Én a Lada vezérműláncnál tudok még rosszabbat.BMW 2.5 TD-TDS,Omega 2.5 TD.Na ezt még egy gyerekbiciklire sem tenném fel.:-)) 2db egysoros lánc van benne,amiről eme márka tulajai szerintem tudnának mesélni,mert a többség közelebbről is megismerkedett vele.:-)))
a vezérműláncok természetszerűen többet kibírnak mint a szíjak, de ezen belül is vannak komoly különbségek. Öreg motorosok nyilván emlékeznek a Lada 2101 vezérműláncára, amit én egy biciklire se mertem volna feltenni. A másik véglet ebben a műfajban pl az E90-es BMW, ahol egy kb kétujjnyi széles fogprofilú lánc igazi fogaskerekeken (és nem lánckeréken) gördül le.
Persze van aki még ezen is túltesz: valahol láttam egy (új fejlesztésű) motort, ahol az egész hajtást fogaskerekeken keresztül viszik föl a hengerfejhez....
ÖÖÖÖÖ ha már a pénznél tartunk,tényleg nem kötözködésképpen írom mindenki arra költi a pénzét amire akarja,de egy Logan árából hogyismondjam lehetne "más"minőségű autót is venni.:-)) Ezennel be is fejezem a témát,mert megkapom a magamét.:-)))
Saját szerviztapasztalat, meg az autószerelő kartácsok tapasztalatai. Egybehangzóak.
Kollégám Meganejában pl. 114 ezernél szakadt el a szíj, neki az volt a véleménye (akkor :), hogy a gyár biztosan jó nagy rátartással adja meg a csereperiódust, csak nem rizikóznak... :)
Perekről nem tudok, az nem az én asztalom. Azt viszont tudom, hogy a Renault a szíjszakadásoknál kisebb-nagyobb huzakodás után szokta vállalni a számla 70-80%-át. Persze csak akkor, ha a szervizkönyv szépen van vezetve, szerviz lelkesen és időben pecsételt mindig.
Az én kocsimban kb.600-700 ezer km van,de sose volt cserélve a lánc,a motor sem volt még megbontva.Sőt utánállítani sem kell,az olajnyomi spanolja.:-)))
Trebitsch hozzászólása után bennem is eldőlt a kérdés.
Természetesen a görgők is cserélve lennének a művelet alkalmával. Egy Gates szett ára is valahol abban a magasságban lenne, de én még hozzáadtam a vízpumpa árát, ugyanis azt is a vezérműszíj hajtja :( plusz még a szokásos szűrők és olajcsere és szépen felmegy a költség . Igazából nem attól félek, hogy beáll a vízpumpa, hanem attól, hogy miután megkapja az új feszítőt és a szíjjat a tömítés ereszthet.
Egyszer cseréltettem vezérműszíjjat (nem ennél az autónál) ott kellett a pumpát is, mert szivárgott a hűtővíz.
Köszönöm a segítséget.
Cushman
Apropó, "Amúgy vezérműlánc rulezz!" azt hallottam valakitől, hogy azt is kell cseréli időnkét. Csak azt nem tudta megmondani az illető, hogy milyen sűrűn. Én azt gondolom, hogy sokkal ritkábban szükséges, ha hangja van. Tapasztalatom nincsen, neked van erről?
amúgy honnan van ez az infó? (szakadó rönyó szíjak). Tuti perek tömkelege lenne, ha így lenne - szerintem. Amúgy az én kocsimra is 120.000 a csereelőírás. Fogadjunk egy lambdaszonda-kijelző ketyerébe:)
izé... Mivel Trebitschet ismerem (tényleg, mit keresel te egy Logan fórumban?:))), ezért megmásítom a véleményemet: cseréltesd ki most. Ha tényleg szakad a 3/4-es része a Meganok vezérműszíjainak, akkor viszont nem értem, hogy miért nem írnak ki vmi visszahívást? Szóval: Trebitsch véleménye alapján közölném megváltozott véleményemet:) : vezérműszíj-, és ékszíjcsere, feszítő, és vezetőgörgőkkel együtt, vízpumpa átvizsgálás. De a 100.000es anyag+munkadíj-költséget nem értem. Ilyen drágák a Renault alkatrészek? Nekem 27.000 volt a szett, plusz 3,5 Ft az ékszíj. (gyári alkatrész, természetesen). Biztos van Renyóból is vmi kedvezményes...
hát, nemtom... Az a helyzet, hogy én eddig kétszer cseréltettem vezérműszíjat, de nekem mindig hamarabb megvolt a 120.000 km, mint az öt év. Viszont anyámék 9 éves Escortjában 112.000 volt, mikor megvették, és az eredeti szíjjal ment, olyan nagyon megkopva sem volt...
