"Nekem a mögöttem fékező autó tetőcsomijáról előrecsúszott a cső, és erre is azt mondták hogy sorry. :-( Mondjuk az HB volt."
Tudtommal arra, ami nem az autó szerves része, külön biztosítás kell.
Magyarul, ha egy kamionról leesik a pótkerék, és összeb.ssza az autódat, az kötelezős téma, akor fizeti. De ha, a rakomány esik le, akkor arra külön biztosítás kell.
De lehet, hogy kötelezős topicban ezt fix-re megmondják.
Azért ne bízd el magad, mert a biztosító ha nem akar fizetni akkor arra fog hivatkozni hogy a platón szállított cucc nem tartozik a kötelező biztosítás alá. ( Nem a biztosított gépkocsival okozta a kárt.Oldd meg polgári peres úton.)
Nekem a mögöttem fékező autó tetőcsomijáról előrecsúszott a cső, és erre is azt mondták hogy sorry. :-( Mondjuk az HB volt.
Ma elhaladtamegy platós Zuk mellett, amiről téglákat pakoltak le. Pont mikor mellette voltam leborult a raklap fele, és 2-3 tégla összeb@szta a Sprinter jobb hátsó sárvédőjét. Szerencsére adott a mókus minden gond nélkül betétlapot. Akkor is a f@sz kivan...
Hát ott nem látszik mert az v12. De ha az ékszíjtárcsa mozog akkor azt az aluminium bakot kell cserélned ami a ventilátort tartja.( Igy tudod elmondani a boltban is.)
Most megnéztem jobban, a ventillátor lapátnak az ékszíjtárcsájának a tengelye kotyog legalább 2cm-t. ahogy néztem a tengely nincs egyben a kuplunggal (itt látszik). Mivel van egybe az a tengely?? mit kell vegyek hozzá?
Ne haragudjatok, hogy így "bombázlak" Titeket, de nagyon szeretném már használni a kocsit!
a tengely lóg, tehát megfogom a ventit és ha megmozgatom a tengelyre merőlegesen majdnem kiesik a tányérból az ékszíj!!!!!!!!! a szerelő (látatlanba azt mondta, h vízpumpa nem néztem még meg nagyon, mert alig látni vmit, de szerintem a vízpumpa az nem középen van mint a venti hanem tőle jobbra!!
Fogyasztáshoz visszatérve:
Én tankoltam a kocsit Agipnál és 93liter ment bele... (fene tudja csak nem vernek át ennyire??)
Pár éve behoztak a szerelőhöz egy ŐSi Ford Pickupot (60as évek kb). Látszott az autón hogy kurva sokat állt. Azt volt a feladat, hogy indítsák be, aztán megy kaszni, stb.
Kalapáccsal ütötték be a szelepeket, úgy be voltak állva, iszonyat. Aztán valahogy beindult, de olyan hangja volt, hogy rettenet, fele henger nem megy, stb.
Elküldték az utca végéig meg vissza (kb 1 km), mire visszaért, úgy járt mint a Schaffhauseni óra :)
emez meg valami rele, ablaktorlo meg futes, meg mittomenmicsoda. hivj fel egy uzletet, a szam alapjan biztos megmondjak mennyibe kerul (a legfelso szamsor kell neked)
Én már nem számoltam mennyinél tartottam, de 50 felett az biztos, s igazából nem voltam elájulva a mostanitól sem - a Hunyadi telep végén állt, koszos volt, nem indult, mert az akksi teljessen meghalt - miután beindult, mentem vele, más lett a véleményem, a feeling ugye, mondtam még gondolkozom, erre megkaptam a szervizkönyvet, illetve megnézhettem a számitógépet, ahol minden fel volt tüntetve, már nem is tudom meddig visszamenőleg - 8000 ként olajcsere, 20000 ként átvizsgálás (ált. semmi gond nem volt), minden féle javitás a szervizben elvégezve, gyári alkatrészek, stb - plusz közölték, hogy az összes fellelhető hibát megjavitják, nézessem meg nyugodtan bárhol az autót. Kaptam új akksit ( nemrég cseréltem le), fékbetéteket, nevemre irták, új vizsga (ez teljessen felesleges volt, 3 nap múlva újra vizsgáztattam taxinak). Ez utóbbiak benne voltak az árban, tehát semmi pluszt nem kellett fizetnem. S azóta is kapom a negyedéves Mercedes újságot:)))
Lassan 4 éve taxizom vele, a legdrágább javitás, a kuplung csere volt ( ezelőtt sem volt rossz, de a minap beültem egy japán bowdenes kuplungos technikába, majdnem leszakadt a lábam).
Csak türelem, én ugyan a sokadik után már kezdtem kételkedni, de mégiscsak kilehet fogni a jót.
Itt van két kép! Ha lehet nézéttek már meg, és ha tudtod segítsetek már! Ha nem javítható akkor mennyibe kerül?És Kecskeméti révén hogy tudnék egy ilyenhez hozzájutni!
Egy problémám lenne! Van egy 124-es mercim, és vmiért nem megy a ford.szám mérőm! Nem tudom mi lett vele, mert tegnap még ment, de ma már reggel nem :(
Nem tudom a tegnapi eső befolyásolhatta e a meghibásodását!
A másik, nem tudom miért de ez az elkatrész vmiér berreg vagy fura hangot ad ki! Ez az alkatrész a biztosítéktábla felett helezkedik el! Ha vki megmondaná ezt hogy mi a nyavaja azt megköszönném!
Csak téged nem átbasztak, hanem nem tetszett a belseje.
Én is kb 10szer autóztam végig az országot, mire a fehéret megvettem.
Mindig fényezték a vasakat, hogy ilyen király olyan jó állapotú, stb..
Voltam Szegeden, Székesfehérváron, meg a tököm tudja hol nem és mindig olyan lepukkant szarok voltak, hogy bontásra nem vettem volna meg őket.
Nem értettem a helyzetet, hogy telefonon 3szor végigkérdeztem, mindenre azt mondta hogy frankó és mikor megláttam messziről ledöbbentem.
Tuképp a fehér sem volt kívülről túl szép, de akkor már közeledett a tél, kurva hideg volt (november 27) és elvonatoztam szombathelyre. Ráment a napom mire odaértem és nem akartam hazafele fagyoskodni éjszakáig, úgyhogy feladtam a keresést és megvettem. Sokkal jobb volt mint a vonat :)
Az is igaz, hogy legalább a belseje meg a motor-váltó, ABS teljesen renben volt és elég sokat is alkudtam, de erősen közrejátszott a hideg.
én meg lementem csanádapácára, hirdetés ügyben 2 éve: bontásra való merci eladó címszóval.
lementünk a havercsótánnyal. megnéztük, egy fa alatt ált már másfél éve, térdig érő levélkupacbanm hótkoszosan kívűl belül, egy kb 40 éves fazoné volt. megnéztük nézegettük.... kérdezem fater mennyi lesz a verda(mert ugye bontásra is akartuk venni) asszondja 50 ezer ft. nemmegy ez mán sehova mondja büszkén. na jó hazahoztuk, indítjuk nem megy. haver aki velemvolt ért az autókhoz kicsit neki is mercije van. nézzünk bele... úgy is bontani kell. elvolt nyalva a vezérműfogakskerék vagy mi ott fent. bontó-csere- akksi- párszor indítottuk be is röffent:) azóta megy:D:D na jó lett bele egy másik moci pakolva meg pár cucc mert ugye ez kell a kis bringa testének ha azt akarom évek után is tipp topp legyen:)
ennyit a merciről:)
pattintok fel majd képet róla most kicsit még buzizom, vettem rá leömlőt gyárit 22E ft ért, és pár csillivilli szettet
hat bazz. ilyen nincs faterom asztrajat is 2 hete rongyolta le egy kék kamion amig bement a gyogyszertarba... persze hogy elment. Nem fert el az utcaban ezert ugy gondolta csinal maganak helyet.
hatso ajto ket magassagban vegig huzva. Hatso sarveso vegig huzva es a kerekjarat felett kb 20cm hosszan atszakadt a lemez... Csomagter ajtonal 1-1,5cm-s most mar a hezag es a tomites es az ajto kozott csukott allapotban is kb 3mm van... (azt hogy hatso lampa betort es a tukor kiugrott a helyerol nem is irom)
szerencseje volt, mert nalam szokott lenni pajszer es meg mas vas rud is...
