köszönöm a tippeket az épületekkel kapcsolatban! (Én se fórumozok túl gyakran...)
A vasutallomasok.hu-ra időközben szerencsésen rábukkantam, és az ott lévő vektoros (pdf) rajzok alapján, egy vágóplotter segítségével sikerült is pár kisebb épületet barkácsolni. Kicsit egyszerűsítettem itt-ott, de így is nagyon jól mutatnak. Nekem a kartonból készült épületek sokkal jobban bejönnek, mint a műanyagból készült gyári dolgok. A megfelelően kiválasztott papír nagyon élethű struktúrát ad a felületnek.
A Keszthelyen látható egyedi épületek készítőjének ezúton is gratulálok, én már tudom, hogy mekkora meló lehetett ezeket elkészíteni.
Tegnap megint voltam a múzeumba és nagyon jó volt. Most nem volt se siklás se karambol. A Német asztal egy része nem volt jó de pont akkor javítoták ki szerencsére. A Déli pu is készülgetett azóta az is biztos nagyon jó lesz...
Júniusba én is láttam a kiállítást és nagyon teccik. Én is azt mondom hogy kicsit kevés a szerelvény egy ekkora terpasztalon. De tudom hogy nem potyannak le az égből a modellek. A magyar rész nagyon tecett és a Semmering is a Német rész valamér anyira nem teccik de azért az se rossz. Még azt hiányoltam hogy pl: Nagykanizsa állomás tiszta üres volt csak néha bejöt pár vonat aztán elment. És azt sajnáltam hogy pl: a Csörgőn nem voltak fenn az alkatrészek, de azért nagyon teccet a kiállítás láttam egy karambolt is megamikor fölborult egy egész szerelvény. Még van mit fejlődni de ígyis nagyon szép és elhiszem mijen sok munka van vele (mondjuk én szívesebben csiálnék ijenekit mint itt gépezzek). Én most fogok nekiállni a terepasztalomnak az azért akkor nem lesz :-) .
Remélem nemsokára el tudok mennni megint. Sok sikert kívánok a további munkákhoz .
A piros kocsik Fuggerth gyártmányok, azt viszont nem tudom , hogy még beszerezhetők vagy sem, Egly úr gyűjtögette ezek szorgosan hosszú évek alatt a kiállítás részére.
Köszönjük a kritikát, igyekszünk hétről hétre üzembiztosabbá tenni az asztalokat, valamint újabb és újabb szerelvényeket összeállítani és beüzemelni, hogy az asztalok minden szegletében mozogjon valami. Irdatlan igénybevételnek vannak szegény gépek kitéve, tegnap 5 mozdonyt pucoltam át, közel egy maréknyi fekete szöszmőt szedtem ki belőlük.... :-(
Tegnapi nappal a Déli pályaudvar 2 vágánya is be lett kötve a rendszerbe, a többi váltómotor hiányában még nem üzemel, de ezen az egész napos próbaüzem pozitív eredménnyel zárult...
Szombaton én is meglátogattam a kiálítást barátnőmmel együtt és nekem nagyon tetszett! Barátnőm viszont Balatongyörök állomást hiányolta (ott lakik). Minden elismerésem az építőknek látszik a sok befektett munka és az energia. Viszont amit én hiányoltam az a vonatok mozgása tehát ,hogy kevés volt számomra a vonatoknak mozgása kevés vonat mozgott. Ezenkivül viszont minden nagyon tetszett ,gyönyörü modelleket láttam szép az asztal nagyon jó lesz a régi Déli pályaudvar. Viszont az asztalon láttam egy csörgös ingát teljesen piros kocsikkal még a BDt is piros volt ,és az lenne a kérdésem ,hogy az egyedi gyártás vagy valahol venni lehet ilyet? Mégegyszer gratulálok az asztalhoz nagyon szép lett!
Szombaton megpróbáltam életet lehelni a Déli pályaudvarba is, az első tesztek megvoltak, de még kell finomítani a rendszeren, kb 2-3 hét és ott is megindul a forgalom...
Addig is szépítgetjük.
