felé húz, mivel jövő évben a saját cégemben el fogok tudni számolni pár dolgot vele kapcsolatban. Igazából persze benzinest szeretnék, mert eddig nekem is azok voltak.Szerintem hiába fogyasztanak többet, hosszútávon a diesel sokkal többe kerül, sajnos ezt meg kellett tapasztaljam. Tavaly október óta az enyémre 1 milliót költöttem, többek közt a tudatlanságom és a szervízek tudatlansága!!! miatt. Most már sajnos a legtöbb elromolható alkatrészt ismerem, formáját, méretét, illatát, és főleg az árát. DE! tény, meg kell valljam, szeretem a menettulajdonságait a dízelnek. Igaz, az enyémbe a második turbó után egy nagyobb került, vezérléscserével és chippel.Sajnos csak az automata szab határokat (GM típus). Ma kipróbáltam egy kézis 530d-t...Még friss az élmény, kábé egy órája történt. :) A tapasztalatom, hogy a futómű sokkal stabilabbnak érződött, borzasztó tapadása volt, és alig dőlt meg a kasztni.Viszont gyorsulásra érdekes,az enyémmel hasonlatos volt, sőt...De betudom a tuningnak, hogy az enyém durvábban megindul. 525d-m van, M-packettos, és ennek mindene az!!! Ami előnyt éreztem, az tényleg a futómű - pedig az enyém is jó - iszonyat stabil volt, mégis kényelmes, nem verte ki a fogam. Az ülések szintén jobbak voltak, jobban tartottak, pedig az enyém is M-es és az is az volt. De gondolom mégis más...Kezes volt és nagyon tetszett, de nem volt az a megrendítő különbség, mint amire számítottam. Ugyan nem tudom, hogy a kipróbált alany Dinamic drive-os volt-e, de ha nem, akkor ami olyan, az nagyon brutális lehet :) Ezután a próba után kezdek nagyon a 35d felé hajlani, úgy sejtem, élményben az fogja számomra nyújtani a várt érzést. Addig is köszönöm mégegyszer a kommenteket, és a segítséget!!!
Nekem is írogat néha hülyeségeket. Legutóbb -14 celsius foknál, közvetlenül az indítás után. Lekopogom, eddig mindig eltűntek a következő indításnál. Szóval szerintem ne aggódj.
A minap egy döccenő után kiírta, hogy a kipörgésgátló nem működik, és kiette a sárga ikont (ami akkor világít, ha kikapcsolod a kipörgésgátlót). Gyújtás le- fel, de nem tűnt el. Aztán bevásárlás után indítom és akkor már nem ír ki semmilyen hibát. Azóta nem jelentkezett, de lehet, hogy csak azért mert nem sokat mentem vele. Elképzelhető, hogy valami ki fog menni, vagy csak a döccenő miatt volt.
Előre is köszi! sonyesz
Diesel kontra benzin: nekem most 2 éve van meg a bömbim, előtte egy E46 benzines volt. Jelenleg olyan 230 ezer km van benne, a porlasztócsúcsokat 160-170 környékén cseréltettem ki, igazából 2 volt igazán rossz, de mind ki lett cserélve (még a miskolci szinvában). Azóta nem volt gond vele. A turbója gyári, és azt mondák szakik, hogy 25D ben igen ritkán kell turbót cserélni. Én olajat 30 ezrenként cserélek, de nem hajtom túl(nem pörgetem, és pályán sem járok 150 felett csak igen ritkán). Fogyasztásom 7 L körül mozog. Forrón nem állítom le azonnal, de hidegen alapjáraton szinte rögtön indulok.
megpróbálok odafigyelni a jelenségekre, aztán ha valami gyanúsat tapasztalok, megkeresnélek egy kis kiolvasás, esetleg akku csere ügyben.
Nagyon köszönöm mégegyszer.
jblgti38,
én nem beszéllek le a dieselről, azaz az 500 nm-ről... és a 6-7l fogyasztásról sem.
