Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

wector81 Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13533

Hát, én nem beleugatni akarok, de ez a konzol nem azért tört el, mert Te 2-vel nekigurultál. Az meg se látszódna rajta... Én kb 30-al csúsztam bele egy taxiba nemrég, ez a konzolon meg sem látszott, de mögötte a lökhárító benyomódott, az mögött a fekete műanyag tartó két füle letört és középen kettérepedt... De a konzolnak semmi baja, egy karc nincs rajta. Úgyhogy ez nem attól lett ezen, hogy Te belegurultál, csak a tulaj gondolta elsüti, hamár úgyis, miért ne. Ez a rendszám meg úgy néz ki, mintha egy hétig a Rákóczi út átmenő forgalma tiporta volna a hűs őszi aszfalton... Bontókban kérdezz utána, van-e ilyen nekik. Pl:

http://www.daewooalkatresz.hu/elerhetoseg/

Előzmény: gabmacs (13532)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13532

 

Szia!

Köszi a gyors választ, igen, pont arról beszélek. De ha te ezt ilyen sérülékenynek tapasztaltad, akkor már az is megfordul a fejemben, hogy nem én okoztam a tartó teljes sérülését. De mindegy, nem kibújni akarok itt a dolgok mögül. Én is láttam a neten képeket úgy, hogy közvetlenül van felszerelve a rendszámtábla és mivel az én autómon is így van, soha nem éreztem még, hogy ez a kocsi esztétikáján ront. Nyilván a tulaj úgy gondolja, hogy megcsúnyulna a kocsija, ha nem lenne rajta ez a konzol. Mindegy. Mellékelek egy képet, látszik rajta amúgy, hogy a rendszámtábla már megért egyet, s mást.

 

Viszont abban esetleg tudsz segíteni, hogy hol tudnék ilyen kiemelő konzolt venni? A szerelőm ígért egy telefonszámot, de mégse hívott vissza. Előre is köszi.

 

Előzmény: Ken_Block (13530)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.16 0 0 13531

Szia!

Köszi a gyors választ, igen, pont arról beszélek. De ha te ezt ilyen sérülékenynek tapasztaltad, akkor már az is megfordul a fejemben, hogy nem én okoztam a tartó teljes sérülését. De mindegy, nem kibújni akarok itt a dolgok mögül. Én is láttam a neten képeket úgy, hogy közvetlenül van felszerelve a rendszámtábla és mivel az én autómon is így van, soha nem éreztem még, hogy ez a kocsi esztétikáján ront. Nyilván a tulaj úgy gondolja, hogy megcsúnyulna a kocsija, ha nem lenne rajta ez a konzol. Mindegy. Mellékelek egy képet, látszik rajta amúgy, hogy a rendszámtábla már megért egyet, s mást.

 

Viszont abban esetleg tudsz segíteni, hogy hol tudnék ilyen kiemelő konzolt venni? A szerelőm ígért egy telefonszámot, de mégse hívott vissza. Előre is köszi.

Előzmény: Ken_Block (13530)
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.15 0 0 13530

Üdv.

 

A rendszámtábla alatti 5cm-es kiemelő konzolról van szó? Neten mindenhol, ilyen 1500-2000 Ft, de mondok jobbat. Vannak országok, ahol gyárilag nincs is az a kiemelés, csak a tábla tartó egyből a lökhárítóra van csavarozva. 

Én hülyeségnek tartom, pont ezért, mert neki mész valakinek, vagy esetedben beléd megy valaki, egyből hullámpapír lesz a rendszámból. Nem mellesleg én jó párszor leszaggattam a keretet e miatt, mert sikerült mindig bele akadni, mert ellentétesen ível a keret a rendszámmal együtt.

Ha jól tudom Sznuni-nak is csak simán van felrakva, konzol nélkül.

Előzmény: gabmacs (13529)
gabmacs Creative Commons License 2016.01.14 0 0 13529

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget akarok kérni. Nekigurultam az autómmal tolatáskor (kb. nullával mentem hátra 1 m-t) a mögöttem álló Daewoo Kalosnak és valószínűleg ettől összetört a az első rendszámtáblát tartó kiemelő. A tulaj elment a saját szerelőjéhez, aki azt mondta neki, hogy ezt 5000 Ft kicserélni. Én mindenfelé azt látom, hogy a legdrágább rendszámtábla keret is megvan 3000 Ft-ból (a tulaj azt mondta, hogy ő maga cseréli ki, szóval nincs elméletileg munkadíj).

