Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 2017.11.17 0 0 57316

off

Ne adjatok tippekkel! :)

Ha tudnék angolul, megcsinálnám a magyar oldalukat a fb-on, érdekelne, kik harapnak rá. Ahol elvileg értelmes emberek tömege hisz a homeopátiában, erre is lenne kereslet. Honlapokból, könyvekből, pólókból, dvd-kből még meg is lehetne gazdagodni. Csak vastag bőr kellene hozzá.

on

8lazo8 Creative Commons License 2017.11.17 -1 0 57315

Nem, azért izzik fel mert nincs levegő ami lehűtse ;)

Előzmény: Gabesz_77 (57314)
Gabesz_77 Creative Commons License 2017.11.17 -1 0 57314

Pedig egyértelmű. Mivel ilyen gyorsan kering, a légüres térben a surlódástól felizzik. :)

Előzmény: MZ/Y (57312)
VéPeti Creative Commons License 2017.11.17 0 0 57313

Ezt az oldalt ismered?

https://www.photovoltaik4all.de/en/

 

Előzmény: minerale (57307)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.17 -1 1 57312

Gondoltam rá, de akkor kib.szott gyorsan kell száguldania. (Mondjuk csak 365x gyorsabban, mint a Föld, miért is ne?) Persze az is lehet, hogy a Föld - Nap távolságról is hazudnak, valójában 20 e méter, így már hihető, hogy meg tudja kerülni 1 nap alatt a Földet. Meg amúgy is csak egy erős LED lámpa. :)

Előzmény: Törölt nick (57311)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.17 -2 0 57311

Hát a Nap kering a Föld körül... azt láthatod is a szemeddel :-)

Előzmény: MZ/Y (57310)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 -1 1 57310

off

Most olvasom, amerikában nagy sikere volt a Lapos Föld konferenciának. Alig várom, hogy ez is begyűrűzzön. Mondjuk azt nem értem, ha a Föld nem forog (mert ez a fő évük, hogy éreznék a mozgást), akkor hová tűnik a nap esténként, de ezt nem is akarom megérteni. :)

Szóval van még hová fejlődni az ismerőseinknek.

on

Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 57309

Majd lesz ilyen is... nem is sokára.

 

Előzmény: Törölt nick (57303)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57308

Persze, ilyen méretben jó ötlet, de most autónál védette le a Fisker vagy mi, 800 km - 1 perc. Nekem ezzel vannak fenntartásaim.

Előzmény: Törölt nick (57305)
minerale Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57307

Van valahol olyan oldal ahol az összes napelemrendszer megnézhető? Eddig a Fronius és a Solaredge oldalakat ismerem.

 

BSOD64 Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57306

Napi ciklusban nem is tölt egy tesla 100%-ra, így kímélendő az akkukat. Külön "travel" mód van a csurig töltésre.

Előzmény: Törölt nick (57301)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57305

Grafén akku szerintem nem autóban lesz nagy durranás, hanem percek alatt feltöltődő telefonokban, laptopokban.

Előzmény: MZ/Y (57304)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57304

Nem erről a kategóriáról beszéltem, hanem a most beharangozott (ígért) grafén akkuról, ami több MW teljesítményt igényelne töltéskor. Ebbe az irányba már tök fölösleges elmenni szerintem, ne ilyen gyors, inkább ilyen kicsi legyen. :)

Előzmény: a8lang (57297)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57303

Na de ilyen és ekkor akkupoackkal azért nem sok autó rohangál. Ekkora pack persze mindenkinek elég lenne, lehetne, de jelenleg más a nagyságrend, egy két kiemelt típustól eltekintve. És nem is érhető el sokak számára...... de ez megint meddő vita lesz egy nem idevágó témájú fórumon.

Előzmény: Törölt nick (57300)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57302

A legkisebb veszteséggel az un. aktív balanszolok töltenek, amik gyakorlatilag nem eldiszipálják a plusszos energiát, hanem egyik cellából töltögetik a másik cellába. Cserébe ez a rendszer jóval drágább és bonyolultabb.

Előzmény: Törölt nick (57298)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57301

Kicsit félreérthetően fogalmaztam én is.

 

Nem a pár % veszteség miatt nem fog mondjuk egy 50kW-s töltő 1 óra matt feltölteni egy 50kWh-s packot.