A biztosítóba azért menjél el mert a MABISZ -nak kéne ilyenkor fizetnie. Náluk van ilyen cserbenhagyásos dolgokra elkülönített keret. Nem akarnak majd fizetni de eröltetni kell.
Emlékeim szerint a 300-as motoron nem a vízpumpán van a ventilátor,hanem csak egy sima csapágyházon ,és visszafelé hajtja az ékszíj. Neked ez a ház lóg vagy a viszkó tengelye?
küldj egy mail az orbanpeti@axelero.hu címre, és elküldöm a tulaj telefonszámát...én nemtok semmit az autóról csak annyit, h fekete és, h pécsen van...
"így legalább az a tag tobbet nem fog ilyen hirdetéseket feladni az biztos... Nem tutod elhinni milyen jo kedvel mentem oda..."
Én egyszer egy 280C-ért autóztam sacc ugyanennyit, én is baromira szerettem volna az autót, én is döbbentem egyet, amikor megláttam az autót, de aztán egy jót röhögtem az egészen:-)
tudom, csak Lfelejtettem a t. topiktárs nevét, miközben írtam a hsz-t :-)
BNorbert
"mégpedig azzal, h a ventillátorom tengelye lötyög(1-2 cm-es kotyogás), de elég rendesen"
ha nem a klímahűtő ventijéről van szó, hanem a hűtőventiről, akkor az nem túl vicces
(a 126-ban nekem kellett cserélni, és a viszkó miatt csak egyben volt a házzal, újonnan vmi 114e pézt kértek érte)
Más. Mindenképpen először nézesd is át a gépet + olajakat, szűrőket, szíjakat érdemes mindenképpen cserélni (akármit mondtak is, mikor volt cserélve utoljára)
Sok bosszúságtól és későbbi kiadástól kíméled meg magad, ha így állsz neki...
C dolgoz, te mitt tettél volna duhodben hogy egy hazug fasz elbaszta az egész napod meg még akkor 50 liter naftát is kimentunk meg stb.. Te mit tettél volna???
ja és amugy nemvagyok egy durva ember..nagyon nehéz kihozni engem a sodrombol..Nemverekedtem már alap hatodiktol..Szal nem kell rettegni hogy találkozon esetleg pruszert csinálok :))) Nem vagyok az a randarílozo típus..
Erre egybol mondok egy példát hogy mik vannak megjelentettve.... A merci helyet amugy egy Sierrat akkatrtam venni.. Mivel az elozo kocsim is hátsokereku volt (lada) és mivel csak hátsokerekessel lehet igazán jokat "ródeózni" ezért akkartam agy 2.0-s sierrát. A havernak is az van csak neki ford MERCUR (3 ajtos sierra usa változatban 2.3Turbos)ja..Az ovét már besutott motorrral vette szal egybol motorcsere 2.9 COSWORTH-ra..én is igy akkartam csak épp lépcsoshátuljában. De láttam pár lepukkan sierrát ezért ugydontottem hogy inkább szániok rá tobbet de jo legyen szal ugy 600e ft-ig gondoltam..Ami itt nálunk má picsasok egy sierráért..Az avízo-ban (nálatok auto trader) láttam egy zsir hirdetést..Nagfyábbol ez volt benne: Eladó FORD SIERRA 2,0i 1991´ cinkezet karoszira..Full-villany.ulésfutés meg totál olyan szoveg hogy olvadtam tole..(ekkor már 4 hete nem volt autom)..Mondom faternak be a kocsiba huzunk megnézni a kocsit....SK másik oldalán volt majdnem 280Km-re dsztol..Mondom neki mit sírsz ugyis dízeled van az megjárjuk tipp-topp-hipp-hopp... Hoztam magammal azta a fordtulajomat is (neki már volt vagy 18 fordja..Sztem majdenm az oszes oreg fordja egészen a fokuszokig minden fajta típus,szin és kiveitelben :))Elmentunk 3 ora autokázás után megérkeztunk egy faluba ahol az emberek szeme sem állt jol. és mentunk ..csak mentunk és eccer csak megláttam a verdát a ház elot...kb 150 méterre volt..mondom: baszki fater, behalok..Há milyen zsír verda..Villágos kék metaliz 4 ajtos .stb.. Megáltunk mellete.. MOndom jézusom!! Utott kopot horpasztott szar...Még ott is rohadt ahol nem szoktak a fordok (hátsolámpa felet a kocsi sarkában) beleultem szétszkított kárpitok letort,hiányzo kapcsol..se villanyablakok,se f.számgép. sesemmi..Letortem mint a bili fule..Haver kozben nyissa ki a motorteret...A sz.deknire ráírva nagy betukkel hogy 2,9i... Nahallod már talán magamba bogtem is..Kérdem a tagtol...szohi? PC,,klíma, 2,0i,el. balakok, cinkezet karosszéria és a barátai hol vannak? Monta hogy itt....Odamentem a kocsihoz és okolel bebasztam rajta az ablakot eloll...Belultunk és elmentunk.. Meg se mert nyikkani a csávo..Bár lehet hogy tulreagáltam de..tudta hogy picsameszirol megyunk mert telenfonáltunk egymásnak..még a tel.be is monta hogy milyen jo és szép a kocsi..da akkor orulhet hogy beultem a kocsinkba és nemfutottam rá.... fater hazafelé kérdezte hogy mire volt jo betorni a ablakát..Viccesen megjegyeztem hogy orulhet hogy nem a koponyáját tortem be..
Mivel a fater sofor ezért járja az országot..jone haza 1x kedden és mondja hogy láttam neked valot...hátsokerekest de egy kicsit drágább mint a fordok.. kérdem mi, szondja hogy 190E-t 1,8 benzint... Aztán még azion a héten megvettem.. De orulok neki mint malyom a farkának bár egy w124-esnek jobban orulnék..De ez nekem most pont ideális..
Ezzel csak azt szeretném mondani hogy bizony nem mindig igaz a aprohirdetésben leírt....
"áttlag ember évente 8-12000-km-t megy rá a saját kocsijára..."
Ha te mondod, környékeden biztosan így van, de az én ismeretségi körömben a havi 1,000km kevésnek tűnik:-)))
Ráadásul Mo-n rengetegen hirdetik az autójukat "idős orvos feleségé volt, aki csak a sarki boltba járt le bevásárolni, és néha elvitte a gyerekeket az oviba" tartalmú hirdetésekkel, amikről akkor derül ki, hogy kamu volt az egész, amikor odamész és meglátod az autót.
Félreértés ne essék, nem mondom, hogy így van, de nekem gyanús az ennyi idős, ennyire kevés km-rel eladásra kínált autó.
Neked kevésnek tunik? Sztem épp optimális nem? Egy áttlag ember évente 8-12000-km-t megy rá a saját kocsijára... Az enyémen van 136e pedig 91´-es.. A elozo automon az 77-es volt azt vettem 72e-kmrel..A szomszédomé az 76ós és azon ovén még csak 40e sincs..Viszont a faterom évi 40-50-et megy a kocsijaira.. Szal sztem ez áttlagos..Biztos az elozo tulajnak volt még pár kocsija ezmellet vagy pedig csak flanc-nak vette...
A 320-as motor jó, túl sok gond nem szokott vele lenni.
Nekem is 210-esem van, és nekem tecc, szeretem az autót.
De erről az autóról konkrétat akkor lehetne mondani, ha látnánk. A fénykép baromi sokat "elbír", pláne a photoshop-ok korában:-)))) Hol van helyileg a vas?