 

Nektek mi a tapasztalatok? Tényleg ilyen drága ez a rendszámtábla tartó? A hagyományos fekete műanyag keret, ami kb. 700 Ft nem jó a Kalosra? Valóban szükséges ez a kiemelés? Mert szerintem ha a fekete keret lett volna eredetileg is az autón, akkor meg se látszódott volna ez nyomódás.

 

Köszönöm a segítséget!

 

wector81 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13528

Hali! Lötyögő váltókart kulisszacserével tudod orvosolni. Valszeg kikopott. Darab műanyag.

Rádiós anomáliára én villamosságost javasolnék, ott valami nagyon el van kötve.

Felni gyárilag 13-14-15" volt hozzá, 4x100-as osztókör, 5-5,5J szélességben, ET 45 és 56,5-es agymérettel.

Ettől eltérhetsz, a 4x100 adott, a szélessége a gumitól függ, de én 6 fölé nem mennék, ET lehet kisebb, stabilabb lesz a kocsi, viszont jobban eszi majd a kerékcsapágyat, agyméret megint fix, max nagyobb lehet és szűkítőt kell használni. Viszont, mint minden futómű, ez is tervezve van. Ne térj el a gyári értékektől, ha nem muszáj. Elég lágy a Kalos futóműve, túl sportos vezetésre alapkiépítésben alkalmatlan. Gumiban 185/55 R15 volt rajtuk a legnagyobb gyárilag, ha jól tudom. Esetleg 195/50 R15-öt feltehetsz, de fölöslegesen széles.

Előzmény: bano1 (13523)
wector81 Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13527

Szia! Valószínű a mostani fejegység nem kompatibilis a kormány "távvezérlőjével". Léteznek olyan fejegységek, amik igen, olyat kell keresni bele, amin fel van ez tüntetve.

A tempomat nekem fura, tudtommal nem jött ki semmilyen felszereltségi szintnél sem tempomatos Kalos.

Be tudsz rakni fotót esetleg?

Az ülésekbe kábel esetleg az oldallégzsákok miatt mehet, ezt nézd meg, rá van írva. Ülésfűtés nem volt Kalosban gyárilag, ha jól tudom.

Előzmény: heartmaxi (13525)
heartmaxi Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13526

Az enyémen a nyári hátul 205/50 R15 és elég vagány vele :-) A téli 195/55 R15 ! Ezek simán rámennek.

Előzmény: bano1 (13523)
heartmaxi Creative Commons License 2016.01.12 0 0 13525

Sziasztok,

 

egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrégiben vásároltam egy Chevrolet Kalos-t (2006 os évjárat). Multikormánynak nevezhető valami van benne :) viszont a kormányon lévő gombokkal semmilyen válaszreakciót nem tudok kicsikarni az autóból! :) :(  Értem ezalatt: elvileg a rádiót lehetne vele pl működtetni, de nem csinál semmit (gondoltam én azért van, mert kicserélte az előző tulaj a gyári magnót és a mostanival nem kompatibilisek a gombok), de van rajta elvileg tempomat is...na annak a megnyomásával sem történik semmi! Én vagyok béna? Az ülésekbe pedig (két első) egy egy sárga vezeték meg bele hátulról! Ez egy kiépítetlen ülésfűtés vezetéke lenne, ha olyan felszereltségű lenne az autó? Elképzelhető, hogy a kormányon található gombok is csupán dísznek vannak ott és esetleg mivel a felszereltséghez nem tartozott papíron tempomat, ezért csak a "helye" van meg, de amúgy nem funkcionál? Vagy valahogy lehet használni ezeket a gombokat, csak én vagyok nyomi?! :)))) Köszönöm szépen előre is!

Ken_Block Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13524

Csak érdeklődés, de 4 DB szilent+ munkadíj ~30e Ft?

Ha nincs baja a lengőkarnak, minek cserélni amúgy? Cseréltem már szilentet én is.

Előzmény: bano1 (13523)
bano1 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13523

A nyáron vett Kalost nagyon megszerettük, jópofa, ügyes kis kocsi. Pár apróságot meg kellett rajta csinálni (vezérlés- és olajcsere), kapott új téligumikat stb.

