Keresés

Részletes keresés

halaloszto Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68807

ha az aljának van lejtése, akkor semmiképp nem egyenes és vízszintes a széle. mindenképp vágott megy oldalra. ha a padlóban van a fuga, akkor látszik felülről, ha a falon akkor nem.

Előzmény: topikolos (68798)
topikolos Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68806

Erre gondoltam én is.

Előzmény: Törölt nick (68800)
topikolos Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68805

Ja igen, ez ugye attól függ, meddig lesz a csempe rakva. Nálam most egy fürdőszoba/wc lesz, ahol két fal teteje eleve amolyan tetőteresen ferde, tehát mindenképpen vágni kell fent. De amúgy jogos.

Előzmény: lala1961 (68799)
lala1961 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68804

Nálam ez a szívatós módszer,és a fenti csempének a tökéletes állása még mindig nem tuti.

Előzmény: Törölt nick (68800)
öreg_néne_b Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68803

Hogyan nézne ki a fuga ??

Jól. Legalábbis, ha a méretre vágás után a vágott szélével lefelé ragasztja fel. :)

Előzmény: joevagyok68 (68801)
lala1961 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68802

Az először rakod falicsempét felülről egésszel indítod vízszintesen ,ilyenkor mindegy hogy alul hogy jön ki,utána ha a padlód  egyenes(padlópon segít)mehet rá járólap. Joe is ezt írta ,valamivel tudományosabb kivitelezéssel.

Előzmény: topikolos (68798)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68801

Úgy mondom, hogy nem értek hozzá, csak úgy gondolom azért is az a sorrend amit írok, mert

- ha első sor kimarad, fali csempe felrak, akkor a padló még betony ! Ha előbb lapozol, akkor azt "védened" kell valamivel, vagy ha elejtesz valamit "baja" lehet,

- tehát a nagy(obb) felület csempézésekor csak beton van,

> majd padlólap, ami így kimehet a falig,

> majd csempe ráül/rátakar,

> majd relatíve "kevés" felületet kell csempézned úgy, hogy vigyázni kell a padlólapra !  :-)

És akkor még a vízszint problémákat nem is említettem itt...

 

"Nem egyszerűbb, ha kihozom vízszintbe a padlót a burkolattal,"

NEM..

szerintem.  :-)

 

"A tetejét vizszintezed és vágod..."

Ezt meg főleg NEM !

Hogyan nézne ki a fuga ??

Előzmény: topikolos (68798)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68800

Előbb a padlót dolgozd el minél tökéletesebbre. (sima, derékszögű stb) ezt lelapozod, amikor megvan rakod körbe a falat és ha netalántán szükséges, levágsz, lecsiszolsz az alsó sor aljából. Ennek a felső élét rajzold előbb be, és használj mindenképpen jó hosszú szintezőt.

Előzmény: topikolos (68798)
lala1961 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68799

Az jó lenne ha a felső sorban kéne vágnod ,hogy egyenes legyen az egész ????Próbáld a vágásokat ne szemmagasságba rakni!!!

Előzmény: topikolos (68798)
topikolos Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68798

Ja értem, tehát ne a fúga legyen változó vastagságú, hanem az alsó sor csempe magassága, az kevésbé feltűnő. Ez így már logikusabb, csak ezt nem értem ezzel kapcsolatban, hogy miért nem lehet mindjárt ezzel kezdeni? A tetejét vizszintezed és vágod...

 

A kérdésem továbbra is az, hogy melyik-melyik alá/mellé kell kerüljön? Ha felrakom a csempét, és neki ütköztetem a padlóburkolatot, akkor a fal mellett lesz a fúga, ilyenre nem emlékszem. A falon legyen a sarokban mindenképpen a fúga?

Nem egyszerűbb, ha kihozom vízszintbe a padlót a burkolattal, és onnan indulok a csempével egész lapokkal? Csak arra kell vigyázni, hogy ne takarjon ki (sokat) a csempe a szélső sor padlóburkolatból.

Előzmény: joevagyok68 (68796)
feketefelh Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68797

Ez a szerkezet viselte az elmúlt 25 évben a hó és szélterhelést

 

https://photos.google.com/album/AF1QipOnqek5XWELLNoYZOYtsHWnpwW7deW_IGthYZgi

Előzmény: Töck Jenő (68761)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68796

Nem !

Ez akkor lényeges, ha nem "annyira" vízszintes a padló !

Lényeg, hogy az első sornak kihagysz annyit (csempe magassága -2-3-4 cm), hogy oda vágott csempe kerüljön majd a végén, amivel kihozható az egyenetlenség (ha van) és azért  - 2-3, hogy normálisan" le lehessen vágni a csempéből(ugye 1cm-t már van mikor nyűgös)

Bár lehet rosszul tudom, de én így csináltam !  :-)

 

 

Előzmény: topikolos (68795)
topikolos Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68795

Ennek nem látom a logikáját, persze lehet, csak vak vagyok a témában. :)

Utólag az alsó sort pár centis vágott darabokból raknád ki?

Előzmény: joevagyok68 (68794)
joevagyok68 Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68794

1 fal . Kihagyva az első sor. Induló magasság csempe magassága -(minusz) 2-3-4 cm.

2 padló

3 "beszabva " az első sor a falnál

szerintem

Előzmény: topikolos (68793)
topikolos Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68793

Sziasztok!

 

Csempézés-padlóburkolásnál mi a helyes sorrend? Először fal és utána padló, vagy fordítva? 

 

Köszi

jacquesDave Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68792

Ha lapostetős ház tetejét akarom hőszigetelni, ahhoz betonig mindent le kell róla pusztítani, majd újra felépíteni a rétegrendet?

