Ha tudnék angolul, megcsinálnám a magyar oldalukat a fb-on, érdekelne, kik harapnak rá. Ahol elvileg értelmes emberek tömege hisz a homeopátiában, erre is lenne kereslet. Honlapokból, könyvekből, pólókból, dvd-kből még meg is lehetne gazdagodni. Csak vastag bőr kellene hozzá.
Gondoltam rá, de akkor kib.szott gyorsan kell száguldania. (Mondjuk csak 365x gyorsabban, mint a Föld, miért is ne?) Persze az is lehet, hogy a Föld - Nap távolságról is hazudnak, valójában 20 e méter, így már hihető, hogy meg tudja kerülni 1 nap alatt a Földet. Meg amúgy is csak egy erős LED lámpa. :)
Most olvasom, amerikában nagy sikere volt a Lapos Föld konferenciának. Alig várom, hogy ez is begyűrűzzön. Mondjuk azt nem értem, ha a Föld nem forog (mert ez a fő évük, hogy éreznék a mozgást), akkor hová tűnik a nap esténként, de ezt nem is akarom megérteni. :)
Nem erről a kategóriáról beszéltem, hanem a most beharangozott (ígért) grafén akkuról, ami több MW teljesítményt igényelne töltéskor. Ebbe az irányba már tök fölösleges elmenni szerintem, ne ilyen gyors, inkább ilyen kicsi legyen. :)
Na de ilyen és ekkor akkupoackkal azért nem sok autó rohangál. Ekkora pack persze mindenkinek elég lenne, lehetne, de jelenleg más a nagyságrend, egy két kiemelt típustól eltekintve. És nem is érhető el sokak számára...... de ez megint meddő vita lesz egy nem idevágó témájú fórumon.
A legkisebb veszteséggel az un. aktív balanszolok töltenek, amik gyakorlatilag nem eldiszipálják a plusszos energiát, hanem egyik cellából töltögetik a másik cellába. Cserébe ez a rendszer jóval drágább és bonyolultabb.
Nem a pár % veszteség miatt nem fog mondjuk egy 50kW-s töltő 1 óra matt feltölteni egy 50kWh-s packot.
Pár százalék jön magából a töltési veszteségből (akku, töltő, stb hatásfok). így ha pl van 2-3 % veszteség, akkor ez jelent 2 perc pluszt kb.
Ami s nagyobb hányada időben és az oka, az a töltés karakterisztikája. mert ahogy elérjük a CC üzemmód végét, és átváltunk CV üzemmódra, onnantól kezdve nem 50kW-tal fog tölteni, hanem szépen és durván esik lefelé. Az utolsó időszakra eső energiatartalom jelentősen csökken, de ugyanakkor a ráfordított idő drasztikusan nő. Ezért is van, hogy azt mondják, x idő alatt éri el mondjuk a 80%-os töltési állapotot, a maradék 10-15-20%-ra meg még kell ugyanannyi idő. Azaz a 0-100% töltés, az nem egy óra lesz hanem jóval több.
Kérdés, hogy persze adott pillanatban te ki fogod-e várni a 100% töltöttséget, vagy mész vele tovább mondjuk 90% töltöttséggel, és este majd a garázsban nyugodtan megcsinálja a többit, míg te alszol.
Elég a 80%-os töltöttség is. A tesla új nagy teljesítményű superchargerei is bőven 1óra vagy az alatt töltik fel az akkukat. Már van 150-300kw-os is. Ne az itthoni kőkorszaki állapotokból indulj ki.
Nekem volt egy (egyébként jó képességű) BME-n végzett gépészmérnök kollégám aki hitt a chemtrail féle összeesküvés elméletben, és örökmozgót (mágnesmotor) akart építeni, mivel az is az olajlobbi miatt nem tud elterjedni.
Az érv az volt hogy amit ennyi helyen megírnak a neten az nem lehet kamu....
De én azt írtam, hogy a gyorsaság helyett a kis méret lenne a fontosabb, így akár otthon, akár "kúton" gyorsan lehetne cserélni az akkut. Így ugyanannyi idő lenne a "tankolás", mint most.
