Tudna valaki nekem segítení?
Van egy OleoMac Sparta-26-s fűkaszám. Kellet vennem egy új damilfejet, mert a régi már tönkre ment és csak már az új fajtát lehet kapni hozzá és ez folyamatosan széthúzza a kuplungot, mert nehezebb. Legalábbis szerintem ez a hiba oka. Mit lehet tenni házilag, mert semmi kedvem minden egyes használat után 2000 forintot költeni a javítatására. Újra pedig nincs kb. 100 000 Ft-m!
Az Oleonak 0 reklámja van.Én sem hallottam róla soha,itt a fórumon ajánlották 7 éve.Akkor kezdtem utánanézni neten,szervizbe is utánajártam.Azóta több ismerősnek is ilyen típus van,illetve már volt előtte is és 1 azaz 1 db negatívumot hallottam mindössze,mert 1 db alkatrészre kellett várni x időt az ismerősi körömben egy géphez.Azért ha valaki utánanéz és mondjuk egy típusról nem igazán hall negatívumot az igen nagy szó!
A zenoah rossz példa mert azt nem sok cég forgalmazta, ellenben oleo gépeket szinte a legalapabb mezőgazdasági boltban is árulják és mégsem látni belőle. Ebből gondolom, hogy az emberek vagy kiadják a plusz pénzt és vesznek a két nagy márkából vagy bemennek a tesco-ba és megveszik a straus austria nevezetű gépet. Nem kaszáltam még oleo-val, de szívesen kipróbálnám, mert árban viszon igencsak versenyképes a két naggyal szemben, igaz nem vagyok olasz gép párti... lsd.: makita bbc5700 utálatom.
Pár éve szereltem ismerős Stihl fűrészét,nem emlékszem a típusra,gondolom a legkisebb lehetett.Akkor én is meglepődtem a műanyagba csavart facsavarszerű menet rögzítési módon.Szinte mindenhol ez volt,még a blokk is így rögzült.Ennél már csak a műanyag forgattyús ház a szerintem leggagyibb megoldás.
Mondok jobbat.....Makita DBC290. 4 db MŰANYAGBA csavarodó FACSAVAR fogja össze a szárat (és az azt magában foglaló kuplungkosarat) a kasza motorjával!!!!!!!!
Mikor először szedtem szét, nem tudtam,h sírjak vagy nevessek........
Berántó retesz 1 db (!!!!!) kis műanyag nyelvecskével (ami nevetségesen picike) kapcsolódik össze, az 1.5Le-s gép berántásához szükséges erőt mindössze ez az egy picike alkatrész viszi át.
Na csak nem hagyott nyugodni ez a kormányrögzítős dolog, lementem a pincébe és kitekertem........
Oleo 730T pillangócsavar:
M8-as csavar....... 8.8-as anyagból! :-)))))
Múlt szezon végén lebontottam a burkolatokat róla, szépen kitisztítottam mindent, mindenhol FÉM anyagba illeszkednek a csavarok, vannak külön illesztő stiftek is, a berántója kb. 66x izmosabb konstrukció, mint az akkor általam felújított Makita kaszának volt....... szerintem egy nagyon tisztességesen-egyszerűen és normálisan elkészített gép ez az Oleo.
Ha sikerül a kategóriaváltás, akkor a nagy gépem is Oleo lesz. :-)
Az előbb rakott be képet a Stihl kormányrögzítésről. Elmagyaráznád hol látni azon az általad említett két imbuszcsavart ? Különösképpen azért, mert a Stihl nem használ imbuszt, csak torxot.
Az még jó. Az elméleti alsó határ olyan 1:35 körül van. 1:40-el JÓ olajjal nincs lerakódás, csak VASTAG olajfilm. Esetleges szűrő, karbi dugulás miatti keverék szegényedés miatti olajhiány sokkal jobban kivédhető. A forgó alkatrészek, főleg a tűgörgő profitál a több olajból. Oda nehezen fér egyébként is. A csapágyak görgők közt is vastagabb olajfilm alakul ki.
Teligázas üzemmódnál jó az 1:40. Ha van pötyögtetés is, akkor jobb az 1:45.
Mivel a gép nem a mienk volt, ezért két régi gyertyát adtam próbára már egy hete. De visszajelzést még nem kaptam. Várják az új gyertyát, azzal próbálkoznak.
A szárba nem tudom mi csöröghet. Én úgy tudom nem szokott azokkal gond lenni.
Dugócserés akkor lesz, amikor hallod, hogy kezd csörögni, csúnya hangja lenni. na akkor viszont KI KELL cserélni. Addig nem.
Egyébként nem rossz ötlet eladni, keresni valakit, aki tud olcsósítani, kapcsolatai lévén, vagy visszaad az áfából, stb, vagy egy nagyon újszerűt is vehetsz.
Apii sikerült a multkori gépet megjavitanod?AStihl kormányban is van két imbusz csavar.A feliratot a szárrol nekem sikerült lemosnom lehet ilyet kapni valahol?
Robogómnál a gyári különolajzás 1:60 arányban keveri a számolásaim alapján.Először én is raktam + olajat a benzinhez,mert "tuningos" a gép -70ccm,nem 50,mint gyárilag,aztán leszoktam róla.Így már ezzel a konfiggal 10E km-t beletoltam.Volt benne hegyi fel-le-fel-le-fel-le koppgáz-koppfék szakasz párszor,meg Balaton körbe 1 seggel,stb.Kipuff száraz,lerakódás nincs a kipuffnyíláson,dugattyú oldala sincs leégve a gyűrűk alatt.
Eni I-Ride Scooter 2T TOP olaj-még csak a 2.flakon,előtte Castrol Power1 Racing.
Tudod olyan ez a szöveg:hogy mer az stil.mert néha tv-böl is ez döl:nemzedékekre.....,meg minden városban van bót,valaki írta.hogy a Hq boltban,mást is árulnak.Hát nálumk a szentélyben külön részben van Oleo árusítás,és néhány Hq.cucc,ha kell azt is hoznak.Kiegészítők,dikicskés,fűrésztárcsa csak utángyártott,szegényhely a miénk,inkább három utángyártott,mint 1 márkás.Az egyszerű ember azért vesz Stihlt,mert ilyen bót van,drága de megveszi,és azért Isteniti.Meg duma:azért az német technika.
Fefe ipari mennyiségben évek óta tolja ezt az olajat, ha sz*r lenne, már jelentkezett volna a hiba....... miért gondolod, hogy rossz?
Az LS+ az egy jó minőségű rész-szintetikus olaj, ha jól tudom. Én csak 1 lityit toltam ki a robogómmal, mert véletlen került hozzám egy flakonnal, de semmi hátrányt se tapasztaltam...... árban olyan 3e körül mozoghat ez az olaj, én a magam részéről egy ezressel olcsóbban tolom inkább az ELF-et.