Sokunk gyermekkorát idézik ezek a képek, melyeket sokan szívesen nézegetünk: milyen is volt akkor a vasút, amikor még komoly teherforgalom volt, a járműpark a jelenleginél sokkal színesebb és nagyobb darabszámú volt. Az Interneten - és a fórumokban is - szinte vadászni kell ezekre a képekre, ez a fórum az ilyan képek gyűjtóhelye lehet.
Az első képen a BHÉV 35-ös pályaszámú gőzmozdonya látható korabeli vasútasokkal. A második képen a kép hátoldalán lévő évszám látható ami nem passzol a képen lévő emberek öltözetével. A harmadik képen korabeli vasutasok láthatóak a XX. század elejéről.
Eléggé kockázatos hivatás volt. Hazajönni nem lehetett a család csak 2hétre utazhatott ki a SZu-ba egy héten. Levelek tömkelege van itthon. Majd megnézem hátha írt valami érdekeset is.:) 1970ig dolgozott a Ganz-Mávagban.. nemes hivatásának egy bagatel, ostoba hibából keletkezett üzemi baleset vetett véget.. a helyszínen szörnyethalt.
Történet sajnos nincs hozzájuk. Talán annyit tudok hozzátenni, hogy Papám része volt annak a brigádnak akik beüzemelték a külföldre gyártott mozdonyokat, motorvonatokat. Lengyelországban, SZU.-ban ill. Egyiptomban tette mindezt. Azért ez nagy szó ismerjük be.:) Lengyelhonban nem volt többet egy évnél de a SZU-ban talán 5évig volt. Egyiptomban 0évig tartózkodott. Érdekes dolog, hogy a Nagytestvérnél 5év volt a beüzemelési ill karbantartási időszak addig más országokban ez 1-3 év között változott.
Már hogyne lenne érdekes! Most legalább végre tudom a pontos dátumot. A mellékelt kép is ott, akkor készült, Nagy I. barátom az alkotó és jómagam is rajta vagyok. Sajnos nekem egy használható felvételem sem maradt akkorról, ugyanis pont ott purcant ki a masinám. De emlékszem egy-két dologra, például hogy útközben a vonatablakból láttunk egy ČSD-tehervonatot az ágcsernyői vonalon haladni.
Esetleg érdekes lehet a késöbbiekben: 1980.05.25-én volt egy (ha minden igaz MAVOE szervezésű) kirándulás a hegyközi vasúton. A közkézen forgó és a megszüntetés elötti időszakra datálható képek jelentős része ezen a túrán készült. (Legalábbis az eddigi tapasztalataim ezt mutatják...)
Szerintem is-is... A korong is más pozicióban van, de a fotós is egy kicsit máshol áll, vesd össze hátul az oszlop és a fa helyzetét. A háttérben lévő teherkocsi ugyanaz, tehát eléggé valószínűleg ugyanakkor készült a két kép. Lehet, hogy a fotósok egymás mellett álltak; valószínűleg két különböző személyről van szó, hiszen az egyik kép fekete-fehér, a másik színes...
Sziasztok! Régebbi képeket keresek Pilisjászfalu állomásáról (főleg az épületről) meg Klotildliget, P.csaba állomásról (itt ilyen 20. szd. második feléből valót) és Balatonszéplak alsó-felső, zamárdi felső álomásokról.