De elengedem a témát, hátha emiatt nincs on-topik hsz. Meg amúgy is megkaptam a válasz(oka)t, amit ismét csak köszönök!
Pedig egyik autós fórumban az egyik srác biztos benne, hogy már rég kész a komplett gyár a nagyságrenddel fejlettebb akku gyártására, csak nem indítják be...
Illetve még annyi, hogy a korrekt kibalanszirozgatás az időbe telik, el kell játszani sok időt az elektronikának vele, legalábbis ha nem állunk le előbb róla a töltőről. mert ott hiába 160kW a betáp oldal adott esetben, ha éppen pár A-kel vagy kisebbekkel nekiáll szórakozni a cellál között.
Azért van egy réteg, akinek igenis prioritás lenne a gyors töltés - főleg annak aki SOKAT autózik. Mert arányaiban nincs kedve naponta órákat töltenie várakozással. Azaz aki napi szinten járja az országot akár mert marketinges, akár mert szervizes, vagy akármi másért, az bizony nagyon nem fog szimpatizálni a sok elveszett idővel.
Persze ez a kisebbség talán (ebben sem vagyok biztos), de nem elvetendő. Illetve ha van egy benzinesed, amivel egy tankkal megteszel 5-800 km.-t autópályán, akkor ez az autótulaj nem biztos hogy akar váltani olyan autóra, ami ha meg is tudja tenni, akkor várnia kelljen egy órát mert visszalépés neki. Ha nem kényszeríti semmi, akkor nem biztos, hogy az elektromost fogja választani. Ha egyszer volt egy BMW_d, nem biztos, hogy eb akarsz ülni egy Suzukiba
De persze nekem, sokunknak teljesen rendbe lenne a várakozással együtt is :-) És mindenkinek ez egyéni döntése, no meg (anyagi) lehetősége.
Ez valóban gáz lenne, ha nem tudnám, mi ott az a h.
De, gondolom, van veszteség is. És felhívnám a figyelmed, hogy hivatkoztam valamire: ott a 30 kWh akku 44 kW-tal töltésére 1 órát adrak meg. És így bár valóban az lenne a logikus hogy x kWh akkut x kW-tal pont 1 h alatt lehet feltölteni, kétségem van.
De elfogadom a javítást, ha ott hülyeséget írnak, de a kioktatást nem. Mint láthattad, egyáltalán nem derogál bevallani, ha valamit nem tudok.
Kicsit azért kevesebb, mert lejön belőle pár% a töltés hatásfokára, az akku is elnyel úgy 1%-ot, meg a balanszolgatásnál is elmegy valamennyi (igaz ez utóbbi minimális jó cellák esetén a betáplált össz energiához képes). Szóval kevesebb lesz az de max pár %-kal. Plusz nagy áramú töltésnél szokás hűteni is valahogy az akkupackot, mert a hő elszállhat ilyen 0.5C-s esetben nem kicsit, ez is valamekkora energia. Illetve a végén már jellemzően nem nagy árammal tölt, azaz nem 160kW-tal, amikor elkezd balanszolgatni, akkor már CV üzemmód van inkább, jellemzően nem nyel el annyit az akkul.
Szerintem nincs itt semmiféle összeesküvés elmélet, max sokan szeretnek ebben hinni a kiúttalanságban. Ahány emberrel találkozom,amikor megállítanak az elektromos autóval, ha elkezdünk beszélgetni két de max öt percen belül előjön az olajlobbi, hogy megakadályozzák az eautó terjedését :-). Ha lenne jobb akku, az olyan piaci előnyöket élvezne a gyártójának, amiből hatalmas profitot tudna orientálni, többet mint bármi másra. meg aztán hogy lehetne pl egy Elon Musk féle Gigafactoryt megfűzni, hogy ne gyártson jobbat mint amit gyárt, vagy éppen a kínaiakat hogyan is tudná sakkban tartani egy olajsejk / OPEC ? Sehogy.