Egyre elterjedtebbé válnak a zárt égésterű kazánok körében a kondenzációs elven működő berendezések, ami számos kérdést vet fel egyrészről a 100% feletti hatásfokról, másrészről a hozzá tartozó legoptimálisabb rendszer tervezéséről, kiépítéséről, beállításáról…
Ezúton megkérek minden látogatót, hogy kerüljék a direkt vagy indirekt reklámozást – különös tekintettel gondolok itt forgalmazókra, kivitelezőkre.
Összegyűjtöttük a leghasznosabb információkat egy kondis oldalon. http://statisztikus.hu/kondis/
10 hónapos kálváriánk a Remeha Calenta kazánunkal véget ért. 10 napja lecserélte a márkaképviselet a
hibás készüléket egy jóra! Ezt elérni számtalan telefonba és jó néhány nap szabadságba került. Az a meglátásom ha ez a készülék egy nem kvázi szakmabeli ügyfélhez kerül akkor erre a hibára nem is derül fény. És a kár marad az ügyfélnél.
előzmény: valamikor év elején vettem észre hogy a kazán melegvíz gyártáskor nagyon sokat kapcsolgat. Később kiderült hogy a készülék nem képes folyamatszabályzásra a melegvíztároló felfűtés vége felé. Azaz ki be kapcsolgatva érte el a beállított melegvízhőfokot. Konkrétan mindenegyes alkalommal 10-12 ki be kapcsolással. A hibát nem tudta elhárítani a szerviz. ( a gyártó sem tudott mit mondani erre a hibára, többször elküldték nekik a levett adatokat) Az új készülék nem ezt teszi, hanem leszabályoz ahogy kell. Zárójelben jegyzem meg hogy a melegvíz előállítás azóta olyan mint ami a készülék gépkönyvében le van írva. Azelőtt ez sem így működött. Úgyhogy Happy End. Külön köszönet Cinege Jánosnak (a készülék beüzemelője és vezető szerelő a Marketbau Remehánál) aki maximálisan mellettünk foglalt állást.BUÉK!
A hidrováltó sok mindent megold, de növeli a szivattyúk számát ami a villanyszámlát növeli.
Én is gondolkodtam hidrováltón, de végül anélkül építettem ki, eddig működik ( lekopogom ). A kazán szivattyúja viszi a radiátorokat, a padlófűtésnek pedig van saját szivattyúja. Ha kellene hidrováltó az még egy szivattyút jelentene.
Kb. abban maradtunk a múltkor, hogy tervezési hiba, a hidrováltó hiánya. A fali körök nagyon kis átmérőjű csövei meg a padló nagyobb csövei nem szeretik egymást hidrováltó nélkül.
Furcsa, hogy ennyire sokat kell szenvedned. Szerintem vagy a kivitelezés vagy a méretezés nem megfelelő.
Az én padlófűtésemnél, amikor beindítottam, a körök úgy, hogy semmi nem volt beállítva, minden teljesen nyitva volt, tökéletesen egyforma tömegáramot produkáltak, gyakorlatilag hozzá sem kellett nyúlni.
A radiátorok 20-as körvezetékkel vannak bekötve 2 csöves rendszerben, ott sem kellett állítani semmit, alapból mindegyik radiátorban forog a víz.
A beszabályozásnál már csak finomítani kell majd.
Amit leírsz az alapján a rendszerrel valami nem kerek, én átnézetném eg hozzáértővel!
