Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

m113 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 15485

Te szerinted most Magyarországon mi van törvényesen elfogadva mopedautóval kapcsolatban, amiért magyar törvényt jól ismerő határozott rendőrök sem zaklatnak?

Véleményed szerint bírónak milyen ítéletet kellett volna hoznia?

Előzmény: Fmen (15484)
Fmen Creative Commons License 2008.04.25 0 0 15484

Magyarországon jelen pillanatban személygépkocsinak van törvényesen elfogadva?!

 

 

Ezt honnan veszed?

Nézd már meg hány birói itélet van és egy sem arról szól,hogy személygépkocsi.

Előzmény: m113 (15483)
m113 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 15483
Bíró nem tudja, h Magyarországon jelen pillanatban személygépkocsinak van törvényesen elfogadva?!
Előzmény: Fmen (15482)
Fmen Creative Commons License 2008.04.25 0 0 15482
m113 Creative Commons License 2008.04.25 0 0 15481
Megint leírom: " A mopedautót, bár a konstrukció alapján segédmotor, az üzemeltetés alapján autónak kell tekinteni". Új autóknál követelmény az Euro 4 megléte. Új mopedautóra mi vonatkozik? Hiszen új segédmotornál Euro 2 a követelmény. Nem értem, NKH igen? 
Előzmény: gyulai_james (15477)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15480

Uj robogó üzembehejezését a kereskedő végzi elvileg neki kéne beütni a cm50jelzést is.

Gyártóktól követelik meg robogóknál a dolgokat és elvileg olyanról is szó volt,hogy már nem lehet kétütemű gépet eladni de ezt nem igy tapasztaltam.

Robogónál nincs műszaki vizsga sem.

Ha bevezetik a rendszámot szerintem akkor előirhatják a műszaki vizsga intervallumát bár ez nem lenne kötelező majd meglátjuk.

 

Előzmény: m113 (15478)
amica11 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15479
m113
kössz hát majd meglátjuk.
amica
Előzmény: m113 (15478)
m113 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15478

Új robogó üzembehelyezéskor megkövetelik pl katalizátort, a fojtást. Utána nincs vizsga, sokan le is szerelik a katalizátort, a fojtást, sőt tuningolnak. "A mopedautót, bár a konstrukció alapján segédmotor, az üzemeltetés alapján autónak kell tekinteni" ebből gondolom, h  pl biztonsági öv is kell. Itt is csak üzembehelyezéskor kell a vizsga. A Te Lunádnál, vagy más használtnál (robogó, mopedautó, quad) szerintem amikor kapja a rendszámot, akkor kell a vizsgáztatni.

Új ez a "négykerekűs"  dolog, én csak gondolom, szerintem, stb... 

Előzmény: amica11 (15476)
gyulai_james Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15477
Én értem, de az NKH érti-e?
Előzmény: Fmen (15475)
amica11 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15476
m113

vagy aki tudja:

Műszaki vizsga szempontjából a 4kW-os teljesítményű mopedautókra csupán a segédmotorra előírtak vonatkoznak.
Ez mit jelent? fék és világitás és kész !!karoszéria kormánymü biztonsági öv nem!! hiszen segédmotoron nincs.De lehetne ragozni hogy csak max 3kerékgumit nézhetne hiszen a fentinek csak ennyi lehet , HÁNY ÉVENTE MÜSZAKI?
Ha valaki mopedautoval akar vizsgázni /gondolom mint az autoba/ mi lessz a vizsgabiztossal?? át kell alakitani a mopedet vizsgára /+fék stb/ mert lehetne kekeckedni /ha az egyik tehete akkor a másik is/ hogy vezetésileg egy kicsit más mind
az autó !
AMICA
Előzmény: m113 (15463)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15475

Hát jól látod a lényeget.

De egy biztos:egy év múlva már nem lehet négykerekű jármű rendszám nélkül.

De személyautóként hogy lehetne már rendszámozni amikor a tervezési sebessége 45km/h?