 

Pár százalék jön magából a töltési veszteségből (akku, töltő, stb hatásfok). így ha pl van 2-3 % veszteség, akkor ez jelent 2 perc pluszt kb.

 

Ami s nagyobb hányada időben és az oka, az a töltés karakterisztikája. mert ahogy elérjük a CC üzemmód végét, és átváltunk CV üzemmódra, onnantól kezdve nem 50kW-tal fog tölteni, hanem szépen és durván esik lefelé. Az utolsó időszakra eső energiatartalom jelentősen csökken, de ugyanakkor a ráfordított idő drasztikusan nő. Ezért is van, hogy azt mondják, x idő alatt éri el mondjuk a 80%-os töltési állapotot, a maradék 10-15-20%-ra meg még kell ugyanannyi idő. Azaz a 0-100% töltés, az nem egy óra lesz hanem jóval több.

 

Kérdés, hogy persze adott pillanatban te ki fogod-e várni a 100% töltöttséget, vagy mész vele tovább mondjuk 90% töltöttséggel, és este majd a garázsban nyugodtan megcsinálja a többit, míg te alszol.

Előzmény: Törölt nick (57298)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57300

Mennyit is megy aki dolgozik és sokat autózik...?

 

Országúton mondjuk elér napi átlagban 75 km/h-t és melózik 10 órát , akkor is csak 750 km/nap kb.

Ez biztonsággal megvan mondjuk 0,16 kWh/km alapon 120 kWh-ból.

 

Autópályán is elég lesz vélhetőn max 0,25 kWh/km szinte mindenkinek.

Ha tolja neki akkor is, még egy jobb autóval is, hisz a TESLA már most is hozza ezt kb.

Pályán mondjuk teljesít 120 km/h átlagot, mert nagyon ügyes :-)

Napi 10 óra alatt ez 1200 km és 300 kWh  ami 150-160 kWh akku esetén 1 tankolás.

Ami vélhetőn nem sokkal lesz hosszabb egy mai átlagos benzinkutas tankolásnál. 

 

Avagy egy 100 kWh fölötti akku még a naponta viszonylag sokat autózóknak is egész jó már.

A 150-160 kWh pedig már csak egy egész szűk rétegnek kellhet...

 

 

Előzmény: Törölt nick (57290)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 57299

Sőt, amikor épp visszatölt... mondjuk egy supercap-ből.

 

De az egy chipes cellánkénti BMS-t se tartom kizártnak pl.

Előzmény: Törölt nick (57298)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 57298

Majd balanszíroz az autó magának, amikor áll :-)

Csak okos BMS kérdése... az kis veszteség az akkuból nem sokat számít.

Előzmény: Törölt nick (57291)
a8lang Creative Commons License 2017.11.16 -2 0 57297

Elég a 80%-os töltöttség is. A tesla új nagy teljesítményű superchargerei is bőven 1óra vagy az alatt töltik fel az akkukat. Már van 150-300kw-os is. Ne az itthoni kőkorszaki állapotokból indulj ki.

 

Előzmény: MZ/Y (57289)
kiggyo Creative Commons License 2017.11.16 -1 0 57296

Nekem volt egy (egyébként jó képességű) BME-n végzett gépészmérnök kollégám aki hitt a chemtrail féle összeesküvés elméletben, és örökmozgót (mágnesmotor) akart építeni, mivel az is az olajlobbi miatt nem tud elterjedni.

 

Az érv az volt hogy amit ennyi helyen megírnak a neten az nem lehet kamu....

 

 

Az is hülye volt mint az a fórumos srác :-)

Előzmény: MZ/Y (57292)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57295

De én azt írtam, hogy a gyorsaság helyett a kis méret lenne a fontosabb, így akár otthon, akár "kúton" gyorsan lehetne cserélni az akkut. Így ugyanannyi idő lenne a "tankolás", mint most.

 

De elengedem a témát, hátha emiatt nincs on-topik hsz. Meg amúgy is megkaptam a válasz(oka)t, amit ismét csak köszönök!

Előzmény: Törölt nick (57290)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57294

0.5C-s esetben

 

1C

Előzmény: Törölt nick (57288)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57293

Nyilván így van......

 

És biztos a hold túlsó, sötét oldalán épült, hogy ne lássa meg senki.....

