Üdv! Olyan kérdésem van, hogy szerintetek a robi 151-es kapatagjai passzolnak-e a robi 250-eshez? Tehát ha leszedem a 151-esről a kapákat akkor simán fel tudom-e tenni a 250-esre? Mind2 gép 199X évjáratú korban kb egyeznek. Valamint a 250-esre a sárvédőket és a támasztókereket, valamint a hátsó rúdját (ami a rotáláshoz kell) lehet-e kapni vhol? Ha igen mennyibe kerül?
a kuplungba volt 2 csavar ami a rugokat fogja es az egyik nem volt rendesen beletekerve az adta a kattogo hangot. visszatekertem, gep beindit. 2. rantasra indult is, de ero az nem volt benne, gazadasra lefulladt. legszivesebben szetvertem volna fejszevel. szetszedtem a blokkot, nem-e en csesztem el valamit amikor felpakoltam ra az uj gyuruket, de azok a helyukon voltak. blokkot osszeraktam, kipufogo meg nem volt fennt, mondom beinditom. lass csodat elso rantasra indult, gazadasra forog a kapa /jol el is asta magat/. kipufogo visszarak, ugyanugy erotlen a masina. kiegettem a kipufogot, kijott belole egy csomo szar,vizzel atmostam majd ujbol kiegettem, ekkor mar nem jott belole semmi trutyi. holnap osszeszerelem.
koszonom az eddigi segitseget! ugy nez ki mostmar megy a masina. a csiszolopapir segitett. de viszont hallok valami kattogast ami eddig nem volt. alapjaraton nem jelentkezik a hang, gazadasnal viszont elegge aggaszto letezik, hogy meg mindig a kuplung szorakozik velem?
igen! errol van szo:) ha felemelem a kapat akkor forog, ha lerakom akkor meg nem. megprobalom megcsiszolni hatha mennifog. a benzinem meg elfogyott sajnos. a gyuruket meg nem probaltam bele elotte sajnos. orultem, hogy a 3 bol csak 1et tortem el
Na most akkor megy az a gép vagy nem megy? Elvesztettem a fonalat.
Ha forgatja kézzel, akkor forognak a kapatagok. Ha csak a motort indítja akkor az berreg rendesen. Ha összekapcsolja, akkor a motor berreg, de a kaptag nem forog. Erről van szó? Mert akkor kuplung a gondja. Csiszold meg és írd be mi lett az eredmény. Terhelés nélkül, felemelve forognak a kapák? Mert akkor tuti kuplung.
:) igen van benne olaj. lehetseges, hogy a boltos rossz gyurut adott? vagy akkor be se indulna? a motor meg nem volt furva soha, es kaptam hozza 2 db babetta gyurut. kiprobaltam ugy inditani, hogy szet volt szedve a kuplunghaz. forgott mint az allat :)
Nem tűnik úgy, hogy nagyon el van kopva, de a felülete lehet, hogy kifényesedett. Csiszolóvászonnal csiszold meg, a harangot meg zsírtalanítsd le, de szerintem nem ez lesz a hiba.
az nem lehet, hogy a ket oldalan levo barna valami el van kopva es ezaltal nem forog a kapa kellokeppen? mert ha az also reszet kezzel forgatom akkor a kapak is forognak vele, szoval nincs szettorve benne semmi.
a motort tegnap elott szedtem szet es nem kopott. az egesz gep nem volt hasznalva osszesen 1 napot, 10 evet allt a garazsban. marciusban beinditottam, megkapaltam vele a kertet, elraktam. Egy baratom kolcsonkerte, nala 5 perc hasznalat utan megallt. Elvitte egy szerelohoz akinel ott allt 3 hetet de hozza se nyult. hazahoztam. A blokkot osszehuzo 4 csavar kozul elvolt torve az egyik, azt kicsereltem, kapott uj gyuruket, tomitest, gyertyat. Akkor marad a kuplung , de ahhoz nem ertek sajnos.