Ha ésszel használta az előző tulaj, 15e-ként cserélt olajat, magyarul odafigyelt rá,
nagyon kezes tud lenni a diesel is. Kevés az ilyen, aláírom.
Más kérdés, hogy mennyire bízol meg egy előző tulajban. Kereskedéseket nyílván kerüld messziről, én kintről hoznék a helyedben egy szépet, ott nem nagyon divat a visszatekergetés, a szervizkönyv pedig OKIRAT! Itthon 5e ft egy ilyen, odakint letöltendő ha hamisítják...
Node az a GT már a körforgalom előtt 200 méterrel keresztben csúszott, aztán fogott egy árkot is. Az ember meg nem volt bekötve, kirepült és ráesett a saját kocsija. Bekötve több esélye lett volna...
Valami nem jó a fórumban :) Nem jeleníti meg a táblázatomat.
Megpróbálom mégyegyszer:
Prioritási lista:
Hátsó ablakfűtés PWM, Ülésfűtés kettes lépcső, Ülésfűtés 50 %, Aktívülés ki, Fűtés ventillátor 75 %, Kormányfűtés PWM, Fűtés ventillátor 50 %, Tükörfűtés ki, Hátsó ablakfűtés ki, Ülésfűtés ki, Kormányfűtés ki, Aktív szellőzés ki, Fűtés ventillátor 25 %.
- Első lépcsőben, ha a generátor teljesítmény nem képes elérni a kellő balanszot, a csúcsfogyasztók redukálása következik be, mint pl az elektromos kiegészítő fűtés. Ebben az esetben PWM szabályozás lép életbe, amit egy "ütemes" feszültségellátásként kell felfogni, gyakorlatilag a fogyasztó ki-be kapcsolását jelenti bizonyos intervallumban. A PWM frekvenciája 160 Hz.
- Ezen felül a komplett Bordnetz százalékos redukálása lép életbe.
- Végső esetben fogyasztók kikapcsolása szükség esetén.
en semmikepp nem ajanlom,h dizelt vegyel.foleg nem hasznaltat MO-n.nekem eddig csak problemam volt a dizelekkel.audi dizellel is meg most 530d-vel is.dizelt csak ugy vegyel,h 0 kmes es addig hajtod amig van garancia.en is jovore cserelek valami jo kis benzinzabalora mert amennyit az alkatresz elvisz abbol veszel par szaz liter benzint....:)
szerintem gusztustalan amit az ember csinal.nagyon kemeny,h milyen emberek vannak.nemhogy halat adna az istennek,h nem halt meg a lanya meg marketinget is csinal az esetbol.ez kurvara csak szerencse semmi tobb.ha ebbe nem halt meg valoszinu egy suzuki swiftbe se halt volna.egy baratomank volt egy ismerose nem olyan reg halt meg egy continental gt-be.fent van a langlovagok.hu -n is......egy bentleyben is meglehet halni nemhogy egy ilyen kis szarba.....es o se 200al frontalisan karambolozott egyszeruen szerencsetlenul raesett az auto.neki nem volt szerencseje....
