Sziasztok! Robi-55 ös kapámmal az a gond hogy 500. rántás után beindul egy kicsit pörög de fel sosem pörög. ha nem nyomkodom azt a bezinpumpálót a karburátoron akkor leáll. szétszedtem a karbit kipucoltam, de nem lett jobb. Talán ha az előgyujtást állítgatom?
Érdekes:az én gépem is most lessz 28 éves.Egyszer kellett gyűrűzni,meg egy szimeringet cseréltem a hajtóműnél az egyik oldalon azonkívül csak olajcsere meg egy pár ékszíj,de az fogyóeszköz.(Honda F600Y)
Hát pont azt csinálom most.De hát a kedves felhasználók akiknek pl.vizszintes ékszíjhajtású BRIGGS motoros rotációs kapájuk van biztosan el vannak foglalva a hóeltakarítással,vagy pl.egyáltalán nem fórumoznak.
A kereskedő hozzá-állása mindig érdekes érzéseket kelt bennem.Próbálom megérteni a szándkékát, hogy egy potenciális balekot lát-e bennem, akire a nagyobb eladási haszonnal- vagy a nehezebben eladható termékét rásózhatja (ilyen is van),vagy korrekten elmondja ismereteit az adott termékről, mint most a kapagép pl. és úgy építi a piacát, hogy máskor is vissza menjek hozzá olajért,gyertyáért meg ha már ott vagyok akkor a láncfűrészhez is kell héha ez-az meg sok minden máshoz amit Tőle fogok megvenni.Nekem nem kell szeretni a kereskedőket, de tisztességes magatartásúakat bántani sem fogom ok nélkül.
Volt most a kapagépek nézegetésekor az egyik kisgépes boltban , hogy nagyon "vevőlenyúlás "érzésem támadt.A kivőltől már rozsdásodó kinai motorra rámondta, hogy szinte jobb mint az igazi jappán, a másik gáp szarvfelüggeszését (40x40 zártszelvény 50x4-es laposvason találkozik a motornál) gyengének találván valami olyasmit válsazolt, hogy akik csinálják mittudomén milyen kft-ből váltak ki és biztosan értik a dolgukat, csupa semmitmondó időpocsékoló információ.
Ezért olvasom általában az ilyen fórumokat, hogy mások jó-rossz tapasztalát megismerjem.Én marha vettem pl.egy MTD 790-es fűkaszát miden előzetes információ nélkül mert szét lehetett a szárát szedni ,aztán szívtam vele mint a torkos borz.
B 1600 DT . De nem csevegtünk mi már egyszer egy másik fórumon ???
Tavaly januárban vettem 1050 000 ért 420 óra volt akkor benne . Gond nincs vele , ha csak az nem , hogy az egyik hidraulika csatlakozó szivárog , azt ki kell cserélni .
Ahogy nézem az árakat , nincsenek nagy különbségek , itthon nagyon összebeszélnek a kereskedők , szerintem kicsit drágán adják ( a hollandokhoz képest ) , bár ez az euro árfolyam azért rendesen bekever .
A vásárlásnál szerintem arra kell figyelni , hogy bontatlan legyen a gép , mert amelyiknek a motorját már buherálták , annak biztos meg volt az oka , tehát ha azt mondják , hogy frissen felújított a motor ... na azt nem kell megvenni . Szerintem ezek a motorok normál használatban ugyanannyit elmennek , mint a nagytraktorok ...tehát akár többezer órát is .
Én szántok , rotálok , kultivátorozok , permetezek , füvet nyírok , stb ... csak cserélem a munkaeszközt és megyek . Tervbe van véve egy nagyobb gép vétele is , úgy 35 - 40 le körüli , de maradok a japán gépeknél , meg nem fordulna a fejemben , hogy Agt- t vegyek . Csak érdekesség kép a 25-ös Agt -nek 2 hengeres léghűtéses motorja van , ellenben a 16 os Kubotában is már 3 hengeres vízhűtéses a motor .
Kicsit szűk keresztmetszetű az elképzelésed . A Tz4k és a kisrába egy kategória de az Agt meg a Ferrari már nem . Árban legalább háromszorosa az előbbinek .
Nem említetted a Kínai és a Japán kistrakikat , amik akár már Tz4k áráért is megvehetők , de szinte azt tudják amit az Agt kategoriájú gépek .
Nekem Kubotám van , maximálisan elégedett vagyok vele , ismerősömnek a Tz4k-ját hajtottam néha , hát ég és föld a kettő közti különbség , bár névlegesen csak 2 le a különbség , de szerintem a Kubota kétszer olyan erős a használatban .
Nézz körül a japán kistraktorok között , hatalmas a választék igénynek megfelelően és árban is nagy a szórás . Szerintem kiforrottabb gépek , mint a szocialista ipar remeki .
