Kipróbáltam, könnyen ment. A kupakon alul van egy akkora nyilás, ahová a kulcs befér (de pl. egy nagyobb csavarhúzó is jó lehet), kis erőkifejtéssel le lehetett pattintani. Ezután már szabad az út a lyukhoz :-)
Szerintem az első nem meglepő, ez minden korszerű dízel jellemzője. Igen lassan melegszik be. Nem azért van benne elektromos előmelegítő a fűtésnél, mert a luxus ekkor ért el idáig, hanem mert a hatékonyság miatt ennyit tud melegíteni a motor, azaz keveset. Gondolj bele, hogy pl. 50-es tempónál mindössze 5 liter üzmanyag(vagy annyi sem) ég el 1 óra alatt, és ezzel megy az autó, fűtöd a belső teret, és a hő nagy része a szabadba távozik.
(Nem mellékesen itt válik érthetővé, hogy miért is számít nagyon egy dízel autónál a 10W-40, 5W-40 olajok közötti különbség. Az autó nagyon sokat megy nem üzemmelegen)
Termosztát?, de lehet valamelyik érzékelő hibája, oxidációja.
Az egyértelmű, hogy összefügg a kettő, durva ha kinyomja a vizet, az első ilyen jelenségnél el kellett volna vinni egy hibakódkiolvasásra, majd egy szerelőhöz, mert ez nem üzemszerű.
Mióta beállt ez a jó kis hideg, nehezen melegszik be a motor.
A jelenség a következő: beindatjuk reggel, megyünk vele pár kilométert amíg eléri a 4. egyéget a hőfok kijelző. Ezután felmegy az 5.-re, majd néhány pillanat múlva vissza a 4.-re.
Érezhető a fűtésen is, hogy nem nagyon melegszik a motor.
Viszonylag sokat kell vele menni, hogy bent is már jó meleget fújjon, viszont a kijelző nem mozdul. Igazából akkor megy fel a középső értékre, amikor autópályán vagyunk.
Ha jól tudom, van a kocsiban valamiféle előmelegítő, ami rásegít a hűtővíz bemelegedésére.
Ha jól sejtem ezzel lehet a gond.
A másik, ami még nem tetszik, hogy kinyomja magából a hűtővizet egy bizonyos szintig, majd (szerencsére) ott megáll. Nem tudom, hogy a kettőnek van-e köze egymáshoz.
Ha tud nekem valaki segíteni valami jó ötlettel, tanáccsal, azt nagyon megköszönném.
Nekem a ferihegyi parkolóban nem akart, csak nagyon nehezen működni a távirányító. A hazaérkezésünkre oda is rendeltem a fiam a pótkulccsal, hogy ne legyen probléma. Nos a pótkulccsal sem nagyon szeretett működni. Mivel azóta sincs sehol semmi problémám, ezért feltételezem, hogy olyan elektromágneses környezet lehetett, ami blokkolta a rendszert. (a hosszútávú parkoló mozgássérült részén történt)
Ilyen is előfordulhat, nem csak elem lemerülés......
Ezen a videón most teljesen felbuzdultam, lementem és megpróbáltam újra. De nem jött le. Majd holnap világosban folytatom...
A Mégant úgy sikerült kinyitni, hogy a jobb hátsó (bio)mechanikus ablakot sikerült egy kicsit lenyomni kézzel. Bátran rángattam, legfeljebb ektörik az üveg, vagy szakad az emelő. Még így is hosszas rángatás után lett pár mm rés az ablak és a kerete között. Ott csavarhúzóval kifeszítve az ablakot bedugtam egy hosszú, vékony lécet, amivel megnyomtam a műszerfalon a központi zár nyitó gombját. (Mégane I-es, függőlegesen áll a műszerfal jobb oldolán a kapcsoló.)
És hogy nyilt ki végül az autó ? Féltégla az ablakba, vagy egy finomabb trükk ?
Nálunk tavaly "bezáródott" az R19, járó motor (havas hideg nap), pótkulcs a retikülben persze, (szintén a kocsiban), majd legurult a garázsfeljárón, egy enyhe kanyar után neki a szilvafának kb. 5km/h sebességgel. Motor továbbra is járt, ajtók zárva.......végül a kilincset lepattintva hozzáfértem a zármozgató mechanikához, és kinyitottam az ajtót. Nagy élmény volt :-)
Gondolom a röhögés kínodban volt?!Nem semmi lehetett.
Azért ajánlottam,hogy még itthon és persze otthon próbáld levenni.Én egy erősebb és szélesebb csavarhózóval pattintottam le.Miután láttam hogyan műxik és hogy nézki utána már a kulcsal is lejött.Gyakorlat kell ehez is.
Na, ezért szeretném én is kipróbálni, márcsak azt is, hogy jó-e bele a kulcs. (amíg nem próbáltuk, nem tudhatjuk)
Nyílván kényelmesebb lenne most a végére járni, mint például a Madarasi Hargitán -25oC-ban a halálra fagyott családtagok sürgető pillantásainak kereszttüzében vacakolva.
Egyébként volt már egy hasonló esetünk, az is Erdélyben persze, hogy a pótkulcson mégcsak elgondolkodni se legyen érdemes. Az előző autón a Mégane Kombin sikerült a kis családomnak olyan ügyesen összezavarni a riasztót, hogy a kulcs a távirányítóval benne maradt, miközben az ajtók zárva, ablakok felhúzva, riasztó bekapcsolva.
Elkapott a röhögés, amikor mindezt így megláttam...
Milyen szép a kártya. Az én autóm előző tulajának mániája lehetett a gombbal nyitni-zárni meg kulcstartón hordani, mert mindkét kártyán ez látszik. Nem is értem mi értelme van. Én beraktam a forgalmi mellé a pénztárcába, így legalább nem felejtem otthon a papírjaimat, mint szokásom volt korábban :)
Egyszer nem nyiltak az ajtóim a távirányítóra,sem a akkor amikor közvetlen mellete voltam.Leakartam venni én is a burkolatott,hogy majd kulcsal kinyitom,nem jött le.Már majdnem hajlott a kulcs és repedt a műanyag.Nem feszegettem tovább.Vissza be az Auchanba és vettem egy elemet.Rögtön nyílt.Itthon azért lebányásztam,nehéz volt, de erőszakos mozdulattal lejött. Javaslom mindenkinek ,próbálja ki mert bosszantó ha idegenben van az ember.
Azt mondja már meg valaki, hogy a kártyában lévő kulcs tollazatot hogyan kell használni?
Az a gondom, hogy nem tudom lepattintani a műanyag fedelet a kilincsen lévő zárbetétről.
Értem én, hogy van alul egy kis horony, amibe be kell dugni valamit, amivel kipattintható, de én hiába feszegetem, nem mozdul. Nem merem jobban erőltetni, rángatni, mert félek hogy kitörik a műanyag.