Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

gallo Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8241

"Opel-ben nem vennék automatát"

 

Ezt kifejtenéd bővebben? Milyen műszaki, személyes tapasztalati okokra alapozod?

Előzmény: Törölt nick (8240)
Törölt nick Creative Commons License 2011.03.06 0 0 8240

Az biztos,hogy a Golf 2001 környéki évjáraton 5 sebességes tiptronic van.JF506E mint a seat,Land Rover egyes tipusain,Rover szintén.Melyik a jobb?!Nekem csak annyi a bajom,hogy az 1-2-3 sebességet lehet érezni mikor vált egy ZF-el szemben mert az olyan mint a vaj.:)Viszont tetű lassú meg 130le-n is.Mindegyik modern automatával lehet probléma de az biztos,hogy egy 130le Golf az elég jól mozdul a tiptronic váltóval.:)Az alkatrészek meg sokkal drágábbak mint pl egy ZF váltohoz.Opel-ben nem vennék automatát.

Előzmény: fodorb (8239)
fodorb Creative Commons License 2011.03.04 0 0 8239

Hello

 

Automata váltó terén, a VW vagy az opel a jobb -e ?

Van - e köztük különbség ?

 

Milyen váltó dolgozik alattuk ?

Opel esetében a  G Astra-t értem, VW esetében a Golf / Polo úgy 2001-2002 környékéről.

 

 

 

Automata4ever Creative Commons License 2011.02.28 0 0 8238

Automataváltó alkatrészek európai, japán, amerikai és egyéb típusokhoz is. Hívjon bátran megegyezünk! Tel.:96/513-150, 30/898-1681, 30/242-1986

najdzsi Creative Commons License 2011.02.27 0 0 8237

Sziasztok!Segitsegre lenne szuksegem!

2005-os Rover 75 CDTI tulaj vagyok.Az automata valtom rendetlenkedik.Reggelente,mikor hideg a motor 3-4 perc jaratas utan D-be rakom es egy enyhe rantas utan egy pillanatra megindul,majd hiaba nyomok gazt,a motor uresen porog.Aztan ugy 4-5 masodperc mulva 2-3 gazadast kovetoen,vagy ismetelt D-be rakas utan veszi a sebesseget.Ezt csak akkor csinalja,ha hideg a motor.Amugy tokeletesen valt ezutan,nem dobalja ki a sebessegeket,minden megfeleloen mukodik.Melegen is erezheto egy enyhe rantas,ha D-be rakom,de az elenyeszo.

Voltak otletek,hogy talan keves benne a valtoolaj es nincs megfelelo nyomas,mikor hideg az olaj.Egy szerelovel ratoltottunk 1 litert,de a jelenseg megmaradt.

Van valakinek otlete,hogy mi lehet a problema?

Koszi elore is!

409 Creative Commons License 2011.02.26 0 0 8236

www.valtoalkatresz.hu

Előzmény: Automega (8235)
Automega Creative Commons License 2011.02.25 0 0 8235

Köszönöm a segítő szándékot mindenkinek.! Meglett a hiba...a bolygóműnél van valami harang aminek a belső bordázott fele morzsolódott le,igazából nem láttam mert én nem mertem volna nekiállni,de a lényeg,hogy ott lett vége mindennek.

 

Nagyobbik problémám,hogy "elvileg" nem lehet újat kapni,legalábbis ahol érdeklődtem. Van valami jó címetek aki esetleg foglalkozik automata alkatrészekkel?

 

Jó estét!!

409 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8234

"hajtás nincs, viszont a fokozatok a váltórúd huzogatásával érezhetően megvannak."

 

Ez nem jelent semmit, amit a kapcsolókaron érzel, annak semmi köze a fokozatokhoz, hiszen nincs fizikai kapcsolat a kettő között.

Előzmény: 409 (8233)
409 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8233

Ha a belenézésre egészséges a bordázat, akkor máshol a hiba.

