SZiasztok! Robi-55 rotakapám az őrületbe kerget. Már egy hónapja szerelgetem de nemtudom mi a baja. nagy nehezen beindul, a gázt nemveszi,csak hörög. Ha leáll akkor meg azt a kis benzinadagolót kell nyomogaatni hosszú ideig. Tudom, első hallásra tipikus karburátor problémának tűnhet. De szerintem nemaz. Számtalanszor szértszedtem a karbit. Másik úszóval fúvókákkal de úgyse jó. Szimmeringeket is kicseréltem, és semmi. Tanácstalan vagyok. Esetleg valaki valamit?
Üdvözlöm. Az FG315 egy jó kapálógép. Én is egy régi RK után tértem át erre a típusra. Sokkal könnyeb beindítani mint a régi briggs motorosat. A Honda szivatóval első könnyű húzásra idul, míg a régit elég erősen és sokszor kellet rángatni.. A kapái lassabban forognak, mint a régi RK-é, de jobban megdolgozzák atalajt, vezetni is könnyeb ezt a gépet, meglepően fordulékony és nem utolsó, hogy hátrafelé is tud menni. Csak ajánlani tudom ezt a típust, a szüleinek is.
Itt mindössze egy 15*15 méteres darab műveléséről van szó, és az is fontos, hogy kezelhető, könnyű legyen a gép. Nem mezőgazdasági felhasználás a cél. Egy kiskert....
Kérdésem, hogy e három modell közül melyiket válasszuk ?
Ha nem akarsz kitolni apáddal felejtsd el az ilyen 50-80ezres játékszereket. Akkor inkább maradjatok a bérlésnél, ha csak évente egyszer kell, legalább nem lopják el, nem kell hozni-vinni a gépet, nem kapsz idegbajt tőle, amikor dolgoznál vele. Kapálógép fronton az a helyzet sajnos, hogy tele vannak az áruházak egyre jobban ezekkel az ipari hulladékokkal sajnos, mert ezt veszik az emberek. Szétnéznek, látják hogy egy kapálógép a boltban 100ezer, és fölötte, hazamennek, be van dobva az újság, benne a "gép" 50ezerért, és röhögnek a markukban, hogy engem aztán nem csap be a hülye kereskedő, a jó kis áruházban fele annyiért is megvehetem, és megveszik. Majd hozzák a gépet garanciális szervízre, hogy nem megy, lefullad a földben. Mikor meg elmondjuk neki, hogy az amit megvett, az nem kapálógép, hanem egy fűnyíró motoros gyeplazító jó esetben szidják az áruházat, hogy akkor miért adják el kapálógépnek, miért csapják be az embereket. Pedig nem csapnak be senkit az áruházláncok, hiszen a választás joga adott. Az áruházakban csak ki van rakva raklapszám, el lehet sétálni mellettük, és elgondolkozni, hogy vajon az áruház nekem akar jót, vagy magának? Vajon máshol miért kétszer ennyi egy kapálógép?
Ha kapálógépet akarsz venni, vegyetek egy Robit, 4,5 vagy 5,5 lovas Hondával, vagy Briggssel, rá kell szánni a pénzt. Ha nem tudsz kifizetni annyi pénzt, akkor meg spórolj rá, ne akarj magadnak/apádnak rosszat. 30ezret nem megspórólsz egy olcsóbb géppel, hanem kidobsz 80ezret... Szerintem :)
FG315 egy jó kapálógép nagyon. A berántásával sem lesz gondja a szüleidnek, nem nagy erő kell a berántásához, és általában első rántásra indul, ha rajta van a szívató. Hondák hidegen-melegen szeretik a szívatót.
