Én új Slaviaba (631) raktam. Kapott egy rendes 631-es gyári rugót (Magyarországra butítottat hoznak, kb. 3-4J-t tudott) + kenőanyagnak nyoma sem volt. A légpuskás topikban ajánlották az molibdén-szulfidos kezelést, ill. mondták: ha sokáig szeretném használni, akkor szét kell szedni, be kell zsírozni/olajozni.
ON
Az asszony Buzukijába most raktam Softecet (5W-40). Paraméterei alapján nálam ez a legjobb 5W-40-es Castrol.
Tavasszal meg visszatérek a Castrolhoz. M20-am megkapja a Castrol Protectiont, ha már ilyen jó áron hozzá tudtam jutni (Totalcar). Jó a Turbo V 15W-50-is, de nincs szükségem ennyire sűrű olajra. A régi GTX3-at se nagyon csipegette.
Majd én minősítem akkor a maxlife-ot.El kell felejteni.A turbo V 15w-50 -el nem volt gondom,de a maxlife az nme jött be, pillanatok alatt felhigul és kátrányos trutyi lesz belőle.
Használj castrolt vagy mobilt,azokat is lehet jó áron venni. totalcar-on kívül: www.autoteka2000.hu
Hali szkátó
király ötlet,légpuskámba veszek asszem:) Én a váltóba és a diffibe tettem nem régen metabondot,a váltónál elég észrevehető a változás,mondjuk én eddig is SMX-S-et használtam/ok (köszönet SLX-nek),de néha volt azért azzal is kisebb döccenő (na persze a váltó sem mai gyerek de alapjában jó állapotúnak számít) hidegebb reggeleken (amik legalábbis voltak néha) nagyon finoman lehetett azonnal kapcsolni,rettenet melegben meg lámpáknál álló helyzetben a szinkronragadás leghalványabb módozatát sem érzem,előtte az is volt ritkán és picurkát, ha éppen nem a nagypapás lifestyle-t gyakoroltam.Na ezek megszűntek.Diffinek volt némi halovány hangja 80-100 km per h-nál enyhe motorféknél, na az maradt, ott szart sem ért,legalábbis a zajra. Tehát csoda nem történt, maradok a jó minőségű olajoknál és adalékot csak ilyen szitukban próbálok mint amit leírtam a váltó esetében. Eddig csak ezt a metabondot próbáltam, mással nincs tapasztalatom.
Szerintem egy probléma megoldásánál az a legjobb út, ha az alapproblémát szünteti meg az ember. Csöpög a szimmering? Ki kell cserélni...
zeno
A légpuskám kezeléséhez én is vettem egy Molly-s Mos2-es adalékot. A puskához kb. a tizedét használtam el, a maradékot beleöntöttem az M20-ba ~5000km-el ezelőtt. Én nem vettem észre semmi változást.
hogy ez nem nekem jutott eszembe! Nyilván a motorba is a Calgont kellene tölteni! (és az se kizárt hogy még a hűtőt + az akkumulátort is tisztíccsa ...)
a 200-as IQ-jú mosópor is kifolyik a mosógépből a vízzel együtt, ha rossz a gép szimeringje... (apropó:hány m-el kell írni a szimeringet, kettővel vagy hárommal?)
Arra az adalékra gondolsz, amelyiknek az intelligens molekulái kifigyelik melyik szimmering kopott, és ott megfelelő alakzatba tömörülve kipótolják a lekopott gumiélt? Hát... :)
Az a bajom, hogy egyetlen szimmeringet kéne újjá varázsolni, és ha beleöntök valamit, ami újjávarázsolja a szimmeringeket, akkor az nem lesz jó, mert amúgy enni egy csepp olajat nem eszik a motor, csak kicsöpög belőle.
5-6e Km után szoktam önteni bele kb 3 liter olajat, ennyi folyik ki belőle.
a High-Tech világot megelőzően (nevezzük Low-Technek) okos emberek fűrészporral javították föl a hasonló állapotú motorokat (és/vagy olajokat) - állítólag ideig óráig segített. Hirdetnek imitt-amott hasonló célú adalékokat - állítólag ideig-óráig ezek is segítenek (én egyszer próbáltam ki egy hűtő tömítő adalékot - három napig emlegettem a gyártó összes fölmenőjét aztán elballagtam egy új hűtőért), de lehet hogy azóta már föltalálták a tényleg tömítő tömítőt...
A kicsikémből lassan, de biztosan csöpörög az olaj a hátsó főtengely-szimmeringnél. Nem nagyon zavart a dolog, 15K km alatt kétszer rátöltök pár liter olajat, és el van rendezve az ügy, a szimmeringet cserélni elég durva költség volna...
Viszonylag öreg motorról van szó. 4,3 literes 90 fokos hengerszögű pushrod V8, 1992-es, 255e KM futással. Maga a motor ősrégi konstrukció, csak injektorral bolondították meg annak idején.
Hallottam olyanokat, hogy az ember beleönt valami trunyákot a motorba, és akkor az majd jól javítja a tömítettséget, meg felújítja a szimmeringet, meg ilyen hülyeségek, és akkor majd nem folyik ki az olaj a motorból.
Mit gondoltok ezekről? Tényleg lehet valami jótékony hatásuk? Vagy egyszerűen csak besűrítik az olajat, és halló? Annak nem örülnék, a túl sűrű olaj se jó dolog a motornak.
Amúgy most Castrol GTX Magnatec 15W40 olaj van benne, nem rossz. Nem is túl olcsó...
amelyik motorolaj rendelkezik valamilyen minősítéssel vagy (pl MB 229.1) jóváhagyással, azt a flakon hátsó címkéjén fel szokták tüntetni. Persze mondhatjuk hogy a papír sok mindent elbír de a tapasztalatom az hogy ezzel azért (a kenőanyaggyártók) nem szoktak trükközni.
Persze vannak ettől autentikusabb, de nehezebben hozzáférhető források: a Mercedes évente kiadja a Silver Book-ot, amelyben minden jóváhagyásnál név szerint fel vannak sorolva a gyár által jóváhagyott olajok ill. a kenőanyaggyártónál(elvileg) megvan a Mercedes által kiadott jóváhagyó levél.
Nagyon köszönöm az infót, gondolom a kenőanyagforgalmazó tudja dokumentálhatóan igazolni azt, hogy az illető olaj rendelkezik-e vagy sem az MB 229.1 jóváhagyással, vagy esetleg a MB igazolja azt, hogy az illető olajmárka megfelel az előírásainak? Hol lehet ennek utánanézni?