Elsősorban a VW csoport modelljeit reszelem. Volt dolgom mostanában egy 2,9 tdivel és megtetszett. A VW-t nem akarok saját autónak, és most autóvásárlás előtt állok. Legszimpatikusabb még a Merci.
Egészen agyrém dologban gondolkozom: valami hátsókerekes nyomatékos dizelt szretnék csinálni. Megfordult a fejemben a 190-es 2l dizele, vagy a 2,5- ös. Ha egymagasak a blokkok akkor lehet hogy a 2l-es motort is megtudom csinálni 2,3-as közvetlennek, úgy hogy a 2,9-es 5hengeres fejből levágok egy hengert, meg befűzöm annak a dugattyúit főtengelyét. Az adagoló nem kaland, a VW-ra is én csinálom. Úgy gondolom ha az1,9-ből kényelmesen jön 200 ló meg a 400nm a 2,3 -ból is megcsinálom a 250-et és az 500-at. Azzal már jól mozogna a 190-es, meg lehetne kilinccsel előre autózni. Ez lenne az olcsóbb projekt, a drágább a 124-es coupéba raknék egy 2,9-est a 300v a320 benzin helyére. Ez egy nehezebb autó, és sajnálnám kidobni belőle a sok extrát, de ha 300 lóra meghúznám a dizelt azért ez is mozogna. De itt kérdéses az átalakitási engedély, a regadó stb. A 190-esnél maradna az eredeti blokk és nem kell a hivatalokkal küzdenem. Az alap autó is olcsóbb , könnyebb...
"This is reinforced by the 460 kW/626 hp high-performance power unit, which was developed by Mercedes-AMG. This equips the SLR with one of the most powerful engines to be found in a roadgoing, series-production sports car."
"Developed entirely by AMG, this high-performance engine has a displacement of 6.3 litres and generates an output of 375 kW/510 hp at 6800 rpm with a maximum torque of 630 Newtonmetres, which makes the new power pack by AMG the world’s most powerful naturally aspirated eight-cylinder production engine."
Im Mai 2006 soll dann der S 65 AMG kommen als V12 BiTurbo M273 mit 612 PS. Im Januar 2007 kommt dann der S 63 AMG hier aber nicht mit dem M156 E63 sondern mit dem dann brandneuen M157 E60 AL (V8 6,0 BiTurbo). Er soll 571 PS und 800 NM leisten.
"a lényeg, hogy a kiválasztottat egy hozzáértő helyen nézesd át nagyon alaposan elkerülendő a későbbi sokszázezres szopásokat."
tudsz esetleg ilyen címet mondani ahol az átnézésben tudnak segíteni?? vagy kárpát u-i merci szervíz ??
nem szeretnék belenyúlni tényleg semmilyen szarba (legutóbb sikerült benéznem egy Chevrolet Luminaval) szóval ezt elkerülendő tényleg körbe szeretnék nézni rendesen.
Ahogy nézegettem rendesen van némelyikben km. Mennyi lehet az élettartalmuk ezeknek?
Tegnap kipróbáltam egy 6hengerest nagy fordulaton tényleg szépen ment, de álló helyzetből elég nehezen lódul meg... 320as valóban nem jó választás számomra, de attól függetlenül rosszabbra számítottam menetteljesítmény terén nagy fordulaton húz!
Ha nincs meg a darabja,akkor ha szerencséd van a műanyagosnál lesz a sok kacat között hasonló csonk. Szvsz meg lehet azt hegeszteni rendesen,nekem 2 éve így van.
1/18as W123ról mi hír?Német clubbosoknak már van...
Láttam maisto CLS-t feketét.5100 volt és hátsó ajtó is nyílik...gyanusan olcsó, vagy csak én vettem már rég ilyet??Szérintem lehet hirrtelen megveszem!De 123 jobb lenne...
Stern!mikor megírtam,utána kezdtem gondolkodni, hogy lehet nagyobb tank van abban a 280ban...:))
az a baj, hogy ami letört az a darabjaira tört, valószinű befáradt, azt nem tudom visszaragasztani. elég rövid csonk maradt, a gyári billincsel alig tudtam felfogatni - mondjuk én antintalentum vagyok - gondolom egy vékonyabb billincs megoldja a problémát.
Gondolom valami toldást lehet hozzá hegesztetni, az az igazság, hogy régóta szarakszik, először a csőre gyanakodtam, vettem egy újat, erre letörik a műanyag:)
Nem kell másik hűtő.Szedd ki a gumicsőben maradt darabjait,és egy műanyagos 1500-ért meghegeszti.Ha kész FBS-el bekened és ha úgy tört le,hogy van még hely a törés felett,akkor a bilincsel ott fogatsd meg.
Sziasztok! Kérdéssel fordulok Hozzátok, hátha tud valaki segiteni! A 124-esekben lévő 5hengeres dizel blokk alacsonyabb-e az E osztályban lévő 2,9 5 hengeres közvetlen befecskendezéses blokkjánál? Tudtommal az egyiknek 84 a másiknak 92,4 a lökete, igy könnyen lehet 5-8 mm magasságbeli eltérés. És ha esetleg egyező a magasság akkor át lehetne-e alakitani a 2,5td mondjuk 2,9 tdi-re, ami a motorszám változatlansága miatt lenne ésszerű. Gondolom a furatban lévő 2mm különbség még beleférne. Köszönöm előre is!
Dumáltam a minap egy sráccal (tetszett neki a bálna), azt mondja volt nagy bömöse régebben, most meg azon röhög, h állítólag (a németek szerint) az új 7-es BMW-t 7 évre tervezik. Annyi az élettartama. .-) Nem semmi. Mondtam, biztos azért 7-es, mert 7 év... :-)
Gagyisodás van, én régóta mondogatom...ezek szerint igaz? :-)
Hpg-vel totál low riderek voltunk tegnap, röhögtünk is...fejenként vittünk a csomagtartóban kb.280-280 kg-ot ! :-) Állat volt. So low-nak csináltam is volna fotókat, de nem volt gép.
Tényleg ! A fotókat a találkozóról föltette vki?
Tommo, Ajudis ! Megkaphatom az összes képet?
És So Low 5lete, hogy mindenkinek a képéhez kocsijához társítsunk egy nevet?
Ez főleg nekem, újoncnak lenne érdekes..
Candle ! Mi van, lemaradtam vmiről, vagy magánügy? A kórházasdi... Csak nincs vmi bajod?