/Mindenesetre 4 éves autóban 58ekm nekem kevésnek tűnik./
Nagyon boldog vagyok tegnap elött megvettem egy 300 SE bálnát (w140) és nagyon tetszik, van mit projektelni rajta, de úgy összességében elég jó!!!
bőr, digit klíma, elektromos roló, autómata váltó, 18as kerekek, ülésfűtés..
Átlagfogyasztásom 25 l (kicsit sok)...
meglepődtem, mikor a benzinkútnál 93litert raktam bele.
Egy kép róla
teszek majd fel róla párat csak egyenlőre még nincsen képem.
helyből egy technikai kérdéssel fordulnék hozzátok mégpedig azzal, h a ventillátorom tengelye lötyög(1-2 cm-es kotyogás), de elég rendesen!! A vízpumpa tengelyén van a venti(víz nem folyik)?? Mennyibe fájhat ennek a mókának a javíttatása (értem itt anyag és munkadíjon). félek bármikor leszalad az ékszíj és a venti belever vmibe...
Gyors segitséget szeretnék kérni tőletek, egyik ismerősöm édesapja gondolkodik ezen az auton, de ezt a tipust nem ismerem annyira hogy ra merjem mondani, megbizhato, megeri, nem fogyaszt sokat..stb
sajnos nem láttam a képét a csajnak/tagnak. sokat nem tehetek, bízom benne, hogy belefut egy ellenőrzésbe mostanában. annak látom esetleg esélyét, hogy valahol meglátom, és ha feltehetően az az az autó, felírom a rendszámát.
elképesztő ami itt folyik az utakon :(( lehet, hogy sok autósból agressziót vált ki a csillag? nemrég egy barátommal mentünk a belvárosban, egy CLK-val, és egy roncs audi 200as, miután "ránk jött egész úton" úgy állt be elénk a pirosnál (!), hogy átment a felezővonalon, satufék, be a zebrára a gyalogosok elé, +egyik kerekével felkúrta magát a járdaszegélyre.. kicsit vicces volt ahogy dühében elveszti az uralmát a gép fölött. aztán ha véletlenül még elbasz pár szerencsétlen embert az már nem vicces :((
_________________________ valaki kérdezte, hogy van-e esetleg 123-ashoz első lámpa. van, de index nélkül.
Vicces, hogy '95 óta van ez a matula és pont azon a napon kellett róla tudomást szereznem -10 évig meg semmi- (2 különböző embertől, akik nem ismerték az unokatesómat) amikor megjelent a Marci cikke. Ajánlották olvassam el és utána derült csak ki (észrevettem) hogy ki írta...nem semmi.
Azt mondod van valami kis 8 hengeres 4973ccm-es eladó gyönyörűség felétek? Részletek? Mikori, állapot, szín, felszereltség? Plz írd meg... Rendszámtábla nekem is csak lakatos kell ;)
ha esetleg látok egy olyan színű, típusú autót, "jó helyen" törve, mit tehetek? bejelenthetem? elég szar egy helyzet.. az anyagi kár nem jelentős, de azért csípném, ha kifizetnék. várom a csodát:) bár lehet, hogy olvassa a merci topikot és már nem is jön elő vele :))
Cimborámnak van egy bornit 126-os sd-je, amit néha kölcsönkértem. Az az autó viccelt meg azzal, hogy a lámpa elkezdett világítani, de a műszer szerint még félig volt.
Én a műszernek hittem, pedig a lámpának volt igaza, és le is állt az autó az árpád híd alatt, és mehettem kannáért és gázolajért.
"mondjuk ha kigyullad a lámpa, akkor még mennyi lehet benne?"
Általában 10% _körül_ szokott lenni. Mivel a 200D-nek - ha jól tudom - 65 literes a tankja, gondolom 6-7 liter lehet még, amikor kigyullad a lámpa.
senki nem tudott rendszámot.... nem értem miért. na mindegy. odaszaladtam egy autóshoz, hogy vigyen utána, csak rendszám miatt (kb 30kmh-val tudott elmenni a suttyója) de nem akaródzott neki sem. nem vészes, sárvédő horpadt+ ajtó kicsit jobban, +tükör üvege összetört. remélem a futómú ok, a felnin nem látok sérülést de a gumi hozzádörgölőződött valamihez.
képzeljétek el, most ahogy jövök haza, fehér suzuki sedán belém rongyolt oldalról és gondolkodás nélkül elhúzta a csíkot.... rendszám nincs, nem tudtam kinyitni az ajtót basszameg, hogy utánanézzek neki! botrány. fehér suzuki, barátaim.
(egy talpon álló előtt történt, vicces volt a bámészkodók között hallgatózni, amig a zsarukra vártam:))
Kiveszem és aztán lescennelem és nagatív.Nyomtatás ragasztos hátlapu papírra és felragasztom..és ha lud..legyen kovér...Fel is rakom a kocsi képét a orák alá és kicserélem az megvilágítást kékre... :)))
"Ki tud spéci króm keretet Mercedes-Benz fölirattal ?"
Akartam, hogy az mb-cars.hu klubb csináltasson saját feliratos rsztábla-tartókat ("krómosat", és hagyományos feketét is), és a telszám meg is van, de egyszerűen nem volt időm utánamenni a dolognak:-(((
a horror fogyasztasrol eszembe jut multkori luzerkedesem :-) szal feltunt ugy masfel-ket tankolas utan h sokat eszik a gep. a szokasos 16 helyett 19-20-at aszem, es igy ment a para, h mi az isten baja lehet, aszem be is jelentkeztem egy motordiagnosztikara :-) aztan beul egy haverome s kerdezget, hogy ez mi, az mi, majd igy nezelodik, es ramutat egy kapcsolora a valto mellett, 'ez mi?' - hat ezzel lehet kapcsolni hogy milyen uzemmodban legyen a valto - es mi az S? - S?? bazmeg, hat ezert fogyaszt mostanaban annyit egyszer unalmamban kapcsolgattam, es sportfokozatban hagytam biztos :-)
A lamda szonda, más néven oxigénszenzor hibája pl tipikusan tud horror fogyikat generálni. De lehet tényleg sok minden más is, az már tuti hogy elektronikás motor, szal menjen el vele valahova, ahol ki tudják olvasni a kódokat és értékeket.
Azt mondja egy haverom, hogy kétszer annyit fogyaszt a kocsija mint szokott...lehet-e valami a benzinnel mostanában ? Hülyeség, szerintem vagy elszámolja magát, vagy szivárog az üa.rendszer valahol. Nem ehet meg 30-at ha 15-öt szokott amúgy! Ne is kérdezzétek, off márka egyébként.
Solymárról indul az út és Románia Pir nevű városában ér véget (határtól max.100km-re lehet,nem emlékszem). Valószínű utánfutót is kell húzni de lehet, hogy csak 4 embert, nem tudom biztosan. Hivatkozásul elég ha annyit mondasz Mercis haverom vagy. :-) én igértem a srácnak, hogy keresek valakit magam helyett!
Megcsinálna valaki egy fuvart (jó pénzért) Pestről Romániába ? Embereket + cuccokat kéne vinni. 1 nap 30ezer Ft. (Te tankolsz.) Én a 190-essel mentem annak idején..
És nálunk nem lehet visszaadni a táblát sem ha épp nemjárjuk a kocsit...Az mirre is szolgál amugy? Mér nem állllhat a kocsi egyhelyben táblán sokáig? Fizetni kell rá valamit?
Nálunk itt SK-ban már csak EU-st adnak ki a fakabátok.. Azok mellet itt is lehet saját rendszám táblaád ha van rá 65e-ft (10Rugo+ocsmánybélyegek) De nálunk nincs ugy mint nálatok hogy lehetoségetek van kérni kistáblát..Nálunk az nincs...Pedig sok auton szebb volna elol egy kis tábla mint ez a batár nagy diszno.. Ja és nálunk ugy muxik a tábla hogy pl: EU-jel_DS-Dunaszerdahely_332CB--ez a szám.. De a Magántábla az EU_DS_Lumpi --5karakter lehet..Itt dsz-en van DS-shark,ds IIIII ,Ds erik1.. Dsz-clk27...ds_merci és még sorolhatnám :D
Ugyhogy nálatok még olcso a táblára tevés és a hasonlo baszakodás...De ha joltom akkor az áttíratás drágább nálatok..Az nálaunk kb MAX 15E ft..Ha joltom nálatok az 100E ft korul van (de ezt csak ugy hallotam) Ja és ha eladodd az autod DS LUMPI Táblával akkor az megy a kocsival..Szal a kovetkezon már nemlehet olyan táblád..és a kovetkezo tulaj ha ds járás beli akkor azzal fog kozlekedni mert nem veszik el tole..Csak ha átt megy más járásba akkor kap mondjuk mást.. pl BB-beszterce bánya..
