szia! az beépitett elemek : 1 db 40W amorf napelem (DS-40) 1 db töltésvezérlő (TSBC-1206) 2 db akku 105 Ah+88Ah mivel ez 40V -s napelem ezért ,inverters töltő kell hozzá. Ez kb 20V -nál indul el innen tudja tölteni az akkukat. Ez alatt a feszültség alatt is ad "áramot" ezért brenoltam hozzá az emlitett relés átkapcsolót --ez 1 diódán + a váltóérintkezőn keresztűl köti az akkura a napelemet --igy az 1-2W teljesitmény sem" vész kárba "pl: éjszaka. ha az áram meghaladja a 0, 6A-t akkor viszaáll az inverteres töltésre. renmélem igy érthető--bb??
szia! akkor bonyolültabban : eddigi tapasztalatok alapján ha 200W energiára lenne szükségem ,akkor 500-600W -nyi napelemet kellene beépitenem . ennek azért KLASZ ÁRA LENNE! ! eddigi legjobb választásnak a dunasolar 40 napelem + akyocera 35W -s napeleme a töltők után párhuzamositva .ez ilyen változatban már reggel 06 és este 19 óráig használható .....PERSZE 06-09 //--este 17--19 --//között azért csak 0,1-0,2 Pnévleges mig napközben ahogy a NAP engedi 0,5--0,8 Pnévleges.
BOCSI, ezt valahogy érthetőbben le tudnád írni, tehát hogy legyen külön alanya, állítmánya meg tárgya is a mondatnak, mert ez nekem valahogy kiszekusza.
Szia! a második fele: terhelve -az üresjárásnak mi értelme lenne? nálam akkura dolgozik a töltő / ez inverteres tipus 40V/12V / amikor meg kicsi a fessz. akkor relés átkapcsoló közvetlen módban .........
szia! "Napelemből meg van az a fajta, ami felhős időben is dolgozik vmennyire. " ez az amorf/ vékonyréteg,,,,,,mint nálam azért csodákat ne várj -de : névl. 40W -- 1X már a 37W is előfordult ---általában a 15-25W -al megy napos idöben -- kis fátyolfelhő és az 5W a normális ......de éjszaka a közvilágitással is ad 1-2W-t ! ! ! tehát ha a 33000 Ft -osztom teljesitménygaranciával , 10év---akkor az amortizáció 275 Ft/hó ... a havi termelése meg 80 Ft -télen 200Ft , nyáron --havonta.. már megérte megvenni , hiszen van ingyen áramom! ! az a baj, hogy a KYOCERA sem fényesebb arányait tekintve --csak az árak jobbak.....
Szia! én háromféále napelemmel találkoztam: vékonyréteg /amorf----legolcsobb legrosszabb ...... monokrietályos ---közepes ár -telj.. polikristályos --legdrágább-legjobb. peersze ez sem lépi át 30%-ot de 1,25X napszorzó ?????? van az 1,0X ez lenne 1000 W/m2-----és a gyakorlat:550--670W/m2 ezzel zámolv pont jó 40W-s napelemem -csak nem 20-25W , azért az árért?... van -napkollektor is tavaly 960 000 ft+ÁFA volt ...!?!?!?!?! az anyári napon 45C fokra melegszik --romlik a hatásfoka-de alulról kellene .húteni.
Mellesleg nem én írtam először róla. Én is leírtam a véleményem, mint te.
Toyota is volt benne.
Napelemből meg van az a fajta, ami felhős időben is dolgozik vmennyire.
Annak mi a neve. Tudom, hogy van több fajta, de nem nagyon találtam olyan leirást, hogy a "régi" 30%-ot termelt, míg az új nemtom milyen technológia 50%.
És szeretnénk mi is venni. Én úgy látom értelmét, hogy vizes cső, és arra napelem. Azt nem tudom, mennyire melegszik fel alatta.
Van a vákuumos vízmelegítő is, az télen jobb. Csak totál zavaros még az egész.
Árakat tudtak mondani, meg vmi rizsát is hozzá, de konkrét kérdésekre már nem tudtak válaszolni :(
Szinte minden itthon kapható autómárkához gyártanak itthon is alkatrészt.
Lehet, hogy egy műanyag alátétet. Vagy ülésfűtést, lsd drágább kategóriák.
Az a levél, meg az állítólag, stb... állítólag megy vízzel az autó. El is hiszem. De csak addig, amíg van más energia is, ami átalakítja. Aztán megáll.
Érdekes, hogy pont a legnagyobb réteget célozták meg az autókkal. Biztos, véletlen.
Az lehet, hogy szólt, kell ide egy gyár, márt látott benne lehetőséget. Ha én elmennék egy másik országba, ami tetszik, és mindemellett rájövök, hogy ott nagy tömegben tudna gyártani vmit amit meg is vesznek, én is tennék oda egy gyárat.
Szia! te irtál a Swift- ről --én + kissé más véleményen vagyok----- a dunasolar 40W -s tavaly 33 250+ száll 3500 fr-ért ......hát elég ócsó , s olyan is ..... bár havaerom 140 eFt-s a sem jobb -arányaiban ......a 30-70%-t veri mindkettő teljesitménye.... persze 5-600W napelemnél már nem zavarna...
szia! a Suzukiról: idézet 1 másik levélből: " Tudtommal a Suzuki támogatta a kiállítást. Ha ugyan meg van még a gyár.
Tegnap volt itt Osamu Suzuki San és ki tudja hogy aludt az éjjel? Ha megtudja, hogy kidobtunk cca 40 köbméter indiai kuplungtárcsát, akkor lehet, hogy forgolódott egy kicsit.
Azt tudtadtad, hogy a rossznyelvek szerint a fiának köszönhetjük az esztergomi telepítést? Állítólag meghívták valami zene találkára gitározni(gitárművész) és akkor tetszett meg Neki a környék. Szólt a Papának, hogy kellene ide egy gyár. Az eredeti 40 ezres évi termelés most 300 ezer. Már nem tudunk terjeszkedni csak felfelé . Az üléseket meg már Nyergesen gyártják.! a lényeget elmondja.......
Szia! a napelem ma még elég drága -- nem térúl meg --az elmúlt 3 npban a 40W-s napelem 1X átlépte a 15W is ! !teljes 1/2 órára... kiváncsi lennék a napkollektor / koncentrátosos- pl műkoldvevő mintára / stirling motor ár /érték -vill. energia --- arányára.
Mivel már régen volt érdemi hozzászólás, kénytelen vagyok ismét én dumálni: Ha ingyen energiát akarsz hasznosítsd a napot van hőenergiája amelyet akár villamos energiává is alakíthatsz. Gondolkodhatsz persze a napelemes energiatermelésben is, de ekkor nagyon drága a beszerzés. Felmerültek itt különféle energiatárolási módszerek is ezek csoportosítását rátok hagyom!
Gazdaságilag meg bejött nekik. Itt ezt tudták megfizetni, és cserébe adtak egy elég megbízható, szervizelésileg olcsó, igénytelen autót. Nagy tömegben.
Kínai olcsó árukat is itt tudják jól eladni, mert svédeknél, angoloknál már a közép, és felsőkategóriás termékeket nyomatják. Mellesleg már szinte mindent Kínában gyártanak. A minőségit is.
A legjobb a Toyota igazgatója volt, aki elismerte, hogy beleestek a nagyvállalatok hibájába. Kezdtek rossz minőségű dolgokat gyártani, mert a beszállítóknál, nem ellenőrizték olyan szigorúan a minőséget, és nem teszteltek eleget.
Tehát akármit is csinálnák itthon exportra, egy megbízható, letesztelt, minőségi dologgal kell kimenni a piacra, különben el lehet ásni az egészet...
És nem a drágát kell egy szegényebb helyre, meg olcsót a gazdagabb helyre vinni...
Volt szó egy itthoni napelemgyárról, azzal mi lett, tudja vki?
Nem tudom tudjátok e miért van MO mindig sz..-ban. Mert nem vagyunk termelő ország! Mi csak szállítunk feldolgozunk, fogyasztunk, de nem állítunk elő semmit. Persze ez túlzás. De mondjuk nem sok suzukit exportálunk! Előállítjuk, és felhasználjuk. Lehetne egy kivétel végre most, hogy amúgy is nagy az energia ár. Termelhetnénk energiát előállíthatnánk tárolhatnánk. Végre lenne valami amit termelünk. Erre a lignites erőműveink a legjobb példa, ott aztán van fizetés nyugati szinvonalon. Az ingyen energia pedig itt van, még talán nem ment el minden nagy agy külföldre. De ez sem tart sokáig!
Nem azért mondtam, hogy elvegyem a kedvet a kisérletezéstől! Ellenkezőleg azt szeretném, ha minnél többen és minnél többet kísérleteznének. De miért ezzel a vízgázzal, mit nyernek vel, még ha igaz is. Semmit. (fizikai törvényeknek mond ellent)Ott a nap, mindenki hozzáfér, még ingyen is van. Nyerjünk abból energiát, új ötletekkel. Elvileg is megvalósítható, fizikai akadálya sincs. Számos formája létezik. Ha sikerül Magyarország meggazdagodik a feltaláló pedig pláne, én befektetnék az tuti. Lehet, hogy türelmetlen voltam egyébként akit megbántottam bocsánat!
Csak annyi lett volna a lényege a mondanivalómnak, hogy szerencsére azért vannak még kísérletező emberek. Lehet ez zsákutca, de közben lehet tanul dolgokat, amik később előbbre viszik majd. Reménytelennek tűnő dolgokból is születtek már találmányok. A plazmafizikát meg éppen azért hoztam fel, mert viszonylag fiatal tudományág és van bőven még ott kérdőjel.
Ráadásul létezhetnek még olyan fizikai törvények, erők amiket még nem ismerünk.
Személy szerint én sem hiszek ilyen dolgokban amíg nem láttam a gyakorlatban,
de nyitott vagyok mindenre.
Egyenlőre maradok a bevált dolgoknál: szélturbina, kollektor :)
No comment! Nem érvelsz, így nem tudlak cáfolni. Annyit mindenesetre megkérdeznék, hogy ha azt mondanád a Föld lapos, akkor azért felháborodhatok, hogy ez nem visz minket előre?