Szerelik össze sárga óriások a 221-eseket. :D Bazz ez az autó 5 méteres és milyen kicsi a kezükbe. :DD Biztos ezért ilyen jó az összeszerelési minőség.
Remélem nem mondok hülyeséget de szerintem a smart az jó helyen van csak a BMW 3. helyezése elől hagytak le egy 1-est! Egy autentikus hozzászóló esetleg eldönthetné a kérdést! (Boccs fiúk ha egy kicsit bonyolultnak tűnök de ünnepelgettünk! Erős volt a kávé, illetve Whiskey :) )
Vagyis tavaly ki volt a 13. helyezett a "kocsi(megbízhatósági)versenybe"? :D Olyan nem volt, mert a 13-ast nem használják, vagyis nem használták a Forma1 mintájára. Idén ettől eltekintettek ezek szerint. :DDD
Valószínüleg egy BMW párti lapban jelenhetett meg a cikk ugyanis aki felületesen olvassa a statisztikát, könnyen bedőlhet a BMW 3. helyezésének. Egy kis matemetika és máris kibújik a szög a zsákból! Illetve csak a jogos kérdésre a választ a ki keresi, hogy ki is lett a 13.?
hello a hűtő jobb oldalán (szemből nézve) felül lévő műanyag kivezetés eltört, több mint a fele leesett, ill. beletört a gumicsőbe. nagyon nehéz rögzitenem a csövet,- valami visszafolyócső,azt hiszem - ez javitható, vagy új hűtő projekt?
w124 200d
ma 2x esett le a cső, jelentős vizveszteséget okozva, elég nehéz rögzitenem, szóval kéne valami megoldás.
Sajnos nem linkeltem be pár hete azt a statisztikát, ahol kijött, hogy a használtautók között már a erősen zuhan a japán tömegmodellek megbízhatósági statisztikája, úgyhogy ott sem fenékig tejfel a dolog.
Először is Bulldog szülinapot ! Most jöttem csak vissza és látom, megszülettél a minap ! :-)
E-Bay-es tapasztalatom viszont van! Regisztrálhatod magad az ebay.com-on (angol) aztán keresgélhetsz attól függetlenül a német oldalon (.de).
Én is ezt csináltam (vettem is pár cuccot, pl.felniket) német csávótól, egy szót se vakerált angolul, én meg németül nem., mégis összehoztuk.
Szóval jóü a tapasztalat, ajánlom a megoldást!
De segíthetek is, ugy hogy az én nevemben veszed meg ami cuccos kell és regisztrálnod senm kell. Egyébként csak egy hitelkártya kell hozzá, vagy olyan NET előfizetés, ami a Te nebvedre, lakcimedre van regisztrálva (előfizetés).
Gondolom ezekből még jópár nincs meg. :) M W-164, E S-211(t-mod.), új A, S w-221.
Az új S több mint 5000 Ft-al olcsóbb, mondjuk én egy autóért nem rendelek innen, meg nem is vagyok othon egyátalán ebbe a rendelősdibe. Kétszer rendeltem audio CD-t amazon.de ről de az más kicsit. :)
Sokkolta a német állatvédőket Christian Koch 55 éves német feltaláló azon kijelentése, miszerint olyan üzemanyagot állított elő, amelyben háztartási hulladék mellett elgázolt macskákat is felhasznált "adalékanyagként". Tapasztalatai alapján 20 macska elegendő 50 liter "biodízel" előállításához. A feltaláló Alphakat nevű cége literenként 23 eurócentért állítja elő a gyomorforgató keveréket. Wolfgang Apel, a német állatvédők szövetségének elnöke szerint aggodalomra nincs ok, a német kutyák és macskák biztonságban vannak, mivel az eljárás törvénytelen. (VG) '
Külsőre nem vészes, nincs feltűnő rozsdásodás, hullámos lemezek, stb. A gép kicsit fura, mert kívülről facelift utáninak tűnik, de belül a hosszűcsíkos, facelift előtti bőrbelső figyel. (sötétbarna, elég kopott és repedezett) A gépre egyébként azt mondták a srácok, hogy tűrhetős...
"Nem biztos,hogy átépítve,ugyan is ebből volt olyan kivitel is,igaz mán csak a vége felé,de volt belőle 124-es td motoros!"
Sztem a 126 SD az eredetileg a sor5 300-as turbódízellel volt, a széria legvégén meg kiadták a 350-es motorral, ami a bálnába is ment első körben
Lehet hogy eltört benne vmi. Az enyémbe pl nem müködik szétszedtem és rájöttem hogy hiányzik egy darab, így nincs napiszámláló. Vagyis van csak folyamatos.
Nem értettelek félre, tudtam, hogy kristálylámpát keresel, csak arra akartam felhívni a figyelmedet, hogy az e-bay a lehetőségek tárháza :) Mercialkatrészen túl lehet találni ott Merci modelleket (én gyűjtöm, ezért szóltam, hátha Te is + láttam, hogy kedvesedtől kaptál Buragot), Merci ruházatot, Merci karórát stb... De én már kerékpárvázat is rendeltem innen, szóval jó kis oldal no :) Nem tudom, a vatera mikor éri el ezt a színvonalat :)
Tegnap a Pécsinapokon dumáltam egy sráccal, kiderült van egy 92-es w124 200D-je, mondtam nekem is mercim van, dumáltunk szerelőkről, bontókról és javasolta nekem hogy nézzek el arra Dombóvár környékére, valami Attalára, mert ott van egy nagyon frankó bontó, kapok mindent amit akarok normális árakon.
:)
Mondjuk nem volt egy nagy spíler a gyerek.
Idézem:"Nem rossz az a 200D, lehet vele előzni is, bár lóerő nem sok van benne, de aszongyák legalább jó nyomatékos. Azt fingom nincs micsoda, de nem egy versenyutó"
köszi az e-bey-es tanácsokat segítségeket mindenkitől...amúg zs_sanya szerintem félreértett kicsit..a makettot a kedvesemtől kaptam szülinapomra nem pedig gyűjtök...w124-hez akarok kristálylámpákat előre/hátra és az e-bay-en találtam arra vagyok rámozdulva most...
hi 320 volt...500 van. alapban nagyon jó moci a 320as.....a 2tonnához nyilván kicsit kevés...de ha nem száguldozni akarsz, just cruising, akkor ez is jó választás lehet. ha haladni akarsz, akkor viszont - szinte mindíg - huzatnod kell, hiszen 4ezer fölött kel igazán életre. ez meg nem passzol az s class-hoz ekkor a fogyasztása már semmiben sem marad el a v8-as társaitól, amelyek uezt a menetteljesítményt nyomatékból, nyugodtan, erőlködés nélkül hozzák.....és akkor még le is padlózhatod a v8-at....ami meg nem egy utolsó feeling. ;) javaslom hogy próbálj ki egy s6-ot is meg egy v8-at is....könyebb lesz a döntés.
a lényeg, hgoy a kiválasztottat egy _hozzáértő_ helyen nézesd át _nagyon alaposan_ elkerülendő a későbbi sokszázezres szopásokat.
