Egy aggasztó jelenségre figyeltem fel az Ivecómon.Több mint 6 éve élek Írországba idén áprilisba vettem 2007-es évjáratú 35s12 2.3 Hpi Dailymet.100000 km volt benne óra szerint,eddig 40000-et raktem bele,nagyobb probléma nélkül.Kb 3 hete hallok egy fémesen csörgő hangota kocsi alól menetközbe.Elősször csak hallkan,most már egyre hangosodik.Ezt a zajt,csak 2.3.4.sebesség fokozatba,üzemi hőmérsékleten hallom(hidegen semmi).A motort kizártam,mert alapjáraton vagy magasabb fordulatnál nem hallani.Valamelyik erő átviteli szerkezetből jöhet.(kuplung,váltó,kardán,difi).De nem vagyok szaki.Ha valaki találkozott ilyen jelenséggel vagy van valami ötlete,kérem írjon.Elöre is köszönöm!!!!
2230kg van a forgalmimban. Én erre alu felépítményt nem rakatok esetleg egy ha veszek egy 2000 utáni alvázat. Bár amennyi munkám van nem valószínű, hogy 10 éven belül sor kerül rá. A motor most elsősorban családi okok miatt húzodik, bár a pénzem megvolna rá.
Az enyém is kb ennyi csak hosszú alvázasban.Papíron nekedmennyi van?Nekem 1860 írtak be.Egy alu felépítmény lenne az igazi gondolékodom is rajta!!!Hogy áll a motor projekt?
2300valahány kg, de már régebben mértem. Ha a szervo és az állófűtés bekerül még nehezebb lesz. Lehet levágok a platón a zártszelvényből ahol a munkalámpa van, hogy ne nőjön az önsúly. Még lehetne a feljárókon nyerni pár kilót ha aluból lennének. Meg előre jó lenne 2 alufelni is ha baráti áron kapható lenne.
Köszi a választ mindenkinek az olajjal kapcsolatban!!! Asszem akkor maradok a gyári olajánál Urania 5w30 max ha esetleg eszi a olajat
megpróbálkozok a 10w 40 el!
Egy másik kérdés: Izzitás! Tegnap olyat csinált, (-4 fok hajnal) kivillant az izzító lámpa könnyedén be is indult. Ma reggel (-3 fok) kétszer vagy háromszor villogott az izzító visszajelző és elaludt. Ez normális? persze ma is könnyen indult, viszont -3 ,-4 fok felett még nem láttam megjelnenni az izzítás visszajelzőt.
Nagy hidegekbe én is beszoktam takarni kicsit az elejét.A tieden nem tudom merre lehet,de az enyémen ott van felül.Ha nem kellett volna cserélni frankón nem jövök rá,hogy ott az :)
Minél márkásabbat és azon belül is a jobbat éri meg. A minimum előírástól gyengébb olajat és névtelen gyártóét ne töltsd bele. Olajon, szűrőkön, üzemanyag minőségén nem spórolunk.
Én egy 2003-as 35c12-eshez Statoil Truckway S 5W-30 ACEA E4/E7 -est használok igaz még csak két olajcsereperiódust hajtottunk (céges kocsi) bele. De szerintem bármilyen alábbiak szerinti ACEA besorolású motorolaj megfelel!
Ha motorolajból ACEA E3/ACEA E5 teljesítményűt vásárolsz akkor 40.000km csreperiódusod lesz, ha ACEA E2, API CF-4 teljesítményűt akkor 30.000km csereperiódus alakul. Szigórúan olajszűrő, üzemanyag finomszűrő illetve üzemanyag előszűrő cserével! A vezérműszíjból bármilyen ismert márkát vehetsz csereperiódusa 120.000km vagy 4 év vízpumpacserével eggyüt.
Köszi szépen a kimerítő választ. Akkor majd megnézem, hogy áll a hidraulikus láncfeszítő és ha sikerül meglessem az íves spanoló állapotát. (160.000Km van benne, de még csörgést nem hallottam) Üdv. minden Ivecosnak!
A szerelő szerint vagy a terhelés-arányossági szelep adta meg magát, vagy pedig a gumicső adta meg magát ,,összeomlott" és elzáródott. Vettem egy gumicsövet most..
Alapesetben nincsen a vezérműláncnak csereperiódusa!
Amikor már annyira megnyúlik, hogy a a feszítőautomatika nem képes utánllítani akkor valószínűleg elkezd majd "csörgő" hangot adni a lánc. Ekkor elérkezett az ideje a vezérműlánc cseréjének továbbá a láncvezető alkatrészek illetve fogaskerekek cseréjének, láncfeszítő takarításának alaphelyzetbe állításának.
A lánc és alkatrészei hosszú életének titka: Rendszeres /10.000km-kénti/ motorolaj és olajszűrő csere! Legalább API CD-CCMC PD2 / MIL-L-2104D teljesitménybesorolású motorolaj használatával.
Sziasztok! Segítségeteket szeretném kérni, mivel a járgányom vezérműlánlos 40-10W és nem szíjjas. Ezért nem tudom a mikor kell cserélni. 1997-es gyártmány hidraulikus feszítéses. Előre is köszönöm a válaszokat.
Helló mindenki! Lényegében én csak most csöppentem bele ebbe az IVECO-dologba,eddig annyi információm van róla ami apám értékelése,miszerint 85'-ben állt egy mellet és bikázták,majd hangosan indult be,szerinte nem jók :D
Ettől azért konkrétabb dolgokra lennék kíváncsi:)Van egy 9fős duplaklímás 99'-es masterem 2.8 DTi 114 ló,állítólag az is IVECO motor.....namost szeretnék egy 3 személyes dobozos valamit is ami B-jogsival is terelgethető...3-400ezerért vannak ilyen masterek ducatók,csak mintha nekem az IVECO valamivel masszívabb dolognak tűnne....a másik dolog,ami fő szempont lenne nekem,hogy bérautó lenne,tehát félve a magasnyomású rendszertől,amit ha vizezett gázolajjal tankolnak vissza,majd megáll az egész(sajnos tapasztalat,hála az égnek DTi motorral)lehet érdekesebb lenne egy inkább régebbi kiforrottab egyszerű motor,amely"a világból kimegy 90-el"-típus :)
Szevasztok! Ma vettem egy Iveco 35-10-est 2.8TD Tudnátok segíteni? Hol tudok hozzá letölteni szerelési útmutatót? Valamiért az utastérbe fúvó ventilátor nem működik, szét akarom szedni. Köszönöm előre is!
Én most készülök szétborítani a motorokat, csak választ még nem kaptam, hogy a 2.4TD mennyire kompatibilis a 2.5TD-vel. Szétszedéskor kiderül. Hol lehet olcsón dugó+persely szettet szerezni bele?