Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

beta9 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15253
Adam07,

Te azért körültekintőbb vagy, biztosan csak olyat vettél, amelyik másnak is megérne annyit - ezt az oldaladat ismertem meg, így a távolból.
Amióta beleástad magad a témába, ha nem is a szerelés, de a vásárlás - bírálat szempontjából jól kiképezted Magadat. Ez elismerést érdemel, sok infót szívtál magadba.
Na, ezért gondolom, h. a Te géped biztosan képviseli az értékét.
üdv
Előzmény: Törölt nick (15248)
WooDoo Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15252

Mihez képest nem tartja az árát? Ha egy személygépkocsihoz viszonyítom, akkor igenis értéktartó egy mopedautó. A fiatalabb mopedautóknál még számottevő lehet az amortizáció, de egy 8 éves járgány ára már nem csökken számottevően, az állapotuktól függ hogy mennyit érnek. Én még szinte mindegyik autómat el tudtam adni annyiért, amennyiért vettem. Egyedül egy Eradon buktam sokat, de az "árukapcsolással" került hozzám, egyébként biztos nem vettem volna meg.

Előzmény: Törölt nick (15248)
wolfka Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15251
Szia!
Engem érdekelne!
Hengerfejek mért lettek leszedve, megvannak? Akkor megnéznéd, felleltároznád?
Merre van helyileg? Szállítani is tudná szerinted?
Üdv!
Előzmény: beta9 (15189)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15250
Köszönöm a megnyugtató szavakat. Megtartom a technikát, és mindenki -aki nem újat vesz- hozzánk hasonlóan kinlódja csak ki magának a dolgokat. Természetesen segítünk nekik -persze nem kínlódni.


WooDoo Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15249
Ne húzd fel magad, a vevők nagy részénél a lehető legkisebb ár az legfontosabb szempont. Nekem is valószínűleg azért nem jött be a mopedautós biznisz, mert túl sokat költöttem a járgányok felújításukra, így relatíve drágán adtam a kocsikat. Ha mindent összeszámolok, lehet veszteséges volt a mopedautós vállalkozásom:)) Mármint anyagilag volt bukós, tapasztalatokban, élményekben, sokkal gazdagabb lettem:))
Előzmény: BIGYO2 (15247)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15248

Bigyo2,

Sajnos így van. A telefonban is mondták (annak idején), hogy ők már láttak ilyen évjáratú Aixamot, mint az enyém,  470 000 Ft-ért is. Mondtam, hogy azt én is láttam (Ausztriában is eladónak) még alkatrésznek sem vettem volna meg, kívül - belül ocsmány volt, a karosszériája összekókányolt lyukakkal a karosszérián és iszonyatos matt újrafestéssel. Ha olyat akarnak, hát vegyék meg.

Rengeteget lehet költeni egy mopedautóra, ha nem jó állapotú, ezt higgyék el a leendő vásárlók. Többen fordulnak hozzám, hogy 300 000 Ft-ért szeretnének szépet, jót venni. Még drágán sem lehet tökéletes állapotút kapni, nemhogy ennyiért.

 

A leendő vásárlóknak: A mopedautók egyáltalán nem értéktartóak. Sokkal kevesebbért lehet őket eladni, mint amennyi munka és pénz van benne, az esetek többségében még a saját vételárát sem kapja meg az ember. Pl. A MiniVan-ért azt az összeget sem kapnám meg, amennyiért megvettem, pedig bőven ért annyit abban az állapotában is. Nemhogy most...

 

Szerintem jól döntöttél, ne akarj másnak a feneke alá tolni egy olyan járgányt, ami kitűnő műszakilag és tudod, hogy rengeteget veszítesz rajta és annál sokkal de sokkal többet ér, mint a hazai kínálat ezért az árért. Ne húzd fel magad, ilyen az élet...

 

Üdv-Adam07

 

