Keresés

Részletes keresés

Törölt nick Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1625

Tisztában vagyok ezzel, volt már pár motorom, de minden típúsnak megvannak a sajátosságai épp azért jöttem ebbe a specializált fórumba, nem az általános motor topikba.

Nyílván nem írják le, hol folytanak, de aki már látott szétszedve ilyet, vagy régebb óta foglalkozik ezzel a típussal, az tudja hová kell nyúlni.

Levágható e egyáltalán a folytás, vagy kipuf. csere. Elektronika folyt e, stb. Hogyne lenne szabvány mérete a fúvókának? 

 

Pöcsölős, persze, de ha tudom mit és hol kell nézni, nyílván sokkal egyszerűbb a dolgom. Mivel semmit nem tudok a vasról, nekem a mondjuk a 90-es fúvóka méret nem mond semmit.

Pont az ilyenekre vagyok kíváncsi, hogy hol és hogyan van határolva a variátor. Vagy cseréljek le mindent, oszt' majd jólesz? :-)

Nyílván nem.

 

 

Előzmény: Szere28 (1624)
Szere28 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1624

Udv!

Egy szervizleirasba nincsen h hol van fojtas. Meg h mi mekkora. Egy gyari szamsor van azt csokolom. Jojtani haromfele keppen lehet egy motort. Kipufogoban szukito illetve eleve szuk keresztmetetszetu gyari kipufogo. A szivooldalon ugyan ez. Kisebbre tervezet karbi illetve legrendszer. A harmadik a variatorban ugy van tervezve illetve hatarolva vannak dolgok. Ezeket cserelni kell es mar is jobb a gep. Erre talaltak fel a tuning kipufogot karbit es variatort. H a karbiba milyen fuvoka kell az mindig a motor szabja meg es nem az h ez jo bele. Szoval ezekel mindig pocsolni kell es nem csak rarak es mukodik. Ha mar csak egy hetvenes henger kerul fel mar is lehet fuvokatni a karbit.

Udv!

Előzmény: Törölt nick (1623)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1623

Szeretem tudni, hogy mikori a vas.

Minden motornak meg szoktak lenni a felismerhető jegyei.

Pl. 1997-től tárcsa hátul is, vagy ilyesmi.

 

Folytás hol van benne gyárilag? Kipufogó (ha igen, hol?), fúvóka (ha igen, mekkorára kellene cserélni), elektronika csere?

Ilyenekre lennék kíváncsi. 
Semmit nem tudok az előéletéről, szóval szeretném ezeket letisztázni és egy haladós munkábajárós vasat csiholni belőle.

Nem akarok buziskodni vele, csak szeretném rendbe rakni és hogy egy emelkedőn se legyen időm megtekerni egy cigit.

 

Köszi,

Előzmény: Szere28 (1622)
Szere28 Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1622

Udv!

Azt neked ehez minek ennyi adat. a blokra ravan irva mindig a gyarto. Pl h minareli vagy ebben yamaha blok van benne. igaz a ketto ugyan az mivel a minarelli yamaha licensel dolgozik. Az evjarat is minden alakatreszen rajata van bele van otve foleg a blokban. Korben van ket szam pl 99 az 1999 motor. A 04 az pl 2004 es. nem kell ezt tul spilazni ez nem komoly sport motor aholl meg a honap sem mikor gyartottak mert eltert. Ezt a blok legalabb 20 eve gyartasban van igy vagy ugy. siman bemesz egy motoros boltba es hozzad vagjak az alkatreszt csak azzal h 50-es scara es h 99-es . vagy viszed magadal mintatt h ez kell.

Udv!

Előzmény: Törölt nick (1621)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.23 0 0 1621

Sziasztok!

 

50/2T  Scarabeo-ról szeretném kideríteni, hogy milyen motor van benne és belőni, hogy pontosan mikori lehet az évjárat.

Hol tudnék ezeknek utánanézni? Alváz, motoroszám burkolati jelzések alapján. Lassan felújításra szorul, ezért tervezem, hogy 70-es henger kerül rá.

