Szeva! A DEXRON III a Dexron szabvány legújabb fejlődési foka.
Mindenütt alkalmazható, ahol a Dexron, Dexron B, Dexron II D,
Dexron II E szabvány van előírva.
mivel az első hozzászólást valahogy úgy kezdted hogy "nem a motorolaj a fő téma" engedelmeddel lapoztam (cipész maradjon a kaptafánál). Az olajfogyasztás kérdésében nehéz okosat mondani: mi (az autót használók) persze azt szeretnénk hogy ezzel ne is kelljen foglalkozni (vagyis a motorok ne fogyasszanak semennyi olajat) ugyanakkor a gyárak többnyire 0.5-1.0 liter/1000 km-es határértékeket adnak meg, szerintük az attól csekélyebb olajfogyasztás még elfogadható(?).
Visszatérve magához az olajhoz: a Renault ACEA A1, A3 vagy A5 minősítésű motorolajokat ajánl a típushoz. Ezek közül az A1 és az A5 nem kimondottan olajfogyasztás csökkentő célú kategória, tehát marad az A3, azon belül is érdemes a magasabb SAE osztályú (pl 10W-40, 5W-50) olajok közül választani.
A Renault a Longlife szót nem ismeri (vagy legalább is nem használja), ettől függetlenül ezek a motorok az elöbb említett bármelyik "utcai" olajjal alkalmasak a 30 ezer km/2 év cserecikklusra. Korábban bármikor kicserélheted az olajat, csak később nem.
én is a Dexron III-at választanám - az áttekinthető tesztkövetelmények alapján egyértelműen a Dexron III minősítésű ATF tud többet. A MB jóváhagyások tesztkövetelményei magamfajta földi halandó számára nem publikusak.....
a motorolajra vonatkozó gyári követelmény ehhez a típushoz az ACEA A3+B3 (nemrég óta nem lehet külön minősítetni a benzines és a dízel motorolajokat), aminek - az általad leírtak szerint is - a Longtec ("h" nélkül) oda-vissza megfelel, vagyis az esetenkénti olajszint ellenőrzésen és az esetleges utántöltésen túl más teendőd valóban nincs. A 30 ezer km/1 éves olajcsere ciklus a legkisebb gond nélkül megvalósítható.
Adott egy Astra G (2001') 1.6 15V 101LE Z16XE mocis, 88eKm.
Most a következő olajjal van felöntve:
SLX LongTech 0w-30
sae 0w-30, api sl/cf, acea a3/b3/b4
VW 502 00 / 503 01 / 505 00, MB 229.3 /229.5
BMW LONGLIFE-01, GM-LL-A025 / GM-LL-B-025
Kérdésem, hogy a moci és az olaj megengedi-e nékem a 30eKm-es olajcsereperiódus használatát. És hogy kell-e vmi tennem 2 olajcsere között, (az tántöltés és nivó ellenörzésen kívül) ?
Nekem Brava-m van es nagyon utaltam hogy a szervizekben nem pont belevalo cuccot tesznek hanem valami szart.
Keresgettem és talaltam a www.selenia.hu oldalt. nagyon jók!
Nézzétek meg a http://www.selenia.hu oldalt. Fiatokba és Alfákba forgalmaznak gyári motorolajokat és sok egyéb mást nagyon kedvezményes áron. Nem kell boltba rohangálni, meg is rendelhetitek és mi díjmentesen házhoz is szállítják a rendelt termékeket.
A http://www.autoitalia.hu oldalon meg a Fiat csoport (Fiat, Alfa, Lancia, Maserati, Ferrari, IVECO) autókról olvashattok rengeteg hírt, tesztet, miegymást valamint online áruházukban rendelhettek eredeti gyári cuccokat. Marha jó!
A totalcar.hu-n működő webáruházból féláron házhoz hozza a csomiküldő szolgálat 3-4 napon belül: ott Castrol SLX longfile II 2710 Ft, Castrol SLX longlife III 3200 Ft, de van Aral meg Mobil 1-is hasonló áron, ha azokkal jobban szimpatizálsz.
A gyár ehhez a váltóhoz MB 236.1, MB 236.6, MB 236.7, MB 236.8 vagy MB 236.11 jóváhagyású hajtóműolajat ír elő, erre a célra alkalmas választékunk: (Castrol) TQ-Dexron, TQ-Dexron III, AMX, (Aral) ATF 22, ATF 55, ATF E-S. A cseréhez 5.5 literre van szükség.
Mi a véleményetek ill. tapasztalatotok az ESSO motorolajokról (Ultra, Ultron)? Én konkrétan ESSO Ultra 10W-40 félszint olajjal járok, eddig 2500km van benne és még mindig aranybarna színű. Különösebb tapasztalatom nincs,a motor szépen jár vele és egy csepp sem fogyott belőle. A szakik szerint viszont a TOTAL olajok jobb minőségűek, ugyhogy kicsit bizonytalan vagyok. Az autó Peugeot 106 1.0(50LE) '98/12.havi, 80eKm van benne. Egyébként az ESSO ekkor még gyári ajánlás volt, mostmár csak a TOTAL az Ha vki tud az ESSOról vmit írni, megköszönném. Esetleg mit ajánlotok hozzá?
ugyan nem a motorolaj a fő kérdés, de erősen összefügg. van 1 2001-es renault megane-om, 2.0 IDE motorral. 93ezer km-mel vettem, vezérlés szétment (egyik feszítőgörgő), baumgartnernél javították, új szelepek, új szíj görgők, arról nem tudok hogy mást (tömítés vagy akármi) cseréltek-e. 300 km után elkezdett füstölni, de nagyon, kiderült egyik szelepszárszimering volt szar és dőlt az olaj a kettes hengerbe.... megcsinálták, ezek után mentem 1000 km-t (fele pálya, fele város) és megivott kb 1 liter olajat. baumgartner szerint belefér, és előfodulhat, és nem gáz.
szerintetek? esetleg valami 5let, hogy mit nézessek meg? most nem füstöl, és nem is látszik olajfolyás sehol.
ja azért, ha már itt vagyok azt is megkérdem, hogy olajcserénél mit érdemes belerakni? Mobil1 5W-50? vagy ha az olajevést nem sikerül rendberakni, akkor valami sűrűbb lé kéne?
a 2002-es 525d még az LL-98 jóváhagyású motorolajokat is elfogadja, (ennek pl a Castrol TXT Softec 5W-40 megfelel) de természetesen használhatóak hozzá későbbi (BMW LL-01 vagy LL-04) jóváhagyású motorolajok is. Jelenleg a BMW háza táján az LL-04 a legfrisebb motorolaj jóváhagyás, ha a verda nem nagyon csipegeti az olajat akkor nyugodtan töltheted ebbe is az SLX LL-04-et (6.5 liter szükséges a cseréhez).
persze hogy így van, több olyan (átmenetileg feledésbe merült) járműtechnikai megoldás is létezik, amit a gyártók egy idő után felmelegítenek. Pl a napjainkban slágerré vált közvetlen benzinbefecskendezésű motort a Merci már az 50-es években sorozatban építette be az akkori SL-be....
K@rva nagy kavarodás van ott,van amelyik E36-hoz 1.1 lityi,van amelyikhez 1.7 lityi.A logokát én sem értem,de ha megadnád a pontos paramétereket motorkóddal,közelebb lehetne kerülni a megoldáshoz.