"a kereszt mellet egy másik medál is, a háromágú csillag. Pár évvel ezelőtt egy boltban megláttam egy Mercedes modell-t. 1:18-as volt és valahogy éreztem, hogy nekem az kell. Aztán jött a következő, a következő és egyre népesebb lett a modell-gyűjteményem a szüleim és a barátaim segítségével. Mára már megszállottként keresem a hiányzó modelleket és az ujjakat is rögtön megpróbálom beszerezni."
AGO
Én csak azt szeretném ha tökélesedne a honlapod. Ezért a mellet szót javítsd ki mellett-re, az ujjakat szót meg újakat-ra. Így jobban mutat. :-))
Szerintem bátran használd az e-bayt. Én eddig csak a .de-ről rendeltem, azokkal nem volt baj. Ráadásul jobb felül látod az eladó minősítését, hány eladása volt. Általában mindegyik 98-99%-os pozitív visszajelzéssel rendelkezik. Átfutási idő ált. két hét, a postaköltség Magyarországra 10-20 Euro között változik. Az eladók elég készségesek szoktak lenni, eddig nekem minden kérdésre válaszoltak. Jah, és hiába .de, én csak angolul tudok értekezni, a válasz is mindig angolul jött.
Nézegesd meg a modelleket is, az 1:18-as AutoArt-ok 40-60 Euro között mennek, attól függően, hogy mennyire kuriózum az adott típus. A Maisto-k 20-30 Euro körül, az tucatárunak számít, de elvileg jobb a minősége, mint a Buragonak.
Pl. itt van ez a Böhringer (nagy gyári versenyző volt a bácsika) féle fecskefarkú 300SE.
Ez elég jó minőség, és mégiscsak kuriózum! Mingyá lejár a licit és szvsz nem fog 30 Euro fölé menni. Egyébként, ha modellt akarsz gyüjteni komolyan, akkor érdemes olyat venni, amit már nem gyártanak. Ez a 300SE is ilyen, gondolom pár éve volt egy limitált kiadás, de most már nem lehet kapni. Idővel viszont jó áron meg tudsz válni tőle.
Hát a németen én sem vagyok annyira otthon, meg onnét még sosem vettem semmit, az amerikaival nem volt gond, az angoloktól viszont rögtön az első csomagom nem jött meg... royal post...
Ált. az utsó pillanatokban dől el az ár, meg hogy sikerült-e.
Ehhez jön még a csomagolás szállítás, amit előre meg szoktak adni, de sokszor csak németországra. Ilyenkor előre is meg lehet kérdezni mennyi lesz Magyarországra, de ha nyertél akkor úgyis kitalálja és közli.
Ezt a lóvét kell átutalnod valahogyan. Ahogyan ő szeretné. De ez is le van írva előre, hogy milyen fizetési módot fogad el. Legjobb a PayPal, de ahhoz ott is regisztrálni kell, és van egy limit is.
A Pkg mellé még az utalás költsége is rád hárul. Ez kisebb tételeknél akár többszöröse is lehet az árnak.
Pl. vettem lámpamosó motort 1 euroért, de mire az enyém lesz tuti 10 felett lesz. Meg egy 1981(asszem)-es újságot amieben a w126 280S és SE bemutatója van 2 euroért, de arra is volt 8 a járulékos költség.
aham, kár...pedig biztos lenne vásárlóköre, ha megcsinálnák az újabb (nemcsak) merciket is...de biztos jól megszedték magukat ezekel is és már nem kell a pénz nekik...meg különbenis: minek a pénz, ha nincs boldogság?!?!
"Most keresgélek és arra számítotok (anyázni nem ér), hogy úgy mondjuk 1 hétre felmegy a benya 400Ft/l-re és a nagyköbcentis verdáktól sikítva szabadulnak meg a tulajok. :)"
Nem tudom. Szerintem aki beleült egy vényócba, az nem akar megszabadulni tőle, csak ha már nagyon szorul a kapca:-)
Nem, ez úgy volt, h akartam mercit, aztán arra gondoltam -egyszer élünk- legyen 8 henger!
De ez az E500 olyan szép autó..meghát jól is megy...meg a TOMMO-nak is olyan van....;)
Meglátjuk.
Most keresgélek és arra számítotok (anyázni nem ér), hogy úgy mondjuk 1 hétre felmegy a benya 400Ft/l-re és a nagyköbcentis verdáktól sikítva szabadulnak meg a tulajok. :)
Nekem is összerakhatós volt. :) Szép nagyon,kár hogy újabb Merciket nem csinál a Burago mert részletes és olcsó is. Még augusztusba néztem egy új S-t (Autoart) 15ezer...
A motort tuti nem viseli meg.Sőt még jobb is mint a benzin,feltéve ha nem benzinnel indít. A karburátor az megsínyli,viszont a befecskendezőrendszert a jóisten se tudja.Gondolom a mechanikus befecskendező rendszereknek nem tesz jót.
Az S320-szal haladósabb közlekedéshez folyamatosan tolni kell a gépnek, amitől fogyaszt, mint állat. Ha már benzines bálnát akarsz, akkor inkább V8 (420, 500), mert nem fog többet enni, mint a 320 és sokkal jobban megy.
A sor6-os motor egyébként uaz, mint a 124-ben, csak más a motorvezérlő elektronika, kb. 10LE-vel többet hoz ki a gépből, mint az E-nél. A 320 egy nagyon jó motor, csak nem a bálnába való, mert ott 1900 kilót kell mozgatni (az E-ben meg alig 1600-at)
A másik dolgo, hogy a bálnánál elég sok az elektronikus hibára visszavezethető meghibásodás, ezért érdemesebb az újabb, már kiforrott évjáratokban nézelődni. 92-ben még tök friss volt a dolog, szinte első szériás gép lévén a legnagyobb a rizikó. Ha nem akarsz egy 7 számjegyű összeget költeni a kocsira, akkor lebeszélnének róla, inkább fiatalabbat néznék, drágábban. (Vond le az autó árából a 18-as garnitúra + gumik árát, és kb. annyit ér az autó - hát nem tudom.....)
bárcsak úgy lenne...de azért köszönöm szépen...meg mindenkinek!!!!
