Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DAndras79 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25915

Kipróbáltam, könnyen ment. A kupakon alul van egy akkora nyilás, ahová a kulcs befér (de pl. egy nagyobb csavarhúzó is jó lehet), kis erőkifejtéssel le lehetett pattintani. Ezután már szabad az út a lyukhoz  :-)

 

 

Előzmény: EME (25898)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25914

Én azt hittem, hogy van valami szerkezet, ami segít a motor minél hamarabbi melegedésében. A víz-olaj hőcserélő mire való?

Előzmény: mov (25912)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25913

Azzal tisztában voltam, hogy a dízel autók lassabban melegszenek be, mivel alacsonyabb az égés hőfoka.

Csak nem így emlékszem vissza a tavalyi télre.

Ez mennyiben befolyásolja a fogyasztást?

sajnos már minden ilyen kis hibára felfigyelek, mert elég sokat kellett már rákölteni eddig. :-(

Előzmény: mov (25911)
mov Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25912

Viszont az előmelegítőt nem kell félreérteni, nem a motor, csak a fűtési levegő melegedését segíti elő.

Előzmény: mov (25911)
mov Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25911

Szerintem az első nem meglepő, ez minden korszerű dízel jellemzője. Igen lassan melegszik be. Nem azért van benne elektromos előmelegítő a fűtésnél, mert a luxus ekkor ért el idáig, hanem mert a hatékonyság miatt ennyit tud melegíteni a motor, azaz keveset. Gondolj bele, hogy pl. 50-es tempónál mindössze 5 liter üzmanyag(vagy annyi sem) ég el 1 óra alatt, és ezzel megy az autó, fűtöd a belső teret, és a hő nagy része a szabadba távozik.

(Nem mellékesen itt válik érthetővé, hogy miért is számít nagyon egy dízel autónál a 10W-40, 5W-40 olajok közötti különbség. Az autó nagyon sokat megy nem üzemmelegen)

Előzmény: buzascs1 (25903)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25910

bocsi. :-)

Nem több liter jön ki belőle,mert ebben az esteben már rég a szerelőnél lett volna. Ennyire azért értek hozzá én is.

Majd szerzek egy kis időt magamnak, felöltöm teljesen és megnézem honnan nyomja ki. Csak sajnos most egyéb dolgok viszik el az időmet.

Előzmény: Törölt nick (25909)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25909

A másik, ami még nem tetszik, hogy kinyomja magából a hűtővizet egy bizonyos szintig, majd (szerencsére) ott megáll.

Háááát nem mindegy, hogy osztogatnak vagy fosztogatnak, félrevezető volt amit irtál...

Előzmény: buzascs1 (25908)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25908

mert nem olyan nagy mértékű.

Más miatt voltam nála és ezt nem nézte meg.

Valamelyik illesztésnél csepeg egy kicsit.

Előzmény: Törölt nick (25907)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25907

Hehehe:) ha én lennék a szerelőd én is megvárnám mig beszarik a gép:), basszus, mi az hogy elmegy a viz és nem lényeges????

A vízeltűnést már mondtam gyári szerelőnek

Hol van ez a szerelő?, csakhogy ne menjek arra...

Előzmény: buzascs1 (25906)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25906

A vízeltűnést már mondtam gyári szerelőnek, aki nem tuljadonított neki nagy jelentőséget.

Megnézem az olaj/víz hőcserlésőt, hogy nincs-e ott valami gond.

Előzmény: Törölt nick (25905)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25905

Termosztát?, de lehet valamelyik érzékelő hibája, oxidációja.

Az egyértelmű, hogy összefügg a kettő, durva ha kinyomja a vizet, az első ilyen jelenségnél el kellett volna vinni egy hibakódkiolvasásra, majd egy szerelőhöz, mert ez nem üzemszerű.

Előzmény: buzascs1 (25903)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25904

Szia!