kék1 írta lentebb a Robi kapákat még, csatlakozom a véleményéhez, jelenleg (évek óta inkább) a Robinak van a legstabilabb hajtóműve. És itt nem a Mikrobira gondolok, meg a fűnyíró motoros Robikra, nemtudom minek kellett kihozni azt a márkanév romboló izét :)
Ha kapálógépet szeretne venni valaki, és dolgozni is akar vele, akkor ezek a szóba jöhető lehetőségek szerintem, a Honda FG315 és a Robi család (kivéve Mikrobi meg a 3,5-4 lovas Briggs motorosok)
jönnek a tavaszi munkák és szüleimnek szeretnék venni egy kapálógépet a régi helyett, ami sajna már nem működik. Néztem 1-2 oldalon a Honda FG 315 típusút és arra azt írták hogy "A Honda Super Easy Start rendszer segítségével könnyedén indítható." ez valójában mit jelent? eredetileg valami önindítós kapálógépet kerestem de olyat egyenlőre nem találtam...találkozott esetleg valaki ilyennel?
Ha hosszútávon gondolod, honda motoros robix gyártmányút ajánlom. Könnyen lehet állítani, jól eltalált gép. A terület nagysága, a föld tömöttsége adja, mekkora kapát lehet alkalmazni, a kisebb v. nagyobb motor kell. Most több áruházban vannak akciók, pl. Praktiker. szántani a mai gépekkel nem lehet, ilyenekkel ne vesződj.
1. be szeretnék ruházni hosszútávra egy rotációs kapába, és szívem szerint a briggs&stratton-t választanám, konkrétan a tesco ujságban láttam egy charlie 1 nevezetű 4 LE-s 158 ccm-es gépet 59990 forintért. pro, kontra?
2. van-e értelme ezeket a motorokat (illetve lehet-e) tuningolni?
Sikerült hozzájutnom egy Szevafém által gyártott ismeretlen típusú használt rotához, ami Briggs motoros, működik, de lenne pár kérdésem, mert információkat nem kaptam hozzá.
Sziasztok hozzáértők! Segítsetek egy amatőrnek! Kf-es kb 20 éves kapagépem van egy legyengült Briggs Stratton 3,5 ös motorral. Az érdekelne, hogy Honda GCV 160 motort ha veszek hozzá, átalakítás nélkül rátehető-e az amúgy kiváló hajtóműre vagy sem? A fórumon olvastam, hogy ez az egyik legjobb motor és a régi hajtómű jobb mint az újak. Na meg így lényegesen olcsóbb mint komplett újat venni. SOS! Előre is kösz a jó szándékot.
Úgy látom, hogy a beépíthető gcv motorok árai is változtak, csak azoknál az aktuális euroárfolyamot veszik figyelembe. Lelenleg a gcv 135 olyan 54.000 körül kapható a gcv 160 59.000 körül. az árlista:
Nekem is van egy 27 éves Briggs motoros RK-02-es kapám. A hajtómű részével különösebb gondom nem volt. A motor része az apróbb hibáktól eltekintve megbízható. A motorok után olvasgatva, arra a következtetésre jutottam, hogyha valaki strapabíró motort akar venni akkor OHV (alul vezérelt felül szelepelt) modelt vegyen. A Hondának a GX, Briggsnek az Intek, a Tecumsehnek a Formula típusú motorjaik OHV rendszerűek. Honda fórumon olvasgatva is felmerült ez a kérdés, hogy ferdén van összerakva a motor. Elsőre lehet, hogy furcsán néz ki, de ott azt írták, hogy a gyár 1000 üzemóra élettartamot ad a Honda GC, GCV (OHC) elrendezésű motorjainak, hozzátették, hogy a gyakorlati tapasztalatok azt mutatják, hogy a Honda OHC motorjainál 2000-2500 üzemóra a motor élettartama. Aki ennél többet szeretné használni annak ajánlották a GX (OHV) rendszerű motorokat ezek perselyes motorok. Egy másik fórumon még írtak a MARCI 55 kapáról, hogy a hajtómű része jó, csak a csoroszlyatartót kell megerősíteni. A MARCI55 aljat lehet kapni motor nélkül 6 kapataggal 50.000 Ft- ért, és erre olyan motort tesz amilyet akar. A Hondának a GCV 160 5.5 motorja 54.000 Ft, a GCV 190 6,5 Le motorja 64.000 forint. A Briggs Qvantum XM55 motort 51.400 forintért árulják. A Honda motort könnyebb beindítani, mint a Briggset.