...
van vkinek tapasztalata az e-bayről??? jó az??? bevállalható??? vagy legalább érti vki, amit ott nyomnak??? mert nekem a némettel bajaim voltak és ne tudtam regisztrálni magam és nem tudtam licitálni az álomlámpámra...
Üdv. mindenkinek az s320asokról mi a véleményetek?? (láttam egy autómatát digit klímával 92est 1.7-ért 18as kerekekkel 214e km-el) Érdemes megkukkantanom, egyenlőre nem volt több időm vele foglalkozni.
nagyon gázosan mennek?? sokat esznek?? mennyire jó motor az a sor 6os??
Szia! A feltett képen az én zöld 126-osomat láthattad mint azt Lex már írta is. Gondoltam írok e-mailt, de a címed nem publikus. Én ezt az autót Göd-ön vettem lassan négy éve. Biztos ugyanaz? Állítólag ők előtte Hatvanból vették. Ha érdekel a dolog, szerintem mélben, katt a nevemre. :-)
76-os W116 280SE, eredetileg zöld, de az elõzõ tulaj rápingált valami rézszínû festékkel (hogy száradt volna le a keze) mert meg volt mattulva. A mocija jó, 198000 van benne. Sérülésmentes, egy-két kakaóscsiga van a kasznin, de nem gáz. Plüss kárpitos, az is eredeti, a bal egyet viszont át kellene huzatni + a kalaptartót is.
kb. fél éve hirdetett egy srác(~TAMÁS, talán teherautó sofőr?!) a használtautón egy W126 300SD_usa szürke színű limót. A gép belül kék volt, és kíbül belül le volt harcolva.
ha jól emlékszem kb 530.000- ért hirdette, és már el is adta talán.
NEKEM A SRÁC TELEFONSZÁMÁRA VOLNA SZÜKSÉGEM, HA VALAKINEK MEGVAN.
A másik lehetõség, ha nem megy el, akkor megtartom, viszont akkor jónéhány motyóra lesz szükségem. Tudtok valakit, aki ilyenekkel foglalkozik? 76-os a ladik, 2.8-as reaktor van benne.
Főleg az a lekicsinyített 123-as az ember alatt :))))
A V8-nak a kopmpresszora ráadásul fel van újítva és a csávó az anyjára esküdött, hogy tökéletes.
Csak pár éve áll, és előtte át kell mosni, nehogy gáz legyen.
Innentől kezdve, ha a fel tudom fogatni úgy hogy a tengelyek párhuzamosak legyenek, szerintem baja nem lehet. Megvan hozá az összes szíjtárcsa is. A szállítóteljesítménye és a nyomása biztosan illeszkedik a rendszerhez.
Esetleg kicsit többet fogom forgatni mint egy V8-at.
Csöveket meg úgyis újakat gyártunk, szal mindegy hogy hol vannak a csatlakozások.
Már csak egy ventillátort kellene kerítenem elé, mert az nincs meg.
hát ez úgy megy, h kint ember bérel egy konténert és cuftig teletszi ami neki kell cuccal és azt behozzák...az nem sérül, ha csak fel nem pattintják a hajón...nem vagyok biztos benne, de asszem 1000$ körül van egy konténer...a v8cars.hu oldalon is fórumozok amerikaiautós srácokal és ők mondták...mert ugyanis 100 küllös lowrider (wire wheel) felnit akartam a mercire először és akkor érdeklődtem a behozatalok után...
úgy más, h konténerben több cucc között...az megoldható, ha van rá ember...de magánszemély 1 dolgot postán...el lehet felejteni...vagy venni kell hozzá ragasztót, mert szarrá törik...
nem írtak vissza a rizsesek...viszont az e-bayon vannak ilyen kristály lámpák, de nem merek rendelni, főleg nem a usából...mert ugyanis rossz tapasztalataim vannak ilyen téren...pl haveromnak golf II-be lett rendelve audi kilincsbeépitő szett és törve darabokban hiányosan érkezett...meg az usából előfizettem 1 évre a lowrider magazint és a 12-ből 6 jött meg az is olyan állapotban, mintha a kuty óa játszott volna vele...ezek után hogyan merjek lámpát rendelni akárhonnan is????? abban bízom, h a 2006os FK katalógusban helyet kapnak ezek az inyencségek is és szarrá tom onnan rendelni majd magam sok ezerért...
Múltkor az 500SL elírás kapcsán véletlenül elárultam a többieknek, hogy igazából az okmányirodában vagy kisinas. :))) Ne haragudj érte. De ha a Füredi utat is XV. kerületnek írod... Szegény csabaist is műhellyel együtt átetted Palotára ezzel.
Menj ki a Hunyady úti merci szervízbe, és ott a bemutatóterembe beleülhetsz, és még asszem próbakörre is van ott kinn ilyen. Amúgy meg nem is olyan drága, 11500000HUF
Nincs trükk csak le kell csavarozni, a hátulján kicsavarni a csavarokat és már jön is szét. Csak arra figyelj hogy ami kijön belőle az milyen sorrendbe van.
Ennyi pénzt aztán ne adjál kitudjamilyen kompresszorra! A 8hengeresét ha fel tudod tenni, jólesz az! De ha nem felejtem el, hétvégén megkérdezem a spanokat, mert ha jólemléxem egy fekvőkompresszoros rendszere van 280-hoz az egyik srácnak, egy álló yorkosat meg bontott egy másik! Szóval röhögj csak a bontósok pofájába! egy bontott, ezeréve ment komp. max15-öt ér meg szerintem...
Van egy komplett bontott klímarendszer a 380-asból, de az alsó klímás és hosszában van a tengely.
Lehet-e valami gond abból, ha egy megfelelő tartókonzol legyártása után beleapplikálom a sorhat mellé?
Ürömön 100ropit mondtak a belevaló álló york kompresszorra.
Nem tudtam, hogy sírjak-e vagy nevessek. Inkább kiröhögtem.