Előzmény: Automega (8231)
409 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8232

"(egy megnézést megér )"

 

Az elöbb írta, hogy már megnézte! :-)  ( azt az egésztengelyt )

Előzmény: C20NE (8228)
Automega Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8231

Nem lehetett hallani semmiféle zajt és a sebességek kapcsolásakor sem adott ki hangot....

 

Viszont a konverteres verzió érdekel...mivel lent van már az is, kíváncsi volnék, hogy hogyan állapítom meg ,hogy a bordázat leszakadt?? Belenéztem, ledarálva nincs semmi.Hogyan tudom ellenőrizni,hogyan kéne megállapítani? Mik a tünetek?

C20NE Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8230

Ezt mondom én is, csak nekem kettő van :-))))

Előzmény: vwopel (8229)
vwopel Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8229

kardános:-D

Előzmény: C20NE (8228)
C20NE Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8228

Egyszer én is ezt hittem, aztán kiderült, hogy csak a féltengely csúszott ki a helyéről...(egy megnézést megér )

Előzmény: 409 (8227)
409 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8227

Valószínűleg a konverter turbinakerekéről/kihajtótengelyéről szakadt le a bordázat.

Előzmény: Automega (8225)
vwopel Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8226

Akkor még 1 utolsó esély, a kardánnak a kihajtása? (nem vagyok vele most képben)

ha jár a motor és kapcsolgatod a sebességeket, mit hallani?

Előzmény: Automega (8225)
Automega Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8225

Ezek voltak az első dolgok,amiket megnéztem,vagyis,hogy a kardán forog-e,de sajnos nem :S ...és váltóban is megfelelő szinten volt az olaj,múlt hónapban olajcseréztem autót és olyankor mindíg leellenőrzöm a váltót is.

berci 2 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8224

sziasztok ! lenne egy kérdésem . opel astra G . MILYEN AZ AUTÓMATA VÁLTÓJA .  megszabad venni ? köszi

gallo Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8223

Ahogy vwopel is írta, először nézd meg, hogy a hajtásrendszer váltó utáni része (kardán, difi, hátsó futómű) rendben van-e.

Előzmény: Automega (8221)
vwopel Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8222

Nem biztos, hogy váltó,  nézd meg a kardán forog-e (csak tipp)

És az olajszintet ellenőrízd (járó motor, melegenen , a motortérben a tűzfalnál van a nívópálca)

Előzmény: Automega (8221)
Automega Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8221

Üdv!

Bár igyekeztem visszaolvasni jópár oldalt,feltűnt,hogy nem csak a témába vágó dolgokról társalogtok, így nehéz lenne megkeresnem az esetleg engem érintő problémát. Így felteszem a kérdést...vagyis leírom a gondom és ha netán valaki lesz olyan rendes és megoszt velem idevágó jó gondolatokat, azt megköszönöm. Természetesen nem "onlájn" neten keresztüli csodajavítást szeretnék, csak nyilván itt sokan okosabbak vagytok automata téren,mint az  "átlag" , így egy megközelítő eredménynek (hol keressem a bajt?) is nagyon tudnék örülni. Omega B diesel(nem fiatal) automata váltója GM4L30E  (AR25-ös)-ről lenne szó. Aznap rövid városi út, pár km megtétele után,már harmadszor indúltam dolgomra, amikor is minden előjel nélkül, úgy emlékszem 2-ből  3-asba sebességváltásnál  történt, hogy nagy nyekkenést és rántást követően megszűnt a hajtás a váltómban. Motor pörög,de "üresjárat" van,semmilyen sebesség,hajtás nincs, viszont a fokozatok a váltórúd huzogatásával érezhetően megvannak.  Nem elektromos(vezérlési) problémára gyanakodnék,mert azt talán jelezte volna, vészüzemmód stb. Igazából fogalmam sincs mi lehet,nyomatékváltó állítólag elenyésző esetekben romlik csak el és azt sem tudom,hogy milyen az amikor egy nyomatékváltó meghibásodik. Szóval a "nyekkenés+rántás+hajtás megszűnése" problémákkal találkozott-e már valaki esetleg tudja-e,hogy mi lehet a ludas ebben az esetben. Mint említettem,nem várok csodát..  :-) ..pusztán ötleteket.