Előzmény: gyulai_james (15474)
gyulai_james Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15474
Én azt nem értem, hogy az NKH és Barna Péter mit szeretne négykerekű segédmotorként felrendszámozni 2009. májusáig. Én logikusan viszem az én mopedautómat, de azt jelenleg is, csak személyautóként akarják forgalomba helyezni. Akkor jövőre mégis másképpen fog történni? Érdekelne, hogy mai elmeállapotuk szerint, - szerintük mi a négykerekű segédmotor?
Ez nem azért érdekel mert bármire is tartanám a megnevezetteket, csak talán közelebb kerülnék a megértésükhöz, ha tudnám, hogy mire akarnák ők ráaggatni azt az alu táblácskát. Mert a mai állás szerint szerintük, olyan jármű nincs, amelyre való lesz, vagy én nem ismerek. Az állásfoglalásuk alapján egy sorban levő négy kerékkel rendelkező, ablak (periszkópos?) és ajtó nélküli (tulajdonosa beleszületik?) zárt karosszériás jármű, amelyet gondolattal kormányoznak és nincs rajta tükör. Egyszerűen elme roggyantak.
Előzmény: Fmen (15473)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15473

Ja és mond már meg nekem,hogy a mopedautó miért nem négykerekű segédmotoros jármű?

hisz mostanáig ezért küzdöttetek,hogy segédmotoros jármű,csak M-es jogsi kell hozzá és a motorja vagy 50ccm-es vagy nem nagyobb 4kw-nál(diesel)a teljesitménye.

Akkor most mi van?

Előzmény: gyulai_james (15471)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15472

"Én a jogszabályok alapján talán tudnám mit kell oda sorolni, de én még nem láttam olyan szerkezetet, amely szerintük négy kereke van és nem személygépkocsi."

 

Quadot láttál már?

Négy kereke van és nem személygépkocsi

Előzmény: gyulai_james (15471)
gyulai_james Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15471
Valaki tudja, hogy Barna Péter vagy akár az NKH szerint, mi számít négykerekű segédmotoros kerékpárnak? Mert a jelek szerint ők nem sorolják ide a mopedautót. Mit akarnak felrendszámozni jövőre?
Én a jogszabályok alapján talán tudnám mit kell oda sorolni, de én még nem láttam olyan szerkezetet, amely szerintük négy kereke van és nem személygépkocsi.
Előzmény: Fmen (15468)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15470
Igy igaz
Előzmény: m113 (15469)
m113 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15469

B1 jogsiról nem írt, pedig ha igaz, fórumban szó volt, 2013-ig (ha jól emlékszem) minden EU-s tagállamban be kell vezetni.

Előzmény: Fmen (15468)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15468

pont erről beszéltünk!

 

Abban tévedtem,hogy nem 2009jan1,hanem május 1!

Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15467

Köszi de szerintem nem oda való téma.

Múltkor hivtak,hogy hirdessek a fürge ujjak újságban???

Más csatornát választok!

 

Előzmény: m113 (15466)
m113 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15466
Fmen, ha úgy gondolod, írhatsz a megadott e-címre. Bár a Humanitás az mozgáskorlátozottak  újságja, újságíró szerintem nyitott quadok témája iránt is.
Előzmény: Fmen (15465)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15465

És még annyit,hogy Braunpéter nekem is személyesen megigérte,hogy a quadoknál a szilárdútburkolatú korlátozásukat visszavonják ami rásdásul jogszabályellenes ugyanis sehol nem irják le,hogy differenciálmű szükséges egy quad vizsgáztatásához viszont erre való hivatkozással irnak be korlátozást!

Ráadásul motorkerékpárként vizsgáztatva egy quad lakott területen belül szilárd úton ötvennel nem mehet mert veszélyes, viszont lakott területen kivül egyéb úton(akár földúton)90Km/h-val szabályosan közlekedhet mert az nem veszélyes.

Looogika?

Ez ám a gumiszabályzó!

Vagy cumi?

Előzmény: m113 (15463)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15464

Ez igy van azzal a kiegészitéssel,hogy 2009 jan 1-től a négykerekű segédmotorkerékpárokat kell rendszámozni igy ebbe a körbe a mopedautó is benne van.

Egyébként erről bátorkodtam irni és ezért hozakodtam elő a B1-es jogsi megszerezhetőségéről!

Azt azért jó lenne tudni,hogy valaki megcsinálta-e már ezt a procedurát mert mint tudjuk Woodoo kollégának sem ütötték be a cm50 jelzést ha jól emlékszem .

Vagy tévedek?

Előzmény: m113 (15463)
m113 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15463

 ...Az MTV Híradójában Barna Péter (GKM) még 2007. szeptember 19-én megígérte: hamarosan megszületik a jogszabály módosítása. Egy módosítás valóban megszületett - mindezt Lovas Károly Róberttől, a NKH főigazgatójától tudtuk meg. 2008 január 1-től a mopedautó kizárólag rendszámmal közlekedhet, és jogosítvány szükséges hozzá. A külföldről behozott mopedautók most már folyamatosan bekerülnek a hivatalos adatbázisba, és a rendszám kiváltásához szükséges egyedi forgalomba helyezés az NKH bármelyik telephelyén elvégeztethető. A főigazgató elmondta: jelen vannak minden megyében, honlapjukon (www.nkh.hu) a "Kapcsolat" menüben megtalálható a képviselet pontos címe is.

