Sziasztok van valakinél használatban, vagy valaki üzemelt már be ilyet? Mik a tapasztalatok hatásfokra, fogyasztásra és milyen fűtésrendszerhez alkalmazzátok?
Nem különösebben, tavaly decemberi vágás, tehát nincs 1 éves. Ahhoz képest viszont jónak tűnik. Bent tárolom a pincében a nagyját, tehát már ez nem kap nedvességet. A fatároló alapját megcsináltam idén, de a fa szerkezet csak jövőre lesz meg és akkor majd ott lesz tárolva egy nagyobb mennyiség, hogy tudjon száradni akár 2 évig is.
23.40 most mentem le mert mintha ment volna a venti....és valóban még egy fél hasáb izzogatott benne és ráindított a kazán. Feljebb vettem a füsttermót és bekussoltattam, mert fél hasábbal már feleslegesen szenved.
Mikor elkezdtem olvasni a faelgázosítókról, akkor azt írták, hogy ha nagyobb fákat teszünk be, akkor több gáz keletkezik, hosszabb ideid tud égni, gázosítani úgy, hogy nincs lefojtva. Szerintem itt is ez a helyzet. Karnyi vastagságú lécek vs. comb vastagságú rönkön. Az utóbbi biztos nyerőbb.
Érdekes ez a száraz akác. Délután 16.00-kor mentem le befűteni, salakolás miegymás szerintem 16.30-kor már lobogott a tűz. Felfűtöttem a lakást és a puffert, este 19.00-kor ez már tuti megvolt, mert 84 fokon már lefolytva volt a kazán. Még most 21.18-kor is hallom a kazán ventit, tehát megy a kazán. Sokkal tovább bírja és nagyobb hőenergiát ad le mint a tavalyi tölgy. Nem tudom a fa típusa is közrejátszik e ebben vagy csak az, hogy tavaly a tölgy vékony deszka és tetőlécszerű volt, ezek meg most jó vastag akáchasábok.
Most ezt jól leírtad. Egyértelmű, hogy a falnak van egy hőszigetelő képessége és a hőszigetelő anyagnak is és ez nem ugyanaz. Ebből következik, hogy nem mindegy vasbeton falat szigetelsz vagy 37,5 cm vastag ytong-ot. A hőmegtartó képességre játszik mindenki. Csak a ló túloldalára sem jó átesni, mikor csurog a falról a víz a pára miatt, beindul a penészedés, meg még külön szellőztető berendezést kell berakni ami kinyomja a meleget is. Persze ez bonyolultabb.........mint ahogy leírtam, de kb. érted a lényeget ha akarod.
Természetesen tőlem mindenki annyit rak amennyit akar, meg amennyire "kedve" van, de a falazat és a szigetelés hőszigetelő képessége jelentősen más, ezért nem számít annyira a fal anyaga. Az inkább a hőtároló kapacítást befolyásolja.
A falakra 15 cm ment (két rétegben: 10+5 cm), az ablakok jól zártak, csak a 3-as üvegek lettek 1,1-re cserélve, a födém pedig 20 cm-t kapott. Változatlan maradt a főbejárati ajtaja, a garázs felé vezető ajtó, az alsó részen lévő kétszárnyú bejárat és az uszi felé nyíló szintén kétszárnyú ajtó. A nettó lakóterület 254 nm, a födém ~200 nm. ~7.000 m3/évről indultam (HMV-vel együtt), ebből ~2.200 lett.
Még nincs üzemben a szellőztető, és van egy barmira hőhidas kinyúló terasz (~40 nm), amivel valamit kezdenem kellene...
Hány cm -es hőszigetelést raktál,csak a falakat szigetelted?Én is hőszigetelés előtt állok a falak porothon 30 -ból készültek.A nyilászárók javát már kicseréltem k:1.0.ra de még mindig elmegy 2400m3 gázam hmv,és gáztúzhellyel eggyüt.120m2 padlástérrel együtt,Baxi kondenzációs gázkazánnal megyek,ez mellé is kéne egy faelgázositó.
Szerintem tökéletesen jó a következtetésed, hogy előbb szigetelni akarsz. Én egy PTH36-os falazatú ház hőigényét csökkentettem harmadára, és utána egy játék méretű fűtési rendszer is elég lett.
Ha a jelenleg rendelkezésre álló forrásodból megcsinálod a szigetelést és az ablakok cseréjét, akkor a következő 1 (max. 2 év) tüzelőanyag megtakarításából megvan a ~ 800 literes puffered (beépítéssel és vezérléssel), amivel a meglévő kazánod még évekig simán elduruzsol.
1 millióból azért már ki lehet hozni a fűtést, szigetelés ennyiből nincs meg ablakcserével kompletten. A puffert szigetelés után is érdemes 1500-2000-esre választani, és pufferrel már a kazánméret se olyan érzékeny.
Ha szigetelsz, akkor viszont 10-15cm-ben gondolkodj, semmiképpen se 3-5cm-ben, az csak pénzkidobás. Ma Magyarországon a 12cm az ajánlott, ha jól tudom. Nyílászáróknál is kellő körültekintéssel kell választani, valamint érdemes egyből beépíteni a kiegészítőket is (redőny, szúnyogháló).
Ha puffered van, annyiban számít csak a kazán méret, hogy a nagy hidegben milyen sűrűn kell begyújtanod, persze a szigetelés is ezt befolyásolja. Nekem még nem szigetelt a ház. Építkezés után egyébként is jó ha tud szellőzni 1-2 évet. Barátom velem egyszerre építkezett, rögtön le is szigetelt, és az északi falon a garázsban csurgott a víz le a falon, mint a niagra.