Az Ámon 45-ért adna ugyanilyet, de szerinte létezett már ehhez a motorhoz fekvő kompresszor is, és mit tesz isten neki van is épp egy eladó 60-ért.
Persze a V8 kompresszora nem kell egyiknek sem, mert abból millió van.
Ezek után találtam én ki azt hogy jó lesz az enyémbe ami van, lévén hogy maga az egész klímarendszer így működött 20 évig ebben a felállásban a barnában. Tehát egymással nem vesznek össze, az M110 meg csak hadd dolgozzon. Enni kap eleget :)
A Füredi út már bőven Zugló, és XIV. kerület. Annak idején a kerületeket is elírtad, amikor az okmányirodában... tudod... ? :)))
Az egyébként egy 300-as, és nem is olyan régen még összetörve állt ugyanott, nem volt súlyos állapotban, bal első sárvédője kapott oldalról, meg a gépháztető nyomódott meg, 300-as, asszem Impala Metallic a színe, belül barna bőr, ami kissé viseletes.
Csak még annyit had tegyek hozzá ,hogy itt a fórumon eddig én ,személy szerint annyi infót kaptam ,és persze pontosakat ,amivel még szakműhelyekben sem találkoztam!!
sorry,hogy nem fejeztem be a hegyibeszédet de ezt muszály volt leírnom ,köszönöm!
Nem húztam le nagyon, csak annak a véleményemnek adtam hangot hogy a képeken sokkal szebb és jobb ám mint live: kívülről sem olyan ütős nagy batár, mint amilyennek kinéz, belül pedig az anyagok sokkal prosztóbbak mint amilyennek tűnnek.
Az 5.7es Hemi blokkról kb ódákat zeng kint is mindenki, szal az biztos nem rossz...
Olyannyira tetszett nekem is amíg csak képen láttam, hogy benne volt abban a három autóban, amit a Caddy lecserélése után szóba jöhetőnek tartok. amióta közelről is láttam, már igazából nincs benne. A futóműve még állítólag lehetne jobb, a TCsek is kiemelték pl a Cadillac cikkben hogy nem egy ligában játszanak.
ne érts félre, nem akarok én senikt sem mérlegelni, vagy megítélni. Meg minek is, az élet és a valóság úgy is megteszi azt.
Én csak azt nem akartam, hogy egy "olyan kezdő merci- barát" aki nagy álmokkal és lendülettel indul a csillag felé, hiányos infókat kapjon. Mert ennek sokszor az az eredménye, hogy kiábrándul az adott típusból, esetleg a gatyáját is rá költi.
Gondolom, itt a fórumon is az a cél, hogy minnél jobban informáljuk egymást, segítve és bővítve a Mercedes Barátok körét!!!
---javaslom a hegyi beszédet rekeszük be, mivel én tudom hogy ti tudjátok, hogy jópáran tudjuk, és ez már elég.l
Én Cuccolós barátom mondanivalójához annyit tennék hozzá, hogy ha valaki felvet egy problémát itt a topicon és közülünk senki nem tudja rá a választ illetve senki nem érzi úgy hogy olyan tudás birtokában van amivel segíthet akkor egyszerűen nem szól hozzá a témához.
És ez fordítva is igaz ha mond valamit valaki, akkor általában van mögötte valami.
Szóval amíg nem ismered az itteni embereket, addig ne ítélkezz felettük és szerintem nagyon gyorsan zárd le a magyarázkodást. Nem fogsz belőle jól kijönni....
Van egy cimborám aki eladná a Mercedesét . Ide is beírom hátha valakinek megtetszik .
W124 1991 200D Bör , Klíma kivételével teljes extrás , aranybarna szin , külső belső esztétika rendben van , csak az első ülés szélén van megkopva a kárpit , de üléshuzat van rajta , 5 seb . elektromos napfénytető , ABS, könyöklő , 15' alufelni , + 1 garnitura téligumi lemezfelnivel, disztárcsával .
Árban 1,2 millát emleget a tulaj , én nem tudom hogy ez menyire jó ár .
Hallgattam a gépet , szerintem kellemes hangja van . (csabais tudja , ha én ezt mondom akkor az így is van :-) )
Megprobálok majd képet szerezni , ha valakit érdekel.
Valahol igazad van mert téyleg kap az ember fél tanácsokat , vagy olyan kézenfogóst hogy indfulj el és járd végig. Bár nekem is volt olyan problematikám amire a mai napig senki nem adott érdemleges válasz és nekem kellett rájönni hogy egy 20Ft-os alkatrész okozott galibát. Azt szokták mondani hogy csak az nem hibázik aki nem dolgozik, és szerintem így van a tanács adással is.
Van igazság abban amit írsz, DE ismerve a topic lakókat az esetek 99%-ban FELELŐSÉGÜK teljes tudatában adnak tanácsokat. Én ugyan csak 1,5 éve vagyok itt jelen de így ismertem meg őket, lehet Neked más a tapasztalatod????
az én kijelentésem csak azt bántja, aki a kizárólag irodalomból és szóbeszédekből szerzett ismereteivel szeretne érvényesülni és tanácsot adni azoknak, akik most kezdik barátkozásukat a csillaggal. Ez veszélyes és nem igazán sportársias. Valójában akkor segítesz neki a tanácsaiddal ha a legmegfelelőbb ismeretekkek rendelkező felé irányítod. /akitől te is okosodtál!/
Egyébként a gyakorlati ismeretekkel felvértezett szaki az ezt úgy is tudja, aki meg csak ugatja az meg majd rájön, hogy az éveken át tartó szerelés nélkül nem lehet hozzáértőként tetszelegni!!!
A "félműveltség" egy adott típus ismertsége esetén, ill. az így adott tanács sokba kerülhet!
ha valaki megbántódott, akkor bocs, de ez a dolog azért így van!!!
/még a 100. autó szerelése után is érhetik az embert meglepetések, hogy lehetne csupán pár éves "úrvezetői gyakorlatból", több milliós/W140 600SEL/ autó vásárlásához használható gyakorlati infót adni??? emberek?!/
A 600-as motor, mint minden V12 szereti ha odaadóan bánnak vele az igaz. Viszont akkor, ha megvan a víz, az olaj a bemelegítés állítólag nem lehet agyonütni őket.
Difibe vegyél gyárit 1liter kell bele az a Gaálnál 3500HUF. És vidd vissza azt a maradék 1 litert hogy nem kell. ( Nekem ma kellett volna de elfogyott.)
