Kevés a konkrét info, a műszaki átalakítás módszereire és az üzemelési tapasztalatokra vonatkólag, az egyes dieselmotor típusok különböző érzékenységéről nem is beszélve
IFA! Vagy zil, bármi amibe a régi 1literes szűrő való. Van kétaknás is, abba érdemes egy papírost és utána egy filces ifa betétet tenni, 350 és 550 Ft/db pesten.
A Trinexus boltjaiban elvileg kapható elosztó! A T kb. 3-400, míg az Y 6-700 HUF. Holnap benézek a Siófoki üzletbe, mert úgyis arra járok. Tankváltócsapot pedig UAZ-ét rendeltem kettőt, 1600 HUF/db. :) Csak a szűrővel vagyok gondban! Itt Kaposvár környékén egyik bontóban sincs szűrőház! Nincs valakinek elfekvőben olyan típus, amibe olcsó és kapható betét?
1 hét múlva megy zöldkártyára az autó, utána nekiállok kísérletezni. Érdemes erre is kéttankos rendszert építeni? Van Kaposvár környékén olyan, akinek ebben van tapasztalata?
Próbáld ki, de lehet, hogy az E85 nem is oldódik a motorolajban, legalább is étolajban nem oldódik. Egyébként én is próbáltam a motorolajat kb. 10%-ban keverve GO-hoz, de finoman szólva nem tett jót a porlasztócsúcsoknak. Ha csinálsz valami keveréket, mindenképp úgy csináld, hogy 50% GO + 50% motorolaj, és ahhoz keverj E85-öt, amennyit gondolsz, de jó ha minél többet keversz bele abból is, úgy talán jó lesz a viszkozitása és az alkohol amúgy is eléggé tisztán tartja az üzemanyagrendszert, így lehet, hogy nem küldi padlóra a porlasztócsúcsokat.
Valószínűleg az a 2/2 1/1 úgy néz ki, hogy 2 bemenő üzemanyag -> egy kijövő üzemanyag. 1 bejövő visszafolyó -> 2 kimenő visszafolyó. Legalábbis így logikus nekem. Nincs vkinek ilyen eladó? Ilyenkor a 2. tankba is kell üzemanyag pumpa? Vagy felszívja magától az anyagot?
A Lovato szelepeket mennyi ideig használtad? Nem volt velük semmi gond, dugulás, beragadás vagy bármi? Milyen átmérőjűek ezek és milyen átmérőjű üzemanyag vezetéket használtál? Használtál előmelegítőt, hőcserélőt télen? Kb. hány kilométert futott az autód étolajjal?
Köszönöm a válaszokat! Az én pálmaolajom szobahőmérsékleten folyékony, de tényleg egy kicsit sűrűbb mint a normál használt olaj. Szerintetek mivel érdemes átszűrni?
Szobahőmérsékleten folyékony ez a pálmaolaj? Mert én pálmazsírként ismerem, és az nem igazán folyik 20-25 fokon. Ha folyékony a cucc, szűrd meg (lehetőleg ne harisnyával :-) )keverj hozzá 10, max. 20% benzint (ha tudsz, akkor szerezz mosóbenzint, de elvileg jó a 95-ös is) meg 50% gázolajat és próbáld ki. Ahogyan a régi, orosz gépeket ismerem, nem sok gondja lesz a kisöregnek a löttyel, simán bekajálja. :-)
Lenne egy kis problémám és a segitségeteket kérném. Használt pálmaolajat tudtam szerezni. Ezt fellehet használni esetleg 50-50 százalékban keverve normál dizellel, természetesen szűrés után. Egy régi orosz traktorba lenne. Vagy milyen módszerrel tudnám hasznositani ??
Nézegettem én is ezeket a hőcserélőket, meg mindenféle komplett fűtött rendszereket. De nagyon nem világos, hogy hogyan is működik ez a hőcserélő, ugyanis azt a motortérben szokták elhelyezni, így ha beledermed az olaj a tankomba, akkor mit ér a hőcserélő a motortérben, hiszen odáig el kell, hogy jusson az anyag nem? És gél állapotban igen nehezen szívja az adagoló, hogy eljusson a hőcserélőig. Egyébként a fűtésboltban kapható hőcserélők közül melyik felel meg erre a célra?
Amiben VW motor van, tehát pont olyan jól fog étolajjal működni mint a VW-k. Az étolaj megfelelően keni az adagolót, nem kell semmi külön gezemice bele ez okból.
A höcserélöt fütésboltba lehet kapni kb 10eft az ára.A téli dermedés ellen a 2 tankos módszer a tuti. A höcserélö az étoli kinetikai sürüségének a csökkentésére van,hogy minél közelebb legyen a gázolajéhoz. A sürü anyag erölteti az adagolót és a porlasztás is rosszabb.
Ja,a gépem 1992-es,és még a motorolaj keni az adagolót.