Sziasztok! Kb. 1 hét szenvedés után, gondoltam, beszámolok a tapasztalatokról. Aki még emlékszik: Saunier Duval Ecosy kazán, egy előmenő ágból hidrováltó nélkül szétágazó padló- és falfűtési osztógyűjtős-körök, azzal a gonddal, hogy folyamatosan ki-bekapcsol a kazán, nincs egyenletes teljesítmény, és az eredeti hiba szerint hidegek a távoli falfűtéses helyiségek falai, fűszerezve F1 hiba miatti kazánleállással, amelynek oka lehet akár az elektromos hálózatba kötöt mágneskapcsoló aktiválódása, de bármi más is :)
A szenvedés eredménye: a kritikus időpontra (mágneskapcsoló!) kikapcsoltatom a kazánt a termosztáttal - egy hét alatt egyzer fordult elő, hogy F1 hibával leállt a kazán. A köröket úgy állítottam be, hogy a falfűtési köröknél a távolabbik nyitva vannak (nem teljesen, de ahogy távolodik a kör, úgy van jobban nyitva), egy kört lezártam (előszoba...). A falak kellően melegek. Éjszakára van egy néhány órás szünet, addig nem hűl vissza annyira, hogy gond legyen. Persze ez köszönhető annak is, hogy nincs -10 fok éjszaka... (plusz 1-2 nap volt napsütés, az meg ingyen fűtés a megfelelő üvegezéssel ellátott szobáknál - teraszajtó, tolóajtó).
A padlós köröknél, hát, ott már kellemetlen a helyzet. Az egyiket lezártam (kisszoba az előszoba mellett, jelenleg amolyan tároló), a nappali két köre ki van nyitva, igaz, nem teljesen, a fennmaradó egy viszont jobban van nyitva, mert az érinti a fürdőszobát. Az utóbbi kör rendesen megy, viszont a nappali két köre a szobában gyakorlatilag hideg. Az osztógyűjtőnél érezni, hogy lemegy a csövön a padlók felé a meleg, de azt nem tudom, hogy meddig ér el. Lehet, hogy nincs akkora kraft a rendszerben, hogy átnyomja a vizet, és a csövön a melegérzet nem az áramlásé, hanem simán az álló víz melegedésé. Viszont nem merem kinyitni teljesen a köröket, mert szerintem emellett valaennyire el kellene zárni a falfűtéseket is, hogy meginduljon a víz a padlóban. Ez pedig azzal a veszéllyel jár, hogy a falakból kimegy az erő... Most itthon van mindenki nap közben is, nem lehet felelőtlenül játszani. Kellene az a hidrováltó... A nappali tehát hűvösebb, mint a lakószobák.
A kazán továbbra is ki-bekapcsol, igaz, talán kevesebbszer, mint korábban. Az előremenő hőmérséklet 45 fokra van beállítva, a visszatérő a padlós körökön 22 fok, a falas körökön 25-26 fok (mindkét osztógyűjtőn van egy-egy hőmérő).
Ha nem kondenzációs, akkor max az 50 fokos előremenőt célozhatod meg.
A túllendülésből látszik, hogy a 70 fokos víz sok, illetve egyáltalán nem komfortos, meg takarékosnak sem mondanám. Egy jó termosztátod lenne, akkor ezt a túllendülést tudná csökkenteni.
Este 21,5 (kb az ünnepek óta a nejem lejjebb vetette, mert a gyerekek este izzadtan ébrednek és sírnak, előtte este is 22.5 fok volt)
Nagyon sok beállítást kipróbáltam, hol büszke, hol kétségbeesett voltam a azán miatt... de ami bevált (a sok rossz közül, bár ez sem komfortos) az a 70foos előremenő.
ha termosz kapcsol, akkor indul a kazán 10 percig megy, a végén 70fokos vízzel. szoba termosztát kikapcsolja 1-1,5 óra szünet fél egy fokos túllendülés. ÌGY FOGYASZT A LEGKEVESEBBET.
Nem mértem. Nekem csak a kazánban lévő teljesen moduláló szivattyú megy, meg a ventillátor. De igazad van, veszek majd jövőre egy árammérőt és mérek pár napot.
Kb.mekkora a vill.teljesítmény felvétele a fűtőrendszerednek?
Nekem a kazán mellett van külső keringető is, igy amit megtakarítanék a folyamatos üzem alatti hatásfok növekedéssel, elveszítem azt villany költségben. -gondolom én.
Neked mik a tapasztalatok? Villamos/gázköltség aránya?
az alacsony előremenővel fűtoött ház falai jobban át melegszenek mint az onoff magas előremenővel működő radiátoros házé ergo lassabban hűlnek ki, az csupán szigetelés kérdése?