Készült a hét végén Porsche szalon, traffipax-os kocsi, túlméretes kamion menet felvezetőautókkal, óriásplakátok, szépült Sebnitz állomása, szóval lassan, de haladunk...
Martisz, most csak így neked célozva (- mert nincs sok időm, sem türelmem hogy a nyaralás közepén is a gép előtt üljek, elég a cégnél-) de minden építőnek is szánom: Az ország keleti feléből immárom 4. éve járunk Gyenesdiásra nyaralni, de csak most sikerült rátalálni a kiállításra. Konkrétan 2 nappal indulás előtt teljesen véletlen. Szal ezúton szeretnék gratulálni, mindenkinek aki részese az épülő terepasztalnak. Nemrég adtam el cirka 400 e Ft-ért a villanyvasutamat, mert sem idő, sem helyem nem volt tovább építeni. Most egy kicsit fájt is a szívem érte. Azt gondolom aki hibát talál benne, vagyis inkább csak beleköt, az nem próbált meg terepasztalt építeni. Nekem nagyon tetszett, pedig láttam a közl. múzeumit is....
Megjártam a kiállítást, így most már tudom én is, hogy nyugodtan fotózhatok ingyen.
Bár a pénztárnál lévő kiírás nem ennyire egyértelmű. Ott ugyan is szerepel fotó és videó jegy is, de nincs ott, hogy ide nem kell.
Én nem bántam meg most se, hogy megnéztem, szerintem az előző látogatásom óta, igen is történt elég sok változás. Hogy csak a Délit említsem. Meg az ember mindíg talál újat, egy ekkora kiállításon.
Azután szeretnék érdeklődni, hogy a nem hivatalos honlapon a nyitva tartásról és belépőárakról szóló információk frissek-e? Valamint a honlapon azt olvastam, hogy van fotójegy, de az előttem hozzászóló cáfolta ezt. Akkor itt mi az igazság?
Martisz Csíkos ne érdekeljenek benneteket ezek a fikagépek akik lehet, hogy semmit sem tudnak bemutatni minket is csesztettek a Lacival meg aZsoltal az észekis kiállítás miatt de azért csak megnézték azt is 7-8 000-en három nap alatt a ti kiállításoktok hoz is idő és pénz kell vagya sok okoskodó eljöhetne inkább megmutatni, hogy ő mit tud építeni, szervezni, alkotni
Hm, tegnap felhívott anyám, hogy a rádióban hallott valami nagy vasútmodelles múzemról Keszthelyen és hogy ott elkészült/befejeződött valami a rádió szerint. Mondtam neki, hogy ismerem a helyet, már voltunk is ott :) Viszont kíváncsi vagyok, hogy mi az ami elkészült/befejeződött? Mert az egész biztosan nem :)
Köszönöm felajánlásod, köszönettel veszünk minden elemet, így a fákat is, amik véleményem szerint sok gyári modellnél is különbül néznek ki. Sorompó ügyben történt változás, múlt hét óta Semmeringen már van egy működő Viessmann sorompó. Hét végén előre láthatólag lent leszek, szívesen vesszük látogatásod, ha gondolod, a fákat magad is felteheted a nekik megfelelő helyre. Kérlek, hogy írj egy mail az info@martrain.hu -ra és válaszban elküldöm a telefonszámom, így meg tudjuk beszélni a részleteket.
Én keszthelyi lévén már elég sokszor jártam a kiállításon. Először, valamikor tavaly nyár elején talán. A 3 éves fiam éppen a sorompós korszakát élte, ígyhát elmentünk a MÚZEUM-ba sorompókat nézni. Mondanom sem kell hogy egy darabot sem találtunk, de ezen nem keseredtünk el, volt sok más egyéb látnivaló is. A gyereket alig lehetett elvontatni egyik helyről a másikra, mert mindent órákig el tudott volna nézegetni. Finnyáskodni persze lehet, de akinek nincsen saját asztala, mint például nekem, annak így félkészen is nagy élmény. Ami meg nem tetszik, azt otthon máshogyan kell csinálni. És hogy a magam részéről hozzájáruljak a kiállítás építéséhez, ha elfogadjátok felajánlanék néhány fát kicsiny kertészetemből.