Kellene hozzá robbantott rajz, szervizkönyv (digitális formában.) Csak ugye tudnom kéne, pontosan milyen a cucc.

 

Köszi,

Szere28 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1620

Udv!

Mivel nem latom a karbid igy nem tudom h melyik csavar mivel a karbin ket csavar van egy levego es egykeverek csavar. A gyertya akkor jo szoval keveset kap.

Udv!

Előzmény: feri812 (1619)
feri812 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1619

Üdv.A Karburátor oldalán egy állitható csavar van,ez kb 1 fordulatot van kitekerve.A gyertya pedig Nkg cr9eb,szaküzletben kaptam.

Előzmény: Szere28 (1618)
Szere28 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1618

Udv!

Mivel nem latjuk melyik csavara gondolsz nem biztos h jot akarsz tekerni. A feher gyertyat nem csak keverek gond okozhatja. Hanem h pl nem belevalo gyujtogyertya van ben a motorbon. Tul kicsi a hoerteke. Ellenorizni es ha nem belevalo cserelni.

Udv!

Előzmény: feri812 (1617)
feri812 Creative Commons License 2013.09.22 0 0 1617

Sziasztok.Scara 100 4t nél tegnap néztem egy gyertya képet,hát fehéres rendesen.Kevés benzin,sok levegő?Keihin karburátor van rajta,egy csavarállitási lehetőség az oldalán,kb 1 teljes fordulatot kicsavarva.Itt kellene állitani rajta,de mennyit?Köszönöm

Szere28 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1616

Udv!

Szervizmanualt megkell nezni illetve a robbantott rajzot es ott kiderul h tenyleg hianyzik e vagy sem.

Udv!

Előzmény: sziko81 (1613)
Szere28 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1615

Udv!

Mit akarsz azzal a kromozott szaral. Halalra van kopva egy ponton. Tisztan latszik a kepen. Szerintem havegig huznad az ujjad erezni lehetne ott a kopast. Szinte egy melyedes van rajta. Cserelni kell az egeszet.

Udv!

Előzmény: NDani (1614)
NDani Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1614

Akkor jó :)
Más.

Tippeket ötleteket megköszönök, hogy hogy a fenébe tudnám kiszedni a beletört és belerohadt patron/gátló felső részét a villaszáramból...?

Eddig próbáltam felülről a menetes részt ütni, vas rúdat rárakva baltával, meg se nyekkent.

Próbáltuk kitekerni a krómos szárat a villa nyakból, de nem reagált, lehet nem is bontható ott?

Valaki javasolta, próbáljam megmelegíteni lánggal és utána ütni, ezt még nem próbáltam, de ha megnyúlik/elgörbül a hőtől a (krómozott)szár akkor cserélhetek villát.

Itt megállt a tudomány :)

Üdv.

Előzmény: sziko81 (1612)
sziko81 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1613

NDani hozzászólását követtem, bevállt.
Nekem úgy rémlik,h gyárilag kell lennie ott valami műanyagnak, de a múltkori telószerelésnél szereintem elkallódott.

Előzmény: konyi79 (1598)
sziko81 Creative Commons License 2013.09.17 0 0 1612

Köszi Nekem is ez a módszer vált be. :D

Előzmény: NDani (1599)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1611

csak az már nyűgös.

Előzmény: feri812 (1610)
feri812 Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1610

Hát akkor nagyobb motorba kell gondolkodni.

Előzmény: Törölt nick (1609)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1609

mert vannak olyan helyek, ahol "menekülni" kell, különben "eltaposnak".

 

holnapra pontos adatokat kérek !!!    :DDDD

Előzmény: feri812 (1608)
feri812 Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1608

Isten igazából sosem néztem mennyit fogyaszt,vannak itt úgyis olyan tulajdonosok akik ebben tájékozatabbak.Előtte 2T volt,de mintha az többet fogyasztott volna.Végsebbesség ?!Hmm,nem tudom 70 körül már mentem vele,még onnan is menne szerintem tovább,de... minek!?