A ROBI 55-ös gépem a nyírségi homokkal-gyomokkal vívott sok éves küzdelme során a felnőttkor küszöbére lépett . Mikor szándékai nemesek órákat sőt éveket dolgozott különösebb gond nélkül. Ezen időszak alatt elhasznált egy csigatengelyt bronzkerekestől, csapágyakat, szimmeringeket, tűszelepet, úszót, kapatag végéről a tárcsákat stb., s két éve kapott fúrás után új dugót is. Szóval mozgalmas múltja van. Működése bizonytalanná vált, ezért egy ideje érik a csere gondolata.
Betévedvén a P..ker nagyboltba kirakva akciós Robi 156/H , ára125e Ft törzskártyásoknak 112.400-ért.
Jönnek a kérdések. Ez sok vagy kevés? Azt “suggalja” a közvélemény, hogy a “multik” főleg “gagyikat” forgalmaznak (Amekkorát az MTD 790-es fűkaszámmal szívtam ezt gondolkodás nélkül elhiszem).
Ez most akkor milyen gép? Irány a szakkereskedés, mégis más ha szakember véleményét is hallja az ember.
Vásárló szinte senki , igy tudtunk beszélgetni.
Hát az a Honda motor, az már nem olyan szép “kislány” mint régen volt. Gyakran hozzák vissza főként dugulási, karburátor gondokkal- nagyon érzékeny a tiszta benzinre, jobb a Birggs & Stratton motor, kevesebbszer hozzák vissza. Volt a boltban vízszintes ékszíjhajtású kapagép is. A boltos szerint kevesebb a meghibásodási lehetőség és olcsóbb is a javítása mint a kúposnak, viszont kapakés-hajtómű körben a Robi a legjobb . Kérdezem, ha a Robi 55 a maga 50 ccm-vel “simán” megzabálta a csigatengely fogait (mint a zsiletpenge olyan vékony lett, olaj-csapágy-szimmering nem elhanyagolva) akkor mi várható egy 160-190 ccm-es erőgéptől?
Szoktam olvasni a fórumot, itt is sok érdekes , jó dolog leírásra kerül .Viszont nem emlékszem , hogy lett volna tárgyalva az ékszíjas hajtás. Van –e valakinek tapasztalata a tartósságáról ? És továbbra is izgatnak az elején feltett kérdések.
Család beleegyezett egy kertitraktor beruházásba. Egy TZ4K, kis Rába méretű megbízható típust keresek. Van aki az AGT-t és van aki a Ferrarit ajánlgatta, Van valakinek tapasztalata ezekkel kapcsolatosan? Milyen gyártót érdemes megnézni? Esetleg van valami összehasonlítás ebben a kategóriában a web-en?
Sziasztok! Az lenne a kérdésem,hogy az F410-es Honda kapálógép kapakihajtásának a mérete megegyezik-e az F400-éval (konkrétan a hajtóműházból kijövő hatszög méretére gondolok). Ugyanis az F400 körmös kerekét szeretném feltenni az F410-re. Lehetséges ez?? Előre is köszi
A Charlie-val az is a gond, hogy a hajtómű is gyenge lenne az ekéhez. Még az 5,5 LE-ős motorokkal is csak sebességfelezővel lehet az ekét vontatni, körmöskerékkel. A Charlie erre képtelen.
Ellenvélemény nem igen lesz.Ha valaki mégis arra biztatna,hogy vegyél mert jó attól meg óvakodj!Ilyen kis teljesítményű gép nem arra való.Olvass vissza egy kicsit volt már erről szó régebben.
Sziasztok.robi-55 össel vagyok kiakadva. Semmi szikrája nincs pedig már mindent kicseréltem rajta kivéve a tirisztort. Esetleg tudná valaki hogy lehet a gyujtását beállítani vagy megköszönném ha valaki küldene egy kapcsrajzot. kd333@freemail.hu
- 2009. 01. 27.-én vettem 1 dbCharlie 1 B kapagépet.
Érték: 59.990.-Ft, a Tesconál. Motor Briggs @ Stratton 4 LE 4 tagos MTD kapataggal. Szeretném megkérdezni, hogy érdemes e hozzá ekét beszerezni, s ha igen, milyet és hol, és mennyit fáj. Üdv Ja nyugi
idáig a legtöbb 397kg volt+az én súlyom 60kg de a műúton mikor belementem 1 huppanóba még a rúd is belibegett!!!egyébként olyan 100-200-300kg okat szoktam vele mozgatni attól függ hogy mit szállítok !!jó lenne egyébként1nagyobb gép fáj is a szivem rá de sokba kerül az én pénztárcámhoz!!!Köszönöm a segítségeteket!!!
Az elejére én többet nem tennék.Keréksúlynak lehetne még mondjuk 15-20kg- ot kerekenként.Ha ez is kevés akkor érdemes lenne megfontolni egy nagyobb gép beszerzését,főleg ha sokat használod.Hány kg-ot szoktál vele szállítani?