Mint a kiállítás egyik építője és üzemeltetője szeretnék reagálni az általad írt kifogásokra:
1, Nincs jelenleg aktuális honlapja a kiállításnak, sajnos. Elkezdtünk páran dolgozni egy honlapon még tavaly a megnyitó előtt, azonban ez bizonyos okok (pénz..) kudarca fulladt. Amit addig sikerült összehozni, az fent maradt a neten, az akkori állapotnak megfelelően, de aktualizálva nincs. Tudomásom szerint többféle belépő létezik (kombinált, csak ide-csak oda, ide is-oda is, stb...) Mivel a Helikon Kastélymúzeum több állandó és alkalmi kiállítással is rendelkezik. Véleményem szerint a belépő ára sem európai, sem magyar viszonylatban nem nevezhető drágának, ez az én véleményem, ehhez többet nem tudok szólni...
2, 05.31-én vasárnap reggel 7-től este 7-ig a csarnokban voltam, gyakorlatilag csak wc-re mentem le, ez idő alatt egyszer állt le a német asztal, ekkor újra kellett indítani a számítógépet (gyakorlatilag lehalt az XP), a hiba kijavítása kb 2 percet vett igénybe. Ezek alapján vagy rosszul írtad a dátumot vagy nem igaz amit írsz... Mivel az alkatrészek hatalmas (napi 7 óra folyamatosan) igénybevételnek vannak kitéve, igen, többször előfordul üzemzavar, ezeket általában igyekszünk 1-2 órán belül kijavítani, ha van cserealkatrész. Legtöbbször nincs... Van olyan fél cent értékű kulcsfontosságú alkatrész, amit 2008.decemberében rendeltem le és mai napig nincs... Sajnos küszködünk, mert a hibák 90%-a emiatt keletkezik, és közel 400 ponton kéne lecserélni ezeket valami tartósabbra és üzembiztosabbra...
3, A fény és alakjelzők jelenleg épülnek. Ha két hete jöttél volna, akkor egyet sem láttál volna, most már 3-4 állomáson van, még kb. 1 állomásra elég, ami itt van, a többi meg akkor lesz feltéve, ha lesz rá gyártó és pénz... Ettől függetlenül a vonatok mennek...
4, Mindenhol villanyvonatok közlekednek, azaz 16V áram hajtotta vasútmodellek. Ezek között vannak dízel-, gőzös- és villanymozdony modellek, utóbbiak a felsővezeték kiépüléséig lehúzott szedővel mennek... A leírtak alapján gondolom hasonló tapasztalatokkal rendelkezel terepasztal-építésben, mint én, így számodra is természetes dolog, hogy a felsővezeték rendszert akkor kezded el csak építeni, ha minden más kész van már az asztalon, mivel elkészülte után már nem férsz hozzá semmihez, ha csak nem akarod minden egyes alkalommal lepókhálózni az összeforrasztott munka és feszítővezetékeket, vagy kettétörni az oszlopokat...
Tudom, a kiállítás nyitva van és belépőt is szednek, pont feleannyit, mint akkor fognak majd szedni, ha minden kész lesz és üzembiztosan működik, ebből és az üvegekre kihelyezett "ÉPÍTÉS ALATT" felirat alapján szeretném felhívni MINDENKI FIGYELMÉT, hogy az asztalok építés alatt állnak, azaz nincsenek készen, félkészek, befejezetlenek... Hiányoznak építőelemek, sok munka és ehhez szükséges pénz, pénz és pénz... Az általad behánytnak nevezett épületek és a körülöttük lévő terület is félkész, mint láttad, ott halad egy villamosvonal, ami most ugye nem megy, mert még csak a sínek vannak letéve. Azt előbb be kell üzemelni, felsővezetéket csinálni, stb, stb, akkor majd leszedjük a "behányt" épületeket és ki tudjuk majd szépen alakítania környezet is, addig nem...