"Hogy ha mind a kettőt le akarnám gyártatni újra ugyanúgy ahogy volt, akkor azt nem teszik meg nekem, hanem más betű szám kombót kapok?"
Biztos, hogy nem. Vagyis megteszik neked. Marad az eredeti szám-betű, összesen 8ezer Ft-ért kapsz két újat (3ezer darabja + 2ezer kezelési költség) az önkormányzatnál intézed (1-2 héten belül megvan).
"És akkor az Eu-s?"
Nem. Ha magyar zászlós volt a régi, akkor az új is az lesz, ugyan azt gyártják le, hacsak nem külön kéred az EU-st, de az plussz költség (sok).
Jó ügyintézést ! Az enyém most lett kész tegnap! :-)
Most olvasgattam a totalcar rendszámos cikkét, de egy kicsit sok volt egyszerre az infó.
Az én gondom az hogy az első rendszámom összetört, tehát az tuti cserés, de a hátsó is ki van fúrva, tehát jobban tetszene, ha abból is adnának újat, és mégjobban annak örülnék, ha EU-s lenne.
Az én értelmezésemben a lehetőségeim:
1. Az elsőt legyártatom újra 3500 Ft (ideiglenes nem kell, mert úgy sem működik még a vas)
2. Mindkettőt 8000 + a matricák 1620FT
3. EU-s GWY-128 36000 HUF
4. EU-s valamilyen másik 5500 + forgalmi +matrica 6320 Ftért
Jól értelmeztem?
És mikor kell az érvényesítő matrica a szélvédőre?
Ha Eu-s? És ha olyat akarok az plusz 1000 FT, vagy mlg valami vizsgára is kell vinni, vagy az bonus a 36ropis rendszám mellé?
A tankban lévő sok trugyi az oka! Magam is ezzel küzdök... Első próba:
1. kalaptartóból elsősegélydoboz ki
2. Jeladó tank tetejéből ki (hatalmas alu csavar)
3. Jeladó szétszerel (alján a kics csavar lehajtásával) széthúz
4. Trugyi kipucol
5. Úszó tengelyének óvatos pucolása
6. Összeszerel
Nagyon vigyázz amikor széthúzod a csövet, h a kis drótok el ne szakadjanak belül! Ha ez sem segít, tank ki, és pucol... Sajnos ez a sok "kannázgatás" vagy a sok állás következménye!
De gyönyörű csak sajna nem az enyém. A szín stimmel meg a köpcenti is csak az enyimé nem turbós és már látszik rajta az elmult 18 év. Az olajra majd válaszol más mert számomra is csak akkor derült ki hogy milyen való bele amikor elvittem szerelőhöz.
"Szoktál nézni Cart-ot?:-)))"
Jóhogy. Bár a 90-es évek elején-közepén volt az igazi korszak (Indycar), az akkori versenyek nagyon állatak voltak. Sokat laposodott azóta sajnos.
De azért nézem. :-))
"Megint kicseréltem a szűrőt és megint ment kb 5percig aztán megint leállt!..."
1.Van egy előszűrő is, az tiszta ?
2.Lehet, hogy nem is trutyi ment bele, hanem levegő megy be ?
A szintjelző nekem a 190-esben eltömődött, fönnakadt. Bontóban kapsz 5 ezerért. Elöbb szedd szét óvatosn (szál ne szakadjon el benne!), tisztítsd ki, jó lesz, remélhetőleg.
Segítségre lenne szükségem nemrég vettem egy123-as 200D-t.
Az autó egyébként jól működik,de az üzemanyag szintjelző,nem mutat jól a műszerfalban!
Ezért kifogyott a gázolaj!Gondolom felszívott valami trutyit a tankból mert eldugult a gázolaj előszűrő ami az adagoló előtt van,ezt kicseréltem,és rátankoltam kb.20-20.litert!
Egy darabig járt szépen aztán megint leállt,megint eldugult a szűrő!
Megint kicseréltem a szűrőt és megint ment kb 5percig aztán megint leállt!
Most áll ,majd reggel szeretném kicserélni újra a szűrőt!
szerintetek mi lehet a gond?
2.-dik dolog:miért mutathat rosszat az űzemanyag szintjelző?
Elmennék én talira még pestre is.. De aszem ezeket a kedd estéket ki fogom hagyni :) Kicsit mesze van nekem az egy kolára és pár jó szóra...De arra a novemberi-re elmeek ha lesz zsém rá.
Mondjuk a fizu az elsején lesz szal nem kizárt hogy ott leszek csak pestet még csak meszirol sem ismerem....Szal ha gyorfelol átt kell menni pesten a célponthoz vagy pesten lesz bent akkor nekem "sanyi" :D..
"kérdés, amire nem tudom a választ: valóban nem gyártottak W126-ost katalizátorral? "
katalizátor nélkül, katalizátorral és katalitikus konverterrel is gyártották
"....a katalizátor nélküli, úgynevezett "ECE-Version.... "
"...Alapváltozatként csak az úgynevezett "RÜF-Version" állt rendelkezésre, ezek a gépkocsik katalizátor és lamdaszonda nélkül hagyták el a gyártószalagot, viszont már a multifunkciós keverékképzõ- és gyújtásrendszerrel készültek. A szabályozott katalizátor beépítését egy ilyen "RÜF-Version"-os kocsinál bármikor probléma nélkül megtörténhetett. ...."
"...1986 szeptemberétõl a szabályozott katalizátor az összes Mercedes-Benz személygépkocsinál az alapfelszereltséghez tartozott, ...."
Jóestét:-)) Pont most jöttem meg egy kedd esti meetingről:-)
"A kovetkezo autos találkozó az merre lesz? "
Egyelőre úgy néz ki, hogy bp környékén és november elején:-)
"És amugy ha szokot lenni kocsikal tali akkor menyien szoktatok lenni?"
1) Változó. Volt olyan kedd esti összeröffenés, ahol majdnem 50,000ccm jött össze (sacc 15 autó:-))), volt olyan tali, ahol mindössze 3-an.
A kis létszám még akkor volt jellemző,amikor alapítottuk a klubbot. Időbe telt mire kialakult, hogy ne csak néha-néha fusson össze pár ember, hanem rendszeresen. Akkor alakult ki az a szokás, hogy találkozunk keddenként:-)
2) Általában a nagyobb találkozókon 10-20 autó jött.
Szivessen.... csak hol? Nálad vagy nálam? A kovetkezo autos találkozó az merre lesz? Nem szerveztek valamit mostanság? És amugy ha szokot lenni kocsikal tali akkor menyien szoktatok lenni?
A hozzáértésedet nem vontam kétségbe, ha sértőnek találtad a hozzászólást, akkor bocsánatot kérek érte. Ártalmatlan poén, és sem téged sem mást nem akartam, és nem akarok megbántani.
Kéziféket azota nem is használtál amiota elestél a lejton....Mit használsz helyette? Téglát? Én néha használom a kéziféket...az azt jelenti hogy nemértek a kocsikhoz?
Nem lesz maffia fonok auto... Szolid tuning lesz da a evo kitt az érdekelne...
Na szal hogy abbol a mercibol (w124) paszol-e az én (w201) :)) mercimbe a kozépkonzol és az orák..Mivel az enyémbe nincs fordulat számméro és "fogyasztás" méro..és nagyon akkarnák bele?