Köszi!!! És mire gondolsz "növekvő" fenntartási költség alatt? Az e39 minden alkatrész-árával képben vagyok, ha mondasz esetleg egy példát, hogy mi-mennyibe kerül a 60-ashoz, akkor tudni fogom konkrétan is:) Nagyon körül szeretnék nézni vásárlás előtt, hátha most nem nyúlok bele... Neked milyen motoros 60-ad van egyébként? Melyiket ajánlanád, ha ezután a 3 év után kellene választanod? Köszönöm az időd, és a segítséged! :)
Épp ezt próbálom, körbejárni a témát, utána érdeklődni. És pontosan én is ezért félek ettől a kilómétermizériától a dízeleknél. Mindig benzines bömbim volt, érdekes Velük sosem volt gondom, sajnos ezzel a dízellel meg csak az. És most is benzinest szeretnék, de a cégem miatt több dolgot el tudnék számolni, ha dízelt vennék... Az álmom mindig egy E39 540, kézi váltóval, de annyira feleslegesnek tűnik, amikor belegondolok, hogy szinte csak városban járok, néha megyek csak hosszabb útra. Nekem is egyfajta szerelem az enyém, gyönyörű is, látszik rajta. De már nem bízom benne. Sajnos :( Elegem van, az a a baj.... Ha abban esetleg konkrétan tudnátok segíteni, hogy Nektek vagy ismerőseiteknek milyen kilóméter állásoknál kellett turbót cserélni, vagy hol kezdtek elromlani a porlasztó-csúcsok, hasonlók, akkor az nagyban segítség számomra. Az enyémnél anno 150ezer kilómétert mondtak, és sajnos tényleg így volt. Pedig iszonyat elővigyázatosan választottam. De hát ez van :) Mondjuk az igaz, hogy nekem az E39 "bunker" érzés nagyon tetszik belül, olyan iszonyat masszív érzést kelt. (M-pakettos belső, antracit tetővel) De az új modernebb és az is tetszik, reformabb benyomást kelt bennem... Remélem, már az automatája is más , nem GM, jobban bírja a nyomatékot?!?
Azért köszönöm, hogy megpróbáltad :) Igen, így szoktam autót nézni. A mostani előtt másik 40-et néztem meg, próbáltam ki, úgyhogy nem szoktam elkapkodni, csak kíváncsi voltam, vagyok a "pletykákra", az e60 hírhedt dolgaira, ha van esetleg. Már közben beszéltem egy szervízessel is, ő azt mondta, ha lehet választani , akkor inkább a 30 vagy 35d közül válasszak. Mások szerint mindenképp 35d, ha találok jó állapotút.Csak hát az itthoni kilóméter állítgatásos, minden tulajnál egy 50000-el kevesebb kilóméteres autó-had között nehéz a döntés nekem:( Azt néztem, hogy 5,5-ért már van kevés kilóméteres, jó állapotú, nagyon gazdagon felszerelt, 530d és 535d is. De a 25d is ugyanezen az áron van érdekes módon. Igazából én a szervizeltetés részén gondolkodom....35d-n állítólag komolyabb fékek vannak, amire a szervízes ember azt mondta, 70-80 ezer egy fékbetét!!!!??? Ami azért soknak tűnik :)
Én is mint csak felhasználó tudok neked véleményt mondani. A hozzáértők nyilvánvalóan segítenek majd a műszaki különbségek és a szervizköltségek tekintetében. Nekem az E60-at megelőzően 2 E39-et is volt szerencsém birtokolni 5 évig vezettem a két autót, egy 540i-t és egy 520i-t. Nekem mind a mai napig az E39 felé húz a szívem, de ez főként annak köszönhető, hogy az E60 belső terének kialakítását és az E39-hez képest gyengébb beltér minőségét mind a mai napig nem sikerült megszoknom. Persze ez szubjektív, másnak talán az E60 tetszik jobban, illetve a faceliftnél volt innováció a belső tér kialakításában, az idővel lemálló, gumival bevont műanyag elemek talán eltüntek. Nekem szervizköltségek tekintetében nem sok különbség mutatkozott eddig, mivel a diesel autók szervizigénye jóval gyakoribb, ebben a diesel tulajok a kompetensek.
