Hi!
Tudna valaki segíteni, hogy 98-as Toledo váltójában (kézi) hogy lehet olajat cserélni? Le kell hozzá venni a váltót, vagy van egyszerűbb megoldás is?
az Aral Super Tronic 0W-40 betöltésével abszolút semmi rosszat nem tettél az autóval, sőt.... (nyilván nem véletlenül rendelkezikaz olaj többek között BMW jóváhagyással is). az Egyetlen lehetséges problémát az olajfogyasztás esetleges megnövekedése jelenthet (ha erre gondoltál), az üzemanyagfogyasztásnak csökkenni illene. Mindezzel kapcsolatban kíváncsian várom tapasztalataidat.
a 10W-60-as RS alapvetően nem rossz választás, de így a tél előtt talán érdemes lenne megfontolni egy alacsonyabb (a gyári javaslattal összecsengően pl 5W-30-as TXT Softec Plus) SAE osztályú motorolaj használatát - gyorsabb lesz átolajozás, a motor a kisebb belső súrlódás miatt könnyebben veszi a fordulatot. Természetesen egy ilyen változás magában hordozza a magasabb olajfogyasztás kockázatát is. Ha úgy döntesz hogy maradsza 10W-60-as olajnál, próbáld ki a TWS-t, ez az RS 10W-60 BMW szája íze szerinti átfésült változata (M5-höz és Z8-hoz jóváhagyott olaj, vélhetően a Fiathoz is használható).
a lehető legpontosabban leírtad az Alapító Atya által kb 5 éve felvetett jelenséget. Tisztelettel szeretném felhívni a figyelmedet, hogy a fórum "innenső" (nagyobb sorszámú) végén frisebb hozzászólásokat találsz.
a cseréhez (a szűrő cseréjével együtt) kereken 3 liter motorolaj szükséges, a gyári javaslatban elsősorban 15W-40-es és 10W-40-es motorolajok szerepelnek.
a SOS igényhez képest (nyilvánvalóan) kések ugyan, de mégis: a motor feltöltési mennyisége (a szűrő cserével együtt) 3.1 liter, a gyár legelső sorban a 10W-40-es olajokat ajánlja ehhez a típushoz.
Ha azt szeretnéd, hogy a motor továbbra is kitűnő állapotban legyen akkor a VW 505 00 jóváhagyású motorolajok közül válogassál, a "TD olaj" ehhez képest meglehetősen tág és laza kategória. A Shell Rimula motorolajok (köztük a 10W-30-as is) tudtommal (ezzel a) VW jóváhagyással nem rendelkeznek (mivel alapvetően haszonjárművekhez szánt motorolajokról van szó). Az "és a ........................" olajról pedig - mivel nem írtad oda a nevét - nem tudok véleményt mondani, de ha rendelkezik a VW 505 00 jóváhagyással akkor mindenképpen az a nyerő (a kettő közül).
Nagy valószínűséggel az 5W40 is félszintetikus,csak egy hangyafasznyival"vékonyabb"a 10W40-nél. Ettől függetlenül ha a motorod jó állapotban van és nincs jelentős olajfogyasztása,jobb lesz neki az 5W40 pláne hogy télnek megyünk.
Eddig a 2,2 TD Renault motorba Total 10W 40-es olajat használtam, ami félszintetikus. Lassan olajcsere esedékes és találtam ezzel egy árban lévő 5W 40-es szintetikus olajat. Total ez is. Ezt beletölthetem? Mind a kettő Diezel motorba ajánlott kenőanyag.
a gyári javaslat VW 500 00 vagy 505 00 jóváhagyású (elsősorban) 5W-40-es, 5W-30-as, 10W-40-es, 5W-50-es, 10W-50-es vagy 10W-60-as motorolajokat említ. Ha az autó így a legszebb férfikorban van, szvsz a 10W-40-es vagy 5W-40-es (természetesen a megfelelő VW jóváhagyással rendelkező) motorolajok közül célszerű választani, a feltöltési mennyíség (természetesen a szűrő cserével együtt) kereken 5 liter.
nyilvánvaló az olaj nélkül (vagy túl kevés olajjal) futó motor a lehető legrosszabb ami történhet(ett volna), a VW 506 01 jóváhagyásnak pedig az 505 01 a közvetlen felmenője - szvsz a motor attól a max 1 liternyi (és gondolom egyszeri) 505 01-es utántöltéstől továbbra is minden gond nélkül üzemelhet a meghosszabbított csereciklussal (bár emlékezetem szerint a hivatalos verzió ilyen esetben a "Longlife-ság" megőrzéséhez a lehető leghamarabb olajcserét javasol - pénzbe kerül, ezen kívül ártani nem árt).
Kérdésem az lenne h okozhat-e galibát ha egy -még csak- 8000km-t futott PDTdi-be nem a gyárilag, változó szervizperiódusra előírt olajat töltöttem / "longlife" 0W-30 VW 506 01/ , hanem kb. fél liternyi 5W-40 - et, asszem ez VW 505 01 volt, tehát a fix csereidőszakra való. Nem nagyon volt más lehetőségem, pályán kigyulladt a lámpa, kellett utántölteni, és csak ezt tudtam venni. Már beszereztem a márkakeresk-ben a jó olajat, ha újra kell azt tölteném rá, de nemt'om ez megártott-e, kéne-e olajcsere v ilyenek.