Előzmény: MZ/Y (57292)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57292

Pedig egyik autós fórumban az egyik srác biztos benne, hogy már rég kész a komplett gyár a nagyságrenddel fejlettebb akku gyártására, csak nem indítják be...

Előzmény: Törölt nick (57287)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57291

Illetve még annyi, hogy a korrekt kibalanszirozgatás az időbe telik, el kell játszani sok időt az elektronikának vele, legalábbis ha nem állunk le előbb róla a töltőről.  mert ott hiába 160kW a betáp oldal adott esetben, ha éppen pár A-kel vagy kisebbekkel nekiáll szórakozni a cellál között.

Előzmény: Törölt nick (57288)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57290

Azért van egy réteg, akinek igenis prioritás lenne a gyors töltés - főleg annak aki SOKAT autózik. Mert arányaiban nincs kedve naponta órákat töltenie várakozással. Azaz aki napi szinten járja az országot akár mert marketinges, akár mert szervizes, vagy akármi másért, az bizony nagyon nem fog szimpatizálni a sok elveszett idővel.

 

Persze ez a kisebbség talán (ebben sem vagyok biztos), de nem elvetendő. Illetve ha van egy benzinesed, amivel egy tankkal megteszel 5-800 km.-t autópályán, akkor ez az autótulaj nem biztos hogy akar váltani olyan autóra, ami ha meg is tudja tenni, akkor várnia kelljen egy órát mert visszalépés neki. Ha nem kényszeríti semmi, akkor nem biztos, hogy az elektromost fogja választani. Ha egyszer volt egy BMW_d, nem biztos, hogy eb akarsz ülni egy Suzukiba

 

De persze nekem, sokunknak teljesen rendbe lenne a várakozással együtt is :-) És mindenkinek ez egyéni döntése, no meg (anyagi) lehetősége.

Előzmény: MZ/Y (57285)
MZ/Y Creative Commons License 2017.11.16 0 1 57289

Ez valóban gáz lenne, ha nem tudnám, mi ott az a h.

 

De, gondolom, van veszteség is. És felhívnám a figyelmed, hogy hivatkoztam valamire: ott a 30 kWh akku 44 kW-tal töltésére 1 órát adrak meg. És így bár valóban az lenne a logikus hogy x kWh akkut x kW-tal pont 1 h alatt lehet feltölteni, kétségem van.

 

De elfogadom a javítást, ha ott hülyeséget írnak, de a kioktatást nem. Mint láthattad, egyáltalán nem derogál bevallani, ha valamit nem tudok.

Előzmény: Törölt nick (57286)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57288

Kicsit azért kevesebb, mert lejön belőle pár% a töltés hatásfokára, az akku is elnyel úgy 1%-ot, meg a balanszolgatásnál is elmegy valamennyi (igaz ez utóbbi minimális jó cellák esetén a betáplált össz energiához képes). Szóval kevesebb lesz az de max pár %-kal. Plusz nagy áramú töltésnél szokás hűteni is valahogy az akkupackot, mert a hő elszállhat ilyen 0.5C-s esetben nem kicsit, ez is valamekkora energia. Illetve a végén már jellemzően nem nagy árammal tölt, azaz nem 160kW-tal, amikor elkezd balanszolgatni, akkor már CV üzemmód van inkább, jellemzően nem nyel el annyit az akkul.

Előzmény: Törölt nick (57286)
Törölt nick Creative Commons License 2017.11.16 0 0 57287

Szerintem nincs itt semmiféle összeesküvés elmélet, max sokan szeretnek ebben hinni a kiúttalanságban. Ahány emberrel találkozom,amikor megállítanak az elektromos autóval, ha elkezdünk beszélgetni két de max öt percen belül előjön az olajlobbi, hogy megakadályozzák az eautó terjedését :-). Ha lenne jobb akku, az olyan piaci előnyöket élvezne a gyártójának, amiből hatalmas profitot tudna orientálni, többet mint bármi másra. meg aztán hogy lehetne pl egy Elon Musk féle Gigafactoryt megfűzni, hogy ne gyártson jobbat mint amit gyárt, vagy éppen a kínaiakat hogyan is tudná sakkban tartani egy olajsejk / OPEC ? Sehogy.

Előzmény: MZ/Y (57283)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!