Kössz!!!

roomst_09 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8220

Igen, de Te szakmabeli vagy, az itteni nagy többség meg amatőr, akik nem rendelkeznek hiteles ismeretekkel a szervízekről. A szakmabeliek meg nem ajálgatják maguk helyett a másik műhelyt, még akkor sem, ha tudják, hogy az a másik jobb náluk. Ennek a fórumnak az a jelentősége-egyebek mellett-, hogy ilyen "rejtett" információk kerülnek felszínre. De még mindíg sokan nem írják le a szervízek nevét, ahol rosszúl végezték el a munkát, vagy netán átverték őket, vagy éppen azt, hogy valahol nagyon jól végezték el. Pedig elképesztő átverések zajlanak.

Előzmény: 409 (8217)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8219

Igaz ez nem vátó de igazi Magyar "BORJUPAPRIKÁS" :) 

Előzmény: 409 (8217)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8218

Sokan tudják,hogy jók de mégis rizikóznak más szervizekkel.:)Van aki lusta oda elvinni.Szerintem nem is a tudás hiánya van meg sok szervizben.Inkább jól lehuzzuk a másikat.Igazábol nem volt sok ez az összeg amit fizetttem a vátójavitásért.

 Mondta nekem a Szolnoki Róbert,hogy nem probléma megcsinálni a váltót sokkal olcsobban is de akkor nincs garancia és gondolom ezt arra is értette,hogy bizonyos dolgokat kisporol belöle és rakja össze.

  409! Az igazi Magyar pörköltbe is kell a finom házi pirospaprika!:):)Ugy lesz az igazi! Ezzel nincs gond mert Kalocsa mellett lakom.

 

Előzmény: 409 (8217)
409 Creative Commons License 2011.02.24 0 0 8217

Ez így nem teljesen valós, pl a hajdúsámsoniakat már jóval "gyuszi" születése előtt is ismertem. :-)

Előzmény: roomst_09 (8216)
roomst_09 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 8216

Annyit azért el kell ismerni, hogy a Hajdúsámsoni és Mindszenti szerelőről nem tudnánk ha "gyuszi" nem verte volna a nyálát! A többi meg vérmérséklet kérdése....

Előzmény: Törölt nick (8215)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.23 0 0 8215

Örülnék ha igy lenne.:)Itt még az utolsó parasztnak is 4X4 Subaru van.Olcsóbb sokkal a benzin.320/liter. 

Előzmény: norbi.sz_80 (8214)
norbi.sz_80 Creative Commons License 2011.02.23 0 0 8214

Azért az mégis büszkeséggel tölt el, hogy a legjobb automata egy magyaré :)))

Előzmény: Törölt nick (8213)
Törölt nick Creative Commons License 2011.02.22 0 0 8213

"Én valahogy nem vágyok arra a büdös népségre....ha kihalna az összes svájci, egy könnyem nem cseppenne."

 Donibcsi itt is vannak nagyon normális emberek meg bunkók is.Ezt nem lehet általánositani. Viszont Svajcban van pl közlekedési kultura,gastronomia és a gaázolaj nem olyan pancs mint az otthoni.Na meg csak egy Kanton a 26-bol kilora megvenné az országunkat.:(

 Sajnos ez igy van.

 

 

Előzmény: Donibcsi (8205)
VÉNYOLC Creative Commons License 2011.02.22 0 0 8212

Gyuszi!

 

Van egy kompromisszumos ajánlatom: mivel 18 hozzászólásonkét ismétled magad, ezért csak a hozzászólások sorszámát írd be.

 

Előzmény: Törölt nick (8204)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!