Nem műxik jól a szívató... vélhetően >> kevés vagy sok a benzin hidegen.
Próba: 5-6 rántás után gyertya kivesz és szemrevételez.
1. ha száraz >> kevés/nulla a benzin
Hiba oka eltömődés (nem kap) és/vagy fals levegő (túl hígul)
2. ha nedves >> sok benzin
Hiba túl sokat kap és bezabál :-(
Ilyenkor a gyertya kivesz MEGSZÁRÍT, a gépen pedig KIVETT gyertyával
- szívató elzárva és félgáz állásban
- 8...10 rántás amitől >> kiszellőzik, felszárad a henger
- a már SZÁRAZ gyertya vissza, majd
- indítás... hideg (úgy +20 fok alatti géphőmérsékletnél) motornál szívatóval,
nyáron a 25-30 fokos gépen szívató nélkül (vagy csak fél szívatóval)
Mert az ilyen nyári időben a hideg indítással (szívató!!!) vigyázni kell >> hisz a motor, akár 25-30-35 fokos is lehet!
Azaz nem hideg igazán, alig kell szívató neki.... vagy nem is kell.
Ha mégis rányomod, könnyen túl dúsít és baszik beröffenni a sok benzin miatt a motor.
Vagyis a 20-25-30 fokos motor esetén.
Elsőre a szokott félgáz (szívató nélkül) és egy két-rántás, ha beindul jó.
Ha nem indul be... szívató (esetleg csak félig) és újabb pár rántás, ha beindul jó.
Hanem indul be, akkor >> gyertya ki és SZEMREVÉTEL... hogy állunk benzinnel?!
---
Szóval, a MOTOR hőmérsékletre kell figyelni és aszerint indítani ilyenkor nyáron.
Ha nem indul be, akkor elgondolkodni, hogy sok vagy kevés lehet a benzin éppen neki?!
Egyik sem jó, mert nem lesz robbanóképes a keverék...
Ha kevésnek gondoljuk >> szívató, de ésszel, amitől ha tényleg kevés volt >> beindul.
Ha mégsem indult el, akkor a szívatózástól+rángatástól már biztosan sok lett, bezabált:-(
Ilyenkor gyertya ki és szárítás, szellőztetés, új kísérlet...
A kivett gyertya mutatja, hogy valóban sok lett-e a benzin >> nedves, ha igen.
Ha nem nedves akkor más gond >> nincs elég benzin valamiért!
Kitartóbbak rángatással is száríthatnak, ha csak indításkori bezabálásra gyanakodnak, akkor
- szívató vissza
- teljes gáz állás
- rángatás.... ha 10-15 rántás így nem röffenti be, akkor gyertya ki, stb.
A lényeg, hogy ha nem indult el szívatóval pár rántásra, akkor szinte biztosan bezabált.
...és ekkor csak levegőt kel neki adni, benzint nem, az már van benne bőven, épp ez baj :(
Azért kell a teljes gáz és a szívató elzárása a további rángatáshoz, hátha kiszárad és beröffen.
Ha nem, akkor muszáj a gyertya lyukon át kihajtani a benzint a motorból (a rángatással) és SZÁRAZ gyertyával újra próbálkozni.