 

Három dologgal kellene még foglalkoznom...

 

Hallatszik egy kis kopogás a futómű felől, erre olyan 30 ezer forint körüli (anyag+munkadíj) ajánlatot kaptam egy szerelőtől, de csak a szilantek lesznek kicserélve, a lengőkarok maradnak. ha minden jól megy februárban elviszem és megcsinálják.

 

Lötyög a váltókar. Ennek tudjátok mi lehet az oka? Orvolsolható házilag?

 

A rádiónál lehet valami elkötés, mert ha kinyitom az ajtót, kikapcsol a rádió és a műszerfal tetején trónoló "totemkvarcóra". Ja és a gyújtáskulcs kivételével a rádió memóriája is törlődik. Egy ősrégi Sony CD-s rádió van a gépben. Szerintem csak nem a megfelelő ISO csatlakozó van a kocsiban. Kerestem a Conrad oldaán, de nem találtm kifejezetten Daewoo/Chevy ISO csatlakozót. Létezik ilyen, vagy vigyem el a vasat egy autóvillamossági szerelőhöz és átalakít egy Opel vagy Suzuki ISO csatlakozót, vagy valahonnan ad egy plusz (memória) tápot a rádiónak?

 

Illetve még egy... A nyárra szeretnék nyári gumikat venn a kocsihoz, de külön felnit is akarok venni hozzá. Az árakat elnézve, lehet, hogy alufelnit vennék a gépre. Van tapasztalatotok, milyen 14-es, max 15-ös alufelni tehetó fel gond nélkül a Kalózra? Néztem rá Nubira felnit, az 15-ös, az jó lehet? Esetleg valakinek nincs gyári Kalos alufelnije eladó? ;-)

almaata66 Creative Commons License 2016.01.11 0 0 13522

Ez fura mert az enyém is gázos 240ezer km-el, de "kopp-kopp" nem kattog csak a gázinjektor. A nexia hengerenkénti befecskendezős volt?

Előzmény: 2211 (13519)
wector81 Creative Commons License 2016.01.10 0 0 13521

"Indítás után és ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet a kattogó hang nem halkul nem szűnik meg..."

 

Ez az az állapot, amivel már nem lehet mást kezdeni, mint szét-csere-össze.

Előzmény: 2211 (13519)
Ken_Block Creative Commons License 2016.01.09 0 0 13520

Üdv.

Nem okoskodni akarok újfent.

 

Meg kellene állapítani a hang okát, hogy valóban az e. Ha hidrotőke, akkor annyit lehet vele kezdeni, hogy kicserélni. Lehet tenni bele adalékot, meg mit tudom én miket, de én nem vagyok híve ezeknek az adalékos dolgoknak. Ha valami egyszer összegyűlik-lerakódik-megkopik, ne ilyen módon akarjuk kiszedni/megjavítani.

 

Amúgy, ha szabad érdeklődni, miért a nagy ódzkodás a hengerfej levételtől?

2211 Creative Commons License 2016.01.09 0 0 13519

Megoldást keresek Kalos hidrótőke zaj ellen. Indítás után és ha a motor eléri az üzemi hőmérsékletet a kattogó hang nem halkul nem szűnik meg és mint egy traktor vagy rossz diesel motor olyan a hangja / autó vegyes üzemű benzin- gáz / Előző autóm szintén deawoo volt egy nexia 17 éves volt 390 e. km mentem vele motor hiba nélkül pedig az is gázüzemű volt /

A kalosba csak 110 e km van.

A csere csak a hengerfej leszerelésével lehetséges és első lépésben ezt szeretném elkerülni. A motorban ha így járok tovább milyen károsodás léphet fel? 

Milyen lehetőség van rá? Köszönöm.

Ki tud ajánlani egy szerelőt aki gázos autóval foglalkozik Budapesten sajnos az aki eddig szerelte elment.

 

wector81 Creative Commons License 2016.01.08 0 0 13518

Hajam letenném, ha 10 litert enne a kocsi... Nekem már a 7 is sok. A nyári-téli fogyasztás különbség is kb +fél liter. Mondjuk nálam a rövid táv+város soha nem szerepelt útitervként, tehát azt nem mondom rá, hogy lehetetlen, meg nyilván vezetéstechnikától is függ.

