Keresés

Részletes keresés

dbbuszos Creative Commons License 2007.08.15 0 0 179

Külföldön, most pontos helyet nem tudok. Idehaza nem tudok ilyenről.

Előzmény: v_peti (177)
v_peti Creative Commons License 2007.08.14 0 0 178
A H2 bus járműve bár belső égésű motoros lesz, de a hajtás elektromos lesz. Akár egy dízel-elektromos mozdony.
Ha környezetbarát hidrogénnel üzemel, akkkor mi értelme hibirdesíteni? Meg minek a "dízelekektromos" hajtás bele?

Előzmény: Zahnrad (176)
v_peti Creative Commons License 2007.08.14 0 0 177
Hol közlekednek ilyenek?
Előzmény: dbbuszos (175)
Zahnrad Creative Commons License 2007.08.14 0 0 176
A hibrid azt jelenti, hogy két féle hajtásmódot használ az adott jármű. Lehet benzin-elektromos, dízel-elektromos és gáz-elektromos is.

A hidrogénes járművek alapvetően kétféle elven működnek: az egyik az üzemanyagcellás(PEM), a másik a belső égésű motoros.
Az üzemanyagcellás úgy működik, hogy a Hidrogén és Oxigén gázok egyesítéséből elektromos áramot termel. Egy ilyen járművet akkor szoktak hibridnek nevezni, ha fékezéskor visszatáplál az akkumulátoraiba/kondenzátoraiba.
A most forgalomban lévő kb. 30 Mercedes Citaro üzemanyagcellás, de nem tudnak visszatáplálni. Az MAN -nek is készültek ilyen elven működő buszai.

A másik megoldás, hogy egy hétköznapi gázmotort alakítanak át hidrogén üzeművé. Ilyen az MAN legújabb tanulmány busza (UITP 2007). A hajtáslánc marad a hagyományos, azaz automataváltón át hajtja a tengelyt.

A H2 bus járműve bár belső égésű motoros lesz, de a hajtás elektromos lesz. Akár egy dízel-elektromos mozdony. Ez a későbbiekben könnyen hibriddé fejleszthető. Csak megfelelő akkumulátor és vezérlés kell hozzá, amelyek nyílván megdrágítják.
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.14 0 0 175
Pedig van már hidrogénes busz elég sok. MAN és a Mercedes-Benz is készített már ilyet.
Előzmény: v_peti (173)
v_peti Creative Commons License 2007.08.14 0 0 174
ha már hibrid: Zircen van egy hibridbusz helyi járatként. De az, ha jól tudom, normál gázolajjal üzemel.
v_peti Creative Commons License 2007.08.14 0 0 173
Én már hallottam gázüzemű és bioízel buszról, de üzemelő hidrogénesről még nem hallottam. Hibrid az lehetséges.
Előzmény: Heesh (172)
Heesh Creative Commons License 2007.08.14 0 0 172
Majd pont mi fogjuk megcsinálni.. Amúgy vannak hidrogénbuszok külföldön, németeknél, meg Izlandon is. Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működnek, de sztem nem hibridek.
Előzmény: v_peti (171)
v_peti Creative Commons License 2007.08.14 0 0 171
Én is kissé csodálkoztam. Külföldi példákat sem nagyon hallani, holott a legtöbb európai országnak érdeke lenne, mert olaja kevés van, a környezetvédelem meg fontos neki.
Előzmény: Heesh (170)
Heesh Creative Commons License 2007.08.14 0 0 170
NA majd hiszem, ha látom! Nem lesz ebből semmi se, ne aggódjatok, ahogy az itthon lenni szokott.. :(
Mondjuk, azt nem értem, minek ehhez V10-es motor(egy hírben arról volt szó).
Én sokallom a hatótávolságát is. 700 bar az meg qrva sok :)
Sztem, lehet hogy csak blöff az egész..
Előzmény: Zahnrad (167)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.14 0 0 169
Nagyon jó kérdés! Erről a H2Bus-ról még én se hallottam!
Előzmény: dbbuszos (168)
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.13 0 0 168
Milyen H2Bus-ról beszélnek ezek? Külön cég jött létre, hogy aztán majd az A.R.C-től vett buszokból csináljanak hidrogéneset?
Előzmény: Zahnrad (167)
Zahnrad Creative Commons License 2007.08.13 0 0 167
A google csodákra képes :-D :http://www.bekeswind.hu/hu/h2bus
Előzmény: Zahnrad (166)
Zahnrad Creative Commons License 2007.08.13 0 0 166
Biztos, hogy ARC karosszériás lesz?
Előzmény: Dozsag (158)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.13 0 0 165

ARC 187.01 3db: FLN-590; FLN-598; KJV-710,

ARC 134.01 2db KTN-530; KTN-540, (de ebben a két rendszámban nem vagyok 100%-ig biztos)

 

Előzmény: pecsibuszos (162)
v_peti Creative Commons License 2007.08.12 0 0 164
Rendszámokat csak részben tudok.
Típusok: ARC 187 (187.01) 3 db, ARC 134 2 db


Előzmény: pecsibuszos (162)
PalM23 Creative Commons License 2007.08.12 0 0 163
Köszönjük!
Előzmény: Dozsag (161)
pecsibuszos Creative Commons License 2007.08.12 0 0 162
Szombathelyen mennyi ARC van?rendszámokat és tipusokat is kérem!!!köszi
Dozsag Creative Commons License 2007.08.12 0 0 161
Néhány ritkán látható részlet:
DG
PalM23 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 160
Huh.. Ez érdekes lesz!
Előzmény: Dozsag (158)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 159
Köszi a maketteket. Nagyon jók lettek!
Előzmény: sanyadoki (153)
Dozsag Creative Commons License 2007.08.07 0 0 158
Ide is illik: http://nol.hu/cikk/459510/
DG
sanyadoki Creative Commons License 2007.08.07 0 0 157
Köszönöm szépen! Egyébként különlegesség képpen elkészítem a vasi volános műszaki mentő gárdát, remélem ez is tetszik majd.
PalM23 Creative Commons License 2007.08.07 0 0 156
Köszönjük a linket! Nagyon szép, részletes makett!
Előzmény: sanyadoki (153)
sanyadoki Creative Commons License 2007.08.07 0 0 155
azt hiszem így csinálom: http://papirportal.netpok.hu/?pg=2040&id=1010. Másoljátok be a böngészőbe, és már ott is vagytok
sanyadoki Creative Commons License 2007.08.07 0 0 154
a link lemaradt
sanyadoki Creative Commons License 2007.08.07 0 0 153
Sziasztok, én egy papírmakettek készítésével foglalkozó 24 éves srác vagyok. Azért jöttem át egy kicsit ide, mert valamit szeretnék nektek megmutatni, szerintem tetszeni fog:
itt találjátok őket:
dbbuszos Creative Commons License 2007.08.06 0 0 152

A zümmer nem lehetne csengő?:)

Előzmény: szabo111 (150)
v_peti Creative Commons License 2007.08.06 0 0 151
Kihagytad a "remek" EMKE-cuccokat. (Kijelző, lyukasztó.) Igaz, ezek Volánonként eltérőek lehetnek.
Előzmény: szabo111 (150)
szabo111 Creative Commons License 2007.08.06 0 0 150
Magyar gyártmány tényleg nem sok van a buszba. A CAN vezérlő elektronikák, az órák a műszerfalon, az erősítő, az áramátalakító, a zümmerek, és még pár elektromos alkatrészről tudom hogy magyar.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!