Legjobban akkor jössz ki, ha első nap 0.01 perckor veszed, és a 4. nap 23.59-ig használod, de akkor is buksz 2 percet. Pedig csak egy szoftver kérdése az egész, hogy valóban 4 napos legyen, pontosabban 96 órás.
Ha egyszer elfogadtál már valamit, sőt: Tőled idézem, akkor ne viszakozz... csak így lehet egy vita végére jutni, ha már valamit tisztáztunk, arra nem térünk vissza még egyszer, "hogy az nem is úgy van". :-)
1. Igaz.
2. Dehogy fáj. Hozok néhány példát.
a. Jól menő saját cég. Leszarja azt a pár 100eFt-ot. Mert a jogsija biztonságban.
b. Állami cég. Leszarja. Jogsija biztonságban.
c. Multi magasabb beosztású vezetője. Leszarja. Jogsija biztonságban.
d, e f... és még van bőven.
3. Ezt a pontodat nem értem, mert én ezt a 4.-ben írtam le. Ezt nemes egyszerűséggel kihagytad :-)
4. Na akkor a 4. pont (nálad 3.) reload:
a. "Másodszorra rádverik" Ki? Lásd 2. pont.
b. "magánszemély fizet helyetted". Mint írtam korábban: ott a homeless.
2. Nincs a túrót nincs jótékony hatása. Az elkövető mindenképpen - ha csak áttételesen is - fizetni fog, ergo "fáj" neki minden egyes bukta.
3. Nincsenek kiskapuk, legfeljebb kicsi nyílások. Az 57-es totál mentesülés volt, most meg fizetés nem kerülhető el!!!
a. "kiskapu" cég fizet helyetted. Egyszer. Másodszorra rádverik, kivéve ha a saját - vagy közeli - céged, viszont fizetni mindenképp kell és ezt is "te" fizeted.
b. "kiskapu" magánszemély fizet helyetted. Ilyen idióták csak a mesében vannak.
1. A tény az tény: egyáltalán nem biztos, hogy azt büntetik, aki a szabálytalánságot elkövette.
Na ennek folyománya az alábbi axióma:
2. Ha nem azt büntetik meg, aki az elkövető volt, akkor annak nincs pozitív hatása a közlekedési morálra, sőt egyenesen negatív (hisz sérthetetlen a személy).
3. Tehát az objektív felelősség agymenés csak az állam szempontjából jó, mert ő mindenképp hozzájut a pénzéhez. Lásd: pénzlehúzás.
Ha már belejöttem:
4. Az 1., 2., pont alapján szépen vannak kiskapuk, és bőven hatékonyabbak mint az 57-es.
A cég tovább tudja pattintani, mondtam. Az másik ügy, ha a cég nem AKARJA továbbadni, inkább befizeti helyetted, hogy védje a jogsidat. Ebben az esetben ne hívjuk már ártatlannak a céget, jó?
Jaaaa, mert "nem vagyunk elég "érettek" hozzá"" - ezért nem jár nekünk a jogállam. Megvilágosodtam, miért is van ebben az országban ekkora nyakig érő szar...
Megmérnek az autópályán matricakerülésért és rendszám alapján kapsz egy büntetést. Valakinek ki kéne nyomozni, hogy ki vezetett, mert ez rohadt igazságtalan, hogy a tulajt büntetik az elkövető helyett? :o
Az egy hosszú szakasz. Ha az elejére odaáll, akkor ott nem megy be senki, de később igen. Ha a közepére áll, akkor egy csomó embert - gyakorlatilag folyamatosan - el lehet meszelni.
Most nem azt mondom, hogy feltétlenül pont itt kell rendet tenni, de igazán akkor lesz foganatja a dolognak, hogyha sok embert "nevelnek" egyszerre.
A papíron az van, hogy te vezetsz. Ezt írod alá. Oda nem adhatod - elvileg - mert melletted ül a márkakereskedő és ő nem engedhet mást vezetni.
Az egy másik ügy, hogy mellettem se volt márkakereskedő, hanem egy barátom. Nem tudom, hogy ügyvéddel mit lehetne egy ilyenből kihozni, de sokat szerintem nem. Az viszont egyértelmű, hogy ha a közig bírságot visszapattintják, akkor szabálysértési eljárás következik az elkövető ellen. Olvass utána.
A második részhez: itt ugye nem az igazságosság / ártatlan bűnhődésről van szó, hanem arról, hogy nem megfelelően ösztönöz, mivel nem kapsz pontot. Ez igaz, viszont a legnagyobb ösztönzés a büntetés, ami közig bírság ügyben nem kevés. Tehát nagyon nem fogod sokszor fizetni így sem a büntetést, inkább visszafogod magad, mert hamar le tudod nullázni egy kisebb cég nyereségét.
Ezen persze megint lehet vitatkozni, hogy mi ösztönöz jobban a szabályok betartására, de eddig nem erről vitáztunk. Ha a véleményemre vagy kíváncsi, azt mondom, hogy szerintem is kicsit pénzgyűjtés szaga van a dolognak, másfelől viszont saját magamból kiindulva .. én visszafogtam egyértelműen május 1 óta.
Tehát mégeccer. Kijött a büntetés a márkakereskedésnek. Ők felhívtak mondjuk engem, hogy én vezettem, befizetem-e? Én aszondom, hogy igen. Tehát én fizetem valójában ugye? A cégnek semmiféle problémája nincs, mert nincs priusz, se semmi, tehát nem fog kapálózni, hogy vonják vissza.
Végül én követtem el, én fizettem ki. Nem olyan bonyolult ez.
Ha odaáll a buszsáv mellé a rendőr, akkor nem megy be oda senki.
Mivel a kamerát is kezeli legalább egy yard, így a két megoldás között egyértelmű, hogy melyik a hatékonyabb. Mind költségileg, mind dugó szempontjából.
Te sem vagy képben? Ha a közig bírságot "visszapattintják" azzal, hogy nem a tulaj viszi a balhét, hanem a sofőr, akkor szabálysértési eljárás van és ott mehet a jogsi simán. Ráadásul le sem tagadhatod, hisz aláírtad, hogy te vezetsz.