 

Én a reptéren dolgozom és sokszor szembesültük ezzel a problémával a kolégáimmal is.

A repteret körülvevő rádiófrekvenciás tér zavar be a rendszerbe.

 

Mi a saját autónkkal ezt a Market Centrálnál is tapasztaltuk egyszer. Fél órán keresztül próbálgattuk, amikor egyszer végre kinyílt. :-)

Előzmény: y42 (25899)
buzascs1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25903

Sziasztok!

 

1.5 dci-nk van, a grandosabb verzióból. :-)

Mióta beállt ez a jó kis hideg, nehezen melegszik be a motor.

A jelenség a következő: beindatjuk reggel, megyünk vele pár kilométert amíg eléri a 4. egyéget a hőfok kijelző. Ezután felmegy az 5.-re, majd néhány pillanat múlva vissza a 4.-re.

Érezhető a fűtésen is, hogy nem nagyon melegszik a motor.

Viszonylag sokat kell vele menni, hogy bent is már jó meleget fújjon, viszont a kijelző nem mozdul. Igazából akkor megy fel a középső értékre, amikor autópályán vagyunk.

Ha jól tudom, van a kocsiban valamiféle előmelegítő, ami rásegít a hűtővíz bemelegedésére.

Ha jól sejtem ezzel lehet a gond.

A másik, ami még nem tetszik, hogy kinyomja magából a hűtővizet egy bizonyos szintig, majd (szerencsére) ott megáll. Nem tudom, hogy a kettőnek van-e köze egymáshoz.

 

Ha tud nekem valaki segíteni valami jó ötlettel, tanáccsal, azt nagyon megköszönném.

 

Üdv Mindenkinek!

Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25902

igen a kézikönyv is ir erről, elektromágneses mezőben a kártya nem működik.

Előzmény: y42 (25899)
EME Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25901

:-)))

Igen

Előzmény: Törölt nick (25900)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25900

Félre ne értsd, de a vezető ajtaján próbálod?

Előzmény: EME (25898)
y42 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25899

Nekem a ferihegyi parkolóban nem akart, csak nagyon nehezen működni a távirányító. A hazaérkezésünkre oda is rendeltem a fiam a pótkulccsal, hogy ne legyen probléma. Nos a pótkulccsal sem nagyon szeretett működni. Mivel azóta sincs sehol semmi problémám, ezért feltételezem, hogy olyan elektromágneses környezet lehetett, ami blokkolta a rendszert. (a hosszútávú parkoló mozgássérült részén történt) 

Ilyen is előfordulhat, nem csak elem lemerülés......

EME Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25898

Akkor majd írd meg légysz, hogy jött le a kupak.

(Én már arra is gondolok, hogy az enyém oda van ragasztva)

Előzmény: DAndras79 (25897)
DAndras79 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25897

Ez is egy ötletes megoldás !

 

Mindenesetre a kulcsot én is kipróbálom, sose lehet tudni, mikor kell......

 

 

 

Előzmény: EME (25896)
EME Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25896

Ezen a videón most teljesen felbuzdultam, lementem és megpróbáltam újra. De nem jött le. Majd holnap világosban folytatom...

A Mégant úgy sikerült kinyitni, hogy a jobb hátsó (bio)mechanikus ablakot sikerült egy kicsit lenyomni kézzel. Bátran rángattam, legfeljebb ektörik az üveg, vagy szakad az emelő. Még így is hosszas rángatás után lett pár mm rés az ablak és a kerete között. Ott csavarhúzóval kifeszítve az ablakot bedugtam egy hosszú, vékony lécet, amivel megnyomtam a műszerfalon a központi zár nyitó gombját. (Mégane I-es, függőlegesen áll a műszerfal jobb oldolán a kapcsoló.)

DAndras79 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25895

És hogy nyilt ki végül az autó ? Féltégla az ablakba, vagy egy finomabb trükk ?