Én is Robi-55 védelmében szólnék. Na de nem mindíg volt ez így. Voltam úgy vele, hogy nekiesek fejszével és ütöm ahol bírom. Apósomé a kiskapa, ő nem nagyon figyelt oda rá. Mikor igazán szükség lett volna rá, fél napig rángattam, leginkább a tenyerem hólyagosra, de após mondogatta, hogy be fog az indulni. Aztán meguntam és atomjaira szedtem. A dugattyúgyúrűből közel negyed darabnyi letörve, dugó lóg a hengerben, tömítések tropák, leállítógomb hiányzott, volt mit csinálni. A hengert fúrattam, újraperselyezték, új dugó, dugógyűrő, karbi kipucol, az összes fúvókából vettem újat, tömítésekből szintén, beállításokat ellenőriztem, összeraktam és azóta nagyon jól megy. Téli leállás után is pár rántás és indul.
Amire tapasztalataim szerint érdemes odafigyelni: -a légszűrője olajos, a légszűrőház alján mindig legyen 1/4-1/2 újjnyi olaj. -ugyanígy a kapatagok közepén levő csigahajtás olajszintje is legyen megfelelő. -egy időben simán beröffent, aztán gázadásra nem történt semmi. Rájöttem, hogy a karbinál a pillangószelep tengelyén van egy furatokkal ellátott rugós visszatérítésű fémlapocska, ezt mozgatná a gázbowden. Ha viszont a rugó rendesen beszennyeződik, akkor nem mozog, megragad és hiába "adod" a gázt, nem történik semmi. -volt olyan hibajelenség is, hogy egy idő után megfulladt, leállt. Kipufógó nélkül simán ment, tehát a kipufogó dugult el, ezt malacpörzsölővel kiégettük. -a karbin lévő levegőcsavart 3/4 fordulatra kell hivatalosan állítani -a kuplungszerkezet sehol ne legyen olajos, zsíros. -a trafóból a gyújtáskábel képes kilötyögni -1:40-es keverékkel egyáltalán nem füstöl, simán jár. Ha olajosabbat használtam képes volt a gyertya kormolódni és egy idő után emiatt nem indult. -leállítás után a karbin levő benzincsapot mindig elzárom és hosszabb leállás esetén a tüzelőanyagot is leengedem a tankból.
Remélem nem lesz reklám, de van Pesten egy áruház, ahol szinte bármilyen gyári alkatrészt lehet hozzá kapni elfogadható áron és nem kell a 2 esélyes bontott alkatrésszel bíbelődni. Ez az Agroforg Kft., IX. Táblás u. 29. De a gyárban is elég segítőkészek voltak, mikor infot kértem tőlük.
uj gyertyat kapott es indul is :) csak ujabb problema adodott. inditas utan a kapa alig akar forogni, mintha nem lenne benne ero. karburatort szetszedtem, kompresszoral kifujtam, de ugyanaz. valaki esetleg tapasztalt mar ilyen jellegu problemat? /2utemu robi 55-os/
hello! egy olyan kerdesem lenne, hogy a gyertyaszikra lathato kell legyen vagy sem? mert en szikrat nem latok, csak a kezemen erzem. ill mar azt sem annyit rangattam azt a tragacsot es nem indul :/
Sziasztok!!! Azért írok mert sokan szidják a robi 55öt. Nekem is van egy 10 év állás után kb 5 óra alatt újjávarázsoltam azóta (2 éve) dolgozok vele kisebb nagyobb hibái vannak(karbi szarakodott, új úszótengely azóta az is jó). Idén tavasszal volt egy fúrása mert az egyik zéger még ismeretlen okok miatt kirepült (több mint 20 éves technika) immár 60ccmel(40.75mmes 41 mm a 60 ccmes) már túl vagyok a bejáratáson gyepet felkapálja szóval jó gép csak törödni kell vele. Jah még a kormányt kellett hegeszteni 2szer meg egyszer az ekéjét (nagy a nyomatékXD) szóval évi kb 70-80órát megy és a mai benzinárak mellett az alkatrész aprópénz (3800huf volt öszvisz a fúrás dugó csapszeg felső tűgörgő gyűrűk 2 új zéger) benzinből meg most bejáratva 0.5-0.75 liter/óra, lényeg ha megfelelő olajat használsz és figyelsz rá szerintem akár a 4ütemű csodagépekkel is felveszi a versenyt. Indításról annyit ha napon hagyom 1-2 hétig állni második rántás ha 'hűsöl' általában elsőre. Azért egy huszonakárhány éves géptől nem rossz, munka közben meg halkabb mint egy fűnyíró. Nah ennyi nekem megérte fúratni.