Ez eleve egy soros hibrid lenne, ezt már nem kell hibridesíteni :) Tehát van a gázmotor, ami nem hajtja az autót, csak megy egy bizonyos fordulaton, és generátor hajt. Ez a generátor táplálja a meghajtó villanymotorokat.
A hidrogénnek az az előnye, hogy nincs károsanyagkibocsátása helyben. Attól még az erőműben van, ráadásul az energia drága. Ezért a villamosfék akkumulátorba táplálna vissza, így utána gyorsításkor ez merülne, és nem kell teljes gázt adni a motornak (l. 59-es villamos: ha több kocsi megy völgymenetbe, mint hegymenetbe, önellátó a vonal).
A H2 bus járműve bár belső égésű motoros lesz, de a hajtás elektromos lesz. Akár egy dízel-elektromos mozdony. Ha környezetbarát hidrogénnel üzemel, akkkor mi értelme hibirdesíteni? Meg minek a "dízelekektromos" hajtás bele?
A hibrid azt jelenti, hogy két féle hajtásmódot használ az adott jármű. Lehet benzin-elektromos, dízel-elektromos és gáz-elektromos is.
A hidrogénes járművek alapvetően kétféle elven működnek: az egyik az üzemanyagcellás(PEM), a másik a belső égésű motoros. Az üzemanyagcellás úgy működik, hogy a Hidrogén és Oxigén gázok egyesítéséből elektromos áramot termel. Egy ilyen járművet akkor szoktak hibridnek nevezni, ha fékezéskor visszatáplál az akkumulátoraiba/kondenzátoraiba. A most forgalomban lévő kb. 30 Mercedes Citaro üzemanyagcellás, de nem tudnak visszatáplálni. Az MAN -nek is készültek ilyen elven működő buszai.
A másik megoldás, hogy egy hétköznapi gázmotort alakítanak át hidrogén üzeművé. Ilyen az MAN legújabb tanulmány busza (UITP 2007). A hajtáslánc marad a hagyományos, azaz automataváltón át hajtja a tengelyt.
A H2 bus járműve bár belső égésű motoros lesz, de a hajtás elektromos lesz. Akár egy dízel-elektromos mozdony. Ez a későbbiekben könnyen hibriddé fejleszthető. Csak megfelelő akkumulátor és vezérlés kell hozzá, amelyek nyílván megdrágítják.
Majd pont mi fogjuk megcsinálni.. Amúgy vannak hidrogénbuszok külföldön, németeknél, meg Izlandon is. Azt mondjuk nem tudom, hogy milyen elven működnek, de sztem nem hibridek.
Én is kissé csodálkoztam. Külföldi példákat sem nagyon hallani, holott a legtöbb európai országnak érdeke lenne, mert olaja kevés van, a környezetvédelem meg fontos neki.
NA majd hiszem, ha látom! Nem lesz ebből semmi se, ne aggódjatok, ahogy az itthon lenni szokott.. :( Mondjuk, azt nem értem, minek ehhez V10-es motor(egy hírben arról volt szó). Én sokallom a hatótávolságát is. 700 bar az meg qrva sok :) Sztem, lehet hogy csak blöff az egész..