 

Nálunk tavaly "bezáródott" az R19, járó motor (havas hideg nap), pótkulcs a retikülben persze, (szintén a kocsiban), majd legurult a garázsfeljárón, egy enyhe kanyar után neki a szilvafának kb. 5km/h sebességgel. Motor továbbra is járt, ajtók zárva.......végül a kilincset lepattintva hozzáfértem a zármozgató mechanikához, és kinyitottam az ajtót. Nagy élmény volt :-)

 

A GS-sel eddig ilyen még nem történt.

Előzmény: EME (25891)
Trotter66 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25894

0315?????

Előzmény: vidirob (25875)
Törölt nick Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25893

Itt egy videó, nem törik el semmi, csak bátran.

Előzmény: EME (25886)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25892

Gondolom a röhögés kínodban volt?!Nem semmi lehetett.

Azért ajánlottam,hogy még itthon és persze otthon próbáld levenni.Én egy erősebb és szélesebb csavarhózóval pattintottam le.Miután láttam hogyan műxik és hogy nézki utána már a kulcsal is lejött.Gyakorlat kell ehez is.

Előzmény: EME (25891)
EME Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25891

Na, ezért szeretném én is kipróbálni, márcsak azt is, hogy jó-e bele a kulcs. (amíg nem próbáltuk, nem tudhatjuk)

Nyílván kényelmesebb lenne most a végére járni, mint például a Madarasi Hargitán -25oC-ban a halálra fagyott családtagok sürgető pillantásainak kereszttüzében vacakolva.

 

Egyébként volt már egy hasonló esetünk, az is Erdélyben persze, hogy a pótkulcson mégcsak elgondolkodni se legyen érdemes.  Az előző autón a Mégane Kombin sikerült a kis családomnak olyan ügyesen összezavarni a riasztót, hogy a kulcs a távirányítóval benne maradt, miközben az ajtók zárva, ablakok felhúzva, riasztó bekapcsolva.

Elkapott a röhögés, amikor mindezt így megláttam...

Előzmény: nemlaca1 (25887)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25890

Hasonlóan nézki az enyém is,de azon SCENIC felirat van.Én is a forgalmiban tartom.

Előzmény: mov (25889)
mov Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25889

Milyen szép a kártya. Az én autóm előző tulajának mániája lehetett a gombbal nyitni-zárni meg kulcstartón hordani, mert mindkét kártyán ez látszik. Nem is értem mi értelme van. Én beraktam a forgalmi mellé a pénztárcába, így legalább nem felejtem otthon a papírjaimat, mint szokásom volt korábban :)

Előzmény: nemlaca1 (25884)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25888

Ja,azóta van +elemem a pénztárcámban.

Előzmény: nemlaca1 (25887)
nemlaca1 Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25887

Egyszer nem nyiltak az ajtóim a távirányítóra,sem a akkor amikor közvetlen mellete voltam.Leakartam venni én is a burkolatott,hogy majd kulcsal kinyitom,nem jött le.Már majdnem hajlott a kulcs és repedt a műanyag.Nem feszegettem tovább.Vissza be az Auchanba és vettem egy elemet.Rögtön nyílt.Itthon azért lebányásztam,nehéz volt, de erőszakos mozdulattal lejött. Javaslom mindenkinek ,próbálja ki mert bosszantó ha idegenben van az ember.

Előzmény: EME (25886)
EME Creative Commons License 2011.11.14 0 0 25886

Azt mondja már meg valaki, hogy a kártyában lévő kulcs tollazatot hogyan kell használni?

Az a gondom, hogy nem tudom lepattintani a műanyag fedelet a kilincsen lévő zárbetétről.

Értem én, hogy van alul egy kis horony, amibe be kell dugni valamit, amivel kipattintható, de én hiába feszegetem, nem mozdul. Nem merem jobban erőltetni, rángatni, mert félek hogy kitörik a műanyag.

Van ennek valami más trükkje is?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!