Le is lassul az magától , mert nem bírja el. ;-) Éppen eldöcög , ja, de az inkább kínlódás, mint valami szuper dolog, amit érdemes lenne erőltetni, egy hosszab egyenesen pl. értelmes lehet, de ha Pesten laktok, ott mindenhol hosszabb az egyenes, mint nálunk a leghosszabb utca... :)))
Egyrészt bármiféle zölddel jelölt tartományom csak kívül van : : ))
Másrészt akárhogy számolod ki a pontos fordulatot , nagyon alacsony fordulaton , ha felváltasz, akkor se kellő ereje,tehát hörög, szenved, se semmiféle gazdaságosság abból nem származik .
Szinte minden körülményünk egyezik, csak nálam 2 a gyerek, de napi 100 km Gödöllő mellől 68 lovas kombival nyáron 5,3-5,5 télen 6-6,1 a fogyasztás.
Csak a lábaddal tudod már csökkenteni, mert ha hosszabra veszed a 4.-5. fokozatot, annyira el fog gyengűlni, hogy a folyamatos visszakapcsolásokkal elveszíted amit spórolnál vele...
Azt hiszem, itt kellett volna kezdjek, bár a másik skodás topicban is kedvesek voltak a srácok. 2. Felicia kombimat hajtom, elsővel 5 év után szakítottunk karácsonykor. Az gyengusz volt, de ez már a bitang erős 68 lovas verzió. Nagyjából lenyugodott a vezetési stílusom, 3 gyerek meg éves szinten /saját zsebből tankolt/ 30.000km mellett nem nagyon kapkod az ember. Mégis úgy érzem, hogy kicsit ihatna kevesebbet az autóm. Most stabilan 7 alatt eszik, Gödöllő-BP M3, de be a Dunáig útvonalon. 6.8-6.5 körül. Néha már nem is számolok a kútnál... Most azon agyaltam, hogy ha a váltóba belenyúlok, akkor ihatna kevesebbet is. Kicsit rövidnek találom az 5. fokozatot.
Azóta persze tudom, hogy a farosnak rövidebb a végáttétele, de akkor is érdekelne, hogy le lehet-e vinni 6 alá a fogyasztást komolyabb berhelés nélkül, és ha igen, hogy?
/egy olyan tervem van, amit még nem adtam fel, hogy hosszabbra venném a 4. és 5. fokozatokat, hogy 110-nél csak 2600-at forogjon a szentem. /
50-es tempónál az enyém is simán elmegy 5.-be. De ha valamiért le kell lassulni 40-re, akkor már vissza kell kapcsolni. (50kW, kombi, általában egy-két személy van benne)
2/3-ad valahol 4000 körüli fordulatszámnál van, jól számolok?:D az már elég hangos is. sőt már a zöld tartomány végénél hangossá válik a motor pont a hanghatások miatt váltok is fel inkább:D ja és az a zölddel jelölt tartomány gazdaságosnak sem mondható igazán de tény, hogy a motor ereje ott jön meg igazán:)
Az enyém tényleg pedáns, pedánsan van benne keresztbe elhelyezve a fűkaszám . : )
50KW-os az enyém is, lehet ,hogy az állapota más, 50 nél egyszerűen nem bírja el normálisan az ötödiket, még messze van szerintem attól a fordulatszámtól, ahol váltani kellene/ asszem' tananyag szerint 2/3nál / , annál jobbat meg nemigen okoskodunk ki . Elvileg a gazdaságos is ez, de ha neked így fogyaszt kevesebbet, akkor az úgy a legjobb.
Különben kényelmesen autózom, Úriasan, mint aki megteheti, hisz feliciája van . : )))
csupán megjegyeztem hogy 50-es tempónál nyugodtan használható a 5. fokozat.
szlovákiában a szerelők azt mondták hogy mi magyarországon rosszul vezetünk mert ők is 60 alatt nem kapcsolnak 5. fokozatot. hanem pörgetik a potort hogy legyen némi kraft benne.
