Keresés

Részletes keresés

Noname150 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1522

Kössz Szere. Am tök mind1 mert úgyis főtengely,csapágy,szimering,szabadonfutó csere lessz nemsokára. Djad :D Az olajnyomás ha elment volna akkor már rég besült volna és már 8 ezer km óta ilyen szar a motor:D

dajd Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1521
Szia, nagyon kemény hangja van! Videó elején semmi hangja nincsen, utána kezd el csörögni, olyan mintha elmenne az olajnyomás nemtudom.....
Előzmény: Noname150 (1518)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1520
Üdv!
Nem rossz a video de szinte semmire nem megyek vele mert folyamatosan a gázal játszol.A legvégén van egy 5 másodperces szakasz ami jó.Olyan kéne nekem Amin az az inditás és a leállitás is rajta van.A gázal meg ne játszál hanem egy felpörgetés szépen lassan aztán egy ideig fix fordulat majd lassan le a fordulatal.Ezek alapján a hajtokar van ki egy kicsit.Leginkább leállitásnál hallatszik mert mikor leálll a motor akkor csatogva áll le.Elég csunya hangja van.
Üdv
Előzmény: Noname150 (1519)
Noname150 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1519
Előzmény: Noname150 (1518)
Noname150 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1518

Üdv.

 

Szere: felvettem videóra a leo hangját, kb 0:20-tól hallatszik a kopogás, főtengely kopog,vagy csak a csapágy? Előre is kössz.

Szere28 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1517
Üdv!
Ha min vastagságot meghaladja akkor igen fen lehet hagyni.Egyébként acélbol van a tárcsa jol tudod.Tudod sokan abba a hibába esne h a kocsi tárcsájához viszonyitják a motor tárcsát is.Pedig ott minden a sokszorosa.Mondom egy pl.Ha csak egy mili váll van a kocsin azt még semmi mivel 1cm-től 4 cm vastagság is van.De mikor egy motor tárcsa mind össze csak 5 mili vastag akkor az már rengeteg.Két oldara bonta az csak 0.5 mili kopás.Az ember ilyenkor gondol csak bele huha az milyen kevés is.Tehát egy tárcsa maszimális kopása egy oldalán csak 0.7 mili és már is a tárcsa minimális vastagságánál vagyunk.Nem becsülöm le az öreg szakikat mert igen én is csak lesek néha mit hogyan csinálnak.Én is tanulok tölük néha trüköket,de volt mikor én mutattam nekik dolgokat és akor is csak pislogtak.Hu igy mennyivel egyszerübb.Általában inkább átsiklanak ilyen kis aproságokon.Én azon a véleményen vagyok h a fék kormány legyen atom biztos a többi meg másodlagos.Lehet hülyének fognak emiat nézni páran.De inkább megtudjak állni mind h olyan legyek mind a puska golyó ami csak akkor áll meg ha valamibe lecsapodik.
Üdv
Előzmény: hasab (1514)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1516
Üdv!
Nem feltétlen koszos neked a hütöd.Majdnem minden leo máshogy viselkedik még soha nem láttam két egyformát :-) Mindegyiknek megvolt a maga kis lelki világa.De ki lehet pucolni persze.Kérdés h az elöző tulajok mit töltöttek bele hütöközegnek.Szoval nem kell mindig megilyedni h hidegben is elindul a ventilátor.Egyébként az ecetes viz nem olyan rossz megoldás csak ki kell hozzá szerelni a hütöt és ugy bele önteni.Az nem baj ha forró az a jó a hütél :-)
Üdv
Előzmény: hasab (1515)
hasab Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1515
Szere!

A "hűtő koszos" kijelentésed a hűtő külsejére vagy a belsejére vonatkozik?

Kívülről tisztának látszott, belülről meg nem tudom milyen. Ki lehet azt tisztítani valamivel? Hallottam olyat hogy valami ecetes vízzel vagy ilyesmi.

Egyébként amikor bekapcsolt a hűtőventi, akkor olyan forró volt a hűtő, hogy nem lehetett megfogni, kb 85 fokos körüli.
Előzmény: Szere28 (1512)
hasab Creative Commons License 2010.01.26 0 0 1514
Köszi, semmi gond a nyersséggel, sőt becsülöm az őszinte beszédet. Inkább az igazat halljam, mégha nyers is, mint valami burkolt finomkodó hazugságot.

A motorokhoz én nem nagyon értek, ezt be is vallottam, a szerelő meg ezt mondta amit leírtam.
Azon én is csodálkoztam, amikor azt mondta a kollégája hogy smirglivel álljak neki, kérdeztem is hogy egy smirgli -akár még a legdurvább is- mit számíthat egy ilyen bemaródott acél (vagy mittomén milyen anyagból készült) féktárcsának. De hogy ő smirglivel vagy köszörűvel áll neki, azt nem tudhatom.
Most két eset lehet:
1., vagy tud valamit az ember (30+ év motorszerelés után azért csak van ott valami tapasztalat),
2., vagy a sok okosság mellé beszúr pár ökörséget (pl. tárcsa-csiszolás) hogy megdobja kicsit az óradíjját :) . Ez is elképzelhető, semmi sincs kizárva.