"alacsony fordulatszámnál és hidegen - jelentkező kormányszervó zúgást, morgást. Tökéletesen olyan hangja van, mint az Ikarus buszok kormányának. Hogyan orvosolható?"
szerencsés esetben egy szervó olaj cs. + szűrő cs. segít a bajon
Az lenne a tiszteletteljes kérdésem, hogy egy C200 Dieselben mi okozhatja a - különösen alacsony fordulatszámnál és hidegen - jelentkező kormányszervó zúgást, morgást. Tökéletesen olyan hangja van, mint az Ikarus buszok kormányának. Hogyan orvosolható?
én is fogok olajat tserélni a váltóba és a diffibe? milyet tegyek bele? nekem 123 230E van 5ös váltóval ,de a diffit nemtudom milyen. állítólag az 5ös váltóhoz való, de jó dizelautóhoz is....:I én nemtudom nemértek hozzá:) mellesleg még mindig csal a kilométerórám 10-el kevesebbet mutat és 1km alatt számol 1.1et miért van ez?
Korábban említettem, hogy szétbontok egy W123 300D-t. Az alábbi cuccok már nem eladók: motor, első rugók, kerekek, lámpák, komplett belső, szintező. Aki esetleg szeretne ezen kívül valamit az írjon nekem és megbeszéljük. Egyébként az ember nagyon olcsón ad mindent. A kaszni eléggé jó, egyben volt az autó, mielőtt szétbontásra került. További futóműelemek stb...
Nekem a nagykönyv ezt írja a váltóolajmennyiségre300D/TD:1.5/2.5 Fogalmam sincs mi lehet a 2.5,szerintem várd meg este csabais-t,és megmondja mi lehet ez.Én is kíváncsi vagyok rá.
A difibe meg 80W90-es API GL-5-ös hajtóműolaj javasolt.Gondolom meguinból is van ilyen.
Audis, hívj fel pls... vagy Candle. Vagy bárki, akinek megvolt a száma a communicatorban, ami behalt, és most az április óta keletkezett számaim nincsenek meg, mert persze a témobájl képtelen olyan cseretelefont biztosítani.
Köszönöm a válaszaitokat. Nekem egy '91-es 124 300D-m van, én is úgy tudtam, hogy 2 liter sem kell a váltóba, de biztosat én sem tudtam, úgyhogy nem tiltakoztam a 3 liter ellen. Ugyanezen autó difijébe tudtok ajánlani valamit? A difiben is cserélnék olajat, mert nemrég vettem az autót, és nem lehet tudni, hogy mikor lett cserélve utoljára. Csak azt lehet tudni biztosan, hogy az utóbbi 4 évben ami alatt az autó 80000 km-t futott nem volt olaj cserélve a váltóban és difiben.
Olajcsere előtt állok, sima kéziváltós az autóm. A Gaálnál azt állították, hogy a kézi váltósba ugyanúgy bele lehet önteni az automatához való Meguin ATF III automata hajtóműolajat, így rám sóztak 3 literrel. Utólag kezdtem aggódni, hogy talán nem a megfelelő olajat vettem meg, miután a megiun.hu -n az ATF III ról azt állítják, hogy hidraulikafolyadék.
Meg tudná-e mondani valaki közületek tutira, hogy a fönt nevezett olajat nyugodt lélekkel betölthetem-e vagy sem a váltóműbe?
Az ok hogy tárcsát és betétet gyárt, de a nyergen olyan merci jel van mint a csuda. A brembo nem rak merci jelet azokra a féknyergekre amit csak a mercedesekre gyárt.
Fénykép nélkül lenne az igazi, amikor odamegy a család megnézni a keveset futott, nem dohányzó autót :) Mekkora kotvány, a blokk belül tiszta rozsda. Ezt próbáld gépműhelybe vinni, úgy kidobnak, hogy a lábad sem éri a földet. A nemdohányzó ülések meg a sárban hevernek. Megnézném magamnak a hirdetőt :))
Más a hang, ha csapágyas a motor, más, ha gyújtás miatt csörög, más, ha a koptatólapkák kopása miatt csattog. Biztos, hogy főtengelycsapággyal van gond?
Egyébként a motor rettentő gyakori, mindig van bontóban 2-3 db belőle. Ürömön tuti van, általam megbontva is. :)
Ha jól értelmezem, azért akarsz másik motort, mert ezt nem akarod megbontani? Mert ha szétkapot, pár ezerből megvan a csapágykészlet. És tuti, hogy nem egy szétkopott szar motort sóznak a nyakadba.
Próbálozz első soron a szentendrei boltban van Gaálnál alkatrész ügyben szvsz.
Amúgy nem hinném,hogy ennyire nem lehet találni,szerintem menny el egy bontóba,és tengelyestűl vedd ki egy motorból,de vedd ki hozzá a fekvő,és hajtókarcsapágyakat is!!!
Értem Én hogy mire gondoltok. Jártam nem is egy olyan embernél aki benne van ezekben a dolgokban de sajna nem jártam nagy szerencsével. Tudom, hogy a 126-osokat is ezzel szerelték és jó a 123-asba is mert már ilyen emberrel is beszéltem.
Csak egy ötletnek tartottam ezt a fórumos dolgot, hogy hátha mert olvasom az aprókat is.
annak idején én is gondolkodtam ezen a típuson. Elkezdtem tolni azt a biciklit amit most te is, és igazából részletes infókhoz nem nagyon jutottam.
Persze mentem fűhöz - fához, hogy mint meg hogy, de igazán konkrét GYAKORLATIAS - információkat nehezen lehet megszerezni. A legtöbbször csak tanulópénz megfizetése után ismerheted meg a konkrét hibákat és persze a kapcsolódó anyagiak mértékét is.
Ha javasolhatom, akkor azt kérdezd akinek van , vagy volt ilyen gépe, illetve több db-ot szerelt(feleőséggel és nem buherációval).
Ha igazán kitartó vagy meg fogod találni azt, v. azokat az embereket, akik igazán értenek a bálnához. Valószínű, hogy ne itt a fórumon találsz rá!
Az értékes gyakorlati - szakmai infók nem a számítógépek mellett, hanem a műhelyekben és szervízekben lelhetőek fel.
Ezek az Én elképzeléseim a Mercedest illetőleg. Imádom, szeretem, tisztelem!
Tulajdonképpen apró segítségre lennem szükségem...
