Egy hétköznapi egyszersodrott 8mm-es drótkötél minimális szakítószilárdsága 55-65kN. Ha kevesled, tegyél fel 10-est, az tud 75-80-at is. Csak abból nem fog felférni 30méter a dobra.
Uazhoz sima 8-as drótkötél bőven elegendő, a 10-es már szerintem túl vastag.
Mindenféle darutechnikai üzletben van, de még tán baumaxban is kapsz, meg ilyen helyeken. Van ezer és egyféle, belső zsírzású, forgásmentes, meg mindenféle csiribiri.
Szerintetek milyen vastag drótkötél kéne egy 45 fokos dombra való felcsörlőzésnek egy Uaz-nak? Úgy hogy a gép üresbe van, csak a csörlő végezné a munkát.
Nekem is csak azok tetszenek. Ezeket a ketkerekhajtasu seggbosszantokat semmibe nem nezem. Egyszer mentem egyel 10 metert, eleg is volt:) Ilyen Polarisa van az egyik baratomeknak. 2henger, 850ccm, 4 kerek, felezo, rendszam. Jartunk vele turazni eleg sokat , meg menteni a hulyeket, akik a ketkerekes Mazda pickuppal mentek ibolyazni a baratnojukkel:D
Nekem a szegetet az verte be a babodi koporsón, amikor elöttem egy árkon áthajtó GAZ69 majdnem felborult (két kerék a levegőben) legalább 7 emberrel a feldézeten. Teljesen nyitott, bukócső, szélvédőmentes verzió volt, a kocsin ülők és a nézelődők a produkció hatására vadul elkezdtek röhögni, pedig ha az felborul, akkor mindenkit kivasalt volna, az tuti. Volt több ökörség, például a zsír új Hilux széthorpasztásától kezdve a merevrészeg uazosok és wartburgosok tábora, de ez a majdnem borulás tette be nálam a kaput.
Quadban nekem a kétüléses Polarisok tetszenek, rendes kormánnyal, bukócsővel, megabrutál futómű.... De jó lenne egy ilyen játszadozni :)
Igen, sajnos ez ez ilyen sport. Aki ráül, az öltözzön be, meg viselje a veszélyeit. Én úgy látom, ha ésszel, megfontoltan megy velük az ember, sok bajt el lehet kerülni, de persze még így is történhet baleset. Szerintem az is baj, hogy az a kör is fel van nagyon hígulva. Babodon azt csodálom, hogy nem hal meg minden évben valaki, úgy néző, mint "versenyző"... Pár éve láttam a saját szememmel, hogy talán valami felfutóverseny volt, vagy valami ilyesmi, és a speaker felült egy quados mögé, mikrofonnal a kezében, hogy megnézze a pályát. A siratófal közepén megakadtak, és amikor újra próbáltak indulni, felállt a gép 2kerékre, és majdnem átfordult. Épp a határon volt, szerintem egy fuvallat is elég lett volna neki. A vég meghült bennem.
Múlt hónapban vettem egyet 18e-ért, semmi sem működött rajta, de már 90%-ig kész. Kicsi de jól szórakoztat. Tiéd milyen, mennyi? Ha komoly ajanlatod van, akkor privátba légyszíves.
Tekintve, hogy kezd egyértelművé válni, hogy rendszámra neked nincs szükséged, rohadó kasznival simán tudsz venni Samurait külföldi (vagy semmilyen) papírral 200 körül, üzemképes állapotban. A hahu a barátod.
Ismerősöm is hókotrós volt, ő mutatott képeket, hogy V-be megrogyasztotta a kraz tolólapját, amikor először leküldték a hódepóhoz.
A hódepó a Pesti alsó rakpart újpesi végénél van, oda tologatnak össze egy csomó havat, meg sós-kavicsos ilyenolyant, aztán időnként beletologatják a dunába. Ő kezdő volt, oszt nem tudta, hogy figyelni kell, mert itt-ott vannak kikötőbakok. Egy olyanon fennakadt a krazzal. :)
Egy hótolót láttam így megmekkenni, ráadásul MAN vagy Unimog volt, megakadt a tolólap valamiben, olyan lett íves lett az alváza, mint a kiscica farkincája :)
Minden tiszteletem a tapasztalt, profi quadosoké, hogy ezeket az ördögszekereket meg tudják ülni, de ha egy ilyen 400-500 kilós cucc átpörög rajtad, az nagyon tud fájni. Eddig terepen csak quados sérüléses baleseteket láttam, illetve borult quadosokat szállítgattam korházba. A szép az volt, amikor egy quad ráborult a vezetőjére, alászorult, ráadásul ömlött rá az üzemanyag. Egyedül nem bírtam leszedni róla a szerkezetet, kicsit para volt a helyzet, végül páran segítettek, így elmaradt a pörzsölés, szerencsére.
Somogybabodot nagy ívben kerülöm, ott szoktak a biztonsági őv nélkül hencegő kretének kilapulni egy-egy autó alatt, súlyos egy brigád. Persze nem mindegyik ilyen, sajna az átlagérték eléggé magas.
Az egyik ismerősömnek az ismerőse állítólag pár éve csinált magának egy quadot egy subaru justyból. Hogy milyen lett, az nem tudom. Réges régen csinált egyet egy triumphból is , az még benne is volt valamelyik 4x4magazinban. Úgyhogy szerintem ezeket a régi Subarukat sem kell elfelejteni, ha már végképp ilyenre adod a fejedet.
Igazándiból az van, hogy amit te szeretnél, olyan nem létezik, de nem mondjuk el, mert hagyjuk, hagy forogjál ezen még egy-két hétig, addig se unatkozunk itten.