Szerintem annyira még nincs kivállasodva hogy cserélni kelljen a tárcsát.

Tehát ha meghaladja a szélessége a minimumot, akkor hagyni kell úgy ahogy van és csak simán kicserélni a fékbetéteket, azt annyi?
Előzmény: Szere28 (1513)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1513
Üdv!
Most nyers leszek de örült nagy hülyeséget mondtál.CSiszolásal egy féktárcsán sokat nem érsz el föleg ami megvan már rágodva.Azon max egy szabályzás segiteni de akkor már rég rossz mert nem fogja elérni a min méretett.De végül is a te dolgod h jársz vele.A te életed és ezt nem sértésnek számtam.
Üdv
Előzmény: hasab (1507)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1512
Neked nem igazán jó a termosztátod neki meg lehet a hütő koszos :-)
Előzmény: ESI (1511)
ESI Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1511

Nekem nem igazán melegszik jól 5 fokban a 250-es pedig bejáratós.

Persze lehet hogy a termosztátom nem az igazi már...

Az meglepő hogy neked ilyen jól bemelegszik -3ban. Vagy az én gépem nem jó vagy a tiéd vagy egyikünké sem igazán :)

Előzmény: hasab (1502)
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1510
Köszi, megnézem.
Előzmény: KundoF1 (1509)
KundoF1 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1509
http://www.kepesmotor.hu/idomok_plexi/p302230&st=plexi

Itt van plexi.
Előzmény: hasab (1508)
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1508
Kinek mi a tapasztalata a plexikkel kapcsolatban?
Gondolom a kis plexi csak dísznek van, de például a közepes az elég szélárnyékot ad?

Egyszer kipróbáltam egy 250-es Burgmant, és a (közepes méretű) plexije által keltett szélárnyék alá alig tudtam bebújni, ha kihúztam magam akkor meg rendesen rángatott a szél 90-nél.

Szóval elég egy közepes plexi vagy érdemesebb felszerelni a nagyot, hogy ne tépjen le a szél?

Tud valaki eladó plexit?
És a hátsó futár-doboz tartó is érdekelne, ha van valakinek, vagy tudjátok hol lehet kapni/csináltatni.
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1507
Üdv!
A féktárcsa elöl és hátul is kicsit meg van rágódva, recés, hullámos, és a széle kicsit kiáll, de nem vészes. Az új fékbetétek berakásakor érdemes megcsiszolni kicsit, hogy ne zabálja le az új betétet (meg talán hogy jobban fogjon).
Üdv.
Előzmény: Szere28 (1504)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1506
Üdv!
Fékbetétt van 2e-ért is meg 12e-ért is.Lehet választani.A legolcsobb RMS nem vészes.Üdv
Előzmény: hasab (1502)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1505
Üdv!
pedig nagyon nagy gond ha nincsen meg két fog mert félre tud ugrani a lánc.Ha gyujtás gond van azt hallni lehet kopog meg elkezd durogni a motor és kihagy.Egy troboszkop lámpával meglehet nézni kihagy e meg h jó helyen adja e a szikrát.
Üdv!
Előzmény: mr leo (1501)
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1504
Üdv!
250 leo hamar melegszik mert a hütöje ugyan akkora mind a 150nek.Nem gond h hidegbe is elindul a ventilátor.A másik 250 leohoz másmilyen fékbenétt kell mind a 150hez.Nem tudom mennyi az ára 250nek.Én tudok olcsobbat és drágabbat fékből.MI az h féktércsa megcsiszolása???Mert ez nekem kezd gyanus lenni.Ilyet még nem hallotam max ha rozsdás lesz akkor csiszolom.Megkell nézni milyen vastag a tárcsa 3.5 milinél nem lehet vékonyabb a tárcsa.Már 4 milinélis cserélni szoktam.De végül is mindenki maga dönti el milyen fékel közlekedik.
Üdv
Előzmény: hasab (1502)
mr leo Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1503
még annyit szeretnék kérdezni hogyha gyujtás baja van akkor mik a tünetek, mert én arra is gyanakszom engem már kezd kikészíteni ez a leonardo:D
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1502
Köszi Szere.

Most hoztam vissza a szerelőtől a motort:
az általános állapota 10-ből 9; ahhoz képest hogy 10 éves, nagyon jó állapotban van, de hát azért lesz mit csinálni rajta, főleg kopó-elhasználódó dolgok, semmi komolyabb gond.
- a szívócsonk egyik vége repedt, azt ki kell cserélni vagy meg is lehet ragasztani (szerinte). Tud valaki olcsón jót (új vagy használt)?
- első-hátsó fékpofák cseréje + tárcsák megcsiszolása (Szere korábban ajánlott vkinek fékbetéteket olcsón, az milyen minőségű vagy gyártmányú?)
- motorolaj és hajtásolaj csere
- teljes zárgarnitúra kell majd bele, most távirányítóval indul (még riasztó is van benne) (néztem a neten 250eshez zárat, 16-nál olcsóbbat nem találtam, tud vki esetleg olcsóbban vagy bontottat? A 150esé nem jó hozzá.)

