Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Hát hallod.......... ki is gördül egy-egy könnycsepp néha ezen tény miatt!
Illetve csak akkor kaszálok, ha nincs kint egyik szomszéd se! Mindenkinek azt mondtam, hogy Stihl kaszám van, merthát az a király, a többi az nulla ugye, átfestettem az Oleo-t narancssárgára (más szempontból is divatszín ugye napjainkban) alkoholos filccel ráírtam, hogy Stihl, 5 méterről meg nem mondod, hogy nem az! :-)
A megbeszélt javítást fizette csak ki, erre nem mondtam még semmit. Csak el kezdtem mondani, hogy észrevettem , megcsináltam, menetjavító betétet tettem bele, stb, és erre jött a válasz. :)
Árak.
Két darab gép, mindkettő tank kilukadt. Mindkettő tank le. Műanyaggal /( HUSI!! láncoldal:)) / visszaforraszt, majd Loctite 5910-el ráken. Összerak.
A kettő volt max 1,5 óra. Kértem 3.000 Ft-ot. Szerintem nem volt sok. Szerintem.
SZERINTEM nagyon praktikus az, ha látod, hogy a natúr benya színhez képest változott a már bekevert benya színe.
Ugyanúgy ellátta a funkcióját a benyát nem színező Repsol olajam is, kiváló olaj volt az is, de egy plusz biztosíték a rendszerben, ha színezi is a benyát.
Annyi márka, annyi gyártó van, olyan jó kis olajakat lehet kapni "potom" pénzekért is (gondolok itt a 2000 körüli árkategóriára), akkor már úgy vagyok vele, hogy ha van nagyon jó, ami nem színez, és ugyanolyan jó, ami színez, és kb. ugyanaz az ár (sőt, az Elf a legolcsóbb....) akkor már azt veszem, ami picit praktikusabb.
Nyilván ha nem lenne semmi választék, akkor még az Arol 2T is jobb volna mint a semmi.....
Én úgy gondolom, hogy halovány lila fingja nincs, hogy mi is az, hogy működik, mit jelent. Szerintem azt hitte, hogy csak simán menetfúrásról volt szó. :)
Nem az a 700 forint. Hanem a nagy pillangócsavar. De a Husqvarna a kormányt 3 csavarral fogja meg. Egy a pillangócsavar, MEG KÉT IMBUSZ. Nem is fordul el ...
Én is Castrol Power1-et használtam előtte, bajom sosem volt vele. A sok utcai, amatőr krosszos, 2T-s ismerős, stb is azzal nyomta. Ismert, elismert volt.
A szaga nem tetszett, meg hogy nem színezett eléggé. Minden gépem imádta.
Én kedvelem valamennyi stilfűrészt, a teljesség igénye nélkül a Hq-t, a Stihl-t, meg az Oleo-t, Danarmot, Tajgát, Shindaiwát....meg az összes többi stilfűrészt! :-D
Még nem fórumoztam, amikor úgy gondoltam, h hát ha a 2T motorjaimba jó egy full szint 2T olaj, akkor nehogymá' a fűrészbe-kaszába még külön olajat vegyek..... kapják ugyanazt, 'oszt jóvan.
Repsolt nyomattam sokáig, jó olaj, az ára is jó volt, csak nem színezte a benyát. Aztán Castrolra tértem át (ez füstölt a legjobban ugyanolyan aránynál keverve), majd ezt az Elf-et itt hallottam már a topicban, lehet nem jól emlékszem, de talán Deskó említette először, ha nem majd kijavítotok. Aztán elkezdtünk róla beszélgetni, majd gondoltam kipróbálom. Rendeltem is belőle vagy 12 lityit kapásból! :-))
Ha nem viszik fel az árát, akkor én maradok ennél, eddigi legjobb 2T olajam, eddig mindenbe bevált, még a régi fűrészekbe is 1:40-be nyomom, azoknak sincs baja, igaz nem dolgoznak sokat.
De tényleg nem érdemes vitázni senkivel se, az olaj kérdés hitvita, mindenki azt használ, ami neki szimpi, én az ég világon senkit se akarok befolyásolni, vagy rábeszélni.
Te nagyon sokat adtál a közösségnek azzal, hogy sokak helyett átgondoltad ezt az olaj kérdést, utánaolvastál, megírtad azt a jó kis cikket a kéken! :-)
Kettő kínai szöghajtásban ( Hecht 154) sikeresen beleszakították a csavart. Megforgott, csak aláfeszítve, nehezen szedtem ki a csavarokat belőle.
Kifúrtam, menetjavítoztam. A gazdinak mondom, hogy az agysebészeid beleszakították a csavart, észrevettem, megoldottam. ( Más hibával volt nálam javításon a gép)
A válasz:
"Nem kellett volna, biztos, hogy nekik is van ilyen menetjavítójuk"
Annyit se mondott, hogy mivel tartozom, vagy legalább köszönöm.
Pff. Szerintem nem lesz még egy alkalom, hogy bármit is észrevegyek, pedig neki érdeke lenne. Ez van, most már tudom,
hogy úton-útfélen mindenkinek van menetjavító készlete. :)))
Amúgy nem is Hq volt a másik, de mind1, lóerőben ugyanaz a két gép (mármint az MS260 és a másik), csak teljesen eltérő szemlélettel, más elvek alapján épült gép, ami összességében természetesen sokkal gagyibb egy 260-astól, de néhány paraméterében néha mégis jobb lehet, még ha összességében komolytalan a 260-hoz képest, akkor is.
Vannak emberkék akik azt hiszik, hogy attól hogy Stihl vagy Husqvarna már valami mindenható gépük van.
Volt, hogy az egyed (zagysebész) Husi 135-el kezdte el dönteni a 60as bükköt a kert végén. Némi fetrengéses röhögés után kiborítottuk neki (direkt nem írom, hogy mivel) Majd megkaptuk a megjegyzést, hogy ez neki is ment volna.
Mondjuk én mint Stihl-es, ha akarok venni valami eredeti cuccot a gépeimhez, általában azt szoktam,meg se fordul a fejembe hogy másik boltba menjek be.Legalábbis szerintem.