Az a kezdeti lelkesedés, hogyan változik:) Mármint bennem.... No bár a lelkesedéssel nincs semmi gond. Inkább csak nézelődöm, gyűjtöm az infókat, és inkább utóbb, mint előbb cselekszem. Sikerült ma estére átolvasni az elejétől a teljes fórumot, és azok a hozzászólások ütöttek szöget a fejemben, ahol azt tanácsolták, hogy előbb szigetelj, aztán kazán. Azt hiszem ezt megfogadom én is. Amilyen rendszer kéne most a házunkba (min. 30kw-os kazán, 1500-2000l puffer), azt szerintem jó 1-1,5 millióból lehetne megvalósítani. Viszont körbenéztem szigetelések oldalán, és az jóval olcsóbban meg lehet úszni. Még ha 10cm-est is szeretnék, és nem csak 3-5 cm-est. Nyílászárókról is azt gondoltam, hogy sokkal drágábbak, de nagy örömömre csalódnom kellett. Így most már azt mondom, hogy előbb szigetelek, aztán még elpöfögök a Mezőgép által gyártott csodamasinával, és a szigetelés után lehet, hogy egy jóval kisebb fűtési rendszer is elég lesz, így még spórolok is.
Fektetve csak akkor lenne jó, ha a csonkokból egy fent és egy lent jönne ki, mert ugye rétegződik a víz és álló helyzetnél felül töltöd be ill. szívod ki, alulról pedig megy ki a hideg. Ha lefekteted az álló tartályt és felül vannak a csonkok akkor a meleg megy be és jön is ki az alja meg hideg marad. Előbb utóbb biztos átmelegedne, de nagyon rossz hatásfokkal dolgozna a puffer. Persze ez csak az én logikám.
Nos... a mi 2m magas pincénkben alapból áll a talajvíz pl. most is, és van egy 230cm magas tartályunk amit szeretnénk betenni. Teljesen Istentől elrugaszkodott megoldás fektetni?
Valószínűleg az lesz majd, hogy gyártatni fogok akkor tartályokat. Az átmérővel nem hiszem, hogy gond lesz, mert az egész ház alá van pincézve, és anno gépkocsilejáró volt. Tehát jó széles az ajtó is, kb 2,5m, és annak a helyiségnek az ajtaja is ennyi, amibe tervezem a kazánt és a tárolókat. Egyedül amitől tartok, az a kémény átmérője. Egy kémény van két lyukkal. Az egyikben van egy saválló acél bélés, aminek az átmérője 13-15cm lehet. A másik lyukba is ekkora bélés férne. Nem nagyon olvastam még utána, de attól tartok, hogy ez kicsi lesz egy 30kW körüli kazánnak. Ha nem marad más, akkor kell egy új kéményt építeni...
Valószínűleg már én sem fogom. Ahogy írták nekem - joevagyok86 - lehet azért találni olyanokat, akik gyártanak méretre. Gondolom az meg annyira nem befolyásol semmit, hogy kicsit szélesebb a tartály, és nem annyira magas. A 200cm magasság meg már baráti, mert akkor lesz még 30cm-em a plafonig. De majd meglátjuk mit hoz a jövő. Azt, hogy van e víz szigetelés nem tudom, én már csak lakója vagyok a háznak. Az egész pinceszint kb. a földfelszín alatt van, talán a legfelső 50cm van magasabban. Pár éve ki lett ütve egy helyen a lábazata a háznak hátrafelé, mert építettünk egy kisebb borospincét. Az még picivel mélyebb is, mint a pince alja, és sima homok a talaj. De semmi vizesedés nem volt és most sincs. Úgy látszik a talajvíz eléggé mélyen van errefelé.
Betont megvágni szépen (beleszámolva, hogy a tartűlyt bele kell buktatni, inkább nagy legyen mint kicsi), csinálni egy masszív alapot, oldalt visszadolgozni, miután bent van a tartály, esetleg egy ráccsal lezárni körülötte, hogy ne lehgessen beleesni.
Na én most vagyok sz@rban... Néztem a puffer tartályok méreteit, és 1500l-es magassága kb. 2,3m. Viszont a pincénk belmagassági is max ennyi. Akkor ez oda nem fog bemenni.... hogyan lehetne megoldani, hogy mégis elférjen? Gondolom fektetni nem a legszerencsésebb ezeket a tartályokat. Most így hirtelen nekem annyi jutott az eszembe, hogy alul a betont feltöröm, és kicsit mélyítek lefelé, majd lebetonozom. Így növelvén a belmagasságot. Ettől még a ház nem dől össze. Ez nagyon elvetemült ötlet?
Soha nem mértem. Amennyi befér az Atmos-ba. 3-at teszek alulra, 4 vékonyat melléje oldalra, ez inkább 2 hasábnak felel meg, aztán fenyő gyújtóssal begyújtok, majd ha ez ropog akkor hátulra pakolok 5 haábot meg előlre is 5 hasábot. Tehát olyan 15 hasáb megy bele, ezek 33 cm körüli méretűek hosszra, szélességre meg ahogy sikerült hasítaniuk......
szerintem nem, miert is okozna? a kazan a pufferba nyomja a meleget a tobbihez semmi koze. Az, hogy abbol hogyan veszem ki a meleget tokmindegy foleg ha kulon vezerles van a 3utas keveroszelep motorjanak nem pedig a gyari expandert hasznaljuk