Viszont: ha most, 90.000nél cserélnél szíjat, akkor érdemes lenne görgőket (feszítő, vezető) is cseréltetni, hiszen ha valamelyik beáll, akkor szakad a szíj, összekeverednek a szelepek, nagygenerál, motorhalál, ilyesmi. És ha most csak szíjat cseréltetnél, akkor 120.000nél ugyanúgy kéne venni szíjat, meg szét kéne kapni, úgyhogy nem lenne érdemes most csak szíjat cserélni. Viszont a vízpumpát nem értem... Tudom, hogy van pár érdekes (direkt nem elcseszettet írok, pedig ez közelebb áll a véleményemhez:) konstrukció, ahol a vízpumpát is a vezérműszíj hajtja, de az megszorulni elég ritkán szokott, inkább nem hajtja eléggé a vizet... Szerintem. Meg hát azért ezeknek nem illik 3 év alatt meghallnia, az enyém így 10 éves még teljesen jó.
Én a helyedben megvárnám a 120.000es nagyszervízet, amikoris vezérműszíjat cseréltetnék, görgőkkel, ékszíjjal (nekem az egész procedúra anyaggal, munkadíjjal 45.000 Ft volt, egy év garival természetesen, megbízható szervízben), megnézetném a vízpumpát és kész. Most meg nem törődnék a dologgal:)
Nehéz kérdés, mindenesetre több Mégane-nál hallottam már szakadásról a 120-as szervíz előtt, viszont ott a Renault állta a javítások 50-100%-át. Szóval nem tudok neked okosat mondani.
Alkatrészt érdemesebb vinni, és a szervízben beípíteni, igy az anyag kb 60e, a munka pedig 3,6óra. Az egész meg kell legyen jóval 100 alatt.
Másik oldalról viszont ha most kicseréled, akkor minimum 180-ig rendben lesz az autód.
Sziasztok topiktársak!
Úgy látom, hogy több hozzáértő személy van ezért bátorkodom feltenni egy OFF kérdést, mivel nem tudom kihez fordulhatnék ez ügyben.
Az autó egy Clio 1,4-es 2003-as évjárat. A gépkönyv szerint 120e. km vagy 5 év a vezérműszíj cseréje. Lassan közeledik a 90e. km-es olajcsere, karbantartás és azt nem tudom, hogy lecseréltessem-e most a vezérműszíjjat vagy várjak még vele 120e.-ig. Az autót sok autópályán használom nem versenyző üzemmódban, de néha felpörög 6e. környékére egy-egy nem autópályás előzésnél.
Az volt a véleményem, hogy lecseréltetem a vezérműszíjjat most, de amikor utánanéztem az alkatrészáraknak (feszítőgörgő, vezetőgörgő) és lehet, hogy vízpumpa is lesz akkor egy kicsit elbizonytalanodtam. Tudom, hogy nem ártok neki, ha most lecseréltetem, de ha még bír 30e. km-t …..
A kérdésem az lenne hozzátok, hogy nektek mi a véleményetek, tapasztalatotok erről?
Köszi a válaszokat,
Cushman
ON
a verda motorjához előírt Ford WSS-M2C-913A (vagy B) jóváhagyást a Ford olyan sok ponton körülírta, hogy az ennek megfelelő (különböző gyártmányú) motorolajok csak minimális mértékben térhetnek el egymástól.
Nekem sem cserélték ki a pollenszürőt a márkaszervizben . A második vizsgán már nálam volt az autó , másik márkaszervizbe vittem vizsgáztatni . Felszámolták a pollenszürőt 7500 forintért , majd két hónap mulva kivettem ami benne volt , bevittem oda ahol kicserélték a számlával együtt , kérdeztem ez pollenszürő -e . Szó nélkül ! tettek bele egy ujat , persze ingyen . No comment.
Ford Focus TDCI-be (115 Le) az nem kérdés, hogy 5-30-as motorolajat tegyek, de...
Mindenki mást ajánl. Van aki a Mobil1-re esküszik, van aki a Shellt, vagy az Agip-ot vagy esetleg az Esso-t ajánlja. Jelenleg Texaco van benne (az előző tulaj tette bele).
Ha van aki tud segítsen, hogy melyik a "legjobb" amennyiben lehet ilyet mondani egy motorolajról.
Sok autógyártó az első feltöltésnél a bejáratást elősegítő adalékot tesz a motorba, ezért nem érdemes 2 e km-nél leengedni az esetleg adalékos anyagot belőle...