Szépen néz ki a tipus. De itt látszik hogy nem mindegy hogy mibe ül az ember. Ha pl Suzukiba lettek volna akkor már nem besztélgetnél velük. Az ezeröcsinek a képe meg elég pici így nemsokat látni belőle.
Aha... Már lesem is...Expression motorsport-on vannak a tipusok szétírva..Bongészgetem 1000-el..Amugy pont ilyet tortek ossze a haverék..Mentek átt szilvezter délelotjén gyorbe és még itt SK-ban melékutrol beléjuk hajtott egy magyar A4-es..Azthitte hogy o van a fouton..Beléhajtott a jobb hátso ajtoba.Merci ment 100al..az audi 50el és Derékszogbe belekurt..A merci 3at porgot és a kukoricába landolt..Bane ul a haver..o volta sofor.A nevelo apja.A huga és huga és az anya..épp a kishuga ult annál az ajtonál gyerekulésbe.a muterja mellete és a utkozéskor az anya a testével ráborult a lányra hogy védje..Na csak o sérult meg egy kicsit..A hát meg a nyaka és a feje kapot nagy utést de már látszolag jol van..1 honapot volt korházba.. itt a link a kocsirol.. : http://www.arpicur.com/photogallery/view_album.php?set_albumName=autok_szamitanak&page=5
és ez a ladám http://www.arpicur.com/albums/autok_szamitanak/vaz_02.thumb.jpg
De ha már így gépközelbe kerültél akkor elmélyedhetnél a témában és megismerhetnéd a többi tipust legalább képröl. pl.: w123 w124 w126 w201(ez a tied) w210 ...
Igen erre...Nemtod menyi lehet 1pár? Gondolom hogy qrva drága.de ha eccer teccik..Egyébként ugy vettem a verdát hogy megmarad pár évig ez msot már...Ja és Még egy kérdés..Azaz ketto... 1.ha feketén akkarok tenni gazt a kocsiba akkor hova lehet elszurni a gaz-tankot? 2.Mire van a motortérben az a tekerhetos kapcsolo? azt monta egy "S"-mercis haverom hogy oneki azt monták hogy arra van hogy ha 95sel járom akkor ilyen pozicioba kell állítani ha 98assal akkor meg amolyanba..Ez igaz?
Nem nagyon akkarom igen kibolonditani...Nem akkarok feltunoskodni sem és nem akkarok bucsus kocsit sem..Elvégre ez egy MERCEDES és nem egy szaros japán.. :) De még megkell magam szedni ismét mert sok zsét elvitt tolem a kocsi megvásárlása...Foleg hogy katona vagyok és nemsok a bevételem mostanság....Majd tavaszal kezdodik az inveszticio :) Nemtudjátok menyi chas az a tokros elso lámpa ami azon a fehéren volt ami kb 100Hozászolással ezelott voltt betéve?
má' hogy a patvarba ne gyártottak vóna, tezsvírem :-)
benyás motorból volt az ECE, a RÜF meg a KAT
ECE = nincs kat., nem is rendelhető a mocihoz, asszem 85-ig így jötttek ki
RÜF = nincs kat., de elő van készítve, kábelezés, jeladók megvannak, "csak" a lambda meg a katalizátor hiányzik a kocsiból (tán 89-ig lehetett így rendelni)
KAT = na mijez? haát nem nehéz kitalálni, katalizátoros motor az ilyen :-)
nekem az első W126-osom (260SE) motorja RÜF volt, anno mondtak 60e pénzt az utólagos beszerelésre
vazz, taxis vagyok, munkaautó meg egyebek.........V8, az biztos nem, E200, E230 ezekben gondolkodom, egész jó áron vannak, 500e és 1m val olcsóbban kb. mint a dieselek.
Isofix: az a fajta gyerekülés,ami benne van a hátsóüllésben? az tök jó, léven van gyerekem:))
Igen...Aszem arra gondoltam..Na mind1... Eddig "tuning" 1500-os Ladaám volt...
De anyira tuning hogy bár Szlovákiában a rendezo a találkozon nem nekem adta a szépségdiat hanem másnak de nekem adott egy kulondíjat... Totál be voltak tole fosva az emberek..Csal egy kis pl.: Totál ura pléhelés az atokon meg a teton kívul(az egész aa is ki lett cserélve).Lehegesztve,kivágva rola minden ami rontaná a letisztult formát-se kilincs se diszléc se semmi- 15" alukerék és házi kipufogorendszer ami a hangra lett kialakítva (sokminden nem is volt benne:)) (mu)bor,villany tetoablak ami elment hátulra..stb...picsaságok.. Most felszáltam a sámlirol(lada) és beultem egy fotelbe(190E) ..
Nagyon szívesen elmennék talira valahova ahol sok a mercis..Nagyon szeretem az autos talikat..Ladával is ártam.Mercivel is fogok..Még az amcsi auto talikra is jártam a monostori erodbe..Ott eddig mindig voltam sátorral 3 napra..Azt csak aánlani tudom ha valaki még nem volt... Mit ott lemuvelnek részegen... A szomszédom tavaj felbaszot ott egy fára orázás kozben mert obbelso defeketett kapot..
Rendezhetnétek egyet majd gyorkozelében is..Biztos ottlennék...
Majd ha haza megyek akkor felakom a képet a kocsimrol...Sztem tecceni fog nektek..
Apropo nemtud valaki 16os teli AMG felnit? (ocsopííízír?:)) vagy valami evo 2-es kitt-et a 190esre esetleg valami hasznos kis hulyeséget?
kérdés, amire nem tudom a választ: valóban nem gyártottak W126-ost katalizátorral? ha télleg nem, vajon utólag beszerelhető-é a dolog? csak előretekintve az eu-s környezetvédelmi parára...
Gyulai Balázshoz csak annyit, hogy régen közvetített Cart-ot az EuroSporton. Jobb sarokban bazi nagy felirat EUROSPORT LIVE.
Elkezd hablatyolni, hogy most ugrottunk az időben, mert igaz hogy a közvetítés élő, de az időeltolódás miatt össze van vágva. :-(
Rögzítettem, azóta is megvan. [˙_˙]
Én összeraktam magamnak egy 1/24-es 190-es amg-t pirosrafestve ;-) de majd megnézegetjük a katalógust. (A vaku miatt nem adja vissza a rendes színét...akkor még nem jöttem rá,hogy modellt csak vaku nélkül szabad...)
Korábban, egyik mb-cars talira hoztam ki egy katalógust árlistával, hogy milyen MB ajándéktárgyat (modell, ruha, embléma, prosi stb) lehet rendelni. Majd egyik gyűlésünkre megint elhozom, átnézzük, és összeírjuk kinek mi kell. A postaköltséget meg részarányosan elosztjuk egymás között.
Tommo egy 4 ajtós 420-as fekete 124-est szeretne, de ha jól emlékszem, lehet rendelni 1:43-ban, piros W201-est (opsz!) is 26Euro körüli áron.
Kosz fiuk...Még nemigen vagyok ott a számokban..szal lehet hogy nemértettettem meg magamat...A 200as az nem az a "V" hátsolápás merci amit nagyábol a 190E-vel adtak ki egyidoben?..Na abból hogy passzol-e muszerfal meg a kozépkonzol? Minap szétszedtem az ajtom (mivel nekem elol van csak el.ablak) és megnéztem hogy miért vánszorog olyan lassan a qrva ablak..... A motortol a Ablak tekeroig egy bovdenen megy átt a hajtás ami totál 180-ban meg van torve és a kurbli fogaskerekét hajtsa...Milyen alternatívák léteznek még 190E-shez?
És amugy mizu veletek? Milyen verdáitok vannak? Szoktok csinálni találkozokat? :) 2 napja nemnéztem a forumot és már csak az 5dik (3beszolás laponként) lapon voltam rajta...
A névazonosság teljesen véletlen, asszem '98-ban kereste meg a Daewoo Gyulai GY.B-t azzal az ajánlattal, hogy ha már kuzinok, akkor járjon Daewoo-val ingyé.