Előzmény: zorko (13515)
zorko Creative Commons License 2016.01.08 0 0 13517

Lehet, hogy igazad van, nem ástam bele magam a termosztátok lelkivilágába.... :)

Ez esetben viszont ez sajnos csak egy 5 fokos eltolást jelent, és nem lesz meredekebb a szabályzási karakterisztika. (Pedig ez tűnnne az ésszerű megoldásnak. El tudom ugyan képzelni, hogy egy hőtáguláson alapuló mechanikus kütyünek szüksége legyen 20°C különbségre, hogy a teljesen zárt állapottól eljusson a teljesen nyitottig, vagy fordítva, na de azért mégis... Ha így működne a radiátorok termoszelepe.....!! :))

 

Valószínűleg lehet ennek valami oka, bár őszintén fogalmam sincs, hogy mi lehet az.

Lehet, most már utánajárok, kíváncsi lettem.... :)

Előzmény: DelSonar (13516)
DelSonar Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13516

Majdnem. Termosztátnál három adat van: nyitás, maximális nyitás, teljes zárás. A gyári értékeke így: 87, 102 és 82 fok. Ha 92 fokon nyit és 107 foknál maximális nyitás van akkor feltehetőleg a teljes zárás is +5 fokkal el van tolva, ami így 87 fok lesz.

Tehát ha kinyit 92 fokon utána már csak akkor zár le ha eléri a 87 fokot.

És akkor itt a következő probléma, hol történik a mérés. Nekem az 1.4-es motornál éppen a visszatérő ágat méri a rendszer a termosztát meg a túloldalon működik egy melegebb környezetben már. Az 1.2-es motoroknál baloldalt van a termosztát és ha a mérés is itt van akkor jobb a helyzet mert pontosan látod, a termosztát környezetében milyen hőfok van.

Sajnos mivel nekem 80 fok a gyári hőmérsékletem ilyen időkben az annyit jelent nálam, hogy mire a termosztáthoz ér a folyadék már bőven 82 fok felett lesz, tehát nálam ha 1x kinyit többet nem is zár le amíg megy a motor.

92 fokosat meg azért nem tennék a sajátomba mert nyáron már nagy melegben elindulgat a ventilátor.

Előzmény: zorko (13514)
zorko Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13515

Elgondolkodtató, hogy ebben a tesztben ezt írják a Kalos fogyasztásáról:

"nyáron 7-8, télen 9-10 liter benzint eszik jellemzően rövid távokon".

Én egy diesel autóval járok egyébként (ami most szervizben van...), annál a téli/nyári üzem fogyasztásban csak kb. 2 deci különbséget jelent. A fenti 2 liter azért nem gyenge, lehet, hogy pont a túlhűtöttség áll mögötte....

zorko Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13514

http://www.autosboltgesztely.hu/termekek/hutorendszer/termosztatok-hutosapkak/opel-termosztat-th550192k

 

Ez most csak ugy az elso talalat. Azt irja 92-107 fokos,  tehat 10 fokkal magasabban nyit, de csak 5 fokkal magasabban eri el a teljes nyitottsagot. (Meredekebb szabalyzasi karakterisztika!)

Persze meg kell ezt azert nezni alaposan, de az biztos, hogy csak ugy erdemes cserelni, hogy onnantol az lesz bent mindig. Es jo lesz telen is meg nyaron is, hiszen pont ez a dolga. :)

 

(Mellesleg nekem valoszinu Suzuki termosztatot kell neznem, nem Opelt, mivel 1,2-es a jargany.... :)

Előzmény: DelSonar (13513)
DelSonar Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13513

Ehhez azért hozzátartozik az is, hogy egy hűtőrács takarást egy mozdulattal el tudok távolítani. Nyáron a 87 fokos gyári termosztát mellett is 40 fokos melegben azért full sebességgel járt néha a ventilátor. Kérdés, hogy nyári kánikulában milyen hőfokok alakulnak ki egy magasabb hőfok kapcsolású termosztát esetén. Valójában a hőfok késő tavasztól ősz közepéig azért rendben van. A téli időszakban van némi túlhűtése a rendszernek. Ha van analógia a termosztátoknál akkor a 92 fokos 92 fokon nyit és 87 fokon zár le teljesen.