Az a helyzet, hogy nekem van egy 123-as Mercim 2.8-as motorral, amit hát nem igazán a hétköznapi használok! Télire csinálgatjuk, építgetjük, abszolút sport célokra van használva. De történt egy kis baleset, mégpedig a motor főtengely csapágyas lett és picikét csörög. Nekem az lenne a kérdésem, hogy nem lenne valakinek egy ilyen 2.8-as motor valahol a sufniba??? Nagyon fontos lenne mert vészesen közeleg a tél és ez egy nagyon ritka motor és sehol sem találok ilyet!
Korábban néhányan óva intettetek a 700e ft-os W140 600-tól. Vennék én szép állapotút ha tud vki. ajánlani annak vásárlás esetén sikerdíjat is adnék. Kék színűt vaj (vagy pezsgő? nem tudom melyik a hivatalos) bőrrel, vagy ezüst és szürke plüss jöhet számításba. Ha vki. tud ilyet szép állapotban és csak 600 SEL-t azt kérem segítsen. Ár kb 3 m ft-ig. Szívesen veszem a tanácsokat mire kell odafigyelni vásárláskor ennél a típusnál és van-e típushibája? Miért hisztis a motorja?
Kb engem is ekkora öröm ért mikor a városi lement 12-13-as átlagról 10re, az országút meg kb 10-ről 7 re, 140-es átlaggal autópáylán meg 8 fölött kicsivel. És ez mind azért mert lekötöttem a centrálzárat a gyujtáselektronikáról...mert ugye annak a szemét vákumoscsillagnak oda volt kötve az egyik vége. :D Viszont a végsebessége csökent kicsivel.
Megosztanám a nagyérdeművel személygépjárművem fogyasztási adatait.
A típus: W123 280TE, a sorhatos kettőnyolcas, 185 lovas mocival, automata váltóval. A motoron sürítés lett növelve generálkor, jelentősen jobb a gyorsulása a gyári értéknél, gondolom ezzel együtt a fogyasztásnak is növekednie kell némiképp.
A korábbi mérések szerint a városi átlagfogyi 18 liter felett alakult. A gyári adatok 15 körülre írják, sejtettem, hogy nem teljesen gömbölyű minden.
Mr Cool tanácsára, Csabais segítségével (köszönet nekik) ki lett tisztítva a bemelegedésszabályzóm, amivel Stern is szívott sokat.
Az azóta eltelt időszakban az alábbiakat mértem:
56 literrel mentem 400 km-t, a következők szerint:
120 km autópálya, 120 km/h átlagsebességgel.
280 km budapesti forgalom, ebből kb. 100 km igazi araszolgatós, egyhelyben állós volt.
A teljes mérés bekapcsolt klímával történt.
Az időszakra kijött fogyasztás 14 liter/100km, ami véleményem szerint nem rossz.
Szokatlan volt, hogy csak megy és megy, nem kell tankolnom :)
Jah, és nem volt tojáshéj a lábam és a pedál között.
Ennyi az örömhír, amit meg akartam osztani a nagyérdeművel. :)
"7,5Jx16 collos, 5x112 osztásu gyári Mercedes alufelni garnitúra eladó. 8-loch néven ismert 8 lukas típus. Tükörre polírozva extraszép és mutatós darab, polírozása óta még autóra nem volt felszerelve.
Én 50e körül szoktam látni ilyet normál állapotban, a polírozás önmagában 26e Ft garnitúránként.
Az anyagiak sürgőssége miatt 60000Ft-ért megválnék tőle. Ez az ár csak szeptember 20-ig áll."
Ha valakit érdekel írjon nekem (fischert kukac t-mobile.hu)
valamit megpróbálok kitalálni.... hogy eljusson hozzám, de sajna elég nagy a távolság... valami követ még mozgatok, az ügyben. amikor kiderült hogy halott majdnem az egész.. eszembe jutottál egyből:) megtaláltad a papírját a bringának? egyébként mondom neked is hogy a moci patent nagyon a mit megvettem:D milyen típusú olaj kell bele? az sae10W 40 -et mondta az egyik boltos hogyez jó meg minden, mert valami 100.000km feletti motorba kell, de szerintem sae15w40 kell bele, vagy tévedek?
elolvastam már azt az írást azon a bizonyos oldalon...érdekes dolgokat tudtam meg onnan...és mégegyszer elnézést, h megbántottalak a tudatlanságommal...:))
W115-200D-n (vagy W123)hogyan tudok alapjáratot állítani? Most olyan 1000-1100 körüli a fordulatszám az ideális 800 helyett.
A szívótoroknál már teljesen le van folytva a levegőmennyiség, az adagoló hátulján lévő csavart pedig hiábacsavargatom, nem történik semmi. Mi lehet a probléma? Lehet, hogy az adagolóban lukas a membrán, vagy valami más?
Nekem van egy komplett W123 230E kipufrendszer , az aknában várja leendő új gazdiját . 1 éve lent figyel ......... a hátsó dobot lehet fel tudom használni , de a többi ocsóért elvihető .
A héten voltunk LEX-szel kereskedésekben, az egyikben odajött a kereskedő, és álldogállt mellettünk, aztán amikor nem volt kérdésünk, elsomfordált. A máskban meg nem vele beszéltük meg a km-óra állását, hanem egymással, mintha ott sem lenne.
szeretném megtudni hogy a 123 230E merchihez lehet e másik dobot használni?
nekem két leömlős van fent, elvileg ez a gyári.katalógusban néztem meg 3 fődaradból áll: az első a leömlő,két felxicsővel, a második fő rész az első és a második dob ez egyben van, (nekem ebből a második dob halott) és a harmadik a hátsó dob.jól mondom?:) azaz a középső dobom kuka. azt mondták a középső szett 35 ft:( . nemakarok kóklernek tűnni, de egy profi hegesztéssel és igényes munkával meg lehet oldani azt hogy a középső szettből a második dobot szépen kipattintjuk és egy ugyanolyat beépítünk a rendszerbe? viszont a gond ott van hogy nemkapok sehol bontóba ilyen dobot, még egyben sem! DE az egyik bontóban találtam egy 124-es középső dobját, jó ez hozzá? még ha egyben is teszem bele vagy külön amire nekem szükség van. na? kivitelezhető? elvieg azért kong be a rendszerem a kasztniba, mert az a dob amiről beszélek belül megfőtt és nincs tartása...... én nemtudom...:D nemértek hozzá:) de talán van benne valami.ha jóltudom ezek a motorok 123-124ben ugyanaz, max duplavezérműves....