A kapcsolat azóta tart, de rokoni szálak nincsenek.
szoktam látni a pizza max előtti mercit. Az még 93 előtti nem? Úgy rémlik mert nem túl feltűnő az autó, olyan szolídka. Bőr meg minden játszik benne? Állapota?
Egyre inkább hajlok az 500 felé bár még nem mentem egyel sem. De most felfüggesztettem a keresést mert a pénzem nagyrészét beledobtam egy melóba, úgyhogy az is meglehet, hogy csak tavasz környékén veszek autót.
Ez az az ominózus teszt volt, amikor sikerült 10 perces műsort készíteni egy legendáról kb. 15 km/h-s átlagsebességgel közlekedve a népligetben?
Ha azaz akkor azt szerencsére nem néztem meg, mert amikor megláttam a "mittomén hogyishívják elvagyokszállvamagamtól" műsorvezetőt, sikítva kapcsoltam ki a TV-t!
Úgy látom, az e-bay-re megérkezett az 1:18-as Revell 123-as
Én elvileg meg tudom szerezni nagyker áron az autókat. Akit esetleg érdekel, az lökjön egy mélt. Árat sajna nem tudok mondani, egy magyar oldalon láttam eddig előjegyezhetően 13ezerért... Az e-bay-en 25 Euro... :(
Szerintem a nagyker ár nem lesz több 6-7 ezer Ft-nál, de óvatosan jósolok.
Nyerészkedni nem fogok, a rendelés előfeltétele, hogy ne nekem kelljen szétküldeni az autókat, hanem mindenki értejöjjön.
nagyon odabasz ez az oldal...mint designben, mind kinálatban...tele tudnám rakni a szobám ezzel-azzal innen...bokalefosós...és tuti crúzolós zene megy...
Most olvastam, h programozásban is jártas vagy v.mennyire. Akkor ez az oldal neked a Flash miatt is csemege. Baró ahogy egyet kattintassz és 5 dolog indul be az oldalon.
Ajánlom még a http://www.dubpublishing.com/ -ot. Elég P.I.M.P. 26"-os króm kerekek meg minden... érdemes átnyálazni az összes linket is ami az oldalokon van.
aham...őőőő...nem vagyok nagy webmester, amit tudok teljesen magamtól tanultam, de van egy kis tapasztalatom a html, meg flash-ból...szal, ha esetleg segítségre lenne szükség...
Mert a design készítőjének útja másfelé kanyarodott.
A régi oldal lesz egyelőre visszaállítva, és újra elérhetőek lesznek pl. a bontókról-boltokról-szervizekről leírt vélemények, telszámok ésasatöbbi. Ahogyan utolérjük magunkat, az oldal design-ját természetesen újra elkezdjük fejleszteni.
nekem imprezzám meg evo VIIIasom van ilyen fastandfurious stilusba szarrátuningolva...nézegettem már énis ezeket, de mercit még nem láttam...tetszik nagyon...nincs netcímük???
Mivel sajna nem én bukkantam erre a kincsre, ezért bármi lehet belőle. De szerintem gyári lesz, arra bíztatom én is Pikit. Extrák vannak benne, de utólagosak. tempomát, klíma, és a váltókar mögött egy monroe ride control feliratu cucc, +/-gombokkal, meg egy kis mutatós, skálás kijelzővel... a kék rendszám meg igazi, usa rendszám, onnét van a kocsi... Szerdán lesz munka! akkor arra bejelentkezem! meg viszem neked a ventillátort!
Külföldi munka miatt sajnos meg kell válnunk 1984 es w 126 380 SE nktől.
4x elektromos ablak,2 x elektromos ülés, jól működő tetőablak, automata váltó, klíma, el. tükör, vonóhorog, 2 év műszaki, friss zöldkártya, Mille Miglia alufelnik jó gumikkal,plüss belső, fakormány meg a szokásos
Köszi kérdésed, már jól vagyok! jólehetett a bontás, folytatódik ezen a 7en is? mert akkor mennék asszisztálni, és nem világos gúnyában!:-))) egy érdekes kocsit láttam a 7végén én is, Piktor barátom (akinek a lángszórós, gumifüstölős 450SEL-je volt) ismét vett egy 116-ost, 350SE-t! Sajna az autó még nem üzemképes, de nagyon jó alap, egész jó a belseje, megvan mindene, és ami a hab a tortán, D-jetes!!! de valamiért a ruszkik nem tudnak semmit mondani az alvázszámához! A befecskendező miatt biztos, hogyy 75 előtti, de jó lenne valami pluszinfó a vasról. Mondjuk a D-jethez már tengernyi dolgot összeszedtem a netről, hibakeresés, miegymás, nagyon kíváncsi vagyok rá, egy csodának tartom a 60-as évekből. pár kép a vasról, sajna csak telcsivel.
Srácok, van egy kis gond: nem kaptam meg a jobbkezet a múlt héten, és a 123-as bal elejének annyi... Dobtam egy hátast, a vadiúj Toyota Corollának még csak a légzsákja sem nyílt ki, minimális fényezés az első lökhárítóján. A Mercit meg még húzatni is kell majd, tényleg szörnyen néz ki. Nem is értem.
A biztosító fizet (gazdasági totálkárra), de ez még arra sem lesz elég, hogy bontóban megvegyem az alkatrészeket (körülbelül tesznek arra, hogy milyen állapotban volt a kocsi előtte). Szóval ha tudnátok olcsón valamit a következők közül:
1. Bal első futómű alkatrészek (zssanya: csak a rugó nem tört el... :-( ): csonkállvány + lengéscsillapító már van, minden más hiányzik. 2. Bal első lámpa + index. 3. Szép krómozott első lökhárító :-)) 4. Bal első sárvédő, díszléc: érdemes a sárvédőt utángyártottban venni? 5. Talán az olajhűtő is elment.
A kritikus a futómű lenne. Budapest vagy Zalaegerszeg környéke lenne optimális.
Tegnap haladtunk a 123-as kombi bontásával, és lenne pár dolog még elég olcsón, ha valakit érdekel. Csak azokat írom ire, amik hibátlanok, érdemes megvenni:
- külső tükrök
- belső kárpit (fekete, osztatlan dönthető hátsó ülések, minden műanyag megvan. Az első ülések kicsit kiültek, a vezető szövete szakadt, egyébként hibátlan a cucc) 10e Ft.
- két db Hella kockalámpa (egyik majdnem új, másik kapott kis követ, de belseje szép)
sportdob egycsöves rendszerre, krómvégekkel (ez is majdnem új)
- ablakok
- ajtók elég jók
- hátsó féktárcsák majdnem új betétekkel
- első-hátsó rugók
- önindító
- meg még pár dolog.
Akit esetleg érdekel, magánban írjon, megadom a tulaj számát.
szvsz a 250d az egyik legjobb diesel moci....legstrapabíróbb, legmegbízhatóbb...stb. nem egy versenygép, de cserébe kimegy a világból
a turbosok nyilván jobban mennek, de nem is fogsz egykönynen szép, jó állapotút találni. és ha azokhoz hozzá kell nyúlni, az jóval többe lesz mint egy 250d-nél.
tegnap voltam pesten a mercivel:D élete első útja volt nálam ami 500km volt:D ilyen úton:) beleropogtattam a tankba 30 literbenzint meg +volt még benne max10 liter..... 110-130km/h-val tettem meg az utat szerintem ez nemolyan rossz arány a bringától.... főleg hogy 2.3. a szemét korza 1.2 automata evett meg ugyanezen a távon 32 liter benzint....