Előzmény: BIGYO2 (15247)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15247
Sőtt, már úgy felidegesítettem magam most, amit írtál - nem Te vagy az oka, hanem
az igazságtartalma írásodnak és mások hülyeségének - , hogy holnap leveszem
a hirdetést. Nem adom el kész pi..a, meleg málé más segge alá. Vegyenek 500-ért, aztán fórumozzanak, hol találnak szerelőt, aki hajlandó ilyesmivel játszadozni .
Veszegessék a cuccokat, fizessék az óradíjakat, 550, majd 600, stb és sohasem lesz ilyen. Utána álmodozzanak egy jobb utazótempóról, stb, stb.
Már ezeken túlvagyok, és egy igen jó állapotú szekérrel indultam, ami 750-be került.
A beszerzése. A többit nem számolom. Szóljon ez tanulságul azoknak, akik mopedet vesznek, és napi használatra, nem barkácsolásra és unaloműzésre.
Előzmény: Törölt nick (15243)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15246
Semmi gáz. Ma megrendeltem egy vezérműszíjat Lajosmizséről, egy szelepdekli pakolással. Nem tudjuk, kell-e cserélni a szíjat, de az a biztos, ha új lesz benne.
Akkor már szelepállítás is legyen, 0.15 hézag kell és hidegen.
Kicseréljük még - mint korábban írtam - a varió alapjárati csapágyat masszívabbra,
annak pedig helyet kell esztergáltatni. Megkapja előre az új fékbetéteket,
olajcsere a hajtóműben és a motorban, szűrőcserék, és megpróbálok zajt csillapítani
a szőnyegek alá és egy-két helyre polifoam helyezésével.
Egyre nehezebb lesz így eladni, mivel egyre kevesebbet engedek belőle.
Csak a sok világtalan azt nem veszi észre, hiába vesz 500 ért valamit, annyit rákölt, meg annyit idegeskedik és áll a technikája, hogy drágább lesz a vége, és sohasem lesz ilyen állapotban.
Mindegy, legfeljebb megmarad, de nem fogom annyiért adni, mint a lomis szarokat
adják, csak azért, hogy gyorsan pénzhez jussak. Ennél rosszabb közlekedési eszközöm ne legyen.
Előzmény: Törölt nick (15244)
WooDoo Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15245

Nálunk még 200 Ft sincs havonta az egymás közti ingyenes beszélgetés, és mivel kb. 300-an vagyunk a csoportban, annyit megér szerintem.

Előzmény: zylo. (15238)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15244

Fefike,

Milyen típus? Ha Aixam, akkor csendes (ha meg vannak a hangszigetelő elemei a motortérben). A hangszigetelt változatok már nagyon csendesek, a kisautókban beszélgteni, rádiót hallgatni is lehet. ( Sőt, még telefonálni is az utasnak)

Előzmény: Törölt nick (15242)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15243

Eléggé megtorpant a mopedautó piac, egyre kevesebben vesznek mopedautót. Ezt látni, hogy mennyivel kevesebben érdeklődnek a fórumon is. Szerintem a Grecav-od is jóval többe van neked, az emberek sajnos 500 000 Ft-nál nem hajlandók többet adni értük. ( Kiv. egy - két megszállot brumi rajongót) A kereskedőktől sem viszik el az újabbakat, drágábbakat. Az én kisautómra annak idején elég sokan jelentkeztek, bár magasnak tartották az árát, pedig sokkal többet is megért volna.

Előzmény: BIGYO2 (15240)
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15242
ma megyek egy mopedautót megnézem és kipróbálom 2003 szerintetek nagyon hangos lehet?
Törölt nick Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15241
sziasztok bocsi hogy megkérdezem (nem ide való téma) nem tudjátok véletlenül hogy kell új fórumot csinálni? Egyébként tetszik a tiétek éppen én is gondolkozok egy ilyen vásárlásán. üdv mindenkinek
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15240
A mopedemért nem kapkodnak. Előző vasárnap kimentem vele a Főv. Autópiacra,
egy ember nagyon rákattant, de a fia most vett szgépet, aztán nem volt annyi pénze.
Valamit mindogatott a fiának a telefonba, hogy volt kitéve 750- ért valami, de ez sokkal jobban néz ki és olcsóbb, meg stb. Mások csak érdekességként nézegették, nem is az autópiacra való, mert oda autótvenni mennek, nem is volt több moped.
A hirdetésre a telefonálók száma =0.
Esetleg még az ablakba felteszek egy papírt, lássák menetközben is.

Ha nem megy el a héten, akkor vagy megmarad, vagy nemigen engedek az árából,
mert a jövőhéten megyek a mesterhez és még további dolgokat finomítunk.
Előzmény: WooDoo (15237)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15239
Volt ilyen időszak a 90-es évek közepén, valóban a csoportos témából ha egy láncszem gyengélkedett, a többi is megszívta. Most általános csomagom van ( a fentiek miatt váltottam anno), amit időnként variálok, de a számom nem változik.
Előzmény: WooDoo (15237)
zylo. Creative Commons License 2008.04.14 0 0 15238
Javaslom azért az érkező telefonszámla gondos áttanulmányozását. Nekem egy másik szolgáltatónál van hasonló konstrukcióm, de most készülök lemondani, mert bizonyos forgalom (~6000 Ft) alatt nem éri meg. A lebeszélhető havidíjat a csoport minden tagjától vonják, az egymás közötti beszélgetés pedig akkor ingyenes, ha 380 Ft/fő -ért előfizetünk a szolgáltatásra. (Mivel régebben is kb. ennyiért beszéltem a családdal, nekem nem számottevően jobb. Aki többet beszél, annak kedvező.)
Előzmény: WooDoo (15237)
WooDoo Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15237

Úgy tudom neked elég kedvező tarifacsomag jár:))

Régebben nekem is volt BM kártyám, de röbben voltunk egy ügyfélszámon, és amikor valamelyik kolléga megcsúszott a befizetéssel, letiltották a többiek kimenő hívásait is.

Most "céges" telefont kapott az egész család, 1900 Ft-os, 100%-ban lebeszélhető havidíjért, 0 Ft percdíjjal beszélhetünk egymás között, a kimenő hívások pedig 15-17 Ft-ba kerülnek. A számlázás másodperc alapú, és még hűségnyilatkozatot sem kellett aláírni.

Előzmény: BIGYO2 (15236)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15236
Régebben nem lehetett a telefonszámot átvinni, a jelenlegi az első számom, inkább
a tarifacsomagot iratom át időnként.
Előzmény: WooDoo (15235)
WooDoo Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15235

Akkoriban a 198-as Ericson népszerű készülék volt, minden ismerősömnek olyan volt, de mivel csak 1 csengőhangból lehetett "választani", a rezgő hívásjelzést meg még nem találták fel, sosem tudtuk éppen kinek csörög a telefonja:))

 

Én nem szeretem az hűségnyilatkozatokat, inkább kártyafüggetlen telefonokat szoktunk venni. Most, hogy sikerült egy nagyon kedvező díjcsomagra váltanunk egy másik szolgáltatónál, nem kellett bajlódni a simblokk kiütésével, csak simán beraktuk az új kártyákat.

Előzmény: BIGYO2 (15233)
WooDoo Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15234

Régebben is voltak ilyen szünetek, úgy látszik most minden mopedautó rendben van műszakilag, és a rendőrökkel sem kell hadakozni:))

 

Nekem ma megint kiégett az egyik bilux égőm, ilyenkor az elszakadó izzószál mindig rövidre zár valamit a búrában, mert a biztosíték is mindig kiolvad. Csak a pizzáskocsiban fordul ez elő, de már harmadjára kellett egyszerre cserélnem izzót és biztit. Lehet ki kellene cserélnem a bilux izzót H4-es halogénre, mert a másik Aixamban az van, és azzal még nem volt ilyen probléma.

 

Hogy azért ne unatkozzak a hétvégén, az 500.4-es Aixam is megdolgoztatott egy kicsit. Még mindig a hátsó fék szivat, most éppen a baloldali fék szorult . Arra tippeltem, biztosan a bowden rohadt be, le is bontottam, de elég könnyen mozgott. A korszerű teflon köpenyes sodrony már nem rohad be olyan könnyen, mint a hagyományos bowdenek. Végül kiderült, a fékpofákat szétnyomó kallantyú szorult meg. Néhány csepp olaj megoldotta a problémát, nem is értem hogyan felejthettem el megolajozni a kallantyút amikor néhány napja összeraktam.

Előzmény: beta9 (15232)
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15233
Valóban felesleges a difi 2 motornál, mert állandóan energiát nyel el.
Nekem is az első mobilom a kihajtható antennájú félkilós készülék volt, sokat fejlődtek azóta a telefonok, telepek szintén. Már kisebbet nem is érdemes gyártani, mert kellemetlen a használata.
Ennek ellenére a telefonomnál sem a telepet cserélem, mivel 2 évente van hűségakció, a telep is kb annyi idő alatt leromlik. A telep áránál alig többért, vagy azzal megegyezően új készüléket kapok .

Előzmény: WooDoo (15229)
beta9 Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15232
Megy a fórum, vagy csak nálam áll,
üdv
WooDoo Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15231
Megváltozott a mobiltelefonom száma, mától a 06(20)959-4684-en tudtok elérni, sürgős esetben. A vezetékes számom és az email címem maradt a régi:))
vcs1 Creative Commons License 2008.04.13 0 0 15230

Ez nem lenne jobb megoldás?????????????????????

 

http://tuvok1.tar.hu/ 

Azom belül : Ingyen Energia   Joe Cella

 

Ez nem vízbontás és hidrogén előállítása!!!!

ORGONE ENERGIA KÍNYERÉSE

Szerintem a jövö eggyik lépcsőfoka.

 

ORGONE ENERGY=életenergia

WooDoo Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15229

Nem kell az irányváltót sem megtartani, 2 db 2 kW-os motort kell beépíteni, úgy, hogy 1-1 lánc vagy fogazottszíjas áttétellel hajtsák meg a féltengelyeket. Így még a difire sincs szükség, az elektronika pedig megoldja a hátramenetet is.

Persze lehet 1 motoros megoldást is csinálni, de akkor szükség van diferenciálműre. Én nem hagynám bent az eredeti irányváltót akkor sem, mert annál előbb meg kellene növelni a motor fordulatszámát, amit utána a váltóban lévő fogaskerék áttétel csökkentene le. Szerintem jobb egy kispók vagy Trabant difiről lecsavarozni a tányérkereket, és lánccal v. fogazottszíjjal meghajtani. Az egyik fagyis triciklimen volt ilyen megoldás, és tökéletesen működött.

Az ékszíjaknak nem túl jó a hatásfoka, a lánc v. a fogazottszíj sokkal jobb.

A villanyautó üzemeltetési költsége ma még nem sokkal kevesebb mint egy kisfogyasztású diesel motoros autónak, de ha elkezdenek nagy sorozatokban villanyautókat gyártani, akkor már más lesz a helyzet.

Még emlékszem az első mobiltelefonomra, kb. 10x akkora volt mint a mostani, a böhöm nagy gyári aksival még 1 napot sem bírt ki, egy tartalék aksit is hordanom kellett magamnál. Az aksikat állandóan formázni kellett, de úgy sem bírták 1 évnél tovább. Ráadásul szinte luxuscikk volt még akkoriban a mobiltelefon. Hihetetlen mennyit fejlődött a technika ezen a téren, és én hasonló perspektívát látok a villanyautók előtt is.

Előzmény: BIGYO2 (15227)
tyúkanyó55 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15228
Szép jó estét kívánok Mindenkinek!
Be kell számolnom a távolmaradásom okáról ! Április elseje engem alaposan megviccelt, pont aznap adta meg magát az új gépem!! Novemberben vadi újan vettem, és most azt mondta a szerelő, hogy alaplap hibás lett ! Az agyam megállt tőle!!! Majd két hétig nem volt gépem, tehát mindenről lemaradtam ! Most hogy visszakaptam, belenéztem a sorszámba, tíz egész oldalt kell visszaolvasnom, hogy ismét képben legyek ! Sajnos senkit nem tudtam értesíteni, mert senkinek nem tudom a számát a mopedesek közül !!
Az én egyik számomat megírom , és akinek esetleg szüksége van rá, hívhat bármikor , vagy üzenetet hagyhat ! 30-399-0995 .
Időközben semmi érdemlegeset nem tudtam intézni, a helyi kapitányunk még mindig nem adott választ a múlt havi fogadó óra után, pedig megígérte, hogy a következő héten visszajelez ! A múlt héten már én hívtam a kapitányságot, de csak üzenetet tudtam részére hagyni ! Nem adom azért ilyen könnyen fel, hétfőn újra rá fogok telefonálni !! A holnapi nap még kell a visszaolvasgatáshoz, utána ismét aktív megfigyelő leszek itt köztetek !!
Mindenkinek szép jó éjszakát, és vidám hétvégét kívánok !
Baráti üdvözlettel : Tyúkanyó Editke
BIGYO2 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15227
Mi saccra kb hasonló idősek lehetünk. Nem tekintem témakerülésnek sem a környezetvédelemmel kapcsolatos dolgokat, sem pedig a fórumosok atitűd és emócionális fejtegetéseiket, mivel kapcsolható a mopedezés örömeihez.

Érdekes kérdést merített fel bennem a moped villanyosítása - ami szerintem a mai napig sem racionális megoldás - kapcsán felmerülő irányváltó megmaradási lehetőség.
Elviekben a villanymotor jó nyomatékolása miatt a röpsúlyos cucctól meg lehetne szabadulni, megtartani az irányváltót és egy jól méretezett szíjtárcsával belőni?
Előzmény: Bakancs4 (15220)
Bence60 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15226

Én tavaly voltam náluk.

A népművészeti boltjukban a tradicionális öltözeteken, használati tárgyakon nagyrészt Made in China, Made in India felirat vírított. Valószínűleg Kínában és Indiában is élnek "amisok", akik ezeket gyártják.

Előzmény: m113 (15225)
m113 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15225

   Van egy vallási alapon működö életforma, az amisok. USA különböző területein élnek középkori körülmények között. Se telefon, se tv, se óra...

   Könyvben és filmben is létezik "A kis szemtanú". Ebben a műben idézik fel az amisok életét.

   Itt kéne brumi találkozót tartani... :) 

rascal1 Creative Commons License 2008.04.12 0 0 15224
mármint Kisújbányával:))
Előzmény: rascal1 (15223)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!