Nekem a benzines E39-ekkel semmi gond nem volt és az E60-al sincs ez másként. Ezért is vagyok benzinpárti. A fedélzeti computer ír néha ki hülyeségeket (főleg komoly hidegben), ennyi ami bosszantó. A forgó, kopó alkatrészek egyértelmű, hogy drágábbak, mint az E39-nél, mert újabb szériáról beszélünk. Pl. egy komplett fékcsere sokkal húzosabb tétel, mint az E39-nél volt anno. Nekem egyébként a benzines E60 hangosabbnak tűnik, mint a benzines E39, de ezt a szakik is elismerik itt. Egyébként innováció tekintetében az E60 komolyabb gép, ezt az előttem hozzászólók is elmondták. Abban is igazuk van, hogyha egy jól összerakott E39-ben ülsz, akkor ne ugorj bele egy gyors vételbe, járd körbe a témát. Főleg azért, mert dieselt szeretnél, ami mindig komolyabb lutri, mint egy benzines. Ott halmozottan számít az, hogy tekergették-e az órát, vagy sem, ami ha visszaüt, akkor nagyon nagyot bukhat az ember. Egyébként meg haladni kell a korral, úgyhogy ha megteheti az ember, természetesen üljön át bátran az E60-ba. Az viszont biztos, hogy nekem lesz még E39-em. Veterán autónak biztosan beszerzek majd egyet, mert nekem az az autó egy szerelem volt. :)
Szia Steeef!Egy olyan kérdésem lenne,hogy ha szeretném veled átnézetni az autómat az kivitelezhető -e(semmi komoly,csak egy általános átvizsgálás).Elöre is köszönöm,várom a válaszod. Üdv:jdl-1980.
Négy évig volt E34-esem, majd négy éven keresztül E39, oszt az E60-as már három éve van nálam.
Mind nagyon jó autó, lehet hogy közhely, de az E60, és az E39 között legalább akkora a különbség, mint at E39, és a 34-es között, mind technikailag, mind vezetési élményben. Ez a fenntartási költségekben is megmutatkozik :-( Sztem nem fogod bánni, ha váltasz, de a vásárláskor légy nagyon körültekintő!
Nehéz okosat mondani, legalábbis nekem, öcsémnek e39 530D-je van, az is marha jó autó, az övé meg ráadásul elég megkímélt is. Az a közös megállapításunk, hogy az E60 (530xd) kifinomultabb, pályán csendesebb, nyilván erősebb és nyomatékosabb, de mind a kettő nagyon jó autó. Ha jót találsz, szerintem érdemes lehet lecserélni, de ha a tied tökéletes (már), azért ne kótyavetyéld el hirtelen. Én azt mondom, bele kell ülni, kipróbálni, ízlelgetni, aztán meglátod, mennyire fog meg a dolog. Műszakilag nem tudok okos lenni, nyilván az E60 sokkal fejlettebb, ami az elektronikát és a mindenféle menedzsmentet illeti, de ez beleülve lehet hogy kevésbé érezhető. Nem mindegy még a felszereltségi szint sem szerintem, mert elég nagy különbségek lehetnek autó és autó között. Szerintem nem segítettem, de ennyire telt tőlem. :-)
A segítségetek, véleményeteket kérném. Vásárlás előtt állok még, E60-at szeretnék. Jelenleg E39 dízelem van és az érdekelne igazán, hogy az E60 megbízhatatlanabb-e, drágább-e a szervizelése, egyáltalán megéri -e cserélni E39-ről arra. Gondolok itt vezetési élményre, fenntarthatóságra, stb. Szeretném hozzáértő emberek tanácsát meghallgatni, akik már tapasztaltak ezzel a típussal kapcsolatban. Van-e úgymond " szervíz-időszaka" nekik, mint például 150 ezernél a turbó, porlasztók, stb... Mert ezekről nem találtam semmit, a népítéleteket elolvastam mind, de erről nem írtak... Az E39-el képben vagyok már eléggé sajnos, mert ami lehetett elromlott rajta és megcsináltattam. Ja és használtban gondolkodom mindenképp, 25d,30d, 35d-ben...
Boldog békés karácsonyt és sikerekben gazdag új évet kívánok mindenkinek!Köszönet mindazoknak,akik tagjai a fórumnak, a szakembereknek,akik mindig készséggel álltak a rendelkezésünkre a hasznos tanácsaikkal,szakértelmükkel,és tapasztalataikkal. Üdv mindenkinek:jdl-1980.
Áldott, Békés és Boldog Karácsonyt Kívánok az E60 fórum összes lakójának és a Szeretteiteknek!
Mindemellett köszönöm az egész évi virtuális és valós segítséget a hozzáértő szakiknak és a "csak" felhasználó társaimnak! :) Nézeteltérések néha akadnak, de összességében ez egy jó közösség. :)