Tisztelettel: Martisz Gábor, főépítész
UI: Arra a terepasztalra gondolsz, amin negyed óránként X forintért elindítanak 3 Fugi szerelvényt és egy Piko Taurust max sebességgel, és 300 km/h-val háromszor körberohan a pályán, azon a pályán, amin a meglévő 2 fényjelző 90 fokkal az asztallap felé van fordítva, mert valaki beleakadt? Vagy a Faller kiselejtezett bemutatóasztala, amelyiken 1 villamos valóban üzembiztosan megy körbe-körbe, plusz néha egy-egy Faller Car System busz is? Az egyik 1975-ben épült, a másik 1994-ben, az idén akarnák selejtezni őket.... Hát, ízlések és pofonok...No comment
Honlap nincs, moderálás sincs és vendégkönyv sem működik, terveztük, de nem megy... Vendégkönyv a múzeumban van a semmeringi spirálnál lévő ablaknál, oda lehet írni jót s rosszat, de ha kérdés vagy panasz van és megkérdeznek, akkor el tudjuk mondani, hogy éppen mi a helyzet. Talán akkor jobban átláthatóbb a helyzet.
Továbbá sem Hamburgra, sem Berlinre, sem Oberhausen-re nem akarunk és nem is tudunk hasonlítani... Ezek a mi költségvetésünk 20-30szorosából épültek és tartják fent őket, átlagosan 50-100 ember építette és 40-50 tartja üzemben. Nálunk 12-15 ember munkája van benne és naponta átlagosan 1, azaz egy darab üzemelteti...
Bocs a késedelmes válaszért, de csak ritkán olvasom a fórumot. Nos, az épületek java része gyári építőkészletből került ki. Kivételt képeznek a magyar épületek. Ezeket nem gyártja semelyik modellgyártó sem. Ezek bizony kézi munkával egyedileg épültek korabeli tervrajzok és fotók alapján. Ilyen rajzokhoz a MÁV Központi Irattárában is hozzá lehet jutni: katt ide! A rajzok egy része letölthető a vasutallomasok.hu oldalról is. Otthoni gyakorlásra ajánlom a dmaster.hu oldalon található épületeket.
2: hiba bárhol, bármivel előfordulhat, amit ember alkotott.
3: a "szemaforok" egyedileg készülnek, kisszériás modellek, a hazai pályán hazai gyártó, a Metall-modell, a Semmeringen Krois. Lassan jönnek be, ez van. Inkább semmi, mint Viessmann DB jelzők. (Nem a Viessmann-nal van bajom.)
4: a "villanyvonatok" valóban várnak a felsővezetékre, ebből a Semmeringen azért nincs, mert az oda való osztrák oszlopok, és vezetékek még nem készültek el a Sommerfeldt-nél. (A cég erősen érintett sajnos a Märklin csődvédelmi eljárásában a Viessmann-nal együtt. Pont az új fejlesztésekre nincs pénz ilyenkor.)
5: Neked mennyi időbe kerül összeállítani egy modell épületet, majd "behányni" az asztalodra? Na ezt az időt szorozd fel annyival, amenyire egy 510m2-es kis tákolmányhoz szükség van. A kiállítás "súlypontja" nem a német asztal, hanem a Semmering és a magyar Déli Vasút.
Nézem a nick-nevedet... "CSÜLÖK"... Biztos beragadt a capslock... Nomen est omen...
Nagyon örülök BALU 424, és CSÜLök nettezők hozzászólásához, mivel felajánlhatom hogy ŐK is építhetnének egy minden tekintettben kifogástalan asztalt! és ha már megépítették, akkor a Keszthelyen dolgozó csapat szívesen megnézné, és biztos hogy mi is hasonló POZITÍV véleményt mondanánk! A mi csapatunk minden észrevételt meghallgat, de a rosszindulatú irigykedésre nem adunk! Mi is előrébb tartanánk, ha a recesszió minket nem ért volna el! Gondolom ez a fent említetteket nem érdekli!! Sajnos a minket "kiszolgáló" nagynevű cégeknél is fenn áll a válság, így egyes alkatrészekre hiába várunk immár 6-7 hónapja!!!!