 

Alulról felfelé pl így?:

 

alufólia betétes bitumenes lemez rendszer

(x cm) EPS

lejtést képző Nikecell

egy réteg geotextília

PVC szigetelés (Rhenofol CG)

+egy réteg geotextília

8cm mosott kavics kerül.  

Előzmény: Sárgamacska (68791)
Sárgamacska Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68791

 Legjobb ha  szakembert viszel magaddal.

 

  A szigetelés soha sem a tetőn van, hanem a födém külső felületén.

 Természetesen a tető héjalása is fontos szempont, de az hamar kiugrik ha hibás.

 ja és pl. a zárófödémnél nem a külső látszat a fontos, hanem a szerkezet.

 Na most én is jártam sok sok társasház  emeletes ház/ tetején, sőt a padlásán is. az ottani állapotok néha siralmasak, de azért egy vételnél ez a szempont a sokadik. Igaz lényeges.

 Van egy összeállításom egy vételi szempontokról, mindjárt felrakom.

Előzmény: jacquesDave (68787)
_kip_ Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68790

Valaki?

Előzmény: _kip_ (68767)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68789

Azért én megkérdeznék mást is, mielőtt kétségbe esnék. Nem engem. Vannak itt olyanok is akik nagyon benne vannak a kivitelezésben. Kömkelnek is van fogalma az árakról. Egyébként lehet tudni, hogy eddig mennyibe került? 

Előzmény: stevemegane (68788)
stevemegane Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68788

30% alatti.

 

Az elég durva.

Előzmény: Törölt nick (68780)
jacquesDave Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68787

Szia, kérhetek egy kis pontosítást? :-)

 

alapozást: repedések, felázások?

padlófödémet: hullámosság, ázás?

padlásfödémet: ez a mennyezet? repedést kell nézni csak?

Tetőn a szigetelést már talán jobban tudom ellenőrizni, több társasház tetején jártam és láttam már sok féle állapotút.

Az egyik házban nyaralónak épült, nincs benne gáz, és fűtés sem. (Velencei tónál)

Előzmény: Töck Jenő (68785)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68786

Ja, és ha van pince akkor azt is.

Előzmény: Töck Jenő (68785)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68785

Meg kell nézni az alapozást, a padlófödémet, a padlásfödémet, a fedélszéket, a burkolatokat, a gépészetet, a nyílászárókat. Most csak ennyi jutott az eszembe. Meg meg kell kérdezni, hogy mikor festettek utoljára. 1-2 évnél kisebb idő nem biztos, hogy jó.

Előzmény: jacquesDave (68784)
jacquesDave Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68784

Sziasztok!

 

A házépítős projektünket félretettük az anyagiak miatt. (http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=134145808&t=9186396) Amit mi szerettünk volna, arra legtöbben 60 mFt-ot mondtak + telek + kert + járda + térkő + kerítés + minden nyavaja. Annyi meg nincs. Munkahely váltás miatt másik városba költöztünk, kibéreltünk egy házat, de hosszabb távon kellene saját. A lapostetős beütés még mindig megvan. Ilyen házakat nézegetünk, használtan, felújításra.

 

Úgy általánosságban mit érdemes megnézni az ilyen 20-30-35 éves épületeken, van földszintes és van emeletes is a környéken.

Felújításnál a tetőre hány cm (milyen? EPS 150?) szigetelést kell tenni, hogy ne legyen alatta panel feeling?

 

Köszi!

halaloszto Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68783

egyetértek.

 

nem az a gond hogy nem egyforma a mozgás, hanem hogy a betonban már ott a dilatációs hézag. az kettő darab beton, ami egymáshoz képest mozog, direkt olyanra van csinálva. ha ezt a rést áthidalja egy csempével, nincs az az isten hogy ne repedjen meg. sőt, ha nem reped meg az azt jelenti hogy a beton nem mozog, a dilatáció nem működik, akkor meg el van rontva a betonozás.

 

kell hézag a csempébe is, pont a beton hézaga fölé, nem értem mi ezen olyan érthetetlen. a csuklósbusznak sincs telibelemezelve az oldala.

 

Vajk

Előzmény: Töck Jenő (68782)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68782

Akármilyen ragasztó sem fogja semmissé tenni, hogy a szoba közepén és a szélén nem lesz egyforma a mozgás, a lapok egymáshoz képest is mozogni fognak. Az nem árt ha 15-20 fokos hőmérsékletnél lesz lerakva, mert így a lerakáshoz képest a mozgás egyenletesebb lesz.

Előzmény: DCSNZS (68773)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68781

Nem lesz az egy kicsit túl kevés? M.o.-on az élőmunka drágább.

Előzmény: Törölt nick (68780)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.08 0 0 68780

Nem, inkább 3o% alá. 

Előzmény: stevemegane (68749)
Törölt nick Creative Commons License 2015.07.07 0 0 68779

Ja, és vedd meg a legdágább flexibillis kültéri ragasztót, meg egy nagyon jó flexibilis fugát is. 

Előzmény: DCSNZS (68770)
halaloszto Creative Commons License 2015.07.07 0 0 68778

botament. nem oldja meg. ha az aljzatban van dilatáció, akkor felette a burkolatban is kell legyen. vagy kihozod hogy ott fuga legyen, vagy ott nyílegyenesen elvágod gyémántos flexxel, akár utólag. a profik tesznek alu dilatációs profilt, és egyszerűen amikor odaérnek a lappal akkor mindig vágják és kész.


Vajk

Előzmény: DCSNZS (68773)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!