Elnézést,kérdeztem aztán szépen eltüntem.( a számítógépem csak kék-fehér üzemmódban és csak egyirányú kommunikációt volt hajlandó folytatni).
Honda-Biriggs motor?
Beszéltem egy másik szerelgető emberrel is aki szerint jobb a 6 Le Briggs, mint a Honda motor (ha oldalról rá nézel, mintha ferdén lenne kettévágva -magyarázta).
Szerinte vegyek egy Szeva-fém -es RK akármit Proton motorral, annak legjobb a rotarésze, és három-négy év mulva mikor a Proton szétmegy vegyek rá egy Brigs -et .
Gondoltam közzéteszem az általam körüljárt ékszíj + lánc meghajtású rotációs kapák 2009-es februári árait, hátha valaki szeretne ilyen típusú gépet vásárolni. Az árak brutto árak.
Honda FG315: A hivatalos 2009-es honda árlista alapján 154.560 Ft, Az elektrikoban láttam még ugyanezt a gépet 144.900 Ft nem tudom, hogy ez még aktuális-e a honlapjukon fentvan. A honda FG 315-re 3 év garanciát adnak. 2x3 kapataggal értékesítik.
Szevafém RK05/B: Gyárilag 2x2 kapataggal adják, csak 5.5 Le Proton motorral szerelik így 132.000 Ft. 3. kapatag 8400Ft/pár. Így összesen 6 kapával: 140.400 Ft.
Robi-202LX: Úgy tudom, hogy 2x3 kapataggal szerelik, 5.5 Le Briggs vagy Tecumseh OHV motorral 128.100 Ft.
Husqvarna T500RH: Honda GC160 motorral 2x3 kapataggal szerelik. Magyar nyelvű oldalon nem találtam árlistát, de külföldi oldalon igen így az ára 699.00 font. Átszámítva a mai árfolyamon: 243.042 Ft.
Még annyit hozzátennék, hogy a Szevafém és a Robi bowdenes szíjfeszítést alkalmaz, míg a Honda és A Husqvarna pneumatikus szíjfeszítést használ, a motor szivohatását használja fel, kicsit olyan mint az autókban a fékrásegítő.
Én is kapagép vásárlás előtt áltam. Eddig egy régi RK-02 kapát használtam. A fórumot olvasgatva a ékszíj + lánc meghajtású gépek kerültek előtérbe a megbízhatóság és a könnyeb munkavégzés miatt. Így került szóba a Honda FG-315, Szevafém RK-05/B, Robi 202-LX, Oleo Mac MH 190R, Husqvarna T500RH. A Husqvarna nagyon hasonlít a Hondára csak más a szine és a burkolat vonalvezetése. Tegnap sikerült vennem egy FG 315-öst tavalyi áron, úgyhogy már nagyon várom a jóidőt. Az alábbi linken tájékozódhat az árakról: http://www.wilker.hu/wilker/index.php/web-shop?page=shop.browse&category_id=116 . A Robi 156/H 104.500 Ft.
Van két eladó Robix 151-es kapáló gépem.Az egyik teljesen üzemképes.Másik 90%-ban van egyben,de motorikusan üzemképes(alkatrésznek).Tartozékokkal együtt,kettő egyben 40000ft.Utánfutó,Golf hátsó híddal(alufelnis) 15000ft. j.norbi@freemail.hu 06-30-3085713
Sziasztok! Robi-55 ös kapámmal az a gond hogy 500. rántás után beindul egy kicsit pörög de fel sosem pörög. ha nem nyomkodom azt a bezinpumpálót a karburátoron akkor leáll. szétszedtem a karbit kipucoltam, de nem lett jobb. Talán ha az előgyujtást állítgatom?