Tisztában vagyok ezzel, volt már pár motorom, de minden típúsnak megvannak a sajátosságai épp azért jöttem ebbe a specializált fórumba, nem az általános motor topikba.
Nyílván nem írják le, hol folytanak, de aki már látott szétszedve ilyet, vagy régebb óta foglalkozik ezzel a típussal, az tudja hová kell nyúlni.
Levágható e egyáltalán a folytás, vagy kipuf. csere. Elektronika folyt e, stb. Hogyne lenne szabvány mérete a fúvókának?
Pöcsölős, persze, de ha tudom mit és hol kell nézni, nyílván sokkal egyszerűbb a dolgom. Mivel semmit nem tudok a vasról, nekem a mondjuk a 90-es fúvóka méret nem mond semmit.
Pont az ilyenekre vagyok kíváncsi, hogy hol és hogyan van határolva a variátor. Vagy cseréljek le mindent, oszt' majd jólesz? :-)
Egy szervizleirasba nincsen h hol van fojtas. Meg h mi mekkora. Egy gyari szamsor van azt csokolom. Jojtani haromfele keppen lehet egy motort. Kipufogoban szukito illetve eleve szuk keresztmetetszetu gyari kipufogo. A szivooldalon ugyan ez. Kisebbre tervezet karbi illetve legrendszer. A harmadik a variatorban ugy van tervezve illetve hatarolva vannak dolgok. Ezeket cserelni kell es mar is jobb a gep. Erre talaltak fel a tuning kipufogot karbit es variatort. H a karbiba milyen fuvoka kell az mindig a motor szabja meg es nem az h ez jo bele. Szoval ezekel mindig pocsolni kell es nem csak rarak es mukodik. Ha mar csak egy hetvenes henger kerul fel mar is lehet fuvokatni a karbit.
Azt neked ehez minek ennyi adat. a blokra ravan irva mindig a gyarto. Pl h minareli vagy ebben yamaha blok van benne. igaz a ketto ugyan az mivel a minarelli yamaha licensel dolgozik. Az evjarat is minden alakatreszen rajata van bele van otve foleg a blokban. Korben van ket szam pl 99 az 1999 motor. A 04 az pl 2004 es. nem kell ezt tul spilazni ez nem komoly sport motor aholl meg a honap sem mikor gyartottak mert eltert. Ezt a blok legalabb 20 eve gyartasban van igy vagy ugy. siman bemesz egy motoros boltba es hozzad vagjak az alkatreszt csak azzal h 50-es scara es h 99-es . vagy viszed magadal mintatt h ez kell.
Mivel nem latom a karbid igy nem tudom h melyik csavar mivel a karbin ket csavar van egy levego es egykeverek csavar. A gyertya akkor jo szoval keveset kap.
Mivel nem latjuk melyik csavara gondolsz nem biztos h jot akarsz tekerni. A feher gyertyat nem csak keverek gond okozhatja. Hanem h pl nem belevalo gyujtogyertya van ben a motorbon. Tul kicsi a hoerteke. Ellenorizni es ha nem belevalo cserelni.
Mit akarsz azzal a kromozott szaral. Halalra van kopva egy ponton. Tisztan latszik a kepen. Szerintem havegig huznad az ujjad erezni lehetne ott a kopast. Szinte egy melyedes van rajta. Cserelni kell az egeszet.
Tippeket ötleteket megköszönök, hogy hogy a fenébe tudnám kiszedni a beletört és belerohadt patron/gátló felső részét a villaszáramból...?
Eddig próbáltam felülről a menetes részt ütni, vas rúdat rárakva baltával, meg se nyekkent.
Próbáltuk kitekerni a krómos szárat a villa nyakból, de nem reagált, lehet nem is bontható ott?
Valaki javasolta, próbáljam megmelegíteni lánggal és utána ütni, ezt még nem próbáltam, de ha megnyúlik/elgörbül a hőtől a (krómozott)szár akkor cserélhetek villát.
NDani hozzászólását követtem, bevállt. Nekem úgy rémlik,h gyárilag kell lennie ott valami műanyagnak, de a múltkori telószerelésnél szereintem elkallódott.
Isten igazából sosem néztem mennyit fogyaszt,vannak itt úgyis olyan tulajdonosok akik ebben tájékozatabbak.Előtte 2T volt,de mintha az többet fogyasztott volna.Végsebbesség ?!Hmm,nem tudom 70 körül már mentem vele,még onnan is menne szerintem tovább,de... minek!?
SziasztokMegtudná e mondani pontosan valaki hogy milyen gyertya kell a Scarabeo 100 4T motorba,több helyen is néztem,de szinte mindig más jelőlésűt találtam.
Alapjárat csökkentése nem javított a problémán, viszont könnyítettünk a görgőkön és cseréltem a csúszkákat, ezt ma próbálom ki, első variátor külső tárcsáját cserélni fogom.
Nehogy agyonhúzd a kerékcsavart, ér így roppantottam össze a kerékcsapágyat. Túlhúztam, eldeformálódott a távtartó, tengelyirányú terhelést kapott a csapágy amibe belehalt. Annyira úgysem tudod meghúzni, ne moccanjon. Mivel a tengely elfordulás ellen rögzítve van, ráadásul a fészek alumínium úgy 80 Nm-nél SZERINTEM nem szabad jobban meghúzni, hasonló anyagösszetételű meghúzási nyomatékokból kiindulva. Igaz ehhez jobb lenne gépkönyv, de mikor hasonló bajom volt senki nem tudott abból adatot szolgáltatni.
A féknyereg elmozdulása más scarabeokat nézve konstrukciós hiba, sajnos használat közben elkoptatja az alumínium bütyköt. Cseréld a villaszárat/nyerget ha zavar, vagy tanulj meg együtt élni vele. Bár ne nagyon tudjon lendületet venni, előnyös lenne ha úgymarad házi praktikával rögzíteni menetirányba, én is ezt tettel fém kötegelővel.
No ezt is csavar fogatja fel. meghozza a kerektengely. ugy tunik nalad az nincsen elegge meghuzva mivel annak fixen kell allnia es nem mozoghat. Szoval olyan nincsen h nem a csavar fogja fel. Hozzal a kerekcsavaron es a hibanak megkell szunnie.