Helo prac! nekem benzines darabom van! :D egy w123 230E. Mit osszak meg vle kapcsolatban? ha már a fogasztásról beszélsz , nekem ez a verda kijön városban 9 literből 100-on, a multkor megvártam ming kifogyik a benzin és tankoltam bele 15 litert +kannába és mentem belőle kb 210km-t. ezt 90-100km/h val és 5 ös váltóval.
szólok...de szerintem ugyanaz a "cég" lehet ez is aki ezket a lámpákat gyártja, mint aki a kristályindexemet, mert az FK oldalán is ugyanezek a képek vanak az indexről..tehát (erősen reménykedem) lehet, h a köv FK katalógusban benne lesz a w124 kristály első lámpa meg a piros/fehér kristály hátsólámpa...és akkor 100%, h lesz nekemis...bár biztos k***tt drága lesz...
LEX Örülök, hogy ilyen jók lettek a "papucsok". Hiába egy nepper ebből él:-) Mostmár csak nekem kell szerezni egy AMG Penta garnitúrát polirozott peremmel. -------------------
Nincs valakinek "készleten" W126-oshoz (1985.09 utáni) egy AC relé ami vezérli egyébként a váltást és a kickdant is? Gyári száma: 002 545 33 05
de én csak krikszkrakszokat látok...anyám gépén feltelepítettem a nyelvi karaktert, amit felajánl, ott a számokat látom...de én elutasítottam egyszer az én gépemen és nemtom elővarázsolni, h lássak vmi normálisabb szöveget...bár a kinaí írást akkorsem tudom elolvasni...mingyá kiugrok az ablakon mérgemben!!!!
hm...nemtok elolvasni egy betüt sem ezen az oldalon, mert ki van kapcsolva, h automatikusan töltse le a nyelvi csomagot...grrrrrr...megőrülök...na ráállítom erre a lámpára a tuningboltos emberemet és úgyis szólok, ha van vmi fejlemény...köszönöm!!!
és nincs már meg a webcím, vagy márka vagy vmi közelebbi?? megapici az a kép, nemtom elolvasni...kell nekem kristálylámpa előre, mert bután néz ki, h az index kristály, a lámpa meg nem...
ilyet egyszer vett apa is alkatrésznek...190es merci és kutyaól volt...meg patkányok laktak a motortérben...full tele volt hordva szalmával meg földdel...meg a lökhárítóhoz volt kötve egy kecske és azmeg összevissza rágott mindent a motortérben, amit még nem lepett el a föld...sajna nincs arról képem...
szépek a kerekeid...szerintem az egyik legszebb gyári merci felni, ha nem a legszebb!! de, asszem láttam már egyszer ilyet egy mercin,ki volt polirozva az egész...hú, az nagyon szép volt...:))))))))))))))))))))))))))))
Basszus komolyan sürgős lenne,Holnap már pakolni kéne a csomiba, szóval lehet így is elkéstem!Nem tudom megnézni, láttad milyen gané állapotó volt belülről a csomagtartó....
Meg tudná nekem valaki mondani,hogy csomagtarónak mi a gyári szine?matt selyemfényű vagy fényes?Én fényesnek nézem, de jobb lenne nem elk*rni a festést...
Műszerfal le:1-1 csavar hangszóró mögött, 1-1 csavar oldalt ajtónál, 3 csavarral leveszed jobb oldalt a merevítővasat.Természetesen leveszel minden biszbaszta műszerfalról:km-óra(ha az olajcsövet lekötötted, be ne indítsd!!),lekötöd a "kéziféket",kesztyűtartóvilágítás,kmóra felől benyúlsz és lecsavarod a szellőzés rúdját a műszerfalról.(mindezt gondolom tudtad, szóval fölöslegesen írtam)
Gardánbox le:Kárpitban lábnál 1-1 csavar, "tartóka" kárpitja alatt 1 csavar nagy alátéttel)Középkonzolból kibontassz minden szart.
Kábelkötegeket lebontod a fűtésházról, mindent.Megy a fűtőmotorba egy csatlakozó hátra kell érte benyúlni azt is lekapod.Két fűtésszabályzóba megy bovden, lekötöd, ezek a bovdenek jobb oldalt fel vannak pattintva a fűtésházra,lepattintod öket.A ventilátorkapcsolódra is megy egy bovden, azt nem kell lekötni, de nézd meg, nincs-e elszakadva bent a tekerőben...
Motortérben lekötöd a 3db vízcsövet, bent a szévédőnél 2db csavar, a k(g)ardánalagútra 1 L alakú lemezzel megy, az egész lemezt szedd,le nekem csak úgy jött ki.Ezután kiveszed, csak vigyázz, mert tele van vízzel!A csöveknél még annyi érdekesség van, hogy a kasztni meg a cső között van egy-egy műanyag gyűrű, meg nagy szivacs mindegyik csövön.
DE!Minek akarsz fűtésházat cserélni?Rossz a radiátor?
Ha a reteszek nem zárnak jól, akkor veszel 5mmes szivacsot, és felragasztod a szétmálottak helyére.Nekem azóta minden tökéletes...
családi okból sajnos meg kell válnunk egy 1986 os 126 300 se -től: 5 sebességes kézi váltó, fa váltógomb, fabetét, klíma, szürke plüss, könyöklő, 4 x elektromos ablak, rádió, vonóhorog, Fulda téligumik sötétszürke metálfény
stb......750 000 irányárra gondoltunk
06 30 273 82 57 számon lehet érdeklődni. pesten megtekinthető
tud nekem valaki tippet adni arra hogy hogyan lehet megszünteni a 123 ban a kipufogó kongását? furcsa hogy amikor állok és mozgatom a kipufogót akkor nem tapasztalom hogy verődik valmihez de amint elindulok egyből érzem hogy ha döccenő van vagy egyenletlen az út mindig verődik valmihez:) lehet nem is az áuspuff csinálja a hangot?:D tök szar hogy megyek a lazán a bringával és egyfolytában kong ,verődik faszom:D esküszöm ráheggesztem a kasztnira:D
vadi új gumitartók vannak rajta mind a 4 hibátlan....
és mégvalami! fűtésházat szeretnék cserélni:) segít valki abban miután kiszedtem a műszerfalat hogyan tovább? valami trükk....