Az biztos,hogy a Golf 2001 környéki évjáraton 5 sebességes tiptronic van.JF506E mint a seat,Land Rover egyes tipusain,Rover szintén.Melyik a jobb?!Nekem csak annyi a bajom,hogy az 1-2-3 sebességet lehet érezni mikor vált egy ZF-el szemben mert az olyan mint a vaj.:)Viszont tetű lassú meg 130le-n is.Mindegyik modern automatával lehet probléma de az biztos,hogy egy 130le Golf az elég jól mozdul a tiptronic váltóval.:)Az alkatrészek meg sokkal drágábbak mint pl egy ZF váltohoz.Opel-ben nem vennék automatát.
Voltak otletek,hogy talan keves benne a valtoolaj es nincs megfelelo nyomas,mikor hideg az olaj.Egy szerelovel ratoltottunk 1 litert,de a jelenseg megmaradt.
Köszönöm a segítő szándékot mindenkinek.! Meglett a hiba...a bolygóműnél van valami harang aminek a belső bordázott fele morzsolódott le,igazából nem láttam mert én nem mertem volna nekiállni,de a lényeg,hogy ott lett vége mindennek.
Nagyobbik problémám,hogy "elvileg" nem lehet újat kapni,legalábbis ahol érdeklődtem. Van valami jó címetek aki esetleg foglalkozik automata alkatrészekkel?
Nem lehetett hallani semmiféle zajt és a sebességek kapcsolásakor sem adott ki hangot....
Viszont a konverteres verzió érdekel...mivel lent van már az is, kíváncsi volnék, hogy hogyan állapítom meg ,hogy a bordázat leszakadt?? Belenéztem, ledarálva nincs semmi.Hogyan tudom ellenőrizni,hogyan kéne megállapítani? Mik a tünetek?
Ezek voltak az első dolgok,amiket megnéztem,vagyis,hogy a kardán forog-e,de sajnos nem :S ...és váltóban is megfelelő szinten volt az olaj,múlt hónapban olajcseréztem autót és olyankor mindíg leellenőrzöm a váltót is.
Bár igyekeztem visszaolvasni jópár oldalt,feltűnt,hogy nem csak a témába vágó dolgokról társalogtok, így nehéz lenne megkeresnem az esetleg engem érintő problémát. Így felteszem a kérdést...vagyis leírom a gondom és ha netán valaki lesz olyan rendes és megoszt velem idevágó jó gondolatokat, azt megköszönöm. Természetesen nem "onlájn" neten keresztüli csodajavítást szeretnék, csak nyilván itt sokan okosabbak vagytok automata téren,mint az "átlag" , így egy megközelítő eredménynek (hol keressem a bajt?) is nagyon tudnék örülni. Omega B diesel(nem fiatal) automata váltója GM4L30E (AR25-ös)-ről lenne szó. Aznap rövid városi út, pár km megtétele után,már harmadszor indúltam dolgomra, amikor is minden előjel nélkül, úgy emlékszem 2-ből 3-asba sebességváltásnál történt, hogy nagy nyekkenést és rántást követően megszűnt a hajtás a váltómban. Motor pörög,de "üresjárat" van,semmilyen sebesség,hajtás nincs, viszont a fokozatok a váltórúd huzogatásával érezhetően megvannak. Nem elektromos(vezérlési) problémára gyanakodnék,mert azt talán jelezte volna, vészüzemmód stb. Igazából fogalmam sincs mi lehet,nyomatékváltó állítólag elenyésző esetekben romlik csak el és azt sem tudom,hogy milyen az amikor egy nyomatékváltó meghibásodik. Szóval a "nyekkenés+rántás+hajtás megszűnése" problémákkal találkozott-e már valaki esetleg tudja-e,hogy mi lehet a ludas ebben az esetben. Mint említettem,nem várok csodát.. :-) ..pusztán ötleteket.
Igen, de Te szakmabeli vagy, az itteni nagy többség meg amatőr, akik nem rendelkeznek hiteles ismeretekkel a szervízekről. A szakmabeliek meg nem ajálgatják maguk helyett a másik műhelyt, még akkor sem, ha tudják, hogy az a másik jobb náluk. Ennek a fórumnak az a jelentősége-egyebek mellett-, hogy ilyen "rejtett" információk kerülnek felszínre. De még mindíg sokan nem írják le a szervízek nevét, ahol rosszúl végezték el a munkát, vagy netán átverték őket, vagy éppen azt, hogy valahol nagyon jól végezték el. Pedig elképesztő átverések zajlanak.
Sokan tudják,hogy jók de mégis rizikóznak más szervizekkel.:)Van aki lusta oda elvinni.Szerintem nem is a tudás hiánya van meg sok szervizben.Inkább jól lehuzzuk a másikat.Igazábol nem volt sok ez az összeg amit fizetttem a vátójavitásért.
Mondta nekem a Szolnoki Róbert,hogy nem probléma megcsinálni a váltót sokkal olcsobban is de akkor nincs garancia és gondolom ezt arra is értette,hogy bizonyos dolgokat kisporol belöle és rakja össze.
409! Az igazi Magyar pörköltbe is kell a finom házi pirospaprika!:):)Ugy lesz az igazi! Ezzel nincs gond mert Kalocsa mellett lakom.
Annyit azért el kell ismerni, hogy a Hajdúsámsoni és Mindszenti szerelőről nem tudnánk ha "gyuszi" nem verte volna a nyálát! A többi meg vérmérséklet kérdése....
"Én valahogy nem vágyok arra a büdös népségre....ha kihalna az összes svájci, egy könnyem nem cseppenne."
Donibcsi itt is vannak nagyon normális emberek meg bunkók is.Ezt nem lehet általánositani. Viszont Svajcban van pl közlekedési kultura,gastronomia és a gaázolaj nem olyan pancs mint az otthoni.Na meg csak egy Kanton a 26-bol kilora megvenné az országunkat.:(