"aljzatbetonnal a vízszigeteléshez" Akkor csak betonoztál. Ha van 7 embered, a betont meg hozatjátok, akkor a megfelelő előkészítésbe csak bele kell önteni és eldolgozni. Az esztétika más kérdés, kinek mi tetszik.
Zsalukőnél hogyan szokták csinálni?Bár jól gondolom, hogyha van rengeteg zsaluanyagom - a szétbontott épületből - akkor jobban járok, ha azt használom el?(Talán még erősebb is lesz...)
A deszkák egyenesek.A talajszínt meg egyenetlen-> nagyon egyenetlen!Ássuk körbe egyenesre ott a földet kiszintezve?Majd arra a deszkázatot?
A 25X20cm sávalapot ezért szeretném egybeöntetni, a felette lévő 25x30cm-es sávval, így lenne együtt 25x50cm. Persze ebbe tennénk vasat, bár csak betonhálóim vannak, és abból gondoltunk behajtogatni.Viszont hosszában elér majdnem egy teljes oldalt (5x6m).Köszi, hogy mondtad így még jobban kell akkor vasalni....
Vagy hosszú vizmértékkel körbevinni a szintet (macerás), vagy slagvizmértékkel, vagy pedig optikai szintezővel.
Ugye azt tudod, hogy a 25x30-as "sávalap" vasalás nélkül úgy fog széttöredezni, mint a ropi?
Az odáig rendben van, hogy a sarkok kapnak rendes(ebb) betontuskót (aminek egyébként illene 60x60x100-nak lennie), de ezeket a tetején egy vasalt gerendával illene összekötni. Amire jó a 25x30, csak kell bele koszorúvasalás körben.
Lenne egy olyan gondom, amit nem tudunk, hogy hogyan lenne jobb -olcsóbb/gyorsabb, de legfőképpen pontosan megoldható.
Alapozásról van szó.
Kiástak nekem 25cm*30cm mély sávalapot +sarok és oldalközépnél gödröket 80cm mélyen.
5x6méteres téglalap alap.
Ez egy elemes faház lenne, elvileg akár a sarkokon és oldalközépen elhelyezett betontuskón is állhatna, de akkor a padlózatot nehézkes lenne elkészíteni, ráadásul alámenne minden állat, lomb stb.
A gond az, hogy az alapnál a felület elég torz.A két átlós sarok között van vagy 40cm szintkülönbség, ráadásul vannak benne az oldalon belül is homorú kb 20cm mélyülések.
Hogyan tudnánk megoldani, hogy a sávalap körbe a föld felületétől átlag 30cm legyen?
Elkezdtük körbedeszkázni, de nem tudjuk a sok különbséget elnyeletni vele.Tehát a zsaluzatot úgy elkészíteni, hogy max 1cm legyen körbe a szintkülönbség.
Másik gond, hogyha deszkákat verünk az alap széléhez, hogy ehhez fogassuk le a deszkázatot, akkor beomlik a kiásott árok...
Hogyan kell egy ilyen sávalapot jól zsaluzni?
Ha esetleg vennék zsalukövet, akkor azt gondolom nem kell a föld alatti részre is tenni, de pl akkor hogyan kell kivitelezni?Egy bizonyos részig kell betonozni,majd rá a zsalukövet?Mert akkor nem jó, hiszen nem lesz meg körbe a 20cm mélység sem, vagy lentebb kell ásni ami meg, betonpazarlás.
Tehát szerintem jobb lenne ha egybe lenne öntve az egész egy fa zsaluzattal.
Ja és rengeteg zsaludeszkánk van, a régi épületből, már csak ezért is jó lenne egybezsaluzni...
Így van, de az csak egyszer van. Viszont a téli nagy hidegekben jelentősen összehúzódik. A betonozás majd mindig min. 5 fok felett van, inkább úgy 20 fok, viszont már egy megszilárdult beton is lehűlhet minusz 20 fokra, az meg úgye 40 fok különbség. És ez telente akár többször is létrejöhet.
Nekem a haz korul a jarda alatt beton van. Igaz nincs ragasztva. 1-3 centi homok van rajta. Ezzel van sikbahozva. 2 telet ki irt semmi baja. Nem az en 5 letem volt igy vettem a hazat. Ki volt rakva szegelykovel korbe abba meg belebetonozva. A terko kagassag kihagyva. Nem tudom mi volt az alapelgondolas. A viz ki tud folyni aolola esese az van.