Előzmény: Törölt nick (1607)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1607

fogyasztás, végsebesség ?

Előzmény: feri812 (1606)
feri812 Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1606

Bátran ajánlom,jó kis szerkezet,ha nem akarsz száguldozni akkor tökéletes motor,bár amúgy nyomatékos is!

Előzmény: Törölt nick (1605)
Törölt nick Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1605

A manualjában ezt írják : CHAMPION RG4HC - NGK CR9EB NGK CR8EB

 

Cserébe mondanál pár szót a gépről ?  Minden érdekel, gondolkodom egy ilyenen.

köszi.

Előzmény: feri812 (1604)
feri812 Creative Commons License 2013.09.15 0 0 1604

SziasztokMegtudná e mondani pontosan valaki hogy milyen gyertya kell a Scarabeo 100 4T motorba,több helyen is néztem,de szinte mindig más jelőlésűt találtam.

Szere28 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 1603

Udv!

Azt h szedtetek le annyit meg honnan szettetek ki?

Udv!

Előzmény: Bugair (1602)
Bugair Creative Commons License 2013.09.12 0 0 1602

Na, egész jó lett melegen is, jól meglódul, holnap kapja a külső tárcsát. Ami azt illeti 5 g-os görgők voltak benne, ezekből még 0,2 g-ot leszedtünk.

Előzmény: Bugair (1600)
wakond83 Creative Commons License 2013.09.12 0 0 1601

Üdv.

 

csak olyan mintha valaki rugdosná.

leveszem a féket, és kipróbálom.

ha akkor is csinálja, kormánycsapágy?

 

Üdv.

Előzmény: Szere28 (1589)
Bugair Creative Commons License 2013.09.12 0 0 1600

Hello!

Alapjárat csökkentése nem javított a problémán, viszont könnyítettünk a görgőkön és cseréltem a csúszkákat, ezt ma próbálom ki, első variátor külső tárcsáját cserélni fogom.

Üdv.

Előzmény: konyi79 (1576)
NDani Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1599

Szia!

A #1377 sz. hozzászolásomban leírtam nekem hogy oldottuk meg és még most sem kotyog.

Üdv.

Előzmény: sziko81 (1595)
konyi79 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1598

Nehogy agyonhúzd a kerékcsavart, ér így roppantottam össze a kerékcsapágyat. Túlhúztam, eldeformálódott a távtartó, tengelyirányú terhelést kapott a csapágy amibe belehalt. Annyira úgysem tudod meghúzni, ne moccanjon. Mivel a tengely elfordulás ellen rögzítve van, ráadásul a fészek alumínium úgy 80 Nm-nél SZERINTEM nem szabad jobban meghúzni, hasonló anyagösszetételű meghúzási nyomatékokból kiindulva. Igaz ehhez jobb lenne gépkönyv, de mikor hasonló bajom volt senki nem tudott abból adatot szolgáltatni.

A féknyereg elmozdulása más scarabeokat nézve konstrukciós hiba, sajnos használat közben elkoptatja az alumínium bütyköt. Cseréld a villaszárat/nyerget ha zavar, vagy tanulj meg együtt élni vele. Bár ne nagyon tudjon lendületet venni, előnyös lenne ha úgymarad házi praktikával rögzíteni menetirányba, én is ezt tettel fém kötegelővel.

 

Előzmény: sziko81 (1597)
sziko81 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1597

ok megpróbálom

Előzmény: Szere28 (1596)
Szere28 Creative Commons License 2013.09.11 0 0 1596

Udv!

No ezt is csavar fogatja fel. meghozza a kerektengely. ugy tunik nalad az nincsen elegge meghuzva mivel annak fixen kell allnia es nem mozoghat. Szoval olyan nincsen h nem a csavar fogja fel. Hozzal a kerekcsavaron es a hibanak megkell szunnie. 

Udv!

Előzmény: sziko81 (1595)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!