Cuccolós! szal a motor patent, még mindig:) ment szépen nemvolt vele semi gond!
kérdés: viszont a számlálóm csal..... 1000m-en számol 1100 métert. MIÉRT?
mondjátok meg hol találok váltó és diffiszámot a szerkezeteken, megnézem és közzéteszem, hogy kiderítsük mi a gond... a gumiméret 185/65/R14 (8GT)
egyébként FABETÉT GYÁRTÁSA MEGOLDHATÓ A MERCITEKBE:D de jó volna mellékelni egy sablont is amihez éppen kell (kozépkonzolokhoz pl. vagy kilométerórához)
a faanyag lehet fenyőfélék,simabükk,gőzölt bükk,kőris,kocsányostölgy,cseresznye,éger, talán juhar és akác(ez főkeményen mutat zöld belsőhöz, mivel zöld színű:) ) nemmondom hogy olcsóbban tudom gyártani mint amit a bontóban megvesztek de ezen vadi új és egyönetű lehet a felület és a kezelés. amit ki kell lézerrel marni az tudjátok nem a legoltsóbb. majd spekuláltok és beszélhetünk róla hozott faanyagbol is megoldható. igyekszem úgy állni az árakhoz hogy nektek is jó legyen. egy fafajt kb 10 színárnyalati eljárással tudunk megvalósítani pác és lakkombinációjával. a 123 fabetéteit novemberig elkészítem az enyémbe utána tömeggyártás is lehet belőle:D. amit viszont eszétikalilag kifogásolni tudok, és nemtudok megvalósítani az a váltótakarónak az ívelt vége. sajna ez hajlított és csak két darabból tudom előállítani. színmintát teszek fel nektek a jövőkét folyamán
Berti123! nemvagy elfejtve! hívlak ahamrosan minimum a lökös és a váltó kell! a vákumszelepről ami az ajtóban van küldj egy fotót légyszi. és az autó belsejéről is mert az a kép elég gyenge volt! köszi!
olyam 123 műszerfalat tud valaki ami fordulatszámmérős?
Szia Lorinser! A Váltó,klíma,ülések,jobb hátsó elktromos ablak müanyag csúszórésze,motor lengéscsillapítója,a kipufogó felső csö az elsö dobig(amiröl beszéltünk) mindkét oldalra, eredeti felnik,dísztárcsák,hirtelen ennyi jut eszembe,de ha kint leszek biztosan eszembe jut még néhány dolog. Üdv.Stefi
Bal eslő elektromos ablakemelő szerkezet, akár motor nélkül is, na ez érdekelne, meg a kapcsolója, ha szép álapotú, meg tűzojtókészülék tartó, ha jó w123-asba, meg ha megmondod, milyen motoros, talán más is...
Sziasztok.Szlovákiábol írok és arra lennék kiváncsi hogy jo-e a 200As mercibol a 190esbe a kozépkonzol? És még kerekekett szeretnék bele venni valami 16-17"-ost..nemtud valaki olcson..gumi vagy annélkul..Legjobban az amg 17-es kéne..Aza felni Polirban hihetettlen nagyot mutatt...
Szeretnék kapcsolatba lépni valami Magyar Mercis klubbal és valami jo patentt mercis oldalat keresek..Tudd valaki olyant? Mercis videok és rengetteg kép is kéne..
asszem kész a sperrdifi, nekem el kellett ugranom győrbe pár sz.gépért és nem voltam jelen a projectnél...telefonon tudosított faterom, h szerinte jó...holnap pécs plaza parkolóban kiderül, élesbe tesztelem...
Nem kötekedésképpen kérdezem, tényleg érdekel. Én úgy tudtam, hogy a 210-eseket még gyártották ASR-rel, és csak 97-ben jött ki az ESP, valamikor a 430-as motor magasságában.
Sziasztok,rég irtam felétek.......Kis segitség kéne állólámpás karbi belövéséhez keresnék hozzáértöt,most is megy csak irto sokat fogyaszt (15l)..Tudtok valakit esetleg?
Ja amugy nemokos007 vagyok csak sajna elszállt a nick.
Aki még emléxik a tavalyi Polus centeres Kék G-tesztre annak irom, enyém volt az a nem tul szép arany szinü w126.
köszi szépen a gyors leírást...nem jön vissza az olaj a visszafolyón szal ott lesz a hiba vhol...du-n jön erre egy haversrác, aki a mercedes szervizbe dolgozik ő megnézi, szal nem hiszem, h hivlak...de ezzel sokat segítettél, köszike!
A szelepednek amin rajta van egy hidroakksi, és egy mágnes (amire megy 2 vezeték, és aminek majd kapcsolón keresztül szeretnél delejt adni, hozzáteszem elhagyhatod a vezérlő relét) feszültségmentes állásban szabadon elkellene ereszteni a szivattyúból jövő olajat a tartályági vezetéken keresztül a tartályba. Van visszamenő vezetéked?
Ha van akkor azt kellene megnézni, hogy ha levegővel belefújsz a szivattyú felöl jövő vezeték csatlakozásba a szelepen akkor a tartályági vezetékbe jön-e a luft. Ha nem akkor valszeg a szelep a hunyó.
Ha ott jön a levegő akkor a visszatérő ágad valamiért nem ereszti át az olajat. Lehet hogy a tarttályba lévő szűrő dzsuvás. vagy ellapult valahol az acélcső, (ez lehet a nyomóágban is mármint vezeték ellpulva).
A gumitömlő a motortérben nem valami bika ám sima vászonbetétes, ha beugrasz pécsre hozzám gyártunk egy jobbat, de attól még a hiba okát keresd meg a fent leírtak alapján.
Ha ezeket végignézted tényleg hívj fel mert az úgy sokkal egyszerűbb lenne, 30/330-4683, vagy 72/526-778 (Zsolt)
Van egy cimborám az is hasonló cipőben jár, csak ő a 30-40évesre esküszik, autóban és nőben egyaránt. A dolog szépséghibája annyi, hogy ez kb 10 éve is így volt nála és nem sokkal idősebb nálam.... :)"
A 210est nem ismerem, de valaminek csak összekell nyomni a lamellákat és egy mágnes nem hiszem hogy képes rá.
Szerintem abban is lesz hidraulika.
Szivattyúd az van a mortoron, nem?
Meg szintszabályzód is. Az is arról megy.
De télleg nem tudom. Én ilyen új autókkal már nem foglalkozom... :)
CSak 20-25 évesekkel.
Viszont a lányokat is ebben a tartományban kedvelem:)
Na, jó... néha azért pár évet el tudok térni mindkét irányba, ha a helyzet úgy kívánja.
De a fehér is 84, es és a Kata is...
A Samurai is csak egy évvel van elmaradva, az 85-ös
Van egy cimborám az is hasonló cipőben jár, csak ő a 30-40évesre esküszik, autóban és nőben egyaránt. A dolog szépséghibája annyi, hogy ez kb 10 éve is így volt nála és nem sokkal idősebb nálam.... :)
A különbség az hogy míg a sima egy egyszerű mechanikus működésű és állandó, az ASD elektronikusan vezérelt, hidraulikával megy és asszem 35km/h felett kikapcsol."
A 210-esben asszem elektronikus és 50-nél kapcsol ki, és csak w-állásban kapcsol be.
Olyan a verseny zsigulikon van, meg az enyémben volt.
Ez automatikus sperrdifi.
A különbség az hogy míg a sima egy egyszerű mechanikus működésű és állandó, az ASD elektronikusan vezérelt, hidraulikával megy és asszem 35km/h felett kikapcsol.
Ebben Cuccolós lehet nagy cimborád! Vágja a hidrajulikát és neki is van a 124-en egy működőképes mintadarabja belőle.
Cuccolós! Csináljam még neked a reklámot? :))))
Ja és szívesen fogad a jólfelszerelt műhelyében, de leginkább este 10 után szeret dolgozni! :))))))
A krómkeretet és a fa hátteret láttam ebayen. Szerintem nem nagy beruházás és a postaköltség sem ver földhöz. Ha meg még paypallal is fizetsz akkor emberi összegből ki tudsz jönni.
Ja hát igen,de sajnos nem én vagyok a főszerkesztő,viszont ha valaki tud nekem adni egy szép mercimotorról képet,mondjuk egy diesel-ről,akkor hamarosan merga moci lessz a hátérkép:)!!!