   A mopedautó üzembe helyezése, azaz a rendszám kiváltása ezzel pénzbe kerül. Amennyiben egyedi behozatalról van szó, a következőkért kell fizetni: egyedi forgalomba helyezés 22800 ft, műszaki adatlap mindkét mopedfajtánál 1190 ft, műszaki vizsga díja, ami segédmotor kategória esetén 1900 ft. És persze az is rossz hír, hogy nem a segédmotorra érvényes M kategóriás, hanem a személyautókhoz szokásos B kategóriás jogosítvány kell hozzá, ami szintén nem kevés pénzbe kerül. A  -B- kategória érthető, hiszen van különbség a segédmotor és a négykerekű mopedautó vezetéstechnikájában, ráadásul ez a vezető és az úton lévők biztonságát is szolgálja.

   - A mopedautót, bár a konstrukció alapján segédmotor, az üzemeltetés alapján autónak kell tekinteni - mondja Lovas Károly Róbert. - E kétféle szempont szerinti megkülönböztetés lehetősége már megjelenik a január 1-től érvényes, módosított 5/1990-es Köhém rendeletben. 2009-től egyébként a quadokra, 2010-től pedig a segédmotorra is kell rendszám. Műszaki vizsga szempontjából a 4kW-os teljesítményű mopedautókra csupán a segédmotorra előírtak vonatkoznak, de vannak ennél nagyobb tejlesítményűek is, amelyek motorkerékpárnak minősülnek, nekik tehát motornak megfelelő műszaki vizsga az előírt. A besorolást a közlekedési hatóság végzi.

   Tudjuk: a puding próbája az evés, azaz mennyire lesznek rugalmasak a hivatal emberei, milyen gyorsan történik majd az ügyintézés. Az eszünkbe sem jut, hogy esetleg nem tudnak a módosításról, ezért arra kérjük olvasóinkat, írják meg legújabb tapasztalataikat!

                                                                                                    -ferenczy-

 

E-mail:humanitas kukac humanitas.hu

amica11 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15462
Fmen!
Ki gondolt ingyért? A K..... biztosítonál 3600 Ft volt.Ha azt mondják hogy +ajándék tábla /aminek az előállitása kb 400Ft a cég emblémájával -reklám hordozó!!! / mivel mi olyan ajándékozosok vagyunk 4050Ft, és mindenki jol jár, és Teneked se lehetnének ingyenességi kifogásod. Nem oké lenne igy?
AMICA
Előzmény: Fmen (15461)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15461

Ez igaz és én sem értem miért nem értik meg ha pl. tizezerből at lehetne iratni egy autót senki nem vacakolna vele megtenné.

De amikor az átirási költsége meghaladja az értéke felét miért gondolják azt,hogy átiratják tömegesen?

A robogóra is pár ezer forint lenne a jogos(az ingyé-ért azt felejtsük el) de a büntetési tételt kellene a többszörösére emelni igy mindenki átiratná.

Kiváncsi leszek rá mennyiért kapnak majd a mopedautók rendszámot elsejétől (2009)?

Előzmény: amica11 (15460)
amica11 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15460
Fmen!
Azt hiszem két vágányon megy a vita. Épeszü embernek nemhiszem hogy lenne gondja egy alu táblával, hanem amivel gondja van az a /tapasztalata/ az aranyáru alu tábla.Hiszen a tapasztalja hogy bármilyen szin a divat Ő csak egy fejöstehén!!
Itt volt szó hogy máshol a biztosító add egy táblát a díjfizetésnél!! miért nem lehet itthon is így??? Mutass valakit aki ezt ellenezné!! Gondolom a hatóság is ismeri ezt az eljárást, Te szerinted miért nem ez felé mennének?? egyett találhatsz!!
amica
Előzmény: Fmen (15459)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15459

Ez pl. a hatóságok teszetoszasága,hogy azt sem tudják mekkora számokról van szó mopedautó vezetők létszámát tekintve.

Mind ez azért mert nincs regisztrálva a dolog.

De abban remélem egyetértünk,hogy az elkövetkező években rohamosan fog nőni a számuk főleg gazdasági dolgok miatt meg azért mert egyre több autó van az utakon-városokban és egyre nehezebb közlekedni.

Az is gondolom érthető,hogy egy mai fiatal már nem azzal a technikai infókkal rendelkezik mint anno mikor egy kissebb csoda volt ha a családban megtalálható volt egy autó.

De nekem is van egy velem egy korú barátom aki fölháborodott azon,hogy miért kell a robogóra rendszám mert akkor már nem lehet vele közlekedni!