Egy dolog aggasztotta, mégpedig a vízhőfok: nagyon gyorsan eléri a mutató a skálázás közepét, és amint átlépi a középvonalat, elkezd hűteni a ventillátor. Szerinte ilyen bazi hidegben nem hogy hűteni nem kéne a vizet, de takarni kéne a hűtőt, mert ha telibe kapja a 0 fokos levegőt, általában fel sem tud melegedni üzemi hőfokra. ÉS ha ilyen hidegben bekapcsol a venti, akkor mi lesz nyáron a hőségben? Felforr a víz? Végül is néhányszor jól meghúzattam teli gázzal egy meredek kaptatón felfelé, de nem sikerült a felén túl vinnem a mutatót, úgyhogy valószínűleg a nyarat is bírni fogja.

Valakinek esetleg van tapasztalata ez ügyben? Főleg a 250-es Leonardo-val közlekedőket kérdezném, hogy ez teljesen normális hogy -3 fokban bekapcsol a hűtőventi, ha megállok és alapjáratom töfög a motor vagy rendellenes viselkedés?

Köszi az eddigi válaszokat.
Képet majd rakok fel, ha lecsutakoltam a kis drágámat. :) Egyébként metál-kék színű, csak most koszos.

Üdv,
hasab
Előzmény: Szere28 (1500)
mr leo Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1501
üdv mégegyszer!!
na a főtengelynél a jobb oldalt a vezérmű résznél van a fogaskoszorú amibe a vezérműlánc kapaszkodik onnan törtki a 2 egymás melleti fog mikor elszakadt a vezérműlánc , de nem ugrik át az új lánc úgyhogy én nem tartom nagy problámának,de ti  csak jobban értetek hozzá ezért fordultam hozzátok!
Szere28 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1500
Üdv!
Semmi gond mindenki oda viszi a motorját csináltatni ahová csak szeretné.250 leonak nem sok gondja van leginkább a variátor szokot gond lenni benne.Könnyen elkopik.Üdv
Előzmény: hasab (1496)
KundoF1 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1499
Képet majd raknál be róla? Köszi.
Előzmény: hasab (1496)
Noname150 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1498
Valaki nem tudja hogy Rs 125 lendkeréklehúzója jó-e a Leora?
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1497
Pontosítok, melegen a kettőből egyszer kis gázzal kellett indítani, másodszor nem kellett gáz.

Tud valaki hozzá való Pizzásdoboz-tartó fém-akármit hátulra?
hasab Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1496
Sziasztok!

Vasárnap (tegnap) vettem egy 250-es Leonardo-t. :)
2000-es évjárat, 3 éve hozták be Magyarországra, megvannak az eredeti olasz papírjai is. Ellenőriztem mindkét helyen a vázon a számokat, egyeznek a papírral. Megkaptam hozzá a kereskedés számláját is.

Pöccre indul hidegen is, melegen is. Éjszakára kivettem az aksit, beraktam a radiátor mellé, reggel visszatettem a mociba és második fordulatra gáz nélkül beindult.
Egyáltalán nem füstöl, nagyon szép a hangja, jól is húz, erős.
Lábon hoztam haza tegnap Zuglóból, az egyik emelkedőn 90-ig mertem húzni teljes gázon, és még bőven volt benne, úgy éreztem.

Ma délután viszem el egy közeli szerelőhöz hogy átnézze. (Bocs Szere, sajnos jelenleg ebben a mínuszban túl messze van Érd, de tavasszal ha valami gond lenne vele és vállalod, inkább hozzád vinném, te mégiscsak Leo-specialista vagy. :) )

Abban segítsetek légyszi, hogy mire kell egy új motornál figyelni, mit kell megnézni, esetleg mivel trükközhetnek az eladók, stb...
A szerelő persze biztos tudja a dolgát, hiszen több mint 30 éve motorokat szed szét és rak össze, de nem tudom mennyire van otthon a Leonardo-ban, ezért jól jönne néhány tanács.

Köszi.
Noname150 Creative Commons License 2010.01.25 0 0 1495

úgy néz ki hogy szér fogom húzni a blokkot, mire kell vigyázni a legjobban? Valamit kell jelölgetni a vezérműtengelyen, vagy máshol? Beállítani úgyis szerelő fogja csak gondoltam mekérdezem elötte.

Szere28 Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1494
Üdv Osram és a kettő volt 17e.Nem panaszkodom mert 5 évet kibirt.A régi is osram volt.Meg nem panaszkodom mert még igy is olcsobb ez mind havonta 2 db H7 égöt venni.Ha azt 5 évre vissza menöleg nézem akkor egy vagon pénzt sporoltam.
Üdv
Előzmény: dreamfactory (1493)
dreamfactory Creative Commons License 2010.01.24 0 0 1493

Üdv .

 

Hát igen , a színben van különbség . Drágának meg lehet hogy drága , de " Aki majmot vett , vegyen banánt is " tartja a mondás .

 

Azt lehet tudni hogy mennyi volt ?

Előzmény: Szere28 (1488)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!