Az is kérdés, hogy hol áll be a hőmérsékleti egyensúly, mert ha a hűtőventilátor indítási pontjánál akkor az bizony működni fog folyamatosan. Az pedig 94 fok, az első fokozat, 97 fok a maximális fordulat. Ráadásul 90 fokra kell visszahűlnie a folyadéknak, hogy leálljon a ventilátor. Így azért egy termosztátcsere macerásabb is lehet mint pár takarást betenni meg kivenni. 

Előzmény: zorko (13512)
zorko Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13512

Talan tobbet is. Ha jol emlekszem az Opel temosztatot javaslo forumtars a zarohomersekletet mondhatta, a tiedet 82 fokosnak nevezve... Igy akkor 10 fok lenne a kulonbseg, epp jo.

(Kicsit mas kerdes, hogy azert erdemes lenne ennek az Opel termosztatnak is utanajarni, mi a teljes nyitasi homerseklete? Bar gyanitom, hogy az sem lesz magasabb a Kalos gyarienal, s igy akkor kijavithato a "tervezesi benasag".)

Előzmény: DelSonar (13509)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.01.07 0 0 13511

köszönöm mindkettőtöknek

 

"Nem írtam, hogy csere után"

 

Be is idéztem mindkettő véleményt, gondoltam így egyértelmű, hogy wector írta.

Előzmény: DelSonar (13505)
zorko Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13510

Mas Kalosokon is megjelemik ez az olvadasi mintazat? :)))

DelSonar Creative Commons License 2016.01.06 -1 0 13509

Az se rossz, 5 fokot lehet nyerni vele.

Előzmény: zorko (13508)
zorko Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13508

Igazad van. :)

 

Nem tudom mar ki irta, de szerintem az a a jo megoldas. Ki kell cserelni a termosztatot masikra ("92 fokos Opel termosztatra").

(A vegen meg nalunk is csere lesz.... :)

Előzmény: DelSonar (13502)
wector81 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13507

Szinte egyszerre leírtuk, szinte ugyan azt :)

Előzmény: DelSonar (13505)
wector81 Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13506

:) A hivatalos fáma ezeknél a pucolós adalékoknál úgy szól, hogy aktuális olajcsere előtt kell őket alkalmazni, és különböző időtartam/km után lecserélni az olajat+szűrőt. Igaz ez kiváltképp az égéstér tisztító adalékokra, ott van olyan, amit betöltés után minimális járatás után le is kell engedni, annyira agresszív. A hidrotőke tisztító nem ilyen, bár márka függő a dolog, de általában nem befolyásolja a normál olajcsere periódust - de mivel dzsuvát old le, ezért írtam, hogy max 8.000km után illik lecserélni, ne keringjen a retek a motorban, ha nem muszáj. Ráadásul, jobb, ha nem egy elhasználódott, kenési képességeiben már korlátozott (szar) olajhoz van betöltve, ami már alig tud telítődni és megkötni szennyeződést. Finom friss olaj, hamarabb cserélve, az a tuti. Van még egy jó cucc, a mikrokerámia. Xado, illetve CeraTec. Egyszeri tétel, kb mint egy adag olaj ára, de van is pozitív hatása.

Előzmény: Relaxvideo (13504)
DelSonar Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13505

Nem írtam, hogy csere után. Alapelvem egyébként is az, hogy nem járatom a motort tartósan adalékokkal. Olajcsere előtt betöltöm a hidrotőke tisztítót és járok vele egy-két hetet. Azért szeretem ezt a fajtát mert olyan agresszív, nem támadja a tömítéseket. Van olyan adalék amit közvetlenül csere előtt kell betölteni, majd járatni a motort ameddig át nem dolgozza magát, 5-10 perc és utána leengedni amikor némi trutyit felszabadított és ki tud folyni az olajjal. A hidrotőke tisztító bent maradhat cserétől cseréig is de ha jó minőségű az olaj akkor minek? Épp elég csere előtt kicsit dolgoztatni majd leengedni.

Előzmény: Relaxvideo (13504)
Relaxvideo Creative Commons License 2016.01.06 0 0 13504

Namost akkor mikor kell az adalék? Olajcsere előtt vagy után?

 

"csere előtt kb. ezer km-t ment hidrotőke tisztítóval."

 

nemrég pedig:

"Először is olajcsere, bele hidrotőke tisztító adalék"

 

Előzmény: DelSonar (13503)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!