Mondtam neki lehet csak akik eddig barom módjára közlekedtek azok talán meggondolják hogyan teszik ha hátul van egy táblájuk.

Ez is primitiv magyar dolog,hogy majd 800ezer robogó van rendszám nélkül és egy sajtpapir igazolja a tulajdonjogot amiből naponta lehet ujat irni.

Aki normálosan akar robogóval közlekedni az rendszámmal is fog tudni és talán az idiótákat sikerül kiszürni.

Egyébként mint látható nem csak a mopedautóknál van gond hanem elég sok közlekedésben használt gép nincs életszerüen szabályozva pedig kellene.

De mindig lehet tanulni pl. egy barátom felesége most vizsgázott autóvezetésből és olyan jogsit szerzett ami csak automata váltójú ra jó és ez van beleirva.

Érdekes és nem is tudtam,hogy ilyen is van de azoknak akik nem érzik a sebességváltás technikáját és nem is akarják megismerni jó megoldás.

De abban egyetértünk sajnos ami egész Európában megfelelő az nálunk nem jó!

Lásd mopedautó,quad!

Előzmény: beta9 (15458)
beta9 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15458
ÍRJAD!!! Azért vagyunk itt.
Csak "első hallásra" ilyen a tükre...
Mégegyszer: ez nem elsősorban a tinik járgánya. Hegyi szerpentinre senki nem veszi, ha látja, h. ott csak 20-szal megy, s 6 lityit eszik.
A másik gond, h. a hatóságok - is - szelektíven gondolkodnak, lásd előző írásomban a különböző járművekről... Ez diszkriminálás, ha nem együtt kezelik.
Azért fél - vagy egész? - Európa sem hülye...
üdv
Előzmény: Fmen (15457)
Fmen Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15457

Nyilván nem azonosak a nézeteink bizonyos dolgokról.

Nem vagyok NKH-s spicli bár jó lenne ha belelátnék néhány NKH-s fejbe(vagy inkább ne akarjak?).

Nyilván azok akik a mopedautót használják meg vanak győződve bizonyos dolgokról és ez nyilván érthető is.

Vezettem már oldalkocsis gépet többet is sőt a Gold Wing hazai forgalmazója is gyerekkori barátom és ismerem.

Nekik pl. az volt a gondjuk,hogy motorkerékpár után nem lehet nyolcvan kilónál nehezebb utánfutót kapcsolni és ezért küzdöttek.

Már irtam,hogy pár dolgot másként látok és nem biztos,hogy igazam is van de lehet meg kéne gondolni érdemes-e változtatni rajta.

A járművezetés van akinek vérében van mert gyerekkorától ezzel-ebben nőtt fel mig vannak akik negyven évesen veszik rá magukat,hogy jogsit szerezzenek majd utána kezdenek megtanulni vezetni.

Valóban a jogsi csak egy darab sajtpapir attól még valaki nem tud jobban kezelni egy gépet és ismerek olyan kissrácot aki tiz évesen úgy megy a quaddal mint sokan nem.

Azt is irtam,hogy a mopedautó szerintem hasznos és szükséges városi közlekedési eszköz és ha egy másik városba kell vele átmenni az sem gond csak kell hozzá idő.

A dugókban álva tök fölösleges akár egy négyhengeres motort is röfögtetni a nagyobbakat meg nem is mondom.

De nyilván egy hegyi szerpentinen nem a mopedautó a legideálisabb oda más autó a jó .

Senkivel nincs bajom de ha van véleményem ami esetleg sokaknak nem tetszik azt azért had irjam le mert azért lehet benne igazság is és azért mert első hallásra valami nem szimpatikus még késöbb kiderülhet az ellenkezője.

És még annyit,hogy a hatóságoknak néha van jó szabályozási elgondolásuk is csak azt nem mindig jó irányból közelitik meg, és az sem csoda ha azt az embert aki esetleg megbüntethet(rendőr),vagy hivatalnok aki elutasit egy kérelmet nem mindenki zár a szivébe!

Arról biztosithatok mindenkit,hogy részemről nagyon is hasznos jármű a mopedautó, bár sokan ezt nem igy gondolják de én nem ezekhez tartozom.

 

Előzmény: beta9 (15455)
beta9 Creative Commons License 2008.04.24 0 0 15456
Kitalálom:
Ha egy jármű L6e, vagy L2e, akkor könnyű 4 kerekű tricikli, ill. 3 kerekű segédmotoros kerékpár, s NEM SZEMÉLYGÉPKOCSI, mert az M kategória.
üdv
Előzmény: Fmen (15454)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!