Degy 124 szerintem kevés a szívó 2,5.de izlések és pofonok:-D
Nem kevés, csak tudni kell lendületből autózni..:) egyébként jó motor, nekem sose állt meg, pedig van benne km... a Turbo-s se rossz, csak hát azt lehet hajkurászni, onnantól kezdve... ellentétben a szivót normál esetben képtelenség széthajtani...
olaj témához: 10W40 félszintetikus olajjal melegen, alapjáraton nekem is 1,5 bar, de gázadásra ki kell akadnia (3 barig mér)
skacok!! sürgősen kellene nekem egy bekötés, rajz, leírás w124 ASD-ről...elvileg megvan mindene, most raktuk be a jobbkormányosba a difit, szivattyút, kábeleket, köcüllékeket...csak a relé maradt ki, mert úgy akarom, h verseny közben ha kell bekapcsolom egy kapcsolóval...azt mondták, h ami a hátsó ülés alatt van szivattyú, arra megy 2 szál annak kell táp...ezt megcsináltuk mindet, és teszt során eldurrant a nyomócső...miért lehet az?? szombaton verseny, szal lehet sürgős a dolog...
'Én ugy tudom, hoyg 0,7 a kritikus olajnyomás szint...'
Szerintem is még megfelelő az 1.5 DE! ez azért jelent valamit, hogy az általunk használt autóknak legfeljebb hosszú 'melegítés' után megy le 2 alá. Nekem tényleg legfeljebb tartós 120 fölötti tempó után ment le cca 1.8 ra (123 300D).
Kívülről a leirt hiányoságok ellenére az összbenyomás jó. Korrekt a belseje. Persze a motort meg kell nézni, legalább kompressziómérés erejéig. (az olajnyomás azért nekem nem tetszik)
Más: eddig bármelyik mercit megnéztem, mindegyiknek lecsekkoltam az alvázszámát az mbclub.ru oldalon. Nem is volt gond, mindegyikre megadta a paramétereket.
DE! ennek a 10. karakterén 1 van. Erre a weblap is, meg én is úgy gondolom nem korrekt. Mert: ez adja meg a gyártás évét, és ez ha 93 lenne akkor ott P nek kellene lennie. Erről mit tudtok ?
nekem egy 94 W202ben van ez gondolom ugyan az a motor.na a kocsit 2001ben 70ezer kmrel vettük most jelen pill 250ezer km van benne.nemvolt semmi baja eddig azon kívül hogy olajat cseréltem meg szűrőket meg fékbetétet, gumit főleg hátul na de ez nem a motorhoz tartozik:-Dmost jutot el oda hogy izzítók amik 2000ben voltak újak:-D,jópárszor nemkapta meg azt hogy télen melegítés,inddítás megvolt 2 perc aztán csá indult az útjára,néha túlhaladta a 10.000 km olaj cserét 3-4ezer kmrrel de eddig nincs baja,gondolom én szimplán felhasználó,a bódét jól viszi aki szeret cruisingolni meg nemigazán tempósan járni,előzni,nálam gyakori a 10L fogyasztas de lehet az másnál 7,5is:-Degy 124 szerintem kevés a szívó 2,5.de izlések és pofonok:-D
"......... Alapvetően magam is így gondolom, de pont a 250-es motor az, amelyikről még nem hallottam rosszat, úgyhogy nem tom."
Nekem C250 Turbodiesel volt. Azt nem tudom ugyan az-e a motor mint a 93-s E-ben, de szintén 20 szelepes. 97.000-rel vettem, 164.000-rel adtam el. Az ég világon semmi baja nem volt. Ékszíjlengéscsillapítón kívül nem cseréltem rajta semmit.
Olajat szigorúan 15.000 km-enként cserélni, indulás a motor bemelegítése után.
Nekem nincs konkrét, személyes, hosszútávú tapasztalatom 4 szelepessel, csak azt hittem -ez amit mondok-, általános, hogy ahogy átálltak a 2-ről a 4-szelepesekre, "elfogyott" az anyag a motorból...szó szerint. Silányult a minőség, a tartósság róvására fejlesztettek. Szelepfészekbeverődésekről hallottam 60 ezernél (igaz?), meg ilyesmi.
Arra lennék kiváncsi, hogy egy mostani új S-diesel hogy fog kinézni 20-30 év múlva? Hogy fog indulni hidegben és egyáltalán működni normálisan (?) Mert a mostani 20 évesek elég jók és olcsó őket fenntartani.
A BMW-ket nem tartom ugyan jónak, de azt is mondják az új 7-esre, hogy 7 évre tervezték... Jó lenne ha a mi márkánk nem jutna ilyen sorsra. Világszintű gagyisodás van, ez viszont biztos, ugyanis.
"......... Alapvetően magam is így gondolom, de pont a 250-es motor az, amelyikről még nem hallottam rosszat, úgyhogy nem tom."
Egyrészt ez a "négyszelep" másrész mivel nincs lényeges különbség fentartási költségekben, inkább vennék egy 300 at. Persze 93 tól ez is négyszelepes. DE! a turbók maradtak kétszelepesek. Vagyis nézzek egy 300 turbódízelt.. ? (Nem kéne ennyire határozottnak lennem)
Más: a 250 et megnéztem de csak kívülről. Állapota megfelel a korának:
- a tetőablak két sarkánál van rozsdafolt (ez mitől lehet?) - a jobb hátsót fényeztette, mert belementek - a pótkerék helye ki van festve szürke festékkel, meg a bal oldalán (élen) hegesztés nyomok (mármint a pótkerék tartónak) - az ajtók alján nem látszik rozsda - az olajnyomás 1,5 volt ? (az eddigi öreg dízelemen 1,8 - 2 alá nem ment) - a motor hangja egész jó volt
Mit érhet az alu felni ami rajta van ?
Ajánlotok dízelest ahol megnézethetem a kocsit amit megvennék, észak pesten ? Én az "Újpest dízel" t találtam.
"Igen de ez csak a mechanikus hibákat mutatja." Csabais, végigolvastad ?
Épp ez az, hogy resetelés után újra működik, aztán hamarosan megint leáll, vagyis a motor jó, ez a lényeg. A hiba az, h vagy ereszt valahol a vákuumrendszer, vagy túl hosszú ideig megy bezárás után, mire kikapcsol, ezért letiltja az egészet, de ezt is lehet egy csavarral állítani, stb, stb, azt írja a gyerek ez típushiba sokan megcsinálták már ezzel a módszeres vizsgálattal és javítással, ami egyébként az alldata-ról van.
szerintem (ha már 10 év fölöttiről beszélünk) pont az a baj, hogy 20 szelepes...
A hengerenkénti 2 szelepesek a híres, elnyűhetetlenek, örökéletűek. Az volt a "Birodalmi Márka". Persze gyengébb és többet fogyaszt, mint az újabbak, de cserébe nem is kell szervízbe hordani és örökölhetik az unokák is. :-) Ez a valamit valamiért rendszer, nem? :-)
Tudsz arról vmit, h milyen árban vannak a szélesítők? Nekem a Szeleczky-éket javasolták, holnap majd kérek oda telszámot, és rájuk hívok, mennyi az annyi.
A multkor azt irtam, hogy a 123 300 D után benzines 190 et kersek.
Persze, hogy 124 es és dízel lesz ebből. Most néztem egyet. Igaz "csak" 250 es, de 20 szelepes. Mi a vélemény ezekről a motorokról, másrészt nem látta már valaki a kocsit:
Igen de ez csak a mechanikus hibákat mutatja. Nálam volt 2 db,és mind a kettő szoftverhibás. Ha lehúzod róluk a vezetéket és visszadugod akkor néhányszor műxik aztán megint meghülyül.
A w-140-ben az a levegőpumpa -PSE (pneumatic system equipment) pump- ami a hátsó utasülés alatt van (Ricsivel nézegettük Gyulán) az nem az ajtószervót működteti, hanem a központi zárat, csomagtartó nyitásához kijövő- és visszabújó foggantyút, tolatásnál kijövő antennákat, az első ülésekben található lumbáris támasz nevű felfújódó hólyagokat és innen jön a vákuum a motor leállításához is. Ezért van ott olyan sok vákuumcső, amit nézegettünk.
Ettől függetlenül az ajtószervóm még mindíg nem működik... :-)