Kötés közben a beton zsugorodik. Máris megvan a helye a táguláshoz. Én még nem láttam betont fölpúposodva, kilökődve. Zsugorodási repedéstől összetöredezettet annál inkább. A dilatációs hézag további szerepe betonjárdánál az egyenlőtlen fölfekvésből eredő repedések megakadályozása illetve irányítása.
Szerintem a betonjárdánál nem a térkő drága és nehéz megcsinálni, hanem az alap és a szigetelés.
Nálunk van két minőségi gyártó, ezek multik, nálatok is ott vannak, az egyik a http://www.semmelrock.hu/, szerintem az árak nálatok alacsonyabbak.
Euróban számolva, kiszállítva darús kocsival, 5-18 euró között mozog a térkő négyzetmétere a (6 cm vastag), erre jön a szegélykő, ami 25x 1oocm és külömböző vastagságú, én általában 8cm-rest használok gyalogjárdánál és csak szürkét. Van 4omm vastag is, az olcsobb.
A drága térkő antikizált, anyagában színezett és a felülete hullámos. Nagyon jól néz ki lerakva, tényleg prémium termék.
Nade, az síma felülete kettős öntésű olcsóbb térkő max. 35-4o%-ka a burkolás árának.
Egy csomó ásás, törtkő, homok és tömörítés kell egy jó alaphoz, a szegélykőnek meg beton és ásás.
Nem vagyok erre szakosodva, de megvan az összes gépem, hogy megcsináljam, a szakkivitelezőknek annyi munkája van, hogy sosem tudom megvárni, hogy végre felvonuljanak és ha ott az idő, megcsináltatom a saját kőműveseimmel.
Ha nem lehet hozzáférni gépekkel, az nagy szívás, mert a munkaerő az drága.
Meg lehet csinálni házilag, lehet bérelni lapvibrátort, roppantó gépet vagy nagy flexet gyémánt vágóval, elég jól viszi.
Maga a burkolat elvégzéséhez egy ügyeskezű ember kell, aki tud mérni és zsinorral dolgozni. Ki van képezve a térkőveknek a fugázási rés, teljesen hülye kell legyen valaki, hogy elrontsa a sort.
Szerelés után ildomos megdöngölni egy lapvibrátorral, ami van egy gumibérlés, de nem muszáj. A jó alapon az életbe nem sülyed meg. Homok o-4 -es kell hozzá. A tőrkövet megcsinálod vízbe, a homokot max. 5 cm vastagon kilábazva esésbe, a víznyelők fele. A kihúzott homokra ne lépj rá, vagy tegyél pallót.
Egy neves szakkivitező 29oo euró+ 24% Áfát kért a 17onm térkő + 7ofm szegélykő szereléséért, töréssel és alappal együtt, térkő, szegély és szigetelés nélkül.
Amikor betonjárdát csinálsz akkor is kell alapozni...
Igen, tudom, én is láttam pár ajánlatot. Ezért tartom szarrágásnak, ahogy 6-7 éve is annak tartottam. Mennyi is kisker bruttón egy tekercs? 15e forint körül. Tudom, mindenki éhen akar halni és ennek az ára nem fér bele a visszafogott árakba...
Igénytelen így ott hagyni egy munkát, persze ez az én magánvéleményem.
Szerintem nem lehet betonjárdát rendesen kivitelezni. Esetleg csak pompás betonnal, Sika diletálási profilokkal, békával és lapvibrátorral tömörített törtkővel, stb. De az meghaladja az SK kivitelezés lehetőségét.
Lehet, hogy nálatok enyhébbek a telek és nem jelentkezik a felfagyás jelensége.
Én pár éve már a burkolt kültéri lépcsők alá is készítek vízszigetelést, megjártam párszór. Pedig az egy nagy csutak beton.
... a járdának a mosott mozaik volt a megoldása valamikor, az nem fagyott fel soha, de mintha a cement is más lett volna 2o-25 éve.
Ez most úgy hangzott mintha nem lehetne megcsinálni egy beton járdát normálisan. És mennyiből is? A térkövezés feléből? A szépség fontos, de pl. egy komplett ház építésnél pont ilyenekre nem marad a végére, de ötletelni lehet persze...
Elképesztő, hogy még mindig ennyi gagyi nyílászárós megél kishazánkban.
Aki beépítéssel együtt nem szedi le a fóliát a tokról és nem használ takarólécet csak kontár lehet.
Szóval, kipuffogtam magam a többiek meg leírták a lényeget már egyszer :-))))
Amit én csinálnék:
- vékony takaróléc a tok mellé, ha esetleg valamit nem takar el azt visszacsiszol és festhető akrillal kinyomnám ahol mélyedés marad, elhúznám, festeném/tapétáznám. kész.