én nem tudom hogy hol autózol...
én miskolcon és itt simán kitudom használni az 5. fokozatot 50-es temónál.
persze lehet lendületesebben is menni nyomatékkal...ehhez a 4-es jobb.
Ez mindenkinek a saját döntése. én a takarékosságra utazom.
Mint ahogy mondtad gyanakszol hogy nem egyforma az autónk. ez biztos!
gyanítom a tied pedáns, tiszta, gyakran mosott. sima rövid változat .
fogyasztása város 7-8liter országút 6.5
az enyém 1.3MPI kombi 5literes országúti 6.5-ös városi fogyasztással. Állandóan teli van ezzel azzal.
időnként kitakarítom, de valahogy minden kacat visszakerül, fúrógéptől a csavarbehajtóig...
(most pl. horgász cucc van benne) kicsit rozsdásodik szegény de a következő találkozóra már jobb állapotban megy mint a múltkor.
Én már álló helyben úgy rombolok, hogy darabokra is esik az egész, az első két méteren meg beletöröm a váltót . : ))
Nem tudok egyetérteni avval, hogy átfogó kioktatásra lenne szükségem arról, hogy is kell vezetni az autót. Arra a csavros trükkre gyanakszom, hogy nem ugyanolyan az autónk....
ennek viszont nem örülök túlzottan:D bár azthiszem már jó pár éve ilyen. szóval rosszabb nem lett a hangja.. talán. vagy csak szép fokozatosan csinálja, hogy ne vegyem észre:)
sziasztok.vanegy skoda feliciank1995 1.3 as.1 eve vettuk aprob hibai voltak,s elvittuk szerelohoz.mivel romaniaba elunk nem talaltunk olyan szerelot aki ert is ehez a kocsihoz.azota sok baj van vele.nem huz,nincs ereje a kocsinak.kapcsolaskor is neha lefullad.anyi mindent kicsereltunk mar rajta es megis ugyan olyan.tobbet fogyaszt .azt mondtak hogy az injektornak van a baja.na jo mi meg is vettuk,tegnap beraktuk es ugyanugy megy,tehat egy jo nagyott tevedtek.s most van 2 jo injektor es egy csomo vesztesegunk.nemtudjak hogy mi lehet a baja.ha valaki tud valami segitseget irni hogy mit nezenek meg rajta akkor legyen olyan szives es irjon.nagyon fontos nekunk.mar annyi penz beletettunk,hogy sokat s megse jo.landaszonda,gyertyak,fek,injektor,stb.kivolt cserelve,stb....
Szerintem sok függ a körülményektől. én már érzésre váltogatok, van, amikor elbírja az ötödiket 50-nél, van amikor nem, de negyedikben is zöldzónában van a fordulat :)
az autószerelők azt mondták nem vállalják mert túl körülményes a berakása.
nem tudom mi olyan körülményes rajta.
1 óra alatt kész lettem vele.
bár megjegyzem a burkolat nagyon hülyéül van rögzítve. és a kapcsoló mögött a burkolat alatt nem sok hely van a kéznek hogy beigazítsa a helyére a mechanikát.
most már csak egy éjszakai vezetés kell hogy megnézzem hogy működik.
még szerezni fogok a mostani izzók helyére ilyen 50+-ost...
azzal remélem jobb lesz.
szóval ha valaki cserélni akarja ezt a lámpa buktató csövezést akkor szóljon, ebben már otthon vagyok.
Valamit írok. 60 alatt az első 4 fokozatot használom és minden ok . : ) Búgni semmikor nem búg , 60 alatt feltétlen be akarom tenni, akkor hörög, vagy nem túl szép a hang, ezt akár búgásnak is lehet nevezni . Mondjuk gondolom ez más motornál , váltónál lehet nem úgy van , mint nálam...
jaj még azt elfelejtettem megkérdezni, hogy nektek is búg az 5. fokozat úgy kb. 60km/h alatt? a fölött elhallgat. és a többi fokozatban nem is csinálja.