Meg lehet próbálni 5W-40 olajjal, melegen talán azzal elhallgat minden hidrotőke pucolás nélkül. Persze ha mégsem, ne nyújtsd be az olaj számláját nekem. :-)))
Csak az zavart meg kicsit, hogy az RS4-hez viszont már az SLX-et ajánlja kizárólag és elvben maga a motorblokk szinte ugyan az, persze kisebb változtatásokkal.
"Motorkerekpar, leghutes vagy oregebb konstrukcioju --gondolom nagyobb turessel illesztett motorblokkok-- eseteben a "tul jo, fullszint" olajakkal nagy volt az olajfogyas, mig a kevebe "vekony" olajoknal ez megszunt vagy jelentosen csokkent... TOM"
Most neked mi a kevésbé "vékony"?Pl. a 10W60 fullszint,és ennél "vastagabb" olajat nem nagyon lehet találni a piacon. Ugyhogy ez a kijelentésed:" a "tul jo, fullszint" olajakkal nagy volt az olajfogyas" ebben az esetben nem állja meg a helyét.
a Castrol motorolajok közül valóban a (VW 502 00 jóváhagyású) TXT Softec Plus tűnik az egyik legjobb választásnak, de ha benned van a (kísérletező kedvű) kisördög akkor bepróbálhatod a (VW 502 00 és 503 01 jóváhagyásokkal egyaránt rendelkező) Formula SLX Longtec 0W-30-as motorolajat is.
nem vitatkozni akartam, elhiszem, hogy nalamnal sokszor tobbet tudsz errol a dologrol. Ezert is kerdeztem itt...es ezert kerdeztem mi lehet a fizikai magyarazata, amit tobb GS tulaj is tapasztalt...mert szamomra sem ertheto teljesen...
A gepkonyv pedig ugye azt nem emliti milyen tipusu (felszint, szint stb) olajat tegyek bele csak meleg es hidegoldali viszkozitast es azt is tol ig hatarban a hasznalati homersekleti tartomanytol fuggoen...
Egy dolog amit viszont tobbek megerosithetnek! Motorkerekpar, leghutes vagy oregebb konstrukcioju --gondolom nagyobb turessel illesztett motorblokkok-- eseteben a "tul jo, fullszint" olajakkal nagy volt az olajfogyas, mig a kevebe "vekony" olajoknal ez megszunt vagy jelentosen csokkent...
Akkor ez úgy van,hogy egy érdekes esettel állunk szemben.:-))De ha megnézed mindkét olaj viszkozitását 40C-on,már látszik is,hogy a Magnatec(107.7mm2/sec,Protection 114.9mm2/sec) valamivel már itt is "vékonyabb",tehát hidegindításkor nem fogja vissza annyira a motort,pláne -15 fokon,amikor még egyik olaj sem dermedt le. A dermedéspont határáig szvsz jobb tulajdonságai vannak egy félszintetikus olajnak,meg ugye ez a 3Cfok ami a két olaj dermedéspontja között van elenyészőnek számít,abból a szempontból meg végképp,hogy kis hazánkaban nem jellemző a -30Cfok. Csak a pontosság kedvéért,a Magnatec dermedéspontja -30C.:-) Ettől függetlenül,az ásványi olaj mégis elmarad a félszintetikus olajoktól,mert ugye a dermedéspont csak egy tulajdonság a sok közül.
Ha az autód valóban 1999-es gyártású, akkor a hozzá adott (1998-as kiadású) bumácski teljesen érvényesnek tekinthető mivel ezt a modellt 1997-től 2000-ig közel változatlanul gyártották. Ez egyben azt is jelenti hogy a VW 503 01 jóváhagyás még nem lehet a követelmények között, mivel azt a VW legjobb tudomásom szerint 2000-ben vagy 2001-ben tette közzé. A 10W-60-as olajat ennél az autónál én sem tartom a legjobb választásnak (főleg hogy a 0W-40-nel egész elfogadható volt az olajfogyasztásod), kis túlzással a biturbóból az egyik azért dolgozik, hogy leküzdje a motor megnövekedett belső súrlódásást.
A legjobb megoldás szvsz a bumácski szerinti VW 502 00 jóváhagyású (pl aaz eddig is használt 0W-40-es vagy egy 5W-30-as) motorolaj lenne - ezek teljesen szintetikus olajok, vagyis nem jönnek zavarba egy "kis" hőterheléstől.
Audi s4 2.7T-be (1999) eddig OMW 0W-40-et használtam, most a legutolsó olajcserénél 10W-60-at tettek bele (mert szerintem épp ilyen volt nekik).
Gyári ajánlás 503 01, bár a kezelési utmutató 502 00-t ír, de az 98-as fordítású.
A 0W-40-ből kb. 1litert evett 15e km alatt. A mostaniból nem tudom, mert nemrég tették bele.
Milyen olaj lenne a legjobb 10ezres csereperiódussal számolva, ha a motor lehet még chipelve is lesz és elég melege szokott lenni, mert fullra tele van pakolva a motortér, alig tud szellőzni.
Sokan nem hiszik el,de a 10w40-es félszintetikussal sokkal könnyebben indul a verda pl.már -15 fokban is,hiszen nem dermed meg annyira mint a 15w40.Én ezt már sokszor tapasztaltam,ki kell próbálni.:-)
"Szia Tom, én is hallottam már ilyesmiről - amikor valaki pl a 0W-30-as szintetikus olaj helyett önti be mondjuk a 15W-40-es ásványit. Ha ez (mármint az olajfogyasztás csökkenése) úgy is működik, hogy magasabb SAE osztályú (pl 10W-60-as) szintetikus olajat váltasz le kisebb SAE osztályú ásványira, akkor komolyan érdemes elgondolkodnom valamilyen pályaváltáson."
Szvsz még abból az időből való a hihedelem amikor a szép kék füsttel működő Skodrik és Zsigulátorok átmenetileg gyógyíthatók voltak Botond és hasonszőrü olajnak kinéző valamivel.
VW motoros "ócskavasom" (vagy inkább papírjaguár) a 15w-40 es ásványival is elment és sok kilóméter van már benne, de amíóta a tanácsodra VW 500.00 teljesítmény szintű 10W-40ssel járok kellemesen változott a gép viselkedése. Hidegen jobban pörög, melegen kevésbé melegszik, olajat a "vékonyabb" viszkozitási osztály ellenére nem eszi. Akkor meg minek rakjak bele Botondot?
Köszönöm! Sajnos az autot az ősolajjal vettem, és most figyelmeztettek arra, h nem ez való bele teljesen. bár a szervizjelzo még nem jelez, inkabb lecserélem, a motorolajcsere olcsobb, mint a motorcsere:)
én is hallottam már ilyesmiről - amikor valaki pl a 0W-30-as szintetikus olaj helyett önti be mondjuk a 15W-40-es ásványit. Ha ez (mármint az olajfogyasztás csökkenése) úgy is működik, hogy magasabb SAE osztályú (pl 10W-60-as) szintetikus olajat váltasz le kisebb SAE osztályú ásványira, akkor komolyan érdemes elgondolkodnom valamilyen pályaváltáson.
a dolog valahogy úgy történt, hogy volt (és van) a kb 15 éve már gyártásban lévő "ős" RS 10W-60, amire (gondolom) azt mondta annak idején a BMW hogy szo-szo, kb ilyesmire gondoltunk, de kicsit combosítsátok föl az adalékcsomagot, kicsit pofozzatok az alapolajon és akkor meglátjuk...vagyis a viszkozitási értékek szinte hajszálra azonosak (TeenWSixty), de az alapolaj(ok) és az adalékcsomag a technika aktuális állásának (és a BMW kérésének) megfelelően kerültek be az olajba.
A melegedés mértékét az esetleges olaj váltás (RS-ről TWS-re) szvsz egyáltalán nem befolyásolja, viszont pl a viszkozitási stabilitásban és a kopásvédelemben várhatsz javulást. Tudom, hogy ezek viszonylag nehezen ellenőrizhető dolgok, de a BMW bizonyos modelljeinél valamiért mégis ragaszkodik ehhez az olajhoz - talán nem véletlenül...
Tobben tapasztaltak, hogy a felszintetikus es asvanyi olajokkal jelentosen csokkentheto az olajfogyas, csak a fizikai magyarazatat nem tudom....
Es ugye kb 2* arkulonbseg van ezen olajok kozott es ha meg raadasul eszi is akkor logikus elgondolkodni mas olaj hasznalatan. Semmilyen karos hatasrol nem szamoltak be akik az olaj "olcsositasaval" operaltak...
Castrol szakértőhöz kérdés: E36 3.2 M3-ban most Formula RS10w60 van, a gyári ajanlas a TWS. Ezzel vettem, most fogom lecserélni. Eroltetett haznalatnal (autopalya, Hungaroring) eszrevehetoen fogy. és páylán melegszik is. A TWS vajon milyen irányba valtoztathatja? jobban vagy kevesbe melegszik-e, fogy-e majd. Mi a laikusnak is felfoghato kulonbseg a ket olaj kozott?:)
nem akart Neked rosszat a szervíz.... A tudomány jelenlegi állása szerint a 10W-60-as motorolajak rendelkeznek a legmagasabb viszkoitási értékekkel, ennek megfelelően a legjobb tömítési képességgel (vagyis elvileg és gyakorlatilag is ezzel érhető el a legkisebb olajfogyasztás). Nem tudom miért vársz többet (vagy jobbat) az ásványi (vagy félszintetikus) motorolajoktól: a szintetikus motorolajok tovább képesek megtartani (egyébként sem rossz) tulajdonságaikat (kisebb kokszolódási hajlam, magasabb párolgási tartomány, stabilabb viszkozitási értékek, stb). A helyedben én maradnék a 10W-60-as (természetesen teljesen szintetikus) motorolajnál - ez a masina egyébként is megérdemli.
Eddig egy full szint olaj volt (hallgattam a szervizre, illetve gondoltam elso 10,000-re elmegy) es a vartnak megfeleloen eleg nagy az olajfogyasztasom. Szeretnem csokkenteni...most Motorex 10w60 van benne, most asvanyi vagy felszintetikus olajat tennek bele. A gepkonyv alapjan 20w50 megfelelo, hidegben ugy sem igen megyek vele...
Amit talaltam olajakat>
Valvoline Durablend 4T 20W-50 Rész-szintetikus.Minősítés: SAE 20W-50, API SG
Valvoline Motorcycle 4T 20W-50 Ásványi Minősítés: SAE 20W-50, API SF
CASTROL GP 4T 20W50 API SG
Velemenyek? Csokkeni fog ettol az olajfogyasztas? Azt tudom a boxer konstrukcio velejaroja az olajfogyas, de a mostani tul magas (4000 km alatt 3 dl, eroltetett menetben meg tobb), vsz a "tul jo" olaj miatt...