Még egy tanács. Az akksi visszaszerelésekor a slusszkulcs ne legyen a kocsiban, hanem a zsebben. A központi záras kocsik képesek bezárni magukat az akksi betételekor. Én már törtem be kocsiablakot ezért.
Ne aggódj. Sokszor előfordulhat, hogy nincs akkumulátor a kocsiban egy darabig, például szerelik napokig a szervizben (a kocsit), vagy karosszéria hegesztéskor kiveszik. Visszateszik, aztán a rendszer magától visszaáll, és minden ott folytatódik, ahol abbahagytátok. Persze érdemes megnézni, hogy az akksi mitől merült le. Ha öregecske (5-7 éves), akkor a töltés nem segít, mert leszolgálta az idejét. Új kell helyette, mert egyszer úgy hagy benneteket szarban, hogy például anyóséknál nem indul a kocsi. Hamarosan jönnek a komolyabb hidegek, úgy nem szabad nekimenni a télnek, hogy az akksi nem tökéletes.
Van egy 407-esünk. Már 8 éves elmúlt. Két napja az aksija annyira gyenge volt,hogy férjem kivette tölteni. Én egy kicsit aggódom. A kivétel miatt lehet-e valami probléma a központi számítógépével? Magyarul nem csináltunk -e azzal nagy bajt, hogy kivettük és egy napja nincs visszatéve az aksi?
Bocsánat, ha butaságot kérdeztem, de a kérdés nem hagy nyugodni és nem ismerek senki akitől megkérdezhetném. A válaszotokat köszönöm előre is!
Nincs mit cáfolni teljesen jól írtad , egy jó szűrőn nem megy át a fém részecske szépen összegyűlik a szűrőház alján .
Minden CR rendszerben van fém részecske a gázolajszűrőházban egy idő után mindegyik kopik , a régi Bosch rendszer nagyon sokat kíbír ha karban van tartva a három dugattyús cp1 pumák is kopnak de bőven van bennük tartalék a résolaj a szűrőházba van vezetve így az ott lekopott fémrészek kevésbé kerülnek a porlasztókhóz.
A delphi rendszer teljesen más sokkal érzékenyebb mindenre , lásd a rossz hírű 1.5 dci és társai , sajnos takarékosságból előszerettel használják a gyárak ezt a rendszert .
Mágnes Ágnes szentelt mágnes , lófaszt sem ér , a delphi rendszernél a résolaj szűretlenül közvetlenül a nagynyomású pumpába kerül vissza ha a pumpa előszívattyú lapátjai megsérülnek a rossz gázolaj miatt akkor elkezdődik az önmegsemmisítő folyamat , érdekes hogy van amelyiknél ez már 120 ekm -nél bekövetkezik , de van amelyiknél még 250ekm nél sincs semmi baja , tehát nem lehet erre szabályt létrehozni hogy mikor megy tönkre.
Isten ments hogy vitatkozzak, de ha az a folyamat elindul, tök mindegy hogy van-e mágnes vagy nincs, előbb utóbb szivattyúcsere. A szivattyúlapát és ház anyagán és a gázolaj minőségén múlik. A szűrő miatt pedig szerintem, (én sem vagyok tudós, sőt...) nem tud körbe menni csak a néhány mikron alatti méretű, csak ha "okosan" cserélik. Az ami bejut a porlasztóba, tankba, az szerintem egyenesen a szivattyúból jön. De biztos van itt okosabb mint én és jól megcáfol. :)
Az a gond hogy a szűrő a common rail előtt van. A pumpa elején van egy kis propeller ami szívja fel az üzemanyagot a tankból - és szereti önmagát eldarabolni. Az ebből származó fémpor megy át a dugattyúkon a pumpában és a befecskendezőkön - viszont egy része megy vissza a tankba a visszatérő ágon - emiatt célszerű a mágnes, hogy több kört már ne menjen.