Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2023.01.04 0 0 72735

Lehet hogy Te még nem is éltél akkor, amikor én már vezettem. Tükör radiállal is mentünk, télen is, mert nem lehetett kapni gumit. Mégsem történt baleset, mert alkalmazkodtunk az akkori viszonyokhoz. 53 éve vezetek, de nem volt karambolom, csupán 3 koccanás, ami jelentéktelen. Bejártam Európát, saját autómmal, mindig hazajöttem, balesetmentesen. Pedig hajtós vagyok, még most is. Ezért írtam hogy minden a vezetőn múlik. Érted?

Előzmény: nagya2 (72734)
nagya2 Creative Commons License 2023.01.04 0 0 72734

Ember!!!!!

Az a gumi kökemény!!!!

Csúszik!!! Kifut eléd egy kisgyerek, és elcsapod, mert nem tudsz megállni......

Te gondolkodj.......

Uff

Előzmény: 4728ITI (72733)
4728ITI Creative Commons License 2023.01.04 0 0 72733

El vagy tévedve. Aki tudja hogy milyen gumi van az autóján, az úgy közlekedik. Nem ők követik el a legtöbb balesetet, hanem akik azt hiszik hogy náluk minden a legjobb. Megbíznak mindenben, aztán jön a csattanás. Minden az emberi tényezőn múlik. 90%-ban nem műszaki hiba okozza a baleseteket. Gondolkozz el rajta.

Előzmény: nagya2 (72731)
tefi Creative Commons License 2023.01.03 0 0 72732

Ahhoz képest,hogy milyen öreg, jól megkéri az árát!

Előzmény: nagya2 (72731)
nagya2 Creative Commons License 2023.01.03 0 1 72731

Persze, ha meg akarsz halni......, de mint írtam sajnos nem az a baj ha TE meghalsz, hanem az ha ezáltal valaki más ártatlant is veszélybe sodorsz.

Ember 2004-es gumik.......

Én ha rendőr lennék, és ilyen gumikon közlekedővel találkoznék, helyből agyonlőném.

Üdv Nagya

Előzmény: kulesevics (72730)
kulesevics Creative Commons License 2023.01.03 0 0 72730
kulesevics Creative Commons License 2022.12.30 0 0 72729

A téli az új Michelin gumi. Télen azért csúszik rendesen az út. A nyárit tartottam meg, ami gyárilag volt hozzá.

nagya2 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 72728

Vegyél 4 évszakost, és ha keveset mész akkor 6 évente cseréld le.

Üdv Nagya

Előzmény: kulesevics (72721)
nagya2 Creative Commons License 2022.12.30 0 0 72727

HAli!

Az haggyán, hogy magadat veszélybe sodrod, ha ilyen öreg gumikon mászkálsz, de ha megcsúszol akkor mást is veszélynek teszel ki.......

Nálam ez kimeríti a közveszélyeztetés fogalmát.

Üdv Nagya

Előzmény: kulesevics (72725)
ivókút Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72726

Én a https://www.kocsigumi.hu/ és a https://www.teli-nyari-autogumi.hu/ -ról szoktam gumit venni. Mindig friss ( pár hetes DOT számú ) gumikat kapok és jók az áraik is. Gyakorlatilag egy cég a kettő, csak az egyiknél a kiszállítás ára többnyire benne vam az árban, a másiknál nincs. Értem ezt úgy, hogy beleszámolják a vételárba, tehát ott annyival drágább pl.

Előzmény: kulesevics (72725)
kulesevics Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72725

Akkor lehet itt az ideje lecserélni :P 21 évet bírt ki.  Tudom, hogy gumisnál lehet, azt hittem tudtok vmi olcsó webshopot.

Előzmény: ivókút (72724)
ivókút Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72724

A GT2 jelzés, ha jól rémlik a gyári Goodyear  gumin volt. Semmi különleges jelentése nincs, csak mint egy tipusjelzés, ez a mintázatra utal.

Előzmény: kulesevics (72722)
ivókút Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72723

...gumisnál? :-)

Előzmény: kulesevics (72721)
kulesevics Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72722

A gumiabroncson a GT2 jelzés az mit jelent?

kulesevics Creative Commons License 2022.12.29 0 0 72721

Hol tudnék venni renault thaliához olcsó nyári gumit? 

ivókút Creative Commons License 2022.12.27 0 0 72720

Hali!

Engem csak az nem hagyna nyugodni, hogy mi van, ha valami eldörzsölte a vezetéket, az eldörzsölhet másikat is...

Előzmény: ÖregMackó (72718)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72719

Köszi Nagya2! igyekszem falni a kilométereket, de már nyugdíjban lévén nem nagy megyek sehová, kihasználom az ingyenes tömegközlekedést, kisebb távokat megyek a Thalival.

 

Remélem most egy ideig nem lesz meglepetés.

 

 

Előzmény: nagya2 (72717)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72718

Szia!

 

Még nem merültem bele, megvárom a jó időt. Elképzelésem szerint van egy átvezetés az utastér és a motortér között ott lehet a szakadás.. De nehéz ügy mert a kábelköteg szorosan és feszülősen helyezkedik el, nem tudom valaha szemrevételezhetem-e közelebbről, ezért nem érdemes kibontani. Ez az átkötés a relé lábai között teljesen megfelel, a rajz szerint a két kábel egy pobntról érkezik a relére, mindegy, hogy ez a közös pont a távon hol helyezkedik el...

Lényeg, hogy működjön...

 

 

Előzmény: ivókút (72716)
nagya2 Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72717

Hajrá Old Brumm!!!!

Én is kivánok sok sok balaesetmentes Km-ert a Thaliccsal, megmég sok sok Karácsonyt együtt......

Örültem, hogy a régi irásom segített a probléma megoldásában.

A motorvezérlőt meg bármikor eltudod adni(ha múkodj van vele), ezen ne bánkódj.

Üdv Nagya

Előzmény: ÖregMackó (72715)
ivókút Creative Commons License 2022.12.26 0 0 72716

SZia!

 

Először is gratulálok, ügyes voltásl és nagyon is érthetően leírtad, hogyan sikerült megoldanod. Emlékszem az első " kálváriádra" a motorvezérlővel is.

Az megvan, mitől és hogyan sérült meg a hibás vezeték?

Előzmény: ÖregMackó (72715)
ÖregMackó Creative Commons License 2022.12.25 0 1 72715

Szia ivókút!

 

Megvan hála Istennek, sokat forgattam, mire meg tudtam oldani a hibámat, áldom is érte azt aki annak idején közzétette.

A hibám mint írtam az volt, hogy nem röffent a motor. Leírom mit találtam, hátha valaki hasonló helyzetbe kerül.

Az, hogy egyik napról a másikra ilyen totális változás történt, arra utalt, hogy valami elektromos hiba lépett. fel. Átnézve a biztosítékokat mindent rendben találtam , minden biztosíték ép volt, minden biztosítékon ott volt a +12 Volt. Minden működött látszólag, volt egy olyan sejtésem, hogy a motorvezérlővel lett probléma. Átgondolva arra jutottam, hogy megmérem a motorvezérlő csatlakozókon, a fontos táp feszültség és test jelen van-e és eldöntöttem, ha igen akkor a motorvezérlő halt meg. Láttunk már ilyet.

Szépen kimértem, megvolt a 12 volt, ahol lennie kell, a három csatlakozólábon ami a vezérlő táplálásához kell.

Nincs mese a vezérlő a beteg.

Mivel már egyszer cseréltem vezérlőt - de azt egy sokkal kacifántosabb sokáig tartó huzavona után, - ismét a bontott alkatrészek után indultam, és találtam egy bontott, tökéletesen a régivel megegyező vezérlőt Gárdonyban, mindjárt felhívtam a manust, kérdeztem megvan-e még és milyen kondíciókkal adja el? Azt is kérdeztem járó, üzemképes motorú autóból lett-e kiszedve. Azt mondta, hogy igen és 40 rongy. Átgondoltam, ennyit megér így karácsony előtt nekem és levitettem magam Gárdonyba, ahol már az fogadott, hogy fogalma sincs milyen autóból szedte ki és semmilyen garanciát nem vállal ha viszem adja ha nem akkor nem. Persze nagyon be voltam indulva, gondoltam egy 4 fős vacsora árát megkockáztathatom több is veszett már.. Megvettem, hazavittem és betettem az autóba. No ekkor jöttem, rá, hogy kellett volna még néhány kisérletet tennem, ugyanis az új vezérlővel ugyanaz volt a jelenség mint az előzővel. Gondoltam, mivel megvolt még az eredeti gyári vezérlőm amivel a kocsit vettem azt is kipróbálom az tudtam, hogy működik csak néhány km. után kezd rakoncátlankodni. Csere és próba: ugyanaz a jelenség amint az előző kettőnél. Nagy elkeseredés, feladtam gondoltam nem úszom meg szervíz nélkül és lehet, hogy bontó a vége ha túl sokba kerül, hiszen 19 éves az autó 300 ezer km.-rel, nem szabad már sokat költeni rá nem lesz vége soha.. 

Éjszaka arra ébredtem, hogy nem is olvasgattam utána a fórumban, volt-e másnak hasonló problémája.. Gyorsan bekapcsoltam a gépet, és beírtam a keresőbe a relé szót. Azért ezt mert az este még Youtube-on nézegettem nem induló 1,5 dCi-ket és valami angol oldalon Dáciát méregettek meg reléket cserélgettek...

A kulcsmondat Nagya2 Cartárs írásában hangzott el: Ha az izzítás lámpa nem világit nem induló autónál a befecskendezés relé a ludas... Áldja meg Nagya2-t az Úr!

reggel gyorsan beültem az autóba rátettem a gyujtást és nem világított az izzitás jelző lámpa.

A rajzon megkerestem a felelős relét, kiszedtem és megmértem asztalon, minden jó volt a fesz ráadásra kattant, az érintkezők rövidzárba mentek ahogy kell. Akkor elővettem a műszert, és az F5 biztosíték meg a relé 1-es lába között mértem folytonosságot és szakadást mutatott. Az egyik oldalon elindult a vezetéken a feszültség a másik végére nem érkezett meg. A gyujtás ráadásakor a motorvezérlő a relé tekercsének másik végére testet kapcsolt, tehát, ha lett volna feszültség a relé kapcsolt volna. Egy kis vezeték darabbal kivülről megkerülve elvittem a reléhez a feszültséget a biztosítéktól, és a gyujtás ráadásakor meggyulladt az izzítás lámpa, majd kis várakozás után az indítómotort megfogatva beröffent a motor. Ilyen felséges zenét régen hallottam szilák szakadtak le a szívemről....

Azóta mentem már vele majdnem 100 km-t, gyönyörűen muzsikál, helyreállt a rend, mindössze annyi változott, hogy most már három vezérlőm és 5 kulcsom van. 

Szóval a fórum is jól vizsgázott kívánom, ha valaki ilyen helyzetbe kerül találja meg ilyen gyorsan a bajra az orvosságot...

Bocsi a hosszúra nyúlt beszámolóért, de elmondhatatlanul nagy kő eset le a szívemről és fontosnak tartottam ilyen részletesen beszámolni erről az esetről.

Minden kedves Cartársnak Boldog balesetmentes Új Évet kívánok

 

ÖregMackó 

 

Előzmény: ivókút (72714)
ivókút Creative Commons License 2022.12.24 0 0 72714

Szia Öregmackó!

 

Nincs meg neked az a régi clio javítási segédlet nevű pdf, amiben benne vannak ilyen kapcsolási rajzok? Ha nincs, nekem megvan, szívesen elküldöm...

Előzmény: ÖregMackó (72701)
4728ITI Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72713

Tessék:

Előzmény: Törölt nick (72710)
tefi Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72712

Ha augusztusban jár le és májusban viszed el,akkor valóban májustól indul a 2 év.

1 könnyítés van:

 

A szabályok szerint a műszaki vizsga lejárata előtti 30 napban bármikor elvégeztethetjük azt, a műszaki vizsga érvényessége ugyanúgy a lejárati dátumtól fog újrakezdődni.

Előzmény: kulesevics (72709)
ivókút Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72711

Abban a hónapban amikor viszed, onnan 2év.

Előzmény: kulesevics (72709)
Törölt nick Creative Commons License 2022.12.23 0 0 72710

tudná valaki posztolni a guminyomásos oldalt a kézikönyvból?(benzines valtozat)

kulesevics Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72709

Még nem cseréltettem le  a nyári gumit. És egy évig használnám a télit. De mondom, csak városi használatra van. Amúgy ha augusztusban jár le a műszaki, akkor elvihetem májusban is? Vagy akkor májustól lesz érvényes?

Előzmény: ivókút (72708)
ivókút Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72708

Átaludtam valamit? Ma( 2022.12.22) kaptál defektet nyári gumin. Ha van télid is, miért nem az volt fenn?  "úgyhogy egy jó darabig téli gumival fogok közlekedni". Amennyiben a "jó ideig", az mondjuk március vége - április eleje lesz, biztos nem lesz probléma. A téli gumi télre való, nyáron ha nagyobb terhelést kap, nagyon hamar tönkre is megy, városban erre kisebb az esélye mondjuk. ;-)

Előzmény: kulesevics (72703)
Mutual Friend Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72707

Én forditva csinaltam, és nyáron mentem téli gumikkal.

 

Nem tudom a biztositó mennyire kapaszkodna bele hogy nem fizet mert az időjárásnak megfelelő gumi volt az autón.

 

Előzmény: 4728ITI (72706)
4728ITI Creative Commons License 2022.12.22 0 0 72706

A téli gumi lágyabb, mint a nyári, ezért a hóban jobban tapad. Nyáron is jól tapad, de jobban kopik, meg kanyarokban kicsit kúszik oldalra. Ettől még jól használható. Télen is nyári gumikkal közlekedek, nem éri meg nekem átszereltetni a kevés km miatt. Ezt tudom, sokkal óvatosabban közlekedek. Eddig nem volt még